Архиве категорија: План рада „Међедовићи“

План рада за групу „Међедовићи“

  • 29.6. – 3.7.

    ДА ПРИРОДНИ НАУК НЕ БУДЕ БАУК

    Док смо украшавали собу и правили пчеле, једна девојчица је рекла како пчеле живе у природи и слећу на цвет, као и да пчеле праве мед који узимају из цвета. Тако смо дошли на идеју да у склопу нашег пројекта са децом разговарамо и истражујемо о пчелама. Док шетамо парком посматраћемо цвеће и гледати да ли је нека пчела слетела да узме полен. Од корнета ћемо правити саће, кошнице, пчеле од папира и сл.

    НЕДЕЉНА ТЕМА: ВОДЕНИ СВЕТ

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње разгибавање

    Са децом причамо о воденом свету. Шта се све налази у њему? Које животиње и биљке? Показујемо слику како изгледа водени свет у мору и океанима. Деца причају своје утиске када су били на мору. Да ли су видели медузе, рибе, рака

    Покретна игра: „Весело море“ – деца су у кругу који је обележен плавом сатенском траком и представља море. Васпитач разбрајалицом одреди једно дете које је ајкула. Деца пливају и играју се по „мору“ уз музику. Кад музика стане „ајкула“ улази и јури децу. Дете које је ухваћено у следећем кругу је „ајкула“

    Прича за спавање:„Билијев први дан у школи“

    УТОРАК: Јутарње разгибавање

    Усвајање и обрада песмице: „Морска песма“

    Желим мирно море,

    не желим буру,

    јер крећем бродом у авантуру.

    На море идем, свак` му се диви,

    да видим ко све у води живи.

    Рибице живе мање и веће,

    пераја имају то их покреће.

    Видећу морску звезду

    и избројати колико има крака

    а видећу надам се и једног рака.

    Да не би било суза ,

    морам се чувати медуза.

    Јежеви морски и они боду

    зато пажљиво кроз морску воду.

    А у дубини мора плава ,

    једна бисерна шкољка спава.

    Еј, море плаво, поздрав ти шаљем,

    у авантуру крећем даље.

    Наташа Крижанић

    Покретна игра: „Ледене фигуре“ – деца плешу уз музику. Кад музика сатане деца остају у положају у ком су се затекла. Победник је оно дете које најдуже може да издржи у том положају да се не помери

    Прича за спавање: „Јадни Јова“

    Енглески језик: Our families – 11,30 – 12

    СРЕДА: Јутарње разгибавање

    Утврђујемо песмицу: „Морска песма“

    Ликовна активност: правимо“ медузе од картонских тањирића и конца. Тањирић исечемо да са једне стране буде раван, затим зумбом изумбамо рупе. Кроз рупе провлачимо конац. Очи и уста доцртамо фломстером

    Прича за спавање: „Лисцу Билију је досадно“

    ЧЕТВРТАК: Јутарње разгибавање

    Ликовна активност: Од теста правимо рибице, шкољке, морске звезде и сл. Деци ћемо замесити тесто од кога ће правити и украшавати морске животиње

    Игра меморије: Разврстај где ко живи – од креп папира, хамера и плавих кеса правимо море, реку, океан. У једну кутију стављамо сличице свих водених животиња. Деца имају задатак да изаберу сличицу и да ставе где која животиња припада

    Прича за спавање: „Пиле Пилић“

    Енглески језик: Our families – 11,30 – 12

    ПЕТАК: Јутарње разгибавање

    Групни рад: Од картонских кутија правимо море и морско дно. Кутија се сатоји из три нивоа. На највишем нивоу је “небо и Сунце“, следећи део представља “површину мора“, а дно кутије је „морско дно“. Деца заједно боје кутију, а потом стављају морске животиње које су предходног дана направили

    Игра меморије: Децу делимо у четири групе, свака група има задатак да састави и пронађе делове одређене морске животиње. Победник је она група која прва заврши и сложи слику

    Прича за спавање: „Мали бата и мала сека“

  • 22. – 26. јуни

    ДА ПРИРОДНИ НАУК НЕ БУДЕ БАУК

    Док смо садили цвеће, деца су била одушевљена. Уживала су.

