Архиве категорија: план рада „Змај огњени“

План рада за групу „Змај огњени“

  • 11. – 15. децембар

    ПАХУЉА ЈЕДНА МАЛА

    Након што смо читаве прошле недеље причали о зими, сада учимо песмицу: „Пахуља једна мала“

     Пахуља једна мала,

    није знала где би пала.

    У лету се замислила,

    на нос ми се наслонила

    и одмах се истопила.“

    Песму ћемо рецитовати више пута уз плесну драматизацију. У завршној фази деца ће на плавом папиру отискивати пахуље беле боје.

     

  • 4. – 8. децембар

    УПОЗНАВАЊЕ ДЕЦЕ СА КАРАКТЕРИСТИКАМА

    ГОДИШЊЕГ ДОБА – ЗИМА

     

     

    Активност ћемо започети читањем „Зимске песме“ Ј:Ј:Змаја

    „Зима, зима – Е па шта је,

    ако је зима, није лав.

    Зима, зима, па нека је,

    не боји се ко је здрав.“

    Потом ћемо сви заједно анализирати песму. Које годишње доба се помиње у песми? Какво је време зими? Како се облачимо зими? 

    Причаћемо о томе шта се дешава са биљкама и животињама током зиме. Ко се брине о животињама у шуми?

    Деци ћу показати слику зиме на селу. Коментарисаћемо шта све видимо на слици, шта људи раде зими на селу.

    У завршном делу активности ћемо украшавати рукавице.

  • 27. новембае – 1. децембар

    ПОЛИГОН СПРЕТНОСТИ

    Децу ћемо окупити у слободном делу собе и објаснити им чега ћемо се играти. Затим ћемо их позвати да уз стихове песмице урадимо вежбе загревања.

    Полако, овако се њише трава,

    полако, овако дете спава,

    полако, овако из сна се буди,

    полако, овако иду стари људи.

    Након тога ћемо позвати децу да стану у возић и показаћемо им како да ходају по косој равни, да скачу из обруча у обруч и да се провлаче кроз тунел.

    Током активности ћемо подстицати децу и пружати им помоћ и подршку увек када је потребно. Затим ћемо сести на тепих да се „одморимо“. Водићемо разговор о томе: „Да ли су се уморили? Да ли им је било лепо?“

  • 13. – 17. новембар

    ЛУТКА ОД БУНДЕВЕ

    У нашим крајевима се бундева може наћи углавном лако, а игра са њим може бити веома забавна.

    Прочитаћемо деци причу „Једна бундева и два миша“. Након тога ћемо сви заједно разговарати о причи: како смо је доживели, на који начин треба да се старамо о бундеви да она порасте… Кроз причу деци подижемо свест о томе колико је важна нега биљака, колико су оне значајне за животну средину.

    У завршном делу активности ћемо украшавати бундеву. Направићемо лутку од ње.

  • 16. – 20. октобар

    ДОГОДИЛО СЕ ПРОШЛЕ НОЋИ

     

    Деца леже на поду и праве се да спавају. МИ ћемо им рећи: „Док сте ви спавали, неко је дошао и обуо вам ципеле за скакање. Зато ћете, када се будете пробудили, морати да скачете и скачете и скачете.“ Када ми изговоримо. „Буђење!“ деца се „буде“ и скачу по соби.

    На дати знак поново легну на под и каобајаги спавају. Затим добијају нову инструкцију: „Док сте спавали прошле ноћи неко је дошао и обуо вам ципеле за трчање. Зато ћете, када се пробудите, морати да трчите, трчите, трчите.“

    Игра се понавља са увек новим задацима, све док траје интересовање деце.

     

  • 25. – 29. септембар

    БРОЈАЛИЦА: МЕДА МИШКО

    Разговараћемо о шумским животињама, где станују, чиме се хране, где спавају, шта највише воле да једу, ко с ео њима брине… Наставићемо причом о воћу, шта је сада зрело.. када дођемо до крушке, питаћемо децу: ко највише воли да једе крушке?

    Деци ћемо затим испричати причу о меди који је дошао у воћњак да једе крушке, али су га напале пчеле које живе у стаблу дрвета, јер и оне воле крушке, сакупљају шећер из њих и праве деци мед. Уплашен од напада пчела меда је побегао. Потом ћемо најавити тему за активност: бројалицу „Меда Мишко“.

    Поновићемо стихове неколико пута, а затим ћемо играти покретну игру. Формираћемо круг. Једно дете ће бити меда који дрема и чучнуће у средину. Остала деца ће се кретати у круг и понављати стихове.

    Игру ћемо понављати док траје интересовање деце.

     Меда Мишко заспао

    лего потрбушке.

    Сања да је заспао

    испод једне крушке.

    Па све крушке падају

    на зелену траву,

    а он у сну не може

    да подигне главу.

