Архиве категорија: план рада „9 пауница“

План рада за групу „9 пауница“

  • 6. -10. јули

    ТЕМА: ПТИЦЕ

    ПОНЕДЕЉАК: Разговараоница: “Како смо провели викенд”

    Упознавање околине: посматрамо слике птице и обраћамо пажњу на изглед – тело је покривено перјем, кљун, крила, ноге… Како се птица креће? Шта се дешава када птица снесе јаја? Идемо у парк и посматрамо различите врсте птица – истражујемо

    Користимо перје које су деца већ донела, па се договарамо шта ћемо правити – тело птице

    Игре на отвореном: Између две ватре

    УТОРАК: Методика развоја говора: Драматизација приче “Птице”, илустрација приче дрвеним бојицама

    Играмо се у парку Арјачкиње барјачкиње

    енглески језик: Toys – 15,30 – 16

    СРЕДА: Методика ликовног васпитања: Правимо птице од згужваних новина – каширањем и додајемо детаље – ноге, главу, кљун… Након тога правимо гнездо од гранчица и траве

    Играмо се „На слово, на слово рецимо…“

    ЧЕТВРТАК: Методика физичког васпитања: загревање уз вежбице, правимо полигон спретности

    Играмо се игре ”Шири шири”

    енглески језик: Toys – 15,30 – 16

    ПЕТАК: Пројектна активност “Књига”: Дечија поезија – читамо дечје песмице познатих дечијих песника – Десанка Максимовић, Љувивоје Ршумовић, обнављамо већ познате, а оне које нам се највише свиђају илуструјемо

    Слободне игре у парку

  • 29.6. – 3.7.

    ТЕМА: ЛЕТО

    ПОНЕДЕЉАК: Разговараоница : Како смо провели викенд

    Методика упознавања околине: Разговарамо годишњем добу – лету, како се облачимо, како се штитимо од сунца (шешири, креме), о карактеристикама лета, како се животиње понашају када је лето, о њиховок крзну, исхрани, где се скривају и сл.

    Игре на отвореном: Између две ватре

    УТОРАК: Методика развоја говора: Учимо песмицу по деловима “Летња песмица”, илуструјемо дрвеним бојицама песмицу

    Играмо се у парку „Арјачкиње барјачкиње“

    енглески језик: Toys – 15,30 – 16

    СРЕДА: Методика ликовног васпитања: украшавамо шему сладоледа и лимунаде – мешовита техника

    Играмо се: „На слово, на слово рецимо…“

    ЧЕТВРТАК: Пројектна активност ”Књига” – украшавамо корице књиге пером

    Слободне игре у парку

    енглески језик: Toys – 15,30 – 16

    ПЕТАК: Пројектна активност “Књига” – Поезија за децу – дечји писци, упознајемо се и прелиставамо литературу

    Слободне игре у парку

  • 22. – 26. јуни

    ТЕМА: СИСАРИ КОЈИ ЖИВЕ У ВОДИ

    ПОНЕДЕЉАК: Разговараоница: Како смо провели викенд

    Методика упознавања околине: Са децом разговарамo о сисарима који живе и води – делфини, какви су они? Какви су китови? Гледамо емисију о делфинима и китовима

    Правимо Делфине који скачу, бојимо шему делфина и мора, које ћемо причврстити на дрвени штапић

    Игре на отвореном “Између две ватре”

    УТОРАК: Драматизација текста: “Спасоносна песма”, разговарамо о причи, уочавамо ликове. Правимо ликове из приче од глине па бојимо воденим бојама

    Играмо се у парку Арјачкиње барјачкиње

    енглески језик: Toys – 15,30 – 16

    СРЕДА: Систематизација бројева од 1 до 10 кроз скупове, сабирамо и пребројавамо

    Играмо се „На на слово, на слово, рецимо…“

    ЧЕТВРТАК: Пројектна активност ”Књига” – истражујемо пера која су деца донела од куће, сазнајемо којој пернатој животињи припада перо. Записујемо у књигу и лепимо

