Архиве категорија: план рада „Златоруни ован“

План рада за групу „Златоруни ован“

  • 26. – 30. августа

    Ко се то чује

    Одрасли доноси украшену малу торбицу и показује је деци. Даје им да је опипају, додирују, а одрасли се оглашава са ав, ав, ав и коментарише: „Чује се мала куца. Где је куца? Децо позовите куцу ав, ав…“. Одрасли пева песмицу „Наша куца прави лав, увек лаје ав, ав, ав“ и заједно са децом одвезује торбицу.

    Деца истражују садржај торбице, узимају куце и разгледају их. Активност се наставља са питањима: Где су куци очи, уши, нос, реп, ноге? Деца настављају активност играјући се са другим играчкама – разноврсним куцама.

  • 19. – 23. августа

    Овако перемо руке

    Деца певају песмицу и претварају се да перу руке, зубе и чешљају косу. Ова активност подстиче развој вештина које су везане за одржавање личне хигијене и воде ка самосталности. НА овај начин се, такође, развијају и језичке способности.

    Пипремићемо слике руку које се перу, слику прања зуба и чешљања косе. Слике ћемо поставити на зид и позваћемо децу да заједно певамо нову песмицу. Док будемо певали деци ћемо показивати одговарајуће слике. Током игре децу подстичемо да певају са нама и показују шта раде, нпр. „Ана покажи како переш руке“ и сл. Са старијом децом можемо певати о облачењу или храњењу.

  • 12. – 16. августа

    Сипање воде

    Дете вежба сипање воде користећи бокал и шоље. Ова активност развија детету способност која му је потребна за самостално храњење и доприноси да дете буде поносно због својих постигнућа.

    Припремићемо мале пластичне бокале и по две шоље за свако дете. Позивамо децу да сипамо воду. Пунимо бокале водом, а потом подстичемо децу да воду из бокала сипају у шоље. Мања деца ће вероватно морати да користе обе руке да подигну бокал, па ћемо помагати уколико буде било потребно. Током игре речима описујемо све што деца раде нпр. „Марко, ти сипаш воду у шољу и сл.“

  • 5. – 9. августа

    ЛУБЕНИЦЕ

    Окупићемо децу и водити са њима разговор о воћу које једемо током лета: о лубеници, дињи, брескви, шљиви и сл. Деци ћемо током разговора показивати слике наведеног воћа, подстицаћемо децу да воће именују, разговараћемо о изгледу воћа, боји и сл. Након разговора предлажемо деци да цртамо лубенице.

    Окупљамо се око стола на коме се налази већ припремљен материјал: црвена, зелена и црна темпера, сунђери у облику троугла и лист хамера за свако дете. Демонстрираћемо деци како сунђер да умачу у црвену темперу и њиме отискују троугао, а потом како да прстићима на то додају кору зеленом и семенке црном темпером. Са децом све време причамо о ономе шта радимо, шта додајемо на наше лубенице. Децу подстичемо и охрабрујемо у самосталним покушајима и помажемо где је помоћ потребна.

    Кроз ову активност код деце подстичемо развој говора, богатимо речник, развијамо дечију машту и креативност.

    На крају игре, када лубенице буду завршене правимо изложбу радова.

  • 29. јула – 2. августа

    Наше папуче

    Окупићемо децу на тепих и показати им папуче („јапанке“). Питаћемо да ли имају неке сличне папуче код куће? Да ли их обувају када је лето и сунчан дан, када су на мору? Сваком детету ћемо уз помоћ стопала да оцртамо од папира облик две папучице. Потом ћемо им дати већ припремљене фломастере и исцепкане комадиће колаж папира, како би украсили своје „јапанке“. У зависности од интересовања детета дајемо им могућност да бирају како ће да шарају. Затим од два једнобојна папирића правимо горњи део јапанке који лепимо на украшену подлогу. Све радове ћемо окачити на пано како би деца видела какви су им радови.

  • 22.-26. јули

    ИГРЕ ПАПИРОМ

    Одрасли држи лист папира. наизменичним ширењем и сакупљањем папира производи звук, позивајући децу да се укључе у игру.

    Деци ћемо поделити папире различитих текстура (шушкави папир, целофан, папирне марамице и сл.) и током заједничке игре подстицаћемо децу да папиром производе различите звуке, да свирамо папиром.

    Током недеље настављамо игру папиром, гужваћемо папир и њиме брисати разне површине по соби, правићемо лоптице од папира које ћемо убацивати у кош, цепкаћемо папир и сл.

    Кроз све ове активности даваћемо вербалну и невербалну подршку и подстицај деци.

  • 15. – 19. јула

    Лимунада

    За ову активност потребно је припремити: лимун, темпере, шаблоне, чаше од папира, сламчице, шећер, цедаљка за лимун, чаше.

    Васпитач разговара са децом о томе да ли знају које смо воће донели? Шта ћемо правити од лимуна? Да ли су некада пробали лимунаду? Каквог је укуса? Свако дете ће добити прилику да проба да цеди лимун, сипа у чаше и проба каквог је укуса. Затим васпитач даје сваком детету шаблон чаше од папира на којем ће уз помоћ темпере отиснути исечени комад лимуна и лед. По завршетку активности радове ћемо окачити на пано.

  • 8. – 12. јула

    Игре водом

    Ставићемо на столове посуде са водом. Даћемо деци веће и мање посуде које ће пунити и празнити, и подстицаћемо их да узимају посудице, пуне их водом и преносе воду у празну посуду која се налази на другом крају терасе где се и одвија активност. У игри водом даваћемо деци и цевчице од сока, показати им како се дувањем праве мехурићи у води, правити мехуриће брчкањем рукама по води. У току недеље додаваћемо прехрамбене боје у воду. На пример: обојити воду црвеном бојом и именовати је. У другу посуду обојити воду жутом бојом.

    Поставити већу жуту и црвену посудицу и подстицати децу да преносе црвену воду у црвену посуду, а жуту у жуту.

    Овом активношћу побољшавамо прецизност и равнотежу и учимо децу боје.

  • 1. – 5. јула

    ОКРУГЛО

    Васпитач ставља пред децу кутију у којој се налази велики број округлих предмета (лопте, балони, јабуке, поморанџа…), поред тога налазе се и коцке, кашичице, лутке. Издвајамо са децом само оно што је округло. Играју се на различите начине балонима и лоптама, затим покушавају на сличан начин да се играју осталим округлим предметима као и онима који нису округли.

    Децу доводимо у ситуацију да ређају коцку на коцку и да то покушавају са округлим предметима. Овом активношћу подстичемо код деце да уоче разлике међу предметима, као и перцептивни развој.

  • 24. – 28. јуна

    Телефони

    Окупићемо децу на тепих и разговараћемо са њима о телефону. Да ли знају шта је телефон? Чему служи? Припремићемо потребан материјал (картон, кутију за бројчаник, коцке). Деца ће да нам помажу да направимо телефоне, а онда ће да причају уз помоћ телефона (играчке). Деца се претварају да причају преко телефона што подстиче њихову креативност и идеје о улогама које имају одрасли. Подстичемо развој социјализације и стимулишемо развој говора. Ова активност ће се одвијати и током слободне игре. Када деца бирају да ли ће се играти, са ким ће разговарати (баба, деда, мама, тата).

    Музичко забавиште: Ја посејах мак, музичке столице – понедељак – 9 – 9,30