25. -29. мај

САОБРАЋАЈ

ПОНЕДЕЉАК: Јутарње разгибавање

Разговарамо о карактеристикама саобраћаја: Kоје врсте саобраћаја постоје? Због чега нам је значајан саобраћај? Причамо о саобраћајним знацима

Док шетамо до парка, посматрамо саобраћајне знаке, покушавамо да их препознамо. По повратку у вртић истражујемо шта означавају знакови које смо имали прилике да видимо. Такође, посматрамо раскрсницу, аутомобиле, аутобусе

Пошто су још увек на снази ограничења због Kорона вируса, са децом разговарамо како се треба понашати у јавном превозу, да би себе и друге заштитили

Прича за спавање: „Тужна принцеза“

УТОРАК: Јутарње разгибавање

Учимо песмицу „Семафор“

Час је црвен, час је жут,

Час је ведар, час је љут.

Прво око значи: Стој!

Да не буде после јој!

Друго око значи: Пази!

Може нешто да те згази.

Треће значи: Срећан пут!

Не замери што сам љут!

Шетамо до парка, прелазимо улицу поштујући сигнализацију на семафору. Учимо која боја шта значи на семафору

У парку цртамо раскрсницу

Прича за спавање: “Мали шеф меда”

СРЕДА: Јутарње разгибавање

Друмски саобраћај: карактеристике друмског саобраћаја, шта све обухвата друмски саобраћај (аутомобили, камиони, аутобуси)

Игре на отвореном: „Замишљени ауто“ – Васпитач од картона прави семафор, а од папира у боји реже три круга (црвени, жути и зелени) који ће касније лепити на семафор. Са децом идемо до парка, стазе у праку нам представљају саобраћајницу, као и раскрсницу где стављамо семафор који смо претходно направили. Деца возе замишљене аутомобиле и прате сигнализацију на семафору и знаке, које васпитач одреди

Прича за спавање: “Лукави зека и лав”

ЧЕТВРТАК: Јутарње разгибавање

Железнички саобраћај: карактеристике железничког саобраћаја, шта све обухвата железнички саобраћај

Децу водимо у шетњу до железничке станице. Описујемо како изгледа воз. Да ли се неко возио возом? Од чега је направљена пруга?

Музичка игра уз песмицу „Ивин воз“

Прича за спавање: “Сова и скакавац”

ПЕТАК: Јутарње разгибавање

Kарактеристике ваздушног и воденог саобраћаја

Шта обухвата водени саобраћај (бродови, чамци…)? Како се крећу бродови?

Шта обухвата ваздушни саобраћај? Због чега се зове ваздушни саобраћај?

Покретна игра на отвореном: Децу водимо у парк. Васпитач деци задаје да погоде о ком превозном средству се ради. Деца треба да затворе очи и ослушкују звук који прође улицом. Затим имају задатак да покушају да погоде које превозно средство чују и опонашају његов звук и начин вожње. Такође, треба да наведу којој врсти саобраћаја припада одређени звук, тј. превозно средство које препознају. Како би усложио игру осим звукова које могу препознати у окружењу, васпитач може додатно пуштати деци звукове

Прича за спавање: “У куповини”

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *