Архиве категорија: план рада „Змај огњени“

План рада за групу „Змај огњени“

  • 23. – 27. април

    СТИГЛО ЈЕ ПРОЛЕЋЕ

    Обрада песме: „Опет креће пролеће“

    Опет креће пролеће

    с песмом кроз мој крај.

    Дође ласта, дође рода,

    зажубори бистра вода

    и полете змај.“

    Анализираћемо песму сви заједно. Које се годишње доба помиње, које је сад годишње доба, ко су весници пролећа, како изгледа наш град када је пролеће…
    У завршном делу на великом хамеру сви заједно ћемо цртати пролећну ливаду.

  • 16. – 20. април

    ГЕОМЕТРИЈСКИ ОБЛИЦИ

    Позваћу децу да се ухватимо за руке и направимо један круг. Да бисмо направили што правилнији круг користимо канап који стављамо на тепих. Затим правимо формацију квадрата, а потом и троугла, такође уз помоћ канапа.

    Показујем деци апликације на којима с еналазе слике квадрата и троугла. Постављам питања: „Како изгледа квадрат?! „Хајде да га пронађемо у соби!“ „Како изгледа троугао?“ „хајде да га пронађемо!“

    Након тога деца имају задатак да разврстају изабране предмете у два обруча.

    СРЕДА: Позориште Бубамара у вртићу: Пас и мачкица– 8,30-9

  • 10. – 13. април

    ВЕНАЦ ДРУГАРСТВА

    Отискујемо шаке на хамеру, градећи венац. Разгледамо отиске голим оком или лупом. Сви заједно упоређујемо величине шака и прстију.

    Уз помоћ гињол лутки ћемо деци извести  представу „Другарство“, причу о три друга (мачак Том, пас Сима, и птица Крештавица).

    Музичко забавиште: препознавање различитог карактера песмица и изражавање кроз покрет – уторак – 9 – 9,30

  • 2. – 5. април

    ШАРЕНА УСКРШЊА ЈАЈА

    Разговараћемо са децом о Ускрсу и о томе како с еовај празник прославља у њиховој породици. Како и са ким фарбају јаја, како их шарају, украшавају.

    Поделићемо деци шаблоне исечене у облику јаја и показаћемо им како да их нашарају. Премазаћемо шаблоне беланцетом и онда ћемо лепити исцепкане савлете. Разговараћемо о свему што раде, а од продуката активности ћемо припремити изложбу за родитеље.

    Са децом ћемо шарати и украшавати јаја и неким другим техникама. Украшаваћемо јаја од стиропора помоћу темпера и креп папира. Цртаћемо коку и зеку.

  • 26. – 30. март

    СЛИКАЊЕ ПРСТИМА

    Игра сликања прстима састоји се у томе да се делови прстију или цела шака умоче у течну боју, па се онда на хамеру остављају различити отисци или се боја размазује у различитим правцима без неког одређеног циља, једноставно следећи своја тренутна осећања. При томе није битно да се нешто одређено наслика, већ се боје слажу, сливају, мешају и настају случајни и изненађујући ефекти.

    Игре бојама и прстима ћемо организовати више пута. Деци треба најпре указати на све могуће начине употребе шаке и прстију у отискивању и размазивању боја

  • 19. -23. март

    ШТА РАДИМО У ОДРЕЂЕНО ДОБА ДАНА

    Активност започињемо необавезним питањем: како сте се јутрос пробудили? Шта сте радили када сте устали? Како сте се јавили јутрос када сте стигли у вртић? Шта све радите у вртићу током дана? Како се приопремате за спавање?…

    Након разговора започињемо игру „Замишљено путовање“ – деца „путујући“ одлазе до различитих одредишта. Приликом путовања замишљају да срећу различите људе (непознату баку којој је потребна помоћ, дете које се изгубило и плаче…).Подстичемо децу да комуницирају у складу са замишљеном ситуацијом („Добар дан“, „Хвала“, „Довиђења“, „Изволите“).

    У завршном делу активности „шетамо“ по вртићу и комуницирамо са децом из других група, користећи наведене поздраве и исказе.

  • 12. – 13. март

    РАЗВРСТАЈ ПРЕМА БРОЈУ НОГУ

    Постављамо апликације животиња и човека на пано. Позивамо децу да именују редом све животиње и уоче колико која има ногу. Затим разбрајалицом одређујемо редослед којим ће деца излазити испред паноа.

    Дете које излази испред паноа узима једну апликацију и смешта је у један од постављених кругова, изнад којих се налазе четири мала кружића или два мала кружића. Када дете постави апликацију, остала деца потврђују исправност решења.

    Када све апликације разврстамо у одговарајуће скупове, класификоваћемо апликације у још два подскупа – оне које лете и оне које се крећу по земљи.

     

  • 5. – 9. март

    ВОЛИМ МАМУ, ЕТО ЗАТО

    ЦИЉ: Увежбавање способности опажања сличности и разлика у физичком изгледу

    Деца треба да донесу од куће фотографије маме и тате. Пред огледалом треба да упореде себе са својим родитељима и да кажу које су им сличности: боја очију, косе, боја коже, уста, начин ходања…

    Причаћемо о предстојећем празнику наших мама, 8. марту. Правићемо поклоне за маме и тате, учити песмицу коју ће деца рецитовати својим мамама.

  • 29. јануар – 2. фебруар

    КВОЧКА И ПИЛИЋИ

    Деца се поделе у групе од по четворо деце. Свака група одлази у свој обруч, своје „гнездо“. Једно дете из групе се изабере за „квочку“, а остала деца су „пилићи“.

    „Квочка“ се оглашава са ко-ко-ко-ко-ко-ко-да, а „пилићи“ изађу из гнезда, трчкарају по соби. Тада се однекуд огласи врана са „гра-гра-гра“ (васпитач опонаша врану) и „пилићи“ трче у своје гнездо. Циљ игре је да свако дете препозна своју групу. Ко погреши испада из игре. Игра траје док има интересовања, док се деца не заморе.

    понедељак: музичко забавиште: израда звечки – 9,30 – 10

  • 15. – 19. јанаур

    ОСЕЋАМ СВОЈЕ ТЕЛО

    ЦИЉ: Изражавати своје тело кроз игру. Акценат је на чулима и сопствениом реакцијама на замишљене ситуације. Претварање вербалне у невербалну комуникацију.

    ТОК АКТИВНОСТИ:

    • ЧУЛО ДОДИРА – Деца седе у кругу. Васпитач започиње игру: Дотакни друга до себе. Ухвати га за руку. Помилуј га по коси. Загрли га. Који део тела смо користили да се дотакнемо, загрлимо… (руке). Испружите своје руке и протрљајте прстима. Да ли њима нешто осећамо? Ккао се зове чуло којим осећамо када неког или нешто додирујемо? (чуло додира). Игра „Чаробна торба“ – деца чулом додира покушавају да погоде предмете скривене у торби.
    • ЧУЛО ВИДА – Игра „Тајанствена особа“ – једно дете жмури, а друго стоји испред осталих и оно је тајанствена особа. Остали га описују детету које жмури, користећи што више описних придева (плаве очи, плаве панталоне…)
    • ЧУЛО СЛУХА – Звучни запис – Деца именују оно што препознају по звуку (оглашавање животиња, мушки и женски глас уи песми…)
    • ЧУЛО МИРИСА – Изразом лица или пантомимом покажите како се осећате у следећим ситуацијама: једете колач, љуту паприку, лимун, чоколаду… Деца даље сама дају предлоге.

    уторак: музичко забавиште: песмице о зими – 9,30 – 10