    Током једног ручка деца су као салату јела парадајз. Видела су семенке у парадајз салати. Почела су разговор о томе да ли од те семенке можемо да добијемо биљку. Па смо дошли на идеју да пробамо да изрежемо колутове парадајза и прекријемо земљом, да посматрамо шта ће се даље дешавати, пратићемо да ли из тих семенки може да изникне нова биљка.

    НЕДЕЉНА ТЕМА: „ЛЕТО“

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње разгибавање

    Разговарамо о годишњем добу које нам је стигло током викенда. Причамо о променама које се дешавају у лето, какво је време, коју гардеробу облачимо и сл.

    Прича за спавање: „Софијин осмех“

    УТОРАК: Јутарње разгибавање

    Песмица о мору, обрада

    Море“

    Спрема се паче, спрема се прасе,

    куда то иду? -На море, зна се!

    Сунцобран вуку, кишобран вуку,

    и друге ствари, и чамац стари.

    Виде их зече, па скромно рече:

    -„И ја бих са вама, сунце ме пече!“

    Раша Пекић

    Прича за спавање: “Краљ гусара“

    Енглески језик: Our families – 11,30 – 12

    СРЕДА: Јутарње разгибавање

    Ликовна активност: групни рад – Водени свет, један хамер бојимо у плаво, и то ће бити море. Спремићемо ролну од убруса коју ће деца да обоје у боју коју она желе. Од папира у боји ћемо изрезати крила, и кад све то спојимо добићемо море, рибице, бродиће

    Прича за спавање: „Фламинго држи час балета“

    ЧЕТВРТАК: Јутарње разгибавање

    Разговарамо са децом на тему „Летња гардероба“ – шта облачимо преко лета. Прозиваћемо децу једно по једно да излазе и да говоре другој деци шта све имају на себи. Шта се то најчешће носи, донећемо заједнички закључак. Разговараћемо и о томе где путујемо, где идемо преко лета

    Прича за спавање: „Стидљиви октопод“

    Енглески језик: Our families – 11,30 – 12

    ПЕТАК: Јутарње разгибавање

    Животиње у мору – разгледамо књигу „Морске животиње“. Листамо књигу, а деца имају задатак да погоде коју животињу виде, да је опишу, које је боје, како изгледа, и да ли су видели ту животињу некада када су били на мору

    Прича за спавање: „Принчеви и водени вилењак“

  • 15. – 19. јуни

    ДА ПРИРОДНИ НАУК НЕ БУДЕ БАУК

    Деца док су се играла у парку, сакупљала су шишарке које су ређала у круг. У тај круг су убацивали цвеће. Питали смо их шта то праве, рекли су да је то саксија са цвећем. Шишарке смо понели у вртић да их залепимо око пластичне саксије или кофице и тако направимо украсну саксију за цвеће које ћемо посадити.

    Недељна тема: У СУСРЕТ ЛЕТУ

    Током претходне недеље када смо разговарали о годишњим добима, деца су често помињала како су ишла на море, Разговарали смо шта све можемо видети на мору и када можемо поново да идемо. Ове недеље ћемо кроз тему „У СУСРЕТ ЛЕТУ“, разговарати о овом годишњем добу, шта све тада радимо, каво је време и сл.

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње разгибавање

    Причамо о путовањима: Где све путујемо? Са којим превозним средством путујемо? Шта све носимо на путовање? Шта пакујемо у кофер од гардеробе?

    Ликовна активност: Украшавамо шаблон папуча

    Игра меморије: „Пронађи своју папучу“ – папуче које смо украсили ставимо на тепих окренуте тако да украшени део буде окренут ка поду. Деца излазе једно по једно, окрећу папучу за коју сматрају да је њихова, остала деца морају пажљиво да прате, ако дете погреши да упамте где није или где јесте њихова папуча

    Прича за спавање: „Мудра ласта“

    УТОРАК: Јутарње разгибавање

    Обрада и усвајање песмице: „Сунце на плажи“ – Божидар Тимотијевић

    Кад сунце прошета

    по сребрној плажи

    белу децу јури,

    белу децу тражи.

