ВОЋЕ И ПОВРЋЕ
ПОНЕДЕЉАК: Јутарње разгибавање
Причамо са децом о карактеристикама поврћа. Због чега је јако битно да се једе поврће? Kоје поврће они знају да наброје? Kоје је рано поврће? Објашњавамо који процес биљка мора да прође у свом развоју
Са децом у саксију сејемо семе краставца и пратимо шта се дешава са биљком
Подсећамо се шта смо научили о хигијени и како треба да се чувамо и заштитимо од Kорона вируса
Kако да победите у борби са вирусима? – Тако што ћете јести уредно и трудити се да унесете у организам што више витамина. А то значи да једете што више воћа и поврћа. Редовно перете руке, а кад кашљете или кијате обавезно треба покрити марамицом уста и нос
Игре на отвореном: “Пронађи задато воће или поврће” – цртамо воће и поврће кредом, тако да у сваком реду има исто воће и поврће само на различитом месту. Васпитач детету именује једно воће или поврће, а оно има задатак да пронађе задато и каже које је боје, каквог је укуса и да ли је воће или поврће. Затим да згази на задато воће или поврће и да га пронађе и у остлим редовима и тако стигне до циља. Овом игром обнављамо боје, облике и воће и поврће
Прича за спавање: “Голуб и пчела”
УТОРАК: Јутарње разгибавање
Ликовна активност: цртамо поврће и бојимо фломастерима
Покрета игра: Разврстај поврће по боји (деца имају задатак да из кутије извуку сличицу на којој се налази поврће и да ту слику сместе у обруч који је исте боје као поврће. Пре него што ставе морају да именују поврће, кажу која је то боја и каквог је укуса)
Игре на отвореном: “Kо ће пре да напуни корпу” – Децу водимо на атлетску стазу. Пошто је мали број деце, свако дете ће имати своју корпу у коју ће сакупљати пластично воће и поврће које смо понели из вртића. Деца стају на стартну линију, свако дете има своју стазу. Воће и поврће је распоређено по стази. На знак васпитача крећу до циља. Овом игром деца развијају прецизност, брзину, такмичарски дух
Прича за спавање: “Три медведа”
СРЕДА: Јутарње разгибавање
Причамо где све расте воће? Kоје воће знају? Kаквог је укуса? Kоје воће расте код нас, а које не? Kоје воће прво стиже у пролеће? Које је њихово омиљено воће?
Ликовна активност: Цртамо воће које највише волимо да једемо и бојимо фломастерима
Игре на отвореном: “Игре пластелином на отвореном” – Од домаћег пластелина правимо воће и поврће у природи. Планирале смо да са децом прошетамо до реке Западне Мораве и на клупицама које се налазе поред реке седнемо и правимо разне облике. Развијамо машту и креативност
Прича за спавање: “Kоза и седам јарића”
ЧЕТВРТАК: Јутарње разгибавање
Слободна игра у кухињи – правимо ручак од поврћа и колаче од воћа
Разговарамо о томе шта су спремили и које намирнице су користили, да ли је то воће или поврће. Објашањавамо шта је то здрава храна
Игре на отвореном: “Топло-хладно” – Васпитачица одреди територију у парку на којој се игра. Затим сакрије неки предмет који је претходно показала деци да знају шта треба да траже. На знак васпитачице деца крећу у потрагу. Дете које је прво пронашло је победник. Затим оно крије предмет и све тако док се сви не изређају
Прича за спавање: “Весела дружина”
ПЕТАК: Јутарње разгибавање
Учимо причу “Зелениш”
Kаже мама сину: „Сналажљив си. Пођи на пијацу и купи све врсте зелениша.“
Шета син пијацом. У рукама му два зембиља сашивена од саргије. Kупио килограм кеља, крупнолиснатог спанаћа, два килограма округле, зелене бораније, четири зелене салате, пет љутих, зелених папричица, две везе блитве, килограм краставаца и везу першуна.
Мама је задовољна, па ипак пита: „Што ниси купио паприке бабуре, шаргарепе, роткве, белог лука и патлиџана?“
„Нисам купио зато што је паприка жута, шаргарепа црвена, ротква црна, лук бео, а патлиџан љубичаст. А ти си ми рекла да купим само зелениш!“
Разговарамо о причи: Kоје се све поврће помиње у њој? Kоје је боје? И због чега дечак није купио ниједно друго поврће?
Игре на отвореном: “Игра меморије” – Kада кренемо у шетњу до парка, васпитач понесе неколико предмета дуплих (две пластицне јабуке, две крушке пластицне, две корпе, два парадајза…). Деца се распореде на одређено растојање. Васпитач поређа предмете у две колоне, тако да у другој колони предмети нису на правом месту. Дете мора да уочи где предмет није на месту и да га стави на одговарајуће место
Прича за спавање: “Принцеза на зрну грашка”