    Слободне игре у парку

    енглески језик: Toys – 15,30 – 16

    ПЕТАК: Пројектна активност “Књига” – у претходно направљеним и украшеним књижицама илуструјемо свако своју омиљену причу, па то презентујемо, уз то вежбамо иражавање пред групом и пажљиво сушање

    Игре на отвореном

  • 15. – 19. јуни

    ТЕМА: СИСАРИ – ДИВЉЕ ЖИВОТИЊЕ ИЗ ДАЛЕКИХ КРАЈЕВА

    ПОНЕДЕЉАК: Разговараоница “Како смо провели викенд”

    Методика упознавања околине: Са децом разговарамо о животињама из далеких крајева – слон, зебра, лав, тигар, жирафа, кенгур, камила , поларни медвед и др. Како изгледају – величина, боја крзна? Чиме се хране? Где су им станишта – џунгла, савана, пустиња. Слушамо звуке – како се оглашавају животиње

    Правимо поделу и насељавамо животиње на њихова станишта

    Игре на отвореном: “Између две ватре”

    УТОРАК: Развој говора: учимо песмицу по деловима – “ Магарац у Африци”

    Илустрација песмице фломастерима

    Играмо се у парку „Арјачкиње барјачкиње“

    енглески језик: Toys – 15,30 – 16

    СРЕДА: Методика почетних математичких појмова: “Формирање броја десет кроз скупове“ – уочавање скупова од десет елеманата, формирамо разне скупове од различитих материјала – бојице, фломастери, упоређујемо скупове, исписујемо цифре

    Различите игре са лоптом

    ЧЕТВРТАК: Пројектне активности ”Књига” – деца од куће доносе по једну омиљену књигу, коју представљају другарима из групе – разговарамо о томе зашто им је баш та књига омиљена, од кога су је добили, како чувају књиге и где у кући

    Ораганизујемо посету код предшколаца и упознајемо са њиховим новим читалачким кутком – разгледамо књиге са полица, мењамо књиге

    Слободне игре у парку

    енглески језик: Toys – 15,30 – 16

    ПЕТАК: Пројектне активности “Књига” – Правимо од картона “Моју омиљену књигу”. Украшавамо је креп папиром и додајемо детаље. Договарамо се о даљим активностима, шта би свака књига могла да садржи – нпр. песмицу, причу коју ћемо у наредном периоду илустровати

    Игре на отвореном

  • 8. -12. јун

    СИСАРИ – ДИВЉЕ ЖИВОТИЊЕ НАШИХ КРАЈЕВА

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње телесно вежбање

    Разговараоница – “Како смо провели викенд”

    Упознавање околине: Разговарамо о дивљим животињама које живе у нашим крајевима, разгледамо слике и описујемо сваку од њих посебно – како изгледа, како се креће, како се оглашава, какво јој је крзно, где живи и сл. Разговарамо ко брине о тим животињама, о њиховим особинама и према томе им дајемо имена. Правимо поделу према начину исхране – на биљоједе, месоједе и сваштоједе, разврставамо слике и лепимо на пано

    Игре на отвореном – “Између две ватре”

    УТОРАК: јутарње телесно вежбање

    Развој говора: Драматизација приче “Бодљикави пријатељ”, разговарамо о причи, како би прича изгледала када бисмо обрнули ток приче, заменили улоге. Илустрација приче воденим бојама

    Ликовно стваралаштво: Бициклисти – 15,30 – 16

    СРЕДА: јутарње телесно вежбање

    Методика почетних математичких појмова: Формирање броја девет кроз скупове – уочавање скупова од девет елеманата, формирамо разне скупове од различитих ствари и предмета, као што су бојице, фломастери, и упоређујемо скупове, исписујемо цифре

    Различите игре са лоптом

    ЧЕТВРТАК: јутарње телесно вежбање

    Пројектна активност ”Књига” – почетак писмености људи, врсте писма – историја наше писмености. Договарамо се како ће изгледати књига у коју ћемо записивати све оно што ћемо убудуће радити

    Пишемо налив пером, онако су људи некада писали и истражујемо

    Слободне игре у парку

    енглески језик: Toys – 15,30 – 16

    ПЕТАК: јутарње телесно вежбање

    Пројектна активност “Књига” – украшавамо корице књиге, договарамо се о изгледу корица, дебљини корица и повезу, о називу наше књиге – мешовита техника