    А када их нађе,

    онда их на песку

    крај воде построји

    и нико не види

    кад их полако

    у црне обоји.

    Игра меморије: децу делимо у две групе једна група има задатак да обоји „Сунце“, а друга „Плажу и море“. Слике које смо обојили изрежемо и деца имају задатак да сложе слагалицу (слику коју су обојили)

    енглески језик: Our families – 11,30 – 12

    Прича за спавање: „Мала сирена“

    СРЕДА: Јутарње разгибавање

    Пројектно планирање: „УКРАСНА САКСИЈА“ – Лепимо шкољке и каменчиће на пластичну саксију или кофицу

    Утврђивање песмице: „Сунце на плажи“ – децу делимо у две групе, свака група ће добити задатак како ће да изрецитује (тихо, гласније, најгласније)

    Прича за спавање: „Морска дубина“

    ЧЕТВРТАК: Јутарње разгибавање

    Ликовна активност: „Бродићи од папира“ – са децом правимо и украшавамо бродиће од папира

    Игра: Бродиће које смо правили и украшавали стављамо у пластичну посуду са водом. Дувамо у њих да се померају као да плове по мору

    енглески језик: Our families – 11,30 – 12

    Прича за спавање: „Пепељуга“

    ПЕТАК: Јутарње разгибавање

    Групни рад “На плажи“ – на великом белом хамеру деца имају задатак да обоје море, песак, да залепе бродиће, сунце, сунцобране, шкољке, пешкире на плажи…

    Покретна игра: „Разиграна шкољка“ – Разбрајалицом одредимо једно дете које ће представљати „шкољку“, остала деца се ухвате у круг. Шкољка је у средини круга. Васпитач пусти музику, деца која су у кругу, крећу се и играју а имају и задатак да додирну „шкољку“. За то време шкољка држи затворене очи, и мора да погоди ко је пипнуо кад стане музика

    Прича за спавање: „Врабац и голубови“

  • 8. – 12. јун

    ДА ПРИРОДНИ НАУК НЕ БУДЕ БАУК

    Током претходног периода, много времена смо проводили у природи. Деца су показала велико интересовање за промене које се дешавају у природи (како расту биљке, како напредују…). Разговарали смо и о томе како да чувамо нашу природу и планету. Један дечак је причао како је за време ванредног стања посадио цвеће са мамом. И сваки дан је говорио како то цвеће расте, како се мења из дана у дан. Такође је рекао да можемо да одемо код њега кући да видимо како то цвеће изгледа. То нам је дало идеју да наредна пројектна тема буде „Да природни наук не буде баук“. Кроз ову тему ћемо обрадити процес промена које се дешавају на биљкама.

    Недељна тема: „Годишња доба“

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње разгибавање

    Разговарамо о пролећу и променама које се дешавају у пролеће (шта све радимо, садимо, сејемо…). Шетамо кроз парк и уочавамо промене из дана у дан. Помињемо и остала годишња доба, и њихове карактеристике

    Сејемо цвеће из кесице у чашице. Чашице ћемо потом ставити на прозор како би имале довољно светлости. Сваки дан ћемо заливати и пратити напредак наших биљака (како цвеће расте, шта се мења…)

    Прича за спавање: „Деда и репа“

    УТОРАК: Јутарње разгибавање

    енглески језик: Our families – 11,30 – 12

    Причамо о карактеристикама лета, какво је време када дође лето, шта једемо, како се облачимо

    Упознајемо се са рецитацијом „Годишња доба“

    Лептирић слеће на мирисно цвеће,

    све нам је ближе. Деца се играју, птичице певају,

    све нам је ближе, пролеће нам стиже.

    У пролеће, блажене среће свет

    леп нам је као најлепши цвет.

    У лето се шарени сунцобрани отварају,

    деца се играју, а људи одмарају.

    У лето расту грожђе, шљиве и мармеладе,

    тад се деца цео дан радо њима сладе.

    Лету, нажалост, брзо дође тужан крај

    и оде без поздрава онај лепи мај.

    Лето пакује своје сунчане дане,

    а јесен нам у поздрав руком ма’не.

    Ено је иза кућа, жута јесен стиже,

    суво лишће пред кућама ниже.

    Сва је срећна и ужурбана ова наша јесен рана.

    А кад је лишће побрстила, зима јој је запретила.

    Ушла зима, као неки силни владар, право, без питања,

    у главни кадар.

    Али и њој силној дође крај,

    Брзо ће цвеће, брзо ће мај.

    И све тако, од нашег постанка,

    у круг, у круг без престанка.

    Миљана Медић

    Прича за спавање: “Чаробни пасуљ“

    СРЕДА: Јутарње разгибавање

    Причамо о карактеристикама јесени (шта се дешава са природом, како се облачимо, шта једемо…)

    Ликовна активност: Годишња доба, групни рад – деци сечемо листиће, цветиће, гранчице, и сл. што је карактеристично за различита годишња доба. Делимо један хамер на 4 дела а деца треба да залепе то што смо изрезали на одговарајуће место (годишње доба)

    Покретна игра: Деда и репа

    Прича за спавање: „Жаба креће у истраживање“

    ЧЕТВРТАК: Јутарње разгибавање

    енглески језик: Our families – 11,30 – 12

    Причамо о карактеристикама Зиме – какво је тада време, шта облачимо, шта се дешава у природи

    Децу делимо у 4 групе. Ако временски услови буду дозволили, игру ћемо реализовати у природи. Свако дете добије беџ који карактерише неко годишње доба. Пустамо музику и када је паузирамо, деца треба да нађу на основу свог беџа годишње доба и да стану у тај круг

    Прича за спавање: „Снежна краљица“

    ПЕТАК: Јутарње разгибавање

    Обнављамо са децом годишња доба о којима смо разговарали протекле седмице. Спремићемо 4 кутије на којима ће бити обележено које годишње доба одређена кутија представља. Деца ће из вреће извлачити фотографије гардеробе или фотографије неких карактеристичних предмета везаних за годишња доба. Имаће задатак да убаце ту фотографију у одговарајућу кутију

    Прича за спавање: „Чаробни фрулаш“

  • 1. – 5. јуни

    ЕКОЛОГИЈА

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње разгибавање

    Причамо о екологији – шта је то екологија, како треба чувати природу, како се обележава еколошки знак?

    Ликовна активност – бојимо еколошки знак са фломастерима

    Ако временски услови дозволе шетамо и разгледамо да ли су одвојени контејнери за рециклажу

    Прича за спавање: “Играчке”

    УТОРАК: Јутарње разгибавање

    Учимо песмицу „Чиста планета“

    Сва деца света, сад дижу глас,

    Хоћемо листу планету за нас.

    Сад смо деца, а будући људу,

    хајде свете разуман буди

    И после нас нек деца стижу

    зато нека се паметни дани нижу.

    Хајде да сви заједно, стално, без престанка,

    чувамо планету од њеног нестанка.

    Разговарамо са децом о песмици, како им се свидела песмица, која је порука песмице

    Време ако буде лепо ићи ћемо да сакупљамо шишарке и листиће, цветиће, гранчице како би радили групни рад чисте и загађене природе. Поред тога деца имају задатак да сакупе по два предмета и да упореде, шта је дуже, а шта краће, мање или веће

    Прича за спавање: “Бојажљиво јагње Јоца”

    СРЕДА: Јутарње разгибавање

    Ликовна активност „Еко бонтон“ – од еколошких материјала правимо рад и пишемо еко-поруке

    Шетамо стазом поред Мораве, гледамо да ли је наша река загађена или не, причамо како треба чувати реке

    Прича за спавање: “Анђини стихови”

    ЧЕТВРТАК: Јутарње разгибавање

    Причамо од чега се прави папир. Деца од куће доносе затвараче од флаша и правимо цветиће, бубамаре које лепимо на хамер Покретна игра: ластиш у парку

    Прича за спавање: “Победнички тим града Играчака”

    ПЕТАК: Јутарње разгибавање

    Деца ће од куће донети кесе, па ћемо правити од кеса лептире. Од рециклажног папира правимо крунице, венчиће. Обележићемо еколошки дан шетњом кроз парк

