Архиве категорија: План рада „Бабушке“

План рада за групу „Бабушке“

  • 29.6. – 3.7.

    ПРОЈЕKТНА АKТИВНОСТ: У СВЕТУ БОЈА

    ПОНЕДЕЉАK: Сличице различитих боја – исећи ћемо папириће различитих боја, затим пронаћи сличице воћа. Деца ће препознавати сличице и сортирати сличице по боји

    Прича за спавање: „Веверица плачљивица“

    УТОРАK: Ликовна активност – даћемо деци шаблоне воћа, препознаваће воће, именовати боју и обојити

    Прича за спавање: „Жућа на маскенбалу“

    СРЕДА: У дворишту ћемо направити цик-цак полигоне различитих боја. Деца ће имати задатак да ходају по одређеној боји и одржавају равнотежу

    Прича за спавање: „Мачак у чизмама“

    ЧЕТВРТАK: Обрада приче „Дугине боје“

    У дворишту вртића, кредама цртамо дугу

    Прича за спавање: „Мали Принц“

    ПЕТАK: Игре лоптама у боји, које смо научили, нпр: „Ђурђа да баци Миши црвену лопту, а Неда Огњену жуту, итд.

    Прича за спавање: „Авантуре златне рибице“

  • 22. – 26. јуни

    ПРОЈЕKТНА АKТИВНОСТ: У СВЕТУ БОЈА

    Док смо шетали парком, срели смо старију деца која у склопу своје пројектне активности „Да природни наук не буде баук“, истажују и саде цвеће. Kада су видела цвеће, деца су именовала и препознавала различите боје које се могу уочити на цветовима и говорила су како такве боје има и дуга или како такву боју имају на гардероби.

    Видевши како старија саде цвеће, деца су предложила да би она могла да залију цвеће. Децу ћемо поделити у групе, свака група ће имати своју кофицу и задату боју цвећа да залије. Свака група ће препознавати, именовати и заливати цвеће у задатој боји.

    Деци ћемо спремити шаблоне цветова које ће они обојити у боји цветова које су заливали.

    Покретна игра: На коцку, коју смо предходне недеље направили и обојили странице, ћемо залепити сличице на којима је нацртан задатак шта деца треба да ураде. Децу ћемо поделити у шест група, по боји странице коцке. Групе ћемо обележити тракама одређене боје. Васпитач баца коцку и тако одређује која група креће са игром. Сваки наредни круг има нови задатак.

  • 15. – 19. јуни

    У СВЕТУ БОЈА

    Доласком лепог времена, предходне недеље, са децом смо разговарали о боји сунца, облака, цвећа и траве. Препознавали смо боје на стварима и предметима.

    Лепо време је наставило, а у току дана се појави и киша, која са Сунцем донесе дугу. Деца су кроз прозор собе приметила дугу на небу. Говорили су да дуга има жуту боју као сунце, плаву као небо, зелену као трава и сл. Пожелели су да нацртају дугу. Поделићемо им папире и бојице. Показаћемо деци које су боје дуге, тражићемо исте боје на бојицама, нацртаћемо своје дуге.

    Умесићемо тесто које ће деца бојити, сваку куглицу у једну дугину боју. Након тога ћемо развући тесто и направити дугу.

    Обнављаћемо песму „Боје“ и научити стих о дуги:

    На небу се појавила дуга .

    Стоји до облака, свог најбољег друга.

    Поносно показује своје дивне боје,

    те шарене боје, прелепо јој стоје.

  • 8. – 12. јун

    „У СВЕТУ БОЈА“

    Како је почело лепо време, већину времена током дана смо проводили напољу, у дворишту и у парку. Запазили смо да је све процветало и озеленело, што је деци привукло пажњу и почела су да питају за боју сунца, облака, цвећа и траве. Из тог разлога ове недеље ћемо учити и разговарати о бојама, покушаваћемо да их препознајемо на стварима и предметима у нашем окружењу.

    За почетак ћемо заједно са децом бојити мрежу коцке, њене странице. Свако дете ће добити по једну страницу коцке да обоји. Након тога заједно ћемо склапати коцку а онда се играти са њом. Деца ће коцку бацати, а када она падне имаће задатак да именују боју коју виде на горњој страници коцке. Затим ће исту ту боју покушати да пронађу у соби. Ову игру можемо играти у дворишту или парку.

