Архиве категорија: план рада „Златоруни ован“

План рада за групу „Златоруни ован“

  • 24. – 28. фебруар

    ПРОЈЕКТНЕ ТЕМАТСКЕ АКТИВНОСТИ: ШАРЕНИ БАЛОНИ

    Једно јутро девојчица из групе је ушла у собу са балоном у облику цвета. Остала деца су јој одмах радознало притрчала, посматрала су балон, коментарисала су шта је то, опипавала су балон и желела да се играју са њим. Одмах смо са децом повели разговор знају ли од чега је направљен тај цвет, да ли би желели да и ми пробамо да направимо нешто од таквих балона, да ли знају какви све балони могу бити и сл. Одлучујемо да са децом током недеље организујемо разне игре са балонима.

    Најпре припремамо дугачке, танке балоне који се користе за прављење разних облика. Покушавамо да их надувамо, дувамо у њих и подстичемо свако дете да самостално покуша. Пошто ће нам то бити мало теже, балоне дувамо помоћу пумпе. Потом деци показујемо како ти балони могу да се савијају, правимо наше личне креације, спајамо савијене балоне један за други и сл.

    Организоваћемо игру „Ухвати балон“. Припремамо надуване балоне разних боја, деци их изручујемо у соби из велике кутије или џака и дајемо им задатак да ухвате балоне. Игру пратимо стиховима:

    „Свуда око нас лепршају они,

    лепи су, лепи, шарени балони.“

    Ко ухвати балон враћа га у кутију или џак, а кад сви балони буду ухваћени игру започињемо из почетка.

    Такође ћемо качити балоне на разна места по соби и на различите висине и подстицаћемо децу да покушају да их дохвате, да пружају руке у вис, да се пропињу на прстиће и сл. Добациваћемо се балонима, бацаћемо их у вис, јурићемо их да им не допустимо да падну на под.

    Са децом ћемо истраживати како можемо да направимо балоне од сапунице. У посуду са водом ставићемо мало сапунице, деци дајемо сламчице и показујемо им како да кроз њу дувају у воду. Посматраћемо шта се тада дешава, какве балоне правимо, како они изгледају.

    Са децом разговарамо да ли поред балона са којима смо се играли и које смо сами правили постоје још неки балони и да ли можда знају за шта они могу да се користе. Показујемо слике балона у којима могу да лете људи, коментаришемо заједно како они изгледају. Након тога деци предлажемо да обојимо такве балоне. Деца боје шаблоне балона помоћу воштаних боја. Сама ће и по свом избору бирати боје којима ће бојити балоне.

    Музичко забавише: Слушање музике – Дизнијеви цртани филмови – среда

  • 18. – 21. фебруар

    ПРОЈЕКТНЕ ТЕМАТСКЕ АКТИВНОСТИ: ВЕСЕЛИ КРУГОВИ

    Током прошлонедељних игара са круговима у којима је дечије интересовање било високо, васпитачи одлучују да и током наредне недеље осмисле низ нових изазовних и занимњивих игара са круговима.

    Са децом организујемо игру „Обојени кругови“. Васпитачи припремају кругове различитих величина од разнобојних најлон кеса (црвена, жута, плава…). Квасимо прозор фајталицом и показуијемо деци како да кругове залепе на влажан прозор. Старијој деци дајемо фајталицу да и она покушају да сама наквасе прозор. Децу ћемо подстицати да кругове лепе и скидају са прозора и тако ћемо вежбати моторику прстића, посматраћемо како светлост пролази кроз кругове и прави обојене одразе на поду собе.

    Током недеље деци правимо полигон са различитим препрекама: скакутаћемо из круга у круг, провлачићемо се кроз кругове и сл.

    Васпитачи припремају неколико картонских табли на којима ће бити исцртани кругови различитих величина. Доносимо доста поклопаца различитих величина и дајемо деци задатак да за одговарајући круг на табли пронађу одговарајући поклопац. Децу подстичемо да упоређују величине кругова, коментаришемо да ли су пронашли одговарајући круг или је велики односно мали и сл.

