РАСПОРЕД АКТИВНОСТИ ЗА ПЕРИОД ОД 18. ДО 22. ЈАНУАРА 2021. ГОДИНЕ
ПРОЈЕКТНЕ АКТИВНОСТИ – ВЕЈУ, ВЕЈУ ПАХУЉИЦЕ
Претходних дана нас је обрадовао снег, све се забелело а одушевљење су доносила и деца у вртић са речима: “Снег! Пада снег!”
Вођени дечијом радошћу, васпитачи одлучују да наредних дана са децом разговарају о зими и свим њеним чаролијама.
Са децом започињемо разговор о зими. Како знамо да је дошла зима, шта тада пада напољу, шта облачимо да нам не буде хладно, како се играмо напољу, шта правимо од снега? Током разговора деци показујемо слике са зимским мотивима и тако их наводимо и подстичемо да именују мотиве који симболизују зиму (снег, санке, Снешко Белић, капа, рукавице…).
Читамо песмице о зими.
ЗИМА У МОМ КРАЈУ
“Зима невидљиве прсте има,
штипа децу по ушима.
Зима невидљиве зубе има,
угриза децу по прстима.
Кабаницу белу има,
шубарице меке плете
од пахуља које лете!”
Деци предлажемо да пробамо да направимо снег. У већу посуду сипамо соду бикарбону, у њу додајемо пену за бријање и то полако мешамо. Дајемо деци добијену масу, правимо од ње грудве. Маса је и хладна као прави снег па са децом разговарамо и о томе, док се играмо са вештачким снегом.
Читамо песмице о пахуљицама:
“Гле, гле, шта то паде
нашем деди посред браде,
и заблиста ко сузица?
То је прва пахуљица!”
Слушамо композицију “Четри годишња доба – Зима”, А. Вивалдија, и подстичемо децу да плешу као пахуље. Васпитач прича причу уз музику а деца имитирају плес пахуља.
Предлажемо да направимо чаробне пахуље. Васпитач претходно припрема исцртане пахуље помоћу дрвофикса и посуте шећером. Деци дајемо четкице и водене боје, показујемо им како да обоје и направе своје чаробне пахуље (када се шећер дотакне бојом, боја се разлива). Током активности са децом коментаришемо све што радимо.