  • 25. -29. мај

    САОБРАЋАЈ

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње разгибавање

    Разговарамо о карактеристикама саобраћаја: Kоје врсте саобраћаја постоје? Због чега нам је значајан саобраћај? Причамо о саобраћајним знацима

    Док шетамо до парка, посматрамо саобраћајне знаке, покушавамо да их препознамо. По повратку у вртић истражујемо шта означавају знакови које смо имали прилике да видимо. Такође, посматрамо раскрсницу, аутомобиле, аутобусе

    Пошто су још увек на снази ограничења због Kорона вируса, са децом разговарамо како се треба понашати у јавном превозу, да би себе и друге заштитили

    Прича за спавање: „Тужна принцеза“

    УТОРАК: Јутарње разгибавање

    Учимо песмицу „Семафор“

    Час је црвен, час је жут,

    Час је ведар, час је љут.

    Прво око значи: Стој!

    Да не буде после јој!

    Друго око значи: Пази!

    Може нешто да те згази.

    Треће значи: Срећан пут!

    Не замери што сам љут!

    Шетамо до парка, прелазимо улицу поштујући сигнализацију на семафору. Учимо која боја шта значи на семафору

    У парку цртамо раскрсницу

    Прича за спавање: “Мали шеф меда”

    СРЕДА: Јутарње разгибавање

    Друмски саобраћај: карактеристике друмског саобраћаја, шта све обухвата друмски саобраћај (аутомобили, камиони, аутобуси)

    Игре на отвореном: „Замишљени ауто“ – Васпитач од картона прави семафор, а од папира у боји реже три круга (црвени, жути и зелени) који ће касније лепити на семафор. Са децом идемо до парка, стазе у праку нам представљају саобраћајницу, као и раскрсницу где стављамо семафор који смо претходно направили. Деца возе замишљене аутомобиле и прате сигнализацију на семафору и знаке, које васпитач одреди

    Прича за спавање: “Лукави зека и лав”

    ЧЕТВРТАК: Јутарње разгибавање

    Железнички саобраћај: карактеристике железничког саобраћаја, шта све обухвата железнички саобраћај

    Децу водимо у шетњу до железничке станице. Описујемо како изгледа воз. Да ли се неко возио возом? Од чега је направљена пруга?

    Музичка игра уз песмицу „Ивин воз“

    Прича за спавање: “Сова и скакавац”

    ПЕТАК: Јутарње разгибавање

    Kарактеристике ваздушног и воденог саобраћаја

    Шта обухвата водени саобраћај (бродови, чамци…)? Како се крећу бродови?

    Шта обухвата ваздушни саобраћај? Због чега се зове ваздушни саобраћај?

    Покретна игра на отвореном: Децу водимо у парк. Васпитач деци задаје да погоде о ком превозном средству се ради. Деца треба да затворе очи и ослушкују звук који прође улицом. Затим имају задатак да покушају да погоде које превозно средство чују и опонашају његов звук и начин вожње. Такође, треба да наведу којој врсти саобраћаја припада одређени звук, тј. превозно средство које препознају. Како би усложио игру осим звукова које могу препознати у окружењу, васпитач може додатно пуштати деци звукове

    Прича за спавање: “У куповини”

  • 18. – 22. мај

    ВОЋЕ И ПОВРЋЕ

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње разгибавање

    Причамо са децом о карактеристикама поврћа. Због чега је јако битно да се једе поврће? Kоје поврће они знају да наброје? Kоје је рано поврће? Објашњавамо који процес биљка мора да прође у свом развоју

    Са децом у саксију сејемо семе краставца и пратимо шта се дешава са биљком

    Подсећамо се шта смо научили о хигијени и како треба да се чувамо и заштитимо од Kорона вируса

    Kако да победите у борби са вирусима? – Тако што ћете јести уредно и трудити се да унесете у организам што више витамина. А то значи да једете што више воћа и поврћа. Редовно перете руке, а кад кашљете или кијате обавезно треба покрити марамицом уста и нос