    У двориште ћемо поставити чуњеве различитих боја. Деца ће их обарати, а затим ће имати задатак да препознају и именују боју чуња и тражити шта је још у природи исте боје.

    Учимо строфу по строфу, песме „Боје“

    Сунце је жуто, Златна је рибица,

    трава је зелена, сребрна је машница,

    а секи лепо стоји љубичасто цвеће

    хаљина црвена. И шарено теле.

    Наранџасте звезде Небо је плаво,

    и сивкасте шкољке дуга с пуно боја,

    пливају у мору а мама носи розе

    светло плаве боје. хаљину до пода.

    Браон је куца,

    мала маца црна,

    а бели је голуб

    и шешир од мог друга.

  • 1. – 5. јуни

    НА ЛИВАДИ

    Са децом током свакодневне шетње уочавамо инсекте у природи. Рећи ћемо деци да обрате пажњу и да нам кажу када виде неког инсекта, како би могли да видимо шта је то.

    Свакодневно учимо рецитацију (или део рецитације, у зависности од жеље деце):

    На ливади

    Погледај ту гужву у зеленој трави,

    тамо живе, раде мали вредни мрави.

    Пчелице се госте, на мирисном цвећу,

    на латице росне због нектара слећу.

    Пуж се негде сакрио, док не падне киша,

    песмицом је птица успавала миша.

    Бубамара мала своја крила шири,

    са њом жмурке играју шарени лептири.

    И тако ће бити, све до ноћног мира,

    када им цврчак тихо успаванке свира.

    Наћи ћемо фотографије сваког од ових инсеката и показивати деци како учимо рецитацију. А исте те инсекте покушати да пронађемо у парку.

    Припремићемо ролне од тоалет папира. Свако дете ће имати задатак да офарба ту ролну у жуто. Заједно ћемо направити пчелу.

    Свакодневно боравимо напољу и реализујемо активности на различитим полигоне које постављамо како би били занимљиви за децу.

    Покретна игра: „Марљиве пчеле“ – Активност ћемо реализовати у дворишту вртића. Једно дете ће имати задатак да глуми пчелу а остала деца цвет. Дете које глуми пчелу имитираће како пчела лети, и када дође до цвета (другог детета), оно ће глумити пчелицу која сакупља нектар (сагне се и сакупља).

  • 25. -29. мај

    ПТИЦЕ

    Разговарамо са децом о птичицама. Док идемо у шетњу, гледамо около да ли ћемо неку угледати, и која је то птичица. Питамо децу да ли знају где птице живе, да ли оне имају своју кућу и чиме се оне хране.

    Од прућа правимо гнездо за птице у парку или дворишту вртића.

    Цртамо роду од дечије шаке. Дете ће да отисне шаку у црној и белој боји, доцртаћемо кљун, ноге и очи заједно и добијемо роду.

    Спремићемо балоне разних боја и величина, које доносимо у вртић и дувамо пред децом. Те балоне носимо у двориште вртића или парк. Подстичемо децу да уоче разлику у балонима, да именујемо боје заједно. Дајемо им један по један балон, и почињемо игру добацивања. У игру можемо убацити и лопте. Па ћемо да уочавамо разлику између балона и лопте. Показиваћемо деци да лопта може да се котрља лако, док би балон више скакутао него што би се котрљао. Балоне ћемо оставити у соби деци за свакодневну игру.

  • 18. – 22. мај

    Спремићемо деци чуњеве, лопте и балоне. У парку ћемо поређати чуњеве и дајемо деци лопту или балон да баце и покушају да оборе чуњеве. Прво их подстичемо да процене чиме могу да оборе чуњеве, односно шта је јаче – лопта или балон. Деци дајемо прилику једно по једно да обарају чуњеве и тако док не дођу сви на ред. Уколико је деци интересантно, поновићемо игру и поређати поново чуњеве. Тражићемо од деце да нам помогну у ређању чуњева.

    Правимо полигоне од чуњева, тако што их ређамо наизменично, а децу ћемо поделити у две групе. Она имају задатак да обилазе чуњеве и тако што пре стигну до циља.

    Свакодневно цртамо кредама, препознајемо боје и облике.