    Деци организујемо игру „Од кругова круг“. Васпитачи припремају чепове – кругове од флаша. На поду собе кредом исцртавамо кругове а децу подстичемо да чепове од флаша слажу по линијама и тако праве своје кругове. Игру можемо богатити новим задацима, рецимо да стављају поклопце у круг, или у мањи круг само поклопце једне боје, а у већи неке друге боје и сл.

    Крајем недеље са децом ћемо отискивати кругове уз помоћ различитих кружних предмета (поклопци од спрејева, ролне од таолет папира,чепови од плуте, лоптице…). Кругове отискујемо на великом хамеру као заједнички рад све деце. Са децом најпре водимо разговор чиме смо се играли претходних дана, а потом им предлажемо да заједно нацртамо велики заједнички цртеж од кругова различитих боја и величина. Деци дајемо потребан материјал, демонстрирамо како да кружне предмете умачу у темпере и њима остављају отиске кругова на хамеру.

    ПОНЕДЕЉАК: Нерадан дан – Дан државности

    Музичко забавише: Имитирање животиња кроз музику и покрет – среда

  • 10. – 14. фебруар

    ПРОЈЕКТНЕ ТЕМАТСКЕ АКТИВНОСТИ

    Током слободне игре, мања група деце се играла са слагалицом са геометријским облицима. Током игре једно дете је коментарисало: „Овде коцка (квадрат), овде круг.“ Васпитачи су се придружили игри и подстицали и осталу децу да именују облике које смо слагали.

    Тако долазимо на идеју да децу боље упознамо са различитим геометриским облицима. Најпре са кругом.

    Деци за почетак показујемо слику круга, питамо их:“ Шта је то?“,а потом им предлажемо да по соби пронађемо још играчки и других предмета који имају облик круга.

    Деци организујемо игру „Коло“. Деца се држе за руке у затвореном колу-кругу, објашњавамо им да смо направили велики круг заједно, а потом певамо песмицу:

    Песмицу понављамо више пута, подстичемо децу да певају са нама, и у кругу се наизменично крећемо прво на једну а потом на другу страну.

    Пошто смо претходних дана са децом разгледали и откривали шта нам је све у соби у облику круга, предлажемо им игру са празним кутијама од крема. Припремамо неколико кутија са поклопцима различитих величина. Деци најпре дајемо задатак да кутије отварају, да скидају кругове са њих, а након тога ће имати задатак да за сваку кутију пронађу одговарајући круг-поклопац.

    Крајем недеље са децом цртамо кругове. Поделићемо им папире и воштане боје и показати им како да нацртају круг. Током игре са децом коментаришемо све што радимо. Причамо о томе шта цртамо, који је круг велики, који мали, упоређујемо их, разговарамо о бојама које користимо и сл.

    Музичко забавише: Заклео се бумбар – среда

  • 3. -7. фебруар

    Пројектна активност: ЗИМА

    Са децом и даље разговарамо о зими. Шта се све може правити од снега (Снешко Белић, грудве…). Посматрајући илустрације у дечјим књигама и фотографије обнављамо шта смо научили о зими.

    Питамо децу шта највише воле да раде када су напољу на снегу. Оно чему се свако дете радује јесте прављење снежног човечуљка. Питамо их да ли су некада правили Снешка? Како изгледа? Од чега му је нос, очи? Шта му стављамо на главу? Шта око врата?

    У току недеље деци ћемо читати приче о Снешку Белићу.

    Припремићемо две кутије различите величине, белу темперу, четкице. Деца ће имати задатак да обоје кутије у бело.

    Са децом учимо песицу „Снешко Белић“

    У животу важан делић, то је онај Снешко Белић.

    Да уопште буде њега, потребно је пуно снега.

    По правилу сви се праве, прво тело, потом глава.

    Шака угља, доста биће за два ока и дугмиће.

    За нос служи једна лепа позамашна шаргарепа.

    А да све буде под конац ту је један лонац.

    Када се кутије буду осушиле уз припремљен материјал (нос, дугмићи, капа…) од картона, уз обнављање песмице склапамо нашег Снешка објашњавајући деци да нам једна кутија представља тело, друга главу, нос шаргарепа итд.

    Музичко забавише: слушање музике – среда

  • 27. – 31. јануар

    ЗИМА

    Протекле недеље смо разгледали слике зиме и причали о зимским активностима – санкање, грудвање, скијање… Прелиставали смо дечје сликовнице и књиге. Тако смо научили да, да би неке животиње преживеле зиму, морају током јесени да прикупе довољно хране. Неке животиње се селе у топлије крајеве, а неке целу зиму преспавају. Правили смо лед и дотакли га ручицама. Зиму, и то ону поларну, смо проучавали прелиставањем дечјих књига. Научили смо нешто о поларним животињама – пингвинима.

    Ове недеље ћемо заледити коцкице леда и истраживати како се лед топи у додиру са топлим ручицама. Такође ћемо истраживати како со ствара ситне рупице на коцкицама леда.

    У току недеље са децом ћемо правити пингвине. На црном хамеру отискиваћемо дечју шаку, а потом додавати бели (од вате) стомак, очи, кљун итд.

    Такође ћемо са децом организовати покретну игру – „Ходамо као пингвини“. Деца са скупњеним ногама и рукама поред тела „гегају“ се као пингвини.

    Музичко забавише: слушање музике – среда

  • 20. – 24. јануара

    ЗИМА

    Предходне недеље смо са децом започели причу о зими , настављамо да се упознајемо са овим годишњим добом.

    У току недеље слушамо композицију А. Вивалдија- „Четири годишња доба – зима“ дајемо деци задатак да плешу као пахуље.

    Затим им причамо причу:

    Једног веома хладног дана пахуље су лагано падале на земљу. Изненада је дунуо јак ветар и почео је да диже пахуље поново у вис. Све је јаче дувао и пахуље су летеле горе, доле, горе, доле…

    А онда су почеле да се врте у круг, затим је ветар стао и синуло је сунце, уморне пахуље су се полако спустиле на земљу. Уживале су у топлом сунцу, одмарале су се и истопиле на земљи.

    Пратећи причу деца ће уз нашу помоћ имитирати плес пахуља.

    Као заједнички рад деца ће на црном хамеру, отискивати белом темпером пахуље и тако илустровати зиму.

    Недељу завршавамо сушањем песмице – Зима –

    Зима, зима е па шта је

    ако је зима није лав.

    Зима, зима па нека је,

    не боји се ко је здрав.

    А шта може зима мени,

    шта ми може, шта ми сме,

    нек ми носић поцрвени

    ето то је, то је све!

    Музичко забавише: слушање музике – среда

  • 13. – 17. јануар

    ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ: СНЕШКО БЕЛИЋ

    Како нас је напољу обрадовао снег, неколико деце је одушевљено долазило у вртић са реченицом „снееег, пао је снег!“. Повели смо разговор са децом о зими. Како је сада напољу? Какво је дрвеће? Шта радимо када падне снег.

    Показаћемо деци сликовнице и слике са зимским мотивима. У току недеље читаћемо песму „Зимски дан“

    Пада снег на радост свима,

    дошла нам је хладна зима.

    Свако ко није у топлој кући

    мора меки шал обући.

    И јакну да нам тело штити,

    а здраво је и чај пити.

    Од зиме главу капе крију,

    чарапе нам за ноге служе

    са чизмама се лепо друже.

    С тим на уму хајмо ван

    јер спремни смо за зимски дан!

    Подстицаћемо децу да уз помоћ сламчице дувају у зип пластичну кесу исцртану зимским мотивима и напуњену стиропором. Тако ћемо имитирати падање снега.

    Деци ћемо предложити да украсе одевни предмет који главу чува – топлу капицу. Поделићемо шаблоне капица које ће деца украсити комадићима колаж папира.

    Музичко забавише: слушање музике – среда

  • 3. – 6. јануар

    ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ: ПРАЗНИЧНА ЧАРОЛИЈА

    Претходне недеље са децом смо започели причу о Божићу. Упознајемо их са још неким обележјима карактеристичним за овај празник. Причамо им о бадњаку, показујемо им како он изгледа, а потом га заједно китимо.

    Деци читамо приче о Божићу: „Легенда о божићној јелки“ – народна прича.

    У собу уносимо и друга обележја Божића: сламу, жито, орахе и сл. Показујемо их деци, заједно их разгледамо, именујемо и причамо шта са њима радимо у време Божића.

