Архиве категорија: план рада „Златоруни ован“

План рада за групу „Златоруни ован“

  • 18. – 22. фебруар

    СЛАТКО, СЛАНО