Архиве категорија: план рада „Змај огњени“

План рада за групу „Змај огњени“

  • 24. – 28. септембар

    ЉУБАВ ОД КРОМПИРА

    Деца извлаче сличице јесењег воћа и поврћа. У два реда поређане су тегле, али сличица има више него тегли, тј. постављене су две тегле мање него што има сличица. У једном реду су поређане тегле намењене за поврће од кога се прави туршија, а други ред тегли намењен је за воће од кога се прави компот.

    Деца извлаче и именују воће и поврће које је на картици коју су извукла и стављају је у теглу у зависности од тога да ли се од њега прави компот или туршија.

    Међу сличицама су и две катице на којима су представљени кромпир и бундева. Причаћемо са децом како су кромпир и бундева остали сами, шта са њима да радимо, а потом ћу им прочитати стихове песме Љубав од кромпира”.

    Музичко занавиште: Јабучице црвена – понедељак – 9 – 9,30

  • 17. – 21. септембар

    У ЗНАКУ ЈЕСЕНИ

    Деци показујемо слике јесени и дрвећа. Разговараћемо о променама у природи које се дешавају доласком јесени.

    Питаћемо децу шта примећују на дрвећу, шта се то дешава са лишћем. Након тога деци показујем лишће које смо сакупили заједно са родитељима. Разговараћемо о његовом изгледу, бојама, жилицама, величинама, итд.

    На хамеру ћемо од листића правити јежиће.

    Учимо песмицу о јесени Један листић”.

    Позориштанце у вртићу: кад су деца кући сама – 8,30 – 9

    Музичко забавиште: уторак: „Ај берем грожђе“ – 9 – 9,30

  • 10. – 14. септембар

    КВОЧКА И ПИЛИЋИ

    Децу ћемо поделити у групе по четворо деце, свака група одлази у свој обруч, своје гнездо”. Једно дете из групе ћемо изабрати за квочку”, а остала деца су пилићи”.

    Квочка” се оглашава са ко-ко-ко”, а пилићи” изађу из гнезда и трчкарају по соби. Тада се однекуд огласи врана гра-гра-гра” (коју опонаша васпитач) и пилићи” трче у своје гнездо.

    Циљ активности је да свако дете развије способност да препозна своју групу. Дете које погреши испада из следећег круга.

    Игра траје док деца показују интересовање, док се не заморе.

    Обрада песме Кока и пилићи”.

    Музичко забавиште: понедељак: „У шуми“ – 9 – 9,30

  • 20. -25. август

    ОБРАДА ПЕСМЕ “ПТИЧИЦА”

     Ко то, ко то шушка?

    Птичица са гране,

    Моли и певушка:

    „Дајте мало хране.

     

    Мрву једну,

    две и три,

    дајте мени,

    ћи, ћи, ћи.“

    Гвидо Тартаља

     Током недеље усвајамо песмицу и разговарамо о птицама. Како изгледају, чиме се хране, где станују.

  • 13. – 17. август

    ПРОНАЂИ СВОЈУ ЧАШУ

     За ову игру припремљене су кутијице у којима се налазе слике различитих предмета. Свако дете треба да погледа шта је на његовој сличици, а потом затвори кутијицу.

    У другом делу игре деци ће се показати пластичне чаше. На свакој чаши је различита сличица. Задатак је да деца пронађу чашу на којој је слика истог предмета као у њиховој кутијици.

    Важно је да предмет исти без обзира на боју и величину.

  • 6. – 10. август

    ЛУТКА ОД ПАПИРА

     На великом листу папира цртамо обрисе дететовог тела. После тога, уз његову помоћ, можемо на тој слици да нацртамо очи, уста, косу, одећу, итд. Дете ће моћи да је украси и обоји, и тако „оживи“ своју лутку.

    Ова игрица ће се допасти деци свих узраста и она ће у њој учествовати у складу са својим способностима. Уживаће када буду видела своју слику у реалној величини и када буду могла да манипулишу њоме.

    Телесна шема се формира прогресивно, од рођења до треће године, и дете цени све игре које му помажу да постане свесно свог тела, у целини и у појединостима.

  • 30. јули – 3. август

    ПРОСТИРАЊЕ ВЕША

    Детету је потребно да вежба фину моторику имитирајући нас и примењујући то на реалним предметима.

    Припремамо за дете мале штипаљке које се лако стискају и постављамо конопац за сушење на висини која му одговара. У један лавор стављамо оно што дете може да окачи: чарапе, пешкириће, марамице, итд. Док дете ради заједно са нама, оно има осећај да обавља важан посао. Ову активност можемо предложити детету и после прања крпа.

    За почетак овог учења можемо показати детету посуду за штипаљке, тако да оно може да вежба качећи штипаљке за зидове посуде. У првој фази дете ће највише волети да нас посматра и због тога ћемо понављати своје покрете онолико пута колико је потребно.

     

  • 23. – 27. јула

    “СВАКИ ЏАК МОЖЕ БИТИ ТЕЖАК ИЛИ ЛАК”

    Циљ игре: Развијање појма тешко-лако, процена тежине.

    Дидактички материјал: Неколико једнаких врећица (малих џакова) напуњених разним материјалима: шећер, со, перје, песак, предмети од пластике, предмети од метала ( врећице треба да буду провидне како би деца касније могла да повежу појам тешко са врстом материјала којим је врећица напуњена).

    Ток игре: Васпитач постави џачиће насред тепиха, деца се сместе у полукруг око њих. Затим васпитач уноси још два џака, стењући под теретом и нагнут на десну страну.

    Деца пробају да подигну тежи џак, али без успеха, док онај други подижу без по муке (он је напуњен хартијом) и констатују да је лак. Васпитач поставља џакове на одређена места, удаљене један од другог. Деца излазе, једно по једно, подижу врећице и процењују која је тешка, а која лака. Процену врше два до три детета и ако се сложе, онда тешку врећицу стављају поред тешког џака, а лаку поред лаког џака.

    Кад су разврстали џачиће на тешке и лаке, васпитач наводи децу да уоче које су то материје и предмети тешки (со, шећер, песак, предмети од метала, кромпир, лук, итд.), а који лаки (перје, хартија, пластика, пластичне играчке, кокице итд.) Деца се подстичу да опажају разне предмете по соби и процењују да ли су тешки или лаки и наводе се на закључак да, ако је нешто велико, не мора бити и тешко, већ да то зависи и од врсте материјала од кога је предмет направљен, нпр, упоредимо величину и тежину једног тела и врећице кокица.

  • 16. – 20. јула

    ПОИГРАЈМО СЕ БАЛОНИМА

    Циљ игре: Развијање способности уочавања битних својстава предмета (боје и величине); груписање предмета према тим својствима.

    Дидактичка средства и материјали: Разнобојни балони (црвени, жути, плави и бели у две величине),за свако детет по један; канапи у истој боји као балони, у две дужине.

    Ток игре:

    У припремној активности васпитач је донео пумпу и надувао балоне, уз то је вођен разговор о ваздуху. Сваки балон завезан је канапом одговарајуће боје, неки кратким канапом, а неки дугачким.

    Деца седе уполукругу, васпитач им подели балоне, деца, при том, именују боју балона који су добили, процењују да ли је балон велики или мали и да ли је канап дугачак или кратак. Затим им дозволи да се мало поиграју балонима као са лоптом, васпитач их подстиче да уоче облик балона али и разлике између балона и лопте: лопта се котрља по поду, а балон се диже увис (зашто?).

    Деца се окупе у групу држећи балоне за канап и примећују да балони образују један скуп, скуп великих и малих, разнобојних балона. Васпитач тада захтева да се групишу тако да у једној групи буду велики, а у другој мали балони.

    Васпитач деци пушта музику и деца трче са балонима по соби када музика престане образују скупове према боји, касније према величини.

  • 9. – 13. јули

    ЧАМАЦ ОД ПЛАСТЕЛИНА

    Васпитач предлаже детету да проба да ли ће куглица пластелина плутати на води. Оно је ставља у воду и посматра како тоне. Сушимо пластелин и уваљамо га у „кобасицу“, и опет покушавамо. Она такође тоне.

    Сада гњечимо пластелин да бисмо направили пљоснати диск. И он тоне. На крају правимо мали чамац од пластелина и стављамо га на воду: он плута!

    Пуштамо дете да проба шта год да жели с пластелином и оно ће само закључити да што предмет има веће удубљење, тим боље плута.

    Када дете заврши, показујемо му како да проспе воду из чиније и све осуши и среди.