    Потом деци предлажемо да направимо наше мале бадњачиће. У врећице од јуте убацујемо сламу, жито, орахе, гранчицу бадњака и неку бомбону. Врећице везујемо и дајемо деци да их понесу кући уз договор да их кући уз помоћ родитеља искористе онако како смо у вртићу причали да се користе.

    Децу ћемо такође учити поздрав и отпоздрав који се користе за време Божића:

    Христос се роди!

    Ваистину се роди!

    Недељу завршавамо читањем божићних прича и слушањем божићних песмица.


    7. јануар – Божић – вртић неће радити

    Музичко забавише: слушање музике – среда

    СРЕЋАН БОЖИЋ!

  • 30.12.2019. – 3.1.2020.

    ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ: ПРАЗНИЧНА ЧАРОЛИЈА

    Пошто су деца претходне недеље добила поклоне од Деда Мраза, васпитачи предлажу да заједно направимо један велики поклон за Деда Мраза. Са децом ћемо украсити једну велику кутију, бојићемо је, лепити разне украсе и апликације. У кутију ће свако дете ставити по један слаткиш који ће донети од куће. На крају на поклон стављамо велику машну и остављамо га под нашу јелку за Деда Мраза.

    Са децом ћемо правити новогодишње честитке и украсе у облику Деда Мраза за маме и тате. Честитке ће бити у облику ирваса, рогови ће бити дечји дланови, а унутар честитке ће бити неки дечји ликовни рад. Главицу Деда Мраза правимо од вунице, капицу од хамера, а носић и кићанку на капици од пом-пом лоптица.

    И ове недеље настављамо са читањем новогодишњих песмица:

    „Док се спава ове ноћи

    Деда Мраз ће тихо доћи

    прошетаће с брадом белом

    сваким градом, сваким селом.

    Док се сања ове ноћи

    Деда Мраз ће тихо доћи

    и донеће пуне вреће

    играчака, смеха, среће.“

    Након Новогодишњих празника у празничном духу разговарамо са децом и објашњавамо им да нам се приближава, да нам долази још један велики и важан празник – Божић. Објашњавамо деци да се на тај дан родио један дечак по имену Исус, и да је тај велики празник у ствари његов рођендан. Деци показујемо слике и причамо причу о томе како се родио Исус.

    1. и 2. јануар – новогодишњи празници – вртић неће радити
  • 16. – 20. децембар

    Пројектна активност – ПРАЗНИЧНА ЧАРОЛИЈА

    Током прославе рођендана једне девојчице из групе, деца су се служила чоколадицама – пралинама у облику новогодишњих обележја – Деда Мраз, јелка, ирвас. Једно дете је препознало Деда Мраза, а потом смо подстицали децу да покушају да открију које облике још ту имамо.

    С обзиром да се ближи Нова година, васпитачи одлучују да децу боље упознају са Деда Мразом и са Новогодишњим празницима.

    Пројектне активности започињемо разговором са децом. Покаујемо им слике Деда Мраза. Питамо да ли знају ко је то? Како је обучен, како изгледа, где живи и сл. Разговарамо и о томе у чему се вози, ко вуче његове санке, ко му помаже у припреми поклона, где их носи, где оставља и сл.

    Деци читамо причу „Заборављени ирвас“ (Биљана Максимовић). Разгледамо сликовницу, причамо ко се све појављује у причи, именујемо их. Деци ћемо причу читати више пута.

    Кутија Новогодиших жеља – са децом разговарамо шта би волели да добију од Деда Мраза, записујемо дечје жеље и стављамо их у кутију. Потом деци предлажемо да одаберу неку играчку из собе која им се највише свиђа, прикупљамо играчке и стављамо их у врећу. Затим врећу носимо на леђима, као што и Деда Мраз носи своју.

    Током недеље деци читамо Новогодишње песмицу:

    Да вам се остваре сви лепи снови

    и они стари и они нови,

    да вам се остваре све тајне жеље,

    да децу свуда прати весеље.

    да вам је здравље као од челика,

    да сва деца порасту велика.

    (Сергеј Михалков)

    Музичко забавиште: “Звончићи, звончићи” – среда