Архиве категорија: план рада „Змај огњени“

План рада за групу „Змај огњени“

  • 16. – 20. јула

    ПОИГРАЈМО СЕ БАЛОНИМА

    Циљ игре: Развијање способности уочавања битних својстава предмета (боје и величине); груписање предмета према тим својствима.

    Дидактичка средства и материјали: Разнобојни балони (црвени, жути, плави и бели у две величине),за свако детет по један; канапи у истој боји као балони, у две дужине.

    Ток игре:

    У припремној активности васпитач је донео пумпу и надувао балоне, уз то је вођен разговор о ваздуху. Сваки балон завезан је канапом одговарајуће боје, неки кратким канапом, а неки дугачким.

    Деца седе уполукругу, васпитач им подели балоне, деца, при том, именују боју балона који су добили, процењују да ли је балон велики или мали и да ли је канап дугачак или кратак. Затим им дозволи да се мало поиграју балонима као са лоптом, васпитач их подстиче да уоче облик балона али и разлике између балона и лопте: лопта се котрља по поду, а балон се диже увис (зашто?).

    Деца се окупе у групу држећи балоне за канап и примећују да балони образују један скуп, скуп великих и малих, разнобојних балона. Васпитач тада захтева да се групишу тако да у једној групи буду велики, а у другој мали балони.

    Васпитач деци пушта музику и деца трче са балонима по соби када музика престане образују скупове према боји, касније према величини.

  • 9. – 13. јули

    ЧАМАЦ ОД ПЛАСТЕЛИНА

    Васпитач предлаже детету да проба да ли ће куглица пластелина плутати на води. Оно је ставља у воду и посматра како тоне. Сушимо пластелин и уваљамо га у „кобасицу“, и опет покушавамо. Она такође тоне.

    Сада гњечимо пластелин да бисмо направили пљоснати диск. И он тоне. На крају правимо мали чамац од пластелина и стављамо га на воду: он плута!

    Пуштамо дете да проба шта год да жели с пластелином и оно ће само закључити да што предмет има веће удубљење, тим боље плута.

    Када дете заврши, показујемо му како да проспе воду из чиније и све осуши и среди.

  • 2. – 6. јули

    ОБРАДА ПЕСМЕ „МОРЕ“

    Спрема се паче, спрема се прасе.

    Куда то иду? На море! Зна се.

    Сунцобран вуку, кишобран вуку

    и друге ствари и чамац стари.

    Виде их зече, па скромно рече:

    И ја бих с вама, сунце ме пече!

    Раша Пекић

  • 11. – 15. јуни

    НАХРАНИМО ЖИВОТИЊЕ

    Циљ игре: Развијање појма скупа, образовање скупова и упоређивање скупова.

    Дидактичка средства: апликације животиња и хране.

    Ток  игре: Васпитач најпре разговара са децом о животињама чије су апликације припремљене, о начину живота и исхране тих животиња.

    Апликације се поставе на сто без одређеног реда. Први задатак је да се из скупа свих апликација издвоје два скупа: скуп апликација које представљају животиње и други скуп апликације хране.

    Излази једно по једно дете, свако узима из првог скупа по једну апликацију животиње, именује је, затим узима апликацију одговарајуће хране и наноси је упоредо са апликацијом животиња на пано, док васпитач и остала деца прате и по потреби коригују активност детета. Кад је овај део задатка урађен, поставља се други. Упоредити ова два скупа и утврдити у којем скупу има највише елемената.

    Да би што лакше решили други задатак, сугерише се деци да елементе оба скупа постављају у два вертикална низа и то: апликације животиња на леву страну, а  апликације хране на десну страну паноа, а затим изврше придруживање елемената та два скупа.

    Музичко забавиште: Певање већ научених песмица – понедељак – 9,30 – 10

  • 4. – 8. јуни

    ВОДЕНИ СВЕТ 

    Циљ: Упознавање деце са воденим животињама, водама у природи

    Средства: видео запис, апликације, глобус, темпере…

    Ток активности: Децу упознати са воденим животињама путем слика, енциклопедија… Показати им глобус  и одредити колико водена површина заузима места у поређењу с копненим. А потом им детаљније показати како изгледају мора, реке… Разговарамо и посвећујемо пажњу теми која их интересује и воденим животињама које им се допадају.

    У току недеље идемо и у шетњу поред реке и играмо се у песку, остављамо отиске,правимо колаче…

    У вртићу ћемо на папиру великог формата направити отиске стопала сваког детета. Цртеж „стопала“ намазати лепком и посути меканим и глатким материјалом, нпр пшеничним брашном или ситно млевеним кукурузним брашном. Радове ћемо истаћи на заједничком паноу у вртићу.