    Игре на отвореном

  • 1. – 5. јуни

    МОЈ ЉУБИМАЦ

    ПОНЕДЕЉАК: Упознавање околине: Деца од куће доносе слике својих кућних љубимаца, разгледамо слике, разговарамо о томе како бринемо о њима. Лепимо слике на пано који деца украшавају по избору

    Игре на отвореном: “Између две ватре”

    УТОРАК: Развој говора: Приче по сликама – деца осмишљавају причу на основу цртежа, дајемо назив приче, спајамо радове, па заједно презентујемо

    Слободне игре у парку

    СРЕДА: Методика почетних математичких појмова: “Формирање броја осам кроз скупове” – уочавање скупова од осам елеманата, формирамо разне скупове од различитих предмета – бојице, фломастери, упоређујемо скупове, исписујемо цифре

    Различите игре са лоптом

    ЧЕТВРТАК: Пројекат “Књига” – Поступак производње папира, од дрвета до књиге – истражујемо

    Слободне игре у парку

    ПЕТАК: Пројекат “Књига” – учимо песмицу по деловима

    У књигама спава искуство света

    и ти га будиш читајући.

    Књига се радује када је читаш

    она оживи у твојим очима.

    Кроз књигу ходаш, размишљаш

    питаш као онај што ју је писао ноћима.

    Књига уме да се смеје, да заболи

    да се поверава, да тајну крије.

    Књига коју читаш, баш тебе воли

    јер у полици као да је није.

    Илустрација приче фломастерима у природи

    Игре са лоптом – фудбал, одбојка

  • 25. – 29. мај

    ЧУВАЈМО ПРИРОДУ

    ПОНЕДЕЉАК: Развој говора: Читамо интерактивну шумску причу и разговарамо док посматрамо природу у парку о значају очувања шума. Развијамо свест о важности чувања природе

    Игре на отвореном: “Између две ватре”

    УТОРАК: Упознавање околине: Одлазак на стазу здравља и уочавање некадашњe дивљe депонијe – разговарамо о начинима чувања природе

    Правимо пано “Еколошке заповести”

    Слободне игре у Градском парку

    СРЕДА: Методика физичког васпитања: Организујемо разне вежбице као припрема за полигон са препрекама који ћемо поставити на атлетској стази

    Игре са ластишем

    ЧЕТВРТАК: Методика почетних математичких појмова: Формирање броја 7 кроз скупове – уочавамо скупове од седам елемената у природи, формирамо скупове од каменчића, упоређујемо скупове, исписујемо цифру

    Слободне игре у природи

    ПЕТАК: Методика музичког васпитања: “У природи“ – обрада песмице

    Илустрација песме фломастерима у природи, носимо неопходан материјал за рад

    Игре са лоптом – фудбал, одбојка

  • 18. – 22. мај

    ДРВЕЋЕ

    ПОНЕДЕЉАК: Методика развоја говора: Учимо песмицу по деловима „Дрво“

    Дрво ми прича своје згоде,

    А нема уста, руке, ни ноге.

    Ма, има уста – лишће лагано!

    Кад ветар дуне прича танано.

    Руке су његове гране снажне,

    што шире крошњу ко лепу ношњу.

    Ноге дрвета не види око –

    Чврсто га држе у земљи дубоко.

    И тако мени прича дрво,

    Шта је друго, а шта прво.

    Њима се хране сва жива бића:

    Од слона, мајмуна, све до прасића.

    Биљка и другима плодове нуди:

    Једу их птице, бубе и људи.

    А сви заједно, то је прво,

    ваздух дишу што прави дрво.

    Кад секу дрво – нема га више:

    Ти се запитај: шта да се дише?

    Не дај да падне – чим да се храниш?

    Одлучно крени, дрво да браниш!

    Илустрација приче дрвеним бојицама или фломастерима

    Игре на отвореном са ластишом

    УТОРАК: Јутарње телесно вежбање

    Методика упознавања околине: Подела дрвећа: на листопадно (храст, буква, бреза, врба) и зимзелено (јела, бор, смрека и др.)

