Архиве категорија: План рада „Бабушке“

План рада за групу „Бабушке“

  • 24. – 28. фебруар

    НАША ПОРОДИЦА

    Разговараћемо о породици, шта је то породица, ко све чини породицу, о значају породице.

    Заједно ћемо направити дрво наше породице и на њега налепити отиске прстију, свака грана дрвета представљаће једну породицу наше групе.

    Обрада песмице „Шта је дом“

    Шта је дом (Недељко Попадић)

    Дом нису тапете,

    ни теписи лепи.

    Дом је кад неко

    за тебе брине – стрепи.

    Дом нису ролетне,

    ни зидови голи.

    Дом је кад ти неко

    шапне да те воли.

    Дом нису фотеље,

    ни библиотека.

    Дом је кад те неко,

    пун љубави чека .

    А ко ти може

    такву нежност дати.

    Једина на свету,

    само добра мати

    У склопу пројектних активности „Тиха књига моје групе“ од различитих материјала правићемо странице за нашу књигу на тему породице

    Музичко забавиште: Слушање музике – Дизнијеви цртани филмови – среда

  • 18. – 21. фебруар

    ЉУБАВ ЈЕ…

    Разговарамо са децом о љубави. Питамо их шта је то за њих љубав, кога они воле и сл. Спремамо за њих срце од папира на ком ће они да нацртају особе које воле.

    Учимо песмицу „Љубав је“

    Кад сам мали био,

    ја дуго нисам схватао

    шта је љубав то,

    тата ми је рекао на то:

    Љубав је кад се неко воли,

    љубав је кад те неко воли,

    љубав је кад мама воли тату,

    кад сека воли бату.

    Кад сам била мала,

    ја сам своју маму питала,

    шта је љубав то,

    мама ми је рекла – злато.

    Љубав је кад се неко воли,

    љубав је кад те неко воли,

    љубав је кад мама воли тату,

    кад сека воли бату.

    ПОНЕДЕЉАК: Нерадан дан – Дан државности

    Музичко забавиште: Имитирање животиња кроз музику и покрет – среда

  • 10. – 14. фебруар

    ЖИВОТИЊЕ ПОЛАРНИХ КРАЈЕВА

    Упознајемо децу са животињама поларних крајева, које су то животиње, где живе, чиме се хране.

    Правимо „Поларни полигон“ где је потребно да деца, уз помоћ музике, скачу са санте леда на санту леда, потом се провлаче кроз Игло, а затим узимају лопту и гађају чуњеве у облику пингвина.

    Пингвини на плажи

    Чуло се на северу,

    И до далеког југа,

    Да постоји место,

    Где су лета дуга.

    Поларни медведи и пингвини мали,

    Тражили су место где сунце не фали,

    Негде на средини срели су се тако,

    Гледали се мало и дружили лако.

    Пингвини на плажу дошли у сред лета,

    Хладно им на снегу, по сунцу им се шета,

    Са севера стигли и медведи бели,

    Сви стоје у реду где сладолед се дели.

    Појели су сладолед

    И постало је вруће,

    Рече медвед пингвину:

    ,,Лепше је код куће. „

    И поларни медведи и пингвини мали,

    Kренули су тамо где снега не фали,

    Негде на средини растали се тако,

    Погледали мали и поздравили лако.

    Пингвини на плажу дошли у сред лета,

    Хладно им на снегу, по сунцу им се шета,

    Са севера стигли и медведи бели,

    Сви стоје у реду где сладолед се дели.

    Музичко забавиште: Заклео се бумбар – среда

  • 3. – 7. фебруар

    КЛИКЕРИ И ТЕМПЕРЕ

    Донећемо кликере које ћемо прво показати деци на тепиху. Котрљаћемо их по тепиху и гледати како ударају један од други. Коментарисаћемо какав се звук при томе чује.

    Поделићемо кликере у две посуде, мале у једну, веће кликере у другу посуду. Узећемо једну кутију од ципела на коју ћемо ставити папир. Истиснућемо мало темпера различитих боја и подстицати децу да померају ту кутију напред-назад, лево-десно. Кликере ћемо убацити у ту кутију и тако ће они остављати трагове по папиру. Радове можемо изрезати у различите облике – кругове, цветове, и окачићемо их на пано.

    Обнављамо боје помоћу кликера. Направићемо три групе, свака група ће имати свој хамер и добиће темпере црвене, плаве или жуте боје. Правићемо различите путање од кликера на том хамеру.

    Музичко забавиште: слушање музике – среда

  • 27. – 31. јануар

    ТИХА КЊИГА МОЈЕ ГРУПЕ

    (пројектне активности)

    Током претходних седмица смо листали књиге које су деца донела од куће. Читали смо их пред спавање и разговарали о томе да су све књиге лепе и занимљиве на свој начин, деца су имала могућност да листају књиге својих другара и да „читају“. Одушевљено су се мењала и говорила да су то све наше књиге.

    Ове седмице ћемо донети из градске библиотеке неколико књига које су примерене нашем узрасту. Читатћемо их сваки дан. Разговараћемо са децом шта је то библиотека, шта се тамо ради, како можемо да узимамо књиге, да ли их после враћамо.

    Недељна тема: „Oсновне боје“

    Наћи ћемо три кесе (црвену, плаву и жуту) у које ћемо ставити по 5 предмета исте боје које је боје кеса. Деци ћемо показати кесе и дати им задатак да препознају те боје. Затим ћемо све предмете помешати у једну кесу и дати деци да извлаче по један предмет који ће да разврстају у кесу којој припада. Сваки предмет који дете извуче треба да именује које је боје.