    Музичко забавиште: Разболе се лисица – уторак – 9,30 – 10

    СРЕДА: Преглед физијатра – Др. Невенка Јовичић

  • 28. мај – 1. јуни

    ЧУВАРИ ПРИРОДЕ – РЕЦИКЛАЖА

    Циљ: Упознавање с појмом и значењем рециклаже.

    Средства: Пластичне флаше, старе новине и папири, кутије

    Ток активности:

    Разговор о томе шта радимо са стварима које нам више нису потребне – амбалажа, флаше, новине, старе свеске, стара одећа и обућа, органске материје. Договорити се са децом да у току недеље прикупљају папир и пластику (чепове, чаше) и доносе у вртић и то сортирају у кутију којој припада. Кутије ћемо предходно припремити и означити знаком за рециклажу – дупла стрелица.

    У вртићу ћемо током дана сакупљати папирне убрусе након прања руку у једну посуду. Када се сакупи довољна количина папира, ставити папир у лонац с водом и прокувати. Након тога, када се охлади ставити папир да се цеди у цедиљке или на сито, а при том га пресовати рукама и тврдим предметима. Када се папир сасвим осуши, користи ћемо га за ликовне радове.

    Рад у радном листу: Препознати врсту смећа и обојити одговарајућом бојом: стакло – плавом, папир – жутом, пластику – црвеном, а органску материју зеленом. Након тога, истом бојом повезати сваку ствар с одговарајућим контејнером.

    Музичко забавиште: Слушање музике – понедељак- 9,30 – 10

    СРЕДА: ПОЗОРИШТЕ Кикинда – Весели распуст

  • 14. – 18. мај

    У ГОСТИМА,  Д. Максимовић

    Циљ и задаци: Развој речника и реченице именовањем, набрајањем и описивањем промена у природи у пролеће. Усвајање стихова песме.

    Средства: коверте, сличице пролећног воћа, поврћа, биљака, инсеката, цд са композицијом „Валцер цвеће“, П.И. Чајковски.

    Предлог тока активности:

    Васпитач је припремио коверте у којима се налазе сличице пролећног воћа и поврћа, цвећа, инсеката, свега што је карактеристично за пролеће. Објашњава деци да је јутрос за свако дете, а и за васпитача стигло по једно писмо. Васпитач чита име и презиме детета с коверте и оно преузима своју пошту. Када деца отворе писма и извуку сличице, именују појмове и упоређују ко је шта добио. Разговарају о томе ко је могао да им пошање ова писма. Уз помоћ васпитача, добијене сличице покушавају да повежу са пролећем. Васпитач отвара свој коверат и каже да је у његовом писму нема сличице, већ је у питању нека песма. Песма се зове „У гостима“, а написала је Десанка Максимовић. Васпитач чита садржину свог писма у којем су стихови песме. Потом сви заједно анализирамо песму.

    Музичко забавиште: Коло у мају – понедељак- 9,30–10

  • 23. – 27. април

    СТИГЛО ЈЕ ПРОЛЕЋЕ

    Обрада песме: „Опет креће пролеће“

    Опет креће пролеће

    с песмом кроз мој крај.

    Дође ласта, дође рода,

    зажубори бистра вода

    и полете змај.“

    Анализираћемо песму сви заједно. Које се годишње доба помиње, које је сад годишње доба, ко су весници пролећа, како изгледа наш град када је пролеће…
    У завршном делу на великом хамеру сви заједно ћемо цртати пролећну ливаду.

  • 16. – 20. април

    ГЕОМЕТРИЈСКИ ОБЛИЦИ

    Позваћу децу да се ухватимо за руке и направимо један круг. Да бисмо направили што правилнији круг користимо канап који стављамо на тепих. Затим правимо формацију квадрата, а потом и троугла, такође уз помоћ канапа.

    Показујем деци апликације на којима с еналазе слике квадрата и троугла. Постављам питања: „Како изгледа квадрат?! „Хајде да га пронађемо у соби!“ „Како изгледа троугао?“ „хајде да га пронађемо!“

    Након тога деца имају задатак да разврстају изабране предмете у два обруча.

    СРЕДА: Позориште Бубамара у вртићу: Пас и мачкица– 8,30-9

  • 10. – 13. април

    ВЕНАЦ ДРУГАРСТВА

    Отискујемо шаке на хамеру, градећи венац. Разгледамо отиске голим оком или лупом. Сви заједно упоређујемо величине шака и прстију.

    Уз помоћ гињол лутки ћемо деци извести  представу „Другарство“, причу о три друга (мачак Том, пас Сима, и птица Крештавица).

    Музичко забавиште: препознавање различитог карактера песмица и изражавање кроз покрет – уторак – 9 – 9,30