    У парку посматрамо дрвеће, истражујемо, посматрамо разлике у величини стабла, изгледу крошње, облику листова и плодова. Сакупљамо гранчице и лишће које ћемо користити за израду макете шуме

    За домаћи задатак деца ће покушати са родитељима да пронађу занимљивости везане за врсте дрвећа које смо могли уочити у нашој околини

    СРЕДА: Јутарње телесно вежбање

    Методика почетних математичких појмова – Формирање броја 6 кроз скупове

    У шетњи разговарамо шта смо ново сазнали истражујући код куће о дрвећу које уочавамо

    Игре на отвореном са лоптом

    ЧЕТВРТАК: Јутарње телесно вежбање

    Методика ликовног васпитања: Израда макете шуме од сакупљених гранчица и лишћа у парку

    Игре на отвореном: „Између две ватре“

    ПЕТАК: Јутарње телесно вежбање

    Полигон прелажења препрека у шуми – правимо полигон у парку

    Играмо се игре „Представљамо дрвеће“ – деца стоје и имитирају дрвеће а васпитач прича

  • 11. – 15. мај

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње телесно вежбање

    Разговарамо о Корона вирусу, превенцији и мерама заштите – како се правилно руке перу и колико често, како треба да се понашамо у вртићу

    Методика упознавања околине: „Водене биљке” – упознавање са биљкама које живе у слаткој води, у рекама, барама и језерима, као и са биљкама које су прилагођене животу у сланој води

    Идемо у обилазак реке Западне Мораве и посматрамо биљке које расту поред воде и које су делимично у води, запажамо различите биљке

    Игре на отвореном: „Између две ватре“

    УТОРАК: Јутарње телесно вежбање

    Методика развоја говора: Драматизација приче „Панова фрула”

    Илустрација приче дрвеним бојама или фломастерима

    Игре на отвореном: „Вук и јагањци“

    СРЕДА: Јутарње телесно вежбање

    Методика почетних математичких појмова: Формирање броја 5 кроз скупове

    Слободне игре према интересовању деце

    ЧЕТВРТАК:Јутарње телесно вежбање

    Методика ликовног васпитања: „Локвањи” – темпера техника

    Игре на отвореном са лоптом

    ПЕТАК: Јутарње телесно вежбање

    Правимо полигон на атлетској стази – прелажење препрека преко реке

    Организујемо разне такмичарске игре у групама

    Читамо књигу по избору деце

  • 16. – 20. март

    КАЛЕНДАР

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње телесно вежбање

    Упознавање околине: Чаробна торба (разне врсте календара – деца опипавањем извлаче, разговарамо о томе где су све видели календаре, чему служе, бројеви у календару, које су боје приказани бројеви у календару и зашто. Договарамо се о изради нашег календара, како треба да изгледа и шта све треба да садржи

    Радимо задатке у радним листовима

    Играмо се игре „Окош бокош“

    УТОРАК: јутарње телесно вежбање

    Развој говора: „Историја настанка календара“

    Решавамо задатке у часопису „Крцко“

    Поподневне слободне активности

    енглески језик: Toys – 15,30 – 16

    Ликовно стваралаштво: Бициклисти – 15,30 – 16

    СРЕДА: јутарње телесно вежбање

    Музичко забавиште: Бројалице, звечке

    Ликовна активност: „Израда календара“ – мешовита техника, украшавамо, додајемо детаље, договарамо се како ћемо га користити

    Радимо задатке у радним листовима

    Читамо причу: „Краљ лавова“

    ЧЕТВРТАК: јутарње телесно вежбање

    Почетни математички појмови: Повезивање појмова – „Мало – средње – велико“

    Решавамо задатке у часопису „Крцко“

    Играмо игру „Не љути се човече“

    енглески језик: Toys – 15,30 – 16

    ПЕТАК: јутарње телесно вежбање

    Музичко васпитање: Бројалица и израда бројалице – „Жури, жури“

    Радимо задатке у радним листовима

    Играмо се игре „Принцеза, принц и добра вила“

    Ликовно стваралаштво: Пужићев стан – 15,30 – 16