    Музичко забавиште: слушање музике – среда

  • 20. – 24. јануара

    УЧИМО БОЈЕ

    Од картонске кутије правимо коцку чије ћемо стране да прелепимо црвеном, жутом и плавом бојом.

    Са децом разговарамо о бојама (да ли препознају дате боје). Наводићемо их да нам кажу тај дан да ли неко на себи има одређену боју (чарапе, дукс, тренерка).

    Свако дете ће имати задатак да баци коцку и препозна задату боју. Када именују боју, тражићемо у соби предмете исте те боје. Уколико дете не препозна боју, подстицаћемо их да сви заједно одговоре.

    Спремићемо свој деци по један облик капе од папира. Децу ћемо поделити у три групе, и свака група ће да боји одређену боју капе (црвену, жуту или плаву).

    Музичко забавиште: слушање музике – среда

  • 13. – 17. јануар

    ИГРЕ БАЛОНИМА И ЛОПТАМА

    Спремићемо деци балоне разних боја и величина, које доносимо у вртић и дувамо пред њима. Потенцирамо да деца примете разлику у тим балонима, да именујемо боје заједно. Дајемо им један по један, и почињемо игру добацивања. У игру можемо убацити и лопте. Уочаваћемо разлику између балона и лопти. Показиваћемо деци да лопта може да се котрља лако, док би балон више скакутао него што би се котрљао. Балоне ћемо оставити у соби за свакодневну игру.

    Сваки дан би могли да мењамо боје балона, и понављамо старе боје. Прошириваћемо боје све док је деци интересантно да погађају. Можемо се са децом играти тако што им бацимо балон, а они да погоде одређену боју. Форсираћемо да погађају појединачно, а затим могу да понове сви заједно.

    Разговарамо са децом како су провели Нову годину, Божић. Шта су радили. Разговарамо о обичајима током свих ових празника, шта све треба да радимо, шта су они радили, и сл.

    Правимо од папира Снешка белића. Лепимо вату на облик Снешка који ћемо изрезати за свако дете.

    Музичко забавиште: слушање музике – среда

  • 6. – 10. јануар

    БОЖИЋ, БАДЊИ ДАН

    Разговарамо са децом о предстојећим празницима и обичајима. Питамо децу знају ли шта је то Бадњи дан, како се он прославља, какви су обичаји везани за њега. Шта је то бадњак, када га уносимо у кућу и сл. Донећемо бадњак и имитирати те обичаје заједно са децом. Уколико им је интересантно, можемо да наставимо са обичајима и пијучемо заједно. Бадњак ћемо ставити у хол вртића.

    Певамо Божићну песму:

    Божићна песма

    Запевале сенице и врапци,

    Срећан Божић, млади православци!

    И сва друга децо, без разлике

    што славите друкчије празнике!

    Нек’ вам срећа увек гошћа буде,

    да стасате у честите људе!

    Припремите секире и санке

    да идемо на шумске пропланке,

    да сечемо најлепше Бадњаке!

    Сунце се још пење на церић,

    нека свако обуче џемперић!

    7. јануар – Божић – вртић неће радити

    Музичко забавиште: слушање музике – среда

  • 30.12.2019. – 3.1.2020.

    У СУСРЕТ НОВОЈ ГОДИНИ

    Током претходне недеље нам је у посету долазио Деда Мраз. Разговарамо о томе шта смо добили у пакетићима, да ли волимо Деда Мраза, шта им се највише свидело код њега.

    Ускоро нам стиже Нова година. Разговарамо о томе да ли знамо шта је то Нова година, шта нам свака година доноси, да ли се радујемо Новој години.

    Заједно са децом правимо честитке за родитеље, које ће свако дете да понесе кући.

    Певамо песму „Кроз облаке санке лете“. Играмо уз њу нашу кореографију.

    Тамо негде иза гора и далеких мора

    живи један деда Мраз, старац браде беле.

    Чита писма што долете са свих страна света,

    спрема санке и ирвасе, поклоне да деле.

    Хо-хо-хо, кроз облаке санке лете,

    Хо-хо-хо, можда и до тебе слете,

    Хо-хо-хо мораш бити добро дете,

    да ти поклони долете.

    1. И 2. јануар – новогодишњи празници – вртић неће радити
  • 16. – 20. децембар

    ПРОЈЕКТНО ПЛАНИРАЊЕ

    Тиха књига моје групе“

    Деца свакодневно бирају књиге са полица које „читају“. Сада су у периоду када су им књиге занимљиве. Траже да им читамо, да разгледају илустрације, полако их повезују са причама. Свако дете ће говорити шта је у књизи коју је изабрало, кога препознају од ликова. Заједно ћемо гледати илустрације и објашњавати шта видимо. Тиме започињемо пројекат „Тиха књига моје групе“.

    Сваког дана ћемо деци током активности дати слободу да бирају коју ће књигу тог дана да „читају“ и препричавају. Деци која имајумањи фонд речи помагаће остала деца и васпитачи.

    Разговараћемо и о предстојећим празницима. Обнављаћемо песмицу „Први снег“.

    Направићемо украсне јелке од папира које ће деца затим сама украшавати. Прстиће ће умакати у темпере и тако шарати своје јелке.

    Музичко забавиште: „Звончићи, звончићи“ – среда