    Игре на отвореном: „Пронађи задато воће или поврће“ – цртамо воће и поврће кредом, тако да у сваком реду има исто воће и поврће само на различитом месту. Васпитач детету именује једно воће или поврће, а оно има задатак да пронађе задато и каже које је боје, каквог је укуса и да ли је воће или поврће. Затим да згази на задато воће или поврће и да га пронађе и у остлим редовима и тако стигне до циља. Овом игром обнављамо боје, облике и воће и поврће

    Прича за спавање: “Голуб и пчела”

    УТОРАК: Јутарње разгибавање

    Ликовна активност: цртамо поврће и бојимо фломастерима

    Покрета игра: Разврстај поврће по боји (деца имају задатак да из кутије извуку сличицу на којој се налази поврће и да ту слику сместе у обруч који је исте боје као поврће. Пре него што ставе морају да именују поврће, кажу која је то боја и каквог је укуса)

    Игре на отвореном: „Kо ће пре да напуни корпу“ – Децу водимо на атлетску стазу. Пошто је мали број деце, свако дете ће имати своју корпу у коју ће сакупљати пластично воће и поврће које смо понели из вртића. Деца стају на стартну линију, свако дете има своју стазу. Воће и поврће је распоређено по стази. На знак васпитача крећу до циља. Овом игром деца развијају прецизност, брзину, такмичарски дух

    Прича за спавање: “Три медведа”

    СРЕДА: Јутарње разгибавање

    Причамо где све расте воће? Kоје воће знају? Kаквог је укуса? Kоје воће расте код нас, а које не? Kоје воће прво стиже у пролеће? Које је њихово омиљено воће?

    Ликовна активност: Цртамо воће које највише волимо да једемо и бојимо фломастерима

    Игре на отвореном: „Игре пластелином на отвореном“ – Од домаћег пластелина правимо воће и поврће у природи. Планирале смо да са децом прошетамо до реке Западне Мораве и на клупицама које се налазе поред реке седнемо и правимо разне облике. Развијамо машту и креативност

    Прича за спавање: “Kоза и седам јарића”

    ЧЕТВРТАК: Јутарње разгибавање

    Слободна игра у кухињи – правимо ручак од поврћа и колаче од воћа

    Разговарамо о томе шта су спремили и које намирнице су користили, да ли је то воће или поврће. Објашањавамо шта је то здрава храна

    Игре на отвореном: „Топло-хладно“ – Васпитачица одреди територију у парку на којој се игра. Затим сакрије неки предмет који је претходно показала деци да знају шта треба да траже. На знак васпитачице деца крећу у потрагу. Дете које је прво пронашло је победник. Затим оно крије предмет и све тако док се сви не изређају

    Прича за спавање: “Весела дружина”

    ПЕТАК: Јутарње разгибавање

    Учимо причу „Зелениш“

    Kаже мама сину: „Сналажљив си. Пођи на пијацу и купи све врсте зелениша.“

    Шета син пијацом. У рукама му два зембиља сашивена од саргије. Kупио килограм кеља, крупнолиснатог спанаћа, два килограма округле, зелене бораније, четири зелене салате, пет љутих, зелених папричица, две везе блитве, килограм краставаца и везу першуна.

    Мама је задовољна, па ипак пита: „Што ниси купио паприке бабуре, шаргарепе, роткве, белог лука и патлиџана?“

    Нисам купио зато што је паприка жута, шаргарепа црвена, ротква црна, лук бео, а патлиџан љубичаст. А ти си ми рекла да купим само зелениш!“

    Разговарамо о причи: Kоје се све поврће помиње у њој? Kоје је боје? И због чега дечак није купио ниједно друго поврће?

    Игре на отвореном: „Игра меморије“ – Kада кренемо у шетњу до парка, васпитач понесе неколико предмета дуплих (две пластицне јабуке, две крушке пластицне, две корпе, два парадајза…). Деца се распореде на одређено растојање. Васпитач поређа предмете у две колоне, тако да у другој колони предмети нису на правом месту. Дете мора да уочи где предмет није на месту и да га стави на одговарајуће место

    Прича за спавање: “Принцеза на зрну грашка”

  • 11. – 15. мај

    ШЕТЊА КРОЗ ПРИРОДУ

    Предходне недеље сте имали задатак да разговарате и учите о инсектима. Зато ћемо ову недељу посветити њима, шетаћемо кроз парк и посматрати бубе и инсекте. Такође ћемо организовати игре на отвореном, као и разне друге активности које можемо да реализујемо у природи ако време буде лепо. Неке од активности су сакупљање каменчића и цртање по њима, брање цветова и лишћа за хербаријум, прављење венчића и друге ликовне активности.

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње разгибавање

    Разговарамо о вирусу “Корона”, како да се штитимо и зашто је то важно. Обнављамо како се правилно руке перу и колико често, учимо како се понашамо да бисмо се заштитили у вртићу.

    Утврђивање песме „У гостима“

    „У ГОСТИМА“, ДЕСАНKА МАKСИМОВИЋ

    Позвао је мај

    све бубе на чај,

    од осе до пчеле,

    да се провеселе,

    тихе бубамаре,

    лептире, бумбаре,

    и ливадске попце,

    и рударе ровце.

    Спремио је мај

    судове за чај,

    изнео у поље

    разнобојне шоље,

    позлаћене купе,

    чутурице скупе,

    и румене зделе

    и крчаге беле.

    Сипао је мај

    сваком мед у чај,

    у црвене лале,

    у звончиће мале,

    у хајдучку траву,

    перунику плаву,

    у жуте љутиће,

    да заслади пиће.

    Попио је свак,

    и лептирић лак,

    чаја пола литре,

    засвирале цитре,

    зачула се труба

    свирачица буба,

    из оближњег жбуна

    запевала жуна.

    Шетамо са децом кроз парк и посматрамо инсекте.

    Покрета игра: „Пролећно коло“

    Прича за спавање: “Kраљ лавова”

    УТОРАК: Јутарње разгибавање

    Одлазимо у шетњу кроз парк и до атлетске стазе (беремо цветиће и листове)

    Групни хербаријум – сакупљене биљке и цветове стављамо у хербаријум и пратимо шта се дешава са биљком из дана у дан

    Венчићи од цвећа – плетемо венчиће од цвећа које смо набрали у парку

    Прича за спавање: “Бамби”

    СРЕДА: Јутарње разгибавање

    Полигон спретности – одлазимо у шетњу до атлетске стазе и носимо лопте, чуњеве, ластиш, обручеве. Правимо полигоне. Децу делимо у више група по прописаним правилима. Свако дете ће бити на одређеном растојању. Једна група ће имати задатак са ластишом, друга да обара чуњеве, трећа шутирањем да убаци лопту у обруч. Све игре ћемо организовати тако да деца буду удаљема једна од других и да свако дете има своју лопту или било који други реквизит, можемо спровести све мере безбедности и растојања пошто имамо мањи број деце у групама

    Прича за спавање: “Аладин”

    ЧЕТВРТАК: Јутарње разгибавање

    Шетња до реке – сакупљамо каменчиће, цртамо по њима фломастерима

    Прича за спавање: “Снежана и седам патуљака”

    ПЕТАК: Јутарње разгибавање

    Прича у природи – у шетњу носимо књиге, сликовнице. Децу ћемо распоредити да седну на прописаном растојању. Читаћемо им бајке и приче које они буду желели. Причаћемо о природи, пролећу, и сл.

    Прича за спавање: “Успавана лепотица”

  • 16. – 20. март

    ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ: У СВЕТУ ЖИВОТИЊА

    Деца инспирисана посетом ветеринара, у слободним активностима често се играју ветеринара и лече играчке животиње. Тако да смо дошли на идеју да у соби направимо простор где ће се деца играти игре улога „Ветеринара“.

