8. – 12. јун

ДА ПРИРОДНИ НАУК НЕ БУДЕ БАУК

Током претходног периода, много времена смо проводили у природи. Деца су показала велико интересовање за промене које се дешавају у природи (како расту биљке, како напредују…). Разговарали смо и о томе како да чувамо нашу природу и планету. Један дечак је причао како је за време ванредног стања посадио цвеће са мамом. И сваки дан је говорио како то цвеће расте, како се мења из дана у дан. Такође је рекао да можемо да одемо код њега кући да видимо како то цвеће изгледа. То нам је дало идеју да наредна пројектна тема буде „Да природни наук не буде баук“. Кроз ову тему ћемо обрадити процес промена које се дешавају на биљкама.

Недељна тема: „Годишња доба“

ПОНЕДЕЉАК: Јутарње разгибавање

Разговарамо о пролећу и променама које се дешавају у пролеће (шта све радимо, садимо, сејемо…). Шетамо кроз парк и уочавамо промене из дана у дан. Помињемо и остала годишња доба, и њихове карактеристике

Сејемо цвеће из кесице у чашице. Чашице ћемо потом ставити на прозор како би имале довољно светлости. Сваки дан ћемо заливати и пратити напредак наших биљака (како цвеће расте, шта се мења…)

Прича за спавање: „Деда и репа“

УТОРАК: Јутарње разгибавање

енглески језик: Our families – 11,30 – 12

Причамо о карактеристикама лета, какво је време када дође лето, шта једемо, како се облачимо

Упознајемо се са рецитацијом „Годишња доба“

Лептирић слеће на мирисно цвеће,

све нам је ближе. Деца се играју, птичице певају,

све нам је ближе, пролеће нам стиже.

У пролеће, блажене среће свет

леп нам је као најлепши цвет.

У лето се шарени сунцобрани отварају,

деца се играју, а људи одмарају.

У лето расту грожђе, шљиве и мармеладе,

тад се деца цео дан радо њима сладе.

Лету, нажалост, брзо дође тужан крај

и оде без поздрава онај лепи мај.

Лето пакује своје сунчане дане,

а јесен нам у поздрав руком ма’не.

Ено је иза кућа, жута јесен стиже,

суво лишће пред кућама ниже.

Сва је срећна и ужурбана ова наша јесен рана.

А кад је лишће побрстила, зима јој је запретила.

Ушла зима, као неки силни владар, право, без питања,

у главни кадар.

Али и њој силној дође крај,

Брзо ће цвеће, брзо ће мај.

И све тако, од нашег постанка,

у круг, у круг без престанка.

Миљана Медић

Прича за спавање: “Чаробни пасуљ“

СРЕДА: Јутарње разгибавање

Причамо о карактеристикама јесени (шта се дешава са природом, како се облачимо, шта једемо…)

Ликовна активност: Годишња доба, групни рад – деци сечемо листиће, цветиће, гранчице, и сл. што је карактеристично за различита годишња доба. Делимо један хамер на 4 дела а деца треба да залепе то што смо изрезали на одговарајуће место (годишње доба)

Покретна игра: Деда и репа

Прича за спавање: „Жаба креће у истраживање“

ЧЕТВРТАК: Јутарње разгибавање

енглески језик: Our families – 11,30 – 12

Причамо о карактеристикама Зиме – какво је тада време, шта облачимо, шта се дешава у природи

Децу делимо у 4 групе. Ако временски услови буду дозволили, игру ћемо реализовати у природи. Свако дете добије беџ који карактерише неко годишње доба. Пустамо музику и када је паузирамо, деца треба да нађу на основу свог беџа годишње доба и да стану у тај круг

Прича за спавање: „Снежна краљица“

ПЕТАК: Јутарње разгибавање

Обнављамо са децом годишња доба о којима смо разговарали протекле седмице. Спремићемо 4 кутије на којима ће бити обележено које годишње доба одређена кутија представља. Деца ће из вреће извлачити фотографије гардеробе или фотографије неких карактеристичних предмета везаних за годишња доба. Имаће задатак да убаце ту фотографију у одговарајућу кутију

Прича за спавање: „Чаробни фрулаш“

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *