Архиве категорија: план рада „Златоруни ован“

План рада за групу „Златоруни ован“

  • 11. – 15. јуни

    ЈАГОДИЦЕ

    Игру организујемо за столом. Пре сликања са децом ћемо разгледати сликовнице са воћем. Подстицаћемо децу да препознају и именују воћке из сликовница.

    Потом ће свако дете добити изрезан шаблон јагоде и добиће задатак да га обоји снопићем направљеним од штапића за уши. Радове ћемо заједно изложити у ходнику да их виде родитељи.

    Кроз ову активност развијаћемо и неговати природну дечју радозналост, ствараћемо ситуације за позитивну интеракцију међу децом и подстицаћемо интелектуални развој коришћењем необичних средстава за сликање.

    Музичко забавиште: Певање већ научених песмица – понедељак – 9,30 – 10 часова

     

  • 4. – 8. јуни

    СПАРИМО ЧАРАПИЦЕ

    Припреми ћемо доста пари чарапица, помешаћемо их и даћемо деци задатак да свакој чарапи пронађу пар.

    Децу ћемо подстицати уз разговор да реше задатак (Дуцо, пронађи црвену чарапицу. Ко има чарапицу са медом? и сл.)

    Варијација: Свако дете ће узети по једну чарапицу, а онда ћемо их подстицати да пронађу друга – другарицу који има другу чарапицу из пара.

    Кроз ове активности код деце развијамо способност решавања практичних проблема (упоређивањем чарапица уочавамо сличности и разлике и тако долазимо до решења задатка)

    Музичко забавиште: Разболе се лисица – уторак – 9,30 – 10 часова

    СРЕДА: Преглед физијатра – Др. Невенка Јовичић

  • 28. мај – 1. јуни

    ДА БУДЕМО УРЕДНИ

    Ради неговања културно – хигијенских навика, сензорног развоја и богаћења речника, у току свакодневне неге са децом разговараћемо са њима о деловима тела, поступцима, средствима која користимо.

    На пример: „Пружи руке, опери их млаком водом, узми сапун, погледај се на огледало, да ли ти је чисто лице, где је пешкир, хоћеш ли на ношу, да ти скинем панталоне, што су ти лепе панталоне и ова црвена мајца итд.“ Исто тако ћемо подстицати децу да показују и именују делове тела.

    Приликом умивања васпитачи  ће рецитовати песмицу: „Перем, перем, све се пуши, трљам руке, врат и уши“.

    Музичко забавиште: Коло у мају – понедељак – 9,30 – 10 часова

    СРЕДА: Позориште Кикинда – Весели распуст

  • 21. – 25. мај

    ДА ЛИ ОДГОВАРА

    Припремићемо пластичне кутије са поклопцима различитих величина и мноштво предмета различитих величина (животиње, дрвене перле, коцке…)

    Деци ћемо најпре дати кутије и поклопце и даћемо им задатак да их спарују. Подстицаћемо децу да испробавају и помагаћемо им да би дошли до решења.

    Игру ћемо отежавати тако што ћемо додавати предмете различитих величина, па ћемо подстицати децу да самостално процењују у коју кутију може да стане који предмет, односно ком предмету по величини одговара која кутија.

    Тако ће деца имати прилике да експериментишу са величинама и односима. Практично ће испробавати разне могућности, тестирати своје претпоставке и доживљавати радост открића, узбуђење које настане када сам откријеш решење „тешке“ загонетке.

    Музичко забавиште: Коло у мају – понедељак – 9,30 – 10 часова

  • 14. – 18. мај

    ИГРА ЛУТКАМА

    Кроз ову активност код деце ћемо развијати комуникацију помоћу невербалних емоционалних средстава, развијаћемо говор и осећања кроз практичне и игровне радње. Лутке ће доћи деци у посету и најпре ће им отпевати песмице „Таши-таши“  и „Ја сам лутка малена“. Потом ћемо позвати децу да заједно бринемо о нашим луткама. Куваћемо им супу, чај, па ћемо их хранити, пресвлачити, купати, љуљати, миловати, водити их у шетњу… Када нам се лутке уморе ставићемо их да спавају и певаћемо им успаванку „Љуљу, љушке“.

    Музичко забавиште: Мали плес – понедељак – 9,30 – 10 часова

  • 23. -27. април

    ЛЕПТИРИЋУ ШАРЕНИЋУ

    Припремићемо велики хамер, темпере, четкице и печате у облику лептира направљене од сунђера.

    Игру почињемо причом о пролећу, лептирима и цветовима и певањем песмице „Лептирићу шаренићу“.

    Потом ћемо децу позвати да цртамо наше лептире. Објаснићемо им и показати како да помоћу сунђера отискују лептире. Деца ће поред лептира остављати трагове прстића и од којих ћемо сликати бубамаре.

    Кроз ове активности подстичемо развој фине моторике шаке и подстичемо децу на истраживачке активности у области ликовног стваралаштва – коришћење различитих средстава и материјала. 

  • 16. – 20. април

    ПРОЛЕЋЕ

    Разговараћемо са децом о пролећу. Шта се све дешава око нас када дође пролеће. Како сија сунце, како лете пчелице, како расту и миришу цветићи.

    Током недеље ћемо певати и слушати песмицу:

    „Пролеће је процвало,

    сунце с неба засјало.

    На ливади зеленој

    игра колко весело.

    Хоп, хоп, скочимо

    и запљескајмо,

    Тра ла, ла, ла, ла, ла, ла, ла.“

    Подстицаћемо децу да песмицу певају заједно са нама, уз покрете који прате стихове. Деца се хватају у коло и крећу ан једну страну. На речи: хоп, хоп – поскакујемо, па пљескамо рукама, а на речи тра ла, ла, ла… се вртимо у круг.

     СРЕДА: Позориште Бубамара у вртићу: Пас и мачкица – 8,30-9

  • 10. – 13. април

    БАЦАЊЕ ЛОПТИ

    ЦИЉ: Дете убацује лопте у кутију или корпу. Ово искуство омогућује вежбање бацања предмета, координацију покрета и координацију око-рука. Бацање лопте до одређеног места је тешка вештина коју треба увежбати, а оваква активност пружа могућност да се почне са том врстом учења.

    АКТИВНОСТ: Када дете дође до корпе или кутије са великим отвором, увешћемо га у активност речима: „Марко, хајде да се играмо. Убаци лопту у кутију.“ Показаћемо деци како да то раде. Када буду убацивали лопте, описиваћемо шта раде и похвалићемо их.

    Користићемо велике и мале лопте како би деца развијала крупну моторику. Старију децу ћемо изазивати да бацају са већег одстојања.

  • 2. – 5. април

    ШАРЕНА УСКРШЊА ЈАЈА

    Разговараћемо са децом о Ускрсу и о томе како с еовај празник прославља у њиховој породици. Како и са ким фарбају јаја, како их шарају, украшавају.

    Поделићемо деци шаблоне исечене у облику јаја и показаћемо им како да их нашарају. Премазаћемо шаблоне беланцетом и онда ћемо лепити исцепкане савлете. Разговараћемо о свему што раде, а од продуката активности ћемо припремити изложбу за родитеље.

    Са децом ћемо шарати и украшавати јаја и неким другим техникама. Украшаваћемо јаја од стиропора помоћу темпера и креп папира. Цртаћемо коку и зеку.

  • 26. – 30. март

    ПЕВАЊЕ

    Слушање музике је богато искуство за учење детета, јер оно ужива у ритму, понављању и различитим интонацијама. Кад дете пева уз речи песме, осим што се забавља, оно учи интонацију и вештину имитирања. Иако је дететово прво искуство са песмицама везано за једноставније покушаје са исприча и понови оно што чује, његово певање временом постаје јасније и његове речи се могу разумети.

    Кад радимо свакодневне рутинске активности као што су храњење, поспремање, пресвлачење певамо деци кратке и познате песмице. Певаћемо заједно и играћемо, радићемо једноставне покрете рукама.

    У току недеље уз певање, у ритму ћемо померати звечке, даире, лупкаћемо штапићима.