    Правимо лептира од дечијих шака. Изрезаћемо од папира у боји шаке. Деца ће украсити те шаке како она желе. Спојићемо лептира и окачити у хол вртића.

    Певамо песмицу „Лептирићу шаренићу“.

    Лептирићу, шаренићу, оди к мени амо,

    ево имам лепу ружу, помириши само.

    Ја бих дош’o, aл се бојим какве игле клете,

    Стиснућеш ме, пробошћеш ме, онда збогом свете.

    Нећу лепко, нећу лепко, живота ми мога,

    хоћу само да избројим колко имаш нога.

    Е, па то ти могу рећи и издаље малко,

    лептир има шест ножица, а сад збогом брајко!

  • 11. – 15. мај

    ПОНОВО У ВРТИЋУ

    Дуг је период иза нас у ком нисмо боравили у вртићу, играли се и дружили се, зато ћемо, пре свега, разговарати са децом о вирусу, превенцији и мерама заштите. Потребно је да научимо како се правилно перу руке, када и колико често, да једемо једни иза других, да не би требало да стављамо играчке у уста, такође, да вирус који се појавио није опасан, само треба да се чувамо сви заједно.

    Како бисмо деци све то више приближили, прво ћемо направити један експеримент са водом, сапуном и бибером. Тако ће деца схватити значај прања руку, као и да треба што чешће да се перу како би спрали све што је прљамо, и где би вирус могао да се задржи.

    Затим, направићемо заједно један велики вирус, који ћемо да обојимо.

    Читаћемо сликовницу „Корона вирус“.

    Напољу ћемо организовати активности са што више полигона. Развијаћемо крупну и ситну моторику. Учићемо да морамо да сачекамо “свој ред”. Направићемо полигоне од флаша. Деца треба да гурају играчку (гуралице, колица, косачице за траву…), и да обилазе те препреке које поставимо. Такмичиће се једно по једно, све док траје њихово интересовање.

  • 16. – 20. март

    ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ: ЧУЛА

    НЕДЕЉНА ТЕМА: ПРИЧА ИЗ БАШТЕ

    Упознајемо децу како се у пролеће припремама земљиште, шта се све сеје и на који начин се то ради (грашак, шаргарепа, лук, першун, цвеће…). Завирићемо у „нашу башту“, чију макету смо претходно направили од картона, и на тај начин деци приближити како изгледа једна пролећна башта, која ће за пар месеци бити препуна здравих и зрелих плодова. Након разговора, у пластичне провидне чаше ћемо посејати неке од тих поменутих биљака, чији напредак ћемо касније пратити.

    Учимо песмицу „Пролеће“

    Кад зими дође крај,

    у моди је сунчев сјај,

    у моди је птичји пој,

    ново перје, нови крој.

    Сунце греје, све се смеје,

    пролеће је, пролеће је.

    Сунце греје, све се смеје,

    пролеће је, пролеће је.

    Пратећи интересовања деце током њихове слобоне игре, запазили смо како се међусобно хране, и притом су разговарали како је храна укусна. Затим, пресвлачила су лутке бебе, јер су се укакиле, како би лепо мирисале. Тако смо одлучили да радимо са њима чула. Кренућемо од чула мириса. Како нам стиже пролеће, тако стижу и разни мириси у природи, које ћемо временом да испратимо. То ћемо повезати и са осталим чулима и објаснити деци да оно што видимо (то је чуло вида) можемо осетити чулом мириса (како се природа мења из зиме у пролеће, тако се мења и њен мирис). На недељном нивоу обрађиваћемо по једно чуло кроз различите активности и игру.

    Музичко забавиште: Бројалице, звечке – среда

  • 9. – 13. март

    ПРАВИМО ВИСИБАБЕ

    Разговарамо о годишњем добу које је на прагу. Показујемо деци фотографије како би уочили промене у природи.

    Белом темпером отискујемо деци на зеленом папиру шаку. Изрежемо, и залепимо на стабло висибабе које ћемо изрезати од хамера. Радове ћемо изложити у хол вртића.

    Усвајамо стихове песме „Висибаба мала“

    Висибаба мала

    Висибаба мала, звонити је стала,

    Цин цин, цин, дон, дон, дон,

    Чујте мали звон.

    Мала птица шева, весело нам пева,

    Фиру ли, фиру лу,

    Пролеће је ту…

    Музичко забавиште: Зум, зум – среда