РАНО ПОВРЋЕ
И ове недеље са децом настављамо упознавање са још неким раним поврћем: парадајзом, краставцем, шаргарепом.
Активности започињемо показивањем слика горе наведеног поврћа, разговарамо о његовом изгледу, боји, о томе где оно расте, воле ли деца да га једу, шта можемо да правимо од њега и сл.
Деци ћемо читати песмицу “Шаргарепа” од Владе Батиновића:
“Види, сине, што је лепа
ова сочна шаргарепа!
Она деци много значи
јер постају од ње јачи.
Њом се стиче снага фина
јер је пуна витамина.
Воли је и моја сека,
а тамани дедин зека!”
Након тога са децом од папира у боји правимо шаргарепе, додајемо на њих зелене делове, доцртавамо очи и уста. Шаргарепе “садимо” на браон хамер прорезан на уске траке.
Са децом слушамо песмицу “Ја сам мали парадајз”. Пратимо текст одрећеним покретима тела, плешемо у пару држећи се за руке, скакућемо. Децу такође подстичемо да певају са нама, понављају поједине делове песме и речи.
Правимо парадајз од картонских тањирића које ће деца најпре обојити црвеном темпером, а потом ћемо зеленом темпером отиснути длан који ћемо залепити на тањирић а представљаће петељку парадајза.
Деци организујемо игру са магнетима. На таблу ћемо залепити магнете са поврћем и магнете са воћем. Деца ће имати задатак да одвоје поврће од воћа, једно на једну страну, а друго на другу страну табле. Током игре децу подстичемо да именују поврће које одвајају.