ДА ПРИРОДНИ НАУК НЕ БУДЕ БАУК
Док смо украшавали собу и правили пчеле, једна девојчица је рекла како пчеле живе у природи и слећу на цвет, као и да пчеле праве мед који узимају из цвета. Тако смо дошли на идеју да у склопу нашег пројекта са децом разговарамо и истражујемо о пчелама. Док шетамо парком посматраћемо цвеће и гледати да ли је нека пчела слетела да узме полен. Од корнета ћемо правити саће, кошнице, пчеле од папира и сл.
НЕДЕЉНА ТЕМА: ВОДЕНИ СВЕТ
ПОНЕДЕЉАК: Јутарње разгибавање
Са децом причамо о воденом свету. Шта се све налази у њему? Које животиње и биљке? Показујемо слику како изгледа водени свет у мору и океанима. Деца причају своје утиске када су били на мору. Да ли су видели медузе, рибе, рака
Покретна игра: „Весело море“ – деца су у кругу који је обележен плавом сатенском траком и представља море. Васпитач разбрајалицом одреди једно дете које је ајкула. Деца пливају и играју се по „мору“ уз музику. Кад музика стане „ајкула“ улази и јури децу. Дете које је ухваћено у следећем кругу је „ајкула“
Прича за спавање:„Билијев први дан у школи“
УТОРАК: Јутарње разгибавање
Усвајање и обрада песмице: „Морска песма“
Желим мирно море,
не желим буру,
јер крећем бродом у авантуру.
На море идем, свак` му се диви,
да видим ко све у води живи.
Рибице живе мање и веће,
пераја имају то их покреће.
Видећу морску звезду
и избројати колико има крака
а видећу надам се и једног рака.
Да не би било суза ,
морам се чувати медуза.
Јежеви морски и они боду
зато пажљиво кроз морску воду.
А у дубини мора плава ,
једна бисерна шкољка спава.
Еј, море плаво, поздрав ти шаљем,
у авантуру крећем даље.
Наташа Крижанић
Покретна игра: „Ледене фигуре“ – деца плешу уз музику. Кад музика сатане деца остају у положају у ком су се затекла. Победник је оно дете које најдуже може да издржи у том положају да се не помери
Прича за спавање: „Јадни Јова“
Енглески језик: Our families – 11,30 – 12
СРЕДА: Јутарње разгибавање
Утврђујемо песмицу: „Морска песма“
Ликовна активност: правимо“ медузе од картонских тањирића и конца. Тањирић исечемо да са једне стране буде раван, затим зумбом изумбамо рупе. Кроз рупе провлачимо конац. Очи и уста доцртамо фломстером
Прича за спавање: „Лисцу Билију је досадно“
ЧЕТВРТАК: Јутарње разгибавање
Ликовна активност: Од теста правимо рибице, шкољке, морске звезде и сл. Деци ћемо замесити тесто од кога ће правити и украшавати морске животиње
Игра меморије: Разврстај где ко живи – од креп папира, хамера и плавих кеса правимо море, реку, океан. У једну кутију стављамо сличице свих водених животиња. Деца имају задатак да изаберу сличицу и да ставе где која животиња припада
Прича за спавање: „Пиле Пилић“
Енглески језик: Our families – 11,30 – 12
ПЕТАК: Јутарње разгибавање
Групни рад: Од картонских кутија правимо море и морско дно. Кутија се сатоји из три нивоа. На највишем нивоу је “небо и Сунце“, следећи део представља “површину мора“, а дно кутије је „морско дно“. Деца заједно боје кутију, а потом стављају морске животиње које су предходног дана направили
Игра меморије: Децу делимо у четири групе, свака група има задатак да састави и пронађе делове одређене морске животиње. Победник је она група која прва заврши и сложи слику
Прича за спавање: „Мали бата и мала сека“