  • 18. – 22. септембар

    КОПНЕНИ САОБРАЋАЈ

    Разговор ћемо започети питањем: „Како сам дошла на посао?“ Аутомобилом. А шта мислите зашто? Зато што далеко станујем. Да ли је неко од вас дошао аутомобилом?

    Тако ћемо почети необичну причу о превозним средствима: „Једнога дана девојчица Рада је кренула са мамом у вртић. Зауставила се за тренутак код табле која је личила на мапу. Био је то путоказ. Мисли су јој одлетеле негде далеко. Маштала је… Села је у аутобус и кренула даље… Кроз прозор је гледала многе животиње: камилу, жирафу и слона. Свуда се простирао златно – жути покривач од песка. Мало даље чуло се хуктање ху, ху, ху. Воз је лагано возио по шинама. А тек аутомобила, њих је било много. Људи су се забављали посматрајући животињаме. Из прелепог сна, стиском руке, пробудила ме је мама: „Хајде Радо, закаснићемо у вртић! Другари су већ стигли!“

    Да ли је девојчица заиста била на путовању? – не, маштала је.

    Хајде да маштамо заједно. Куда бисте желели да отпутујемо? И како? Којим превозним средством?

    Разгледаћемо сликовнице са сликама различитих превозних средстава.

  • 4. – 8. септембар

    ГОРЕ – ДОЛЕ

    Упознаваћемо се са релацијом горе – доле. Деца ће имати прилику да разумеју и усвоје одговарајуће појмове, да уочавају положај појединих предмета, развијају опажање, мишљење, решавају мале пробем ситуације.

    Обрадићемо рецитацију „Горе – доле“ уз одговарајуће апликације. Након тога ћемо водити разговор са децом о садржају песме:

    • Како се песма зове? (горе-доле)
    • Шта се налази горе? (небо, галеб, сунце)
    • Шта се налази доле? (море, чамац, плажа, риба)

    Објашњавамо деци да ћемо говорити о релацији: горе – доле. Показујемо лутку и зајдно разговарамо о томе шта је на лутки горе, а шта доле. Након тога ћемо показивати шта је на нама горе,  а шта доле. Тражићемо различите предмете у радној соби који се налазе горе, као и оне који се налазе доле.

    Посматраћемо двориште кроз прозор. Именоваћемо оно што видимо да се налази горе, као и оно што видимо да се налази доле. Шта се у природи налази горе, а шта доле?Које животиње бирају да буду горе, а које желе да остану доле?

    Играмо игру „дан – ноћ“.

    Горе – доле

    Плаво горе, плаво доле,              Горе галеб шири крила,

    горе небо, доле море.                 доле риба, па се скрила.

    Горе ветар облак љуља,               Горе сунце пуно сјаја,

    Доле талас чамац жуља.              Доле плажа, игра, граја.

  • 28. август – 1. септембар

    ДОКТОР – ИМИТАТИВНЕ ИГРЕ

    Област: развој говора

    Деци ћемо поставити питања „Да ли сте некада били код доктора? Када сте отишли тамо кога сте прво срели? Када вас доктор прозове у ординацију шта му ви кажете, а шта он вама?“ Саопштићемо деци да ћемо ми сада направити малу лекарску ординацију у којој ће свако од њих имати неки задатак и неку улогу. Заједно ћемо уз дечју помоћ постављати потребне реквизите за игру, а затим делити улоге. Столице ћемо поређати у ред који ће представљати чекаоницу. Уредићемо сто за доктора и на столу опрему (стетоскоп, рецепти, разне бочице, инструменти и тд.), као и сто за медицинске сестре које ће помагати лекару. Деца која ће бити у улози доктора добиће бели мантил, док ће деца у улози медицинских сестара добити на главе капице. Деци, која ће представљати пацијенте, делимо моделе здравствених књижица. Деца ће говорити доктору због ког су проблема дошла. Инсистираћемо на одговорима пуном реченицом и на коришћењу израза типа: „Молим, хвала, изволите и сл.“

    Деца у замишљеној чекаоници треба да се понашају пристојно, да седе мирно, не вичу и да чекају на ред. У наставку ћемо разговарати са децом и питати их како се они осећају када оздраве. Заједно ћемо плесати уз песму „Кад си срећан“ како бисмо показали како смо срећни када смо здрави.

  • 7. – 11. август

    Социоемоционални развој: Правимо фарму.

    •  Деца ће користити коцке како би саградила фарму, ограду и остало. Подстицаћемо децу да животиње хране јабукама, сеном, шаргарепом, као и да размишљају о некој другој храни за животиње. Док се играју, разговараћемо о именима животиња и о називима за њихове младунце.
    • Спаривање животиња – деца имају задатак да споје животињу са њеним младунцем. Помагаћемо деци питањима: Која животиња је његова мама? Како се она зове?

    Ове игре ће нам помоћи да научимо да именујемо животиње, њихове младунце, да их сортирамо по различитим критеријумима.