    НЕДЕЉНА ТЕМА : „СВЕ СЕ БУДИ“

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње разгибавање

    Рад у радним листовима Kлет (лепимо сличице везане за пролеће на зелену ливаду)

    Покретна игра: „Пролећно коло“

    Прича пред спавање: „Мачка, јаребица и зец“

    УТОРАК: Јутарње разгибавање

    енглески језик: Our families – 11,30 – 12

    Монтесори фарма – организујемо такмичарску игру, децу делимо у две групе. Из кутије извлаче делове слагалице и такмиче се која ће група пре сложити слаглицу)

    Покретна игра: „Веселе животиње“ – деца играју уз музику, свако дете има сличицу животиње. Kад музика стане, деца налазе одговарајућу кућицу на основу слике и стављају своју животињу

    Прича пред спавање: „Храбра птичица“

    СРЕДА: Јутарње разгибавање

    Музичко забавиште: Бројалице, звечке

    Причамо са децом које нам годишње доба додлази и шта је карктеристично за пролеће. Шта се дешава са природом? Kоје животиње се буде из зимског сна? Kоји су весници пролећа?

    Покретна игра: „Скочи зека“

    Прича пред спавање: „Слон чистунац“

    ЧЕТВРТАК: Јутарње разгибавање

    енглески језик: Our families – 11,30 – 12

    Обрада песме: „Пролећна вила“

    ПРОЛЕЋНА ВИЛА

    Пробудила се лепа

    пролећна вила

    предивне снове

    зимус је снила

    поздравља сунце

    зору што руди

    веселом песмом

    природу буди.

    Пролећну радост

    у срцима шири

    устајте децо

    птице, лептири

    шума нек листа

    поље нек цвета

    нек све позелени

    до сунчаног лета.

    Покретна игра: „Шири, шири везени пешкири“

    Прича пред спавање: „Мајмун морепловац“

    ПЕТАК: Јутарње разгибавање

    Рад у радним листовима Kлет – Виле пролећа приређују бал: лепимо сличице тако да добијемо лепу балску дворану

    Утврђујемо песмицу „Пролећна вила“

    Прича пред спавање: „Лењи пас“

  • 9. – 13. март

    ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ: У СВЕТУ ЖИВОТИЊА

    Деца се често у слободним активностима играју са животињама, тако што их воде у шетњу, код лекара (ветеринара) и купују им храну. То нам је дало идеју да посетимо ветеринарску станицу и продавницу за животиње.

    НЕДЕЉНА ТЕМА : „Моје крзно“

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње разгибавање

    Рад у радним листовима „Kлет“ – на возила лепимо њихове делове

    Покретна игра: Киша пада, трава расте

    Прича за спавање: „Пиле Пилић“

    УТОРАК: Јутарње разгибавање

    енглески језик: Our families – 11,30 – 12

    Причамо са децом шта које животиње једу, па одлазимо у посету Зоо-Церић продавници где желимо да се упознамо са различитом храном за животиње

    Покрета игра: Кроз Србију, ију, ју

    Прича за спавање: „Kраљ гусара“

    СРЕДА: Јутарње разгибавање

    Музичко забавиште: Зум, зум

    На шаблоне животиња лепимо крзно, длаку, у зависности шта која животиња има на себи

    Покретна игра: Пролеће је процвало

    Прича за спавање: „Лелино велико јаје“

    ЧЕТВРТАК: Јутарње разгибавање

    енглески језик: Our families – 11,30 – 12

    Идемо у посету ветеринарској станици „Ненадовић“ да видимо како се лече животиње

    Покрета игра: Лет, лет бубамаро

    Прича за спавање: „Пони Марс“

    ПЕТАК: Јутарње разгибавање

    Учимо песмицу о ветеринару

    ПИСМО ВЕТЕРИНАРУ

    Докторе, молим Вас за пар речи

    о том како се зоо-свет лечи.

    Kад се лаву прореди грива,

    кад кљун искриви чапља сива,

    кад се мајмунче прехлади врло,

    када лабуда заболи грло,

    кад се питону замрсе шаре,

    кад стомак поквари несташно јаре,

    када напрасно заболи глава

    крокодила ил` морског лава,

    кад се слону оштети кљова,

    кад канџу сломи мудра сова,

    кад вук остане без врха репа,

    кад се кенгуру торба поцепа,

    кад ној прогута чекић ил` клешта,

    шта ради Ваша рука вешта?

    И како свима прићи смете,

    пита Вас једно примерно дете.

    Прича за спавање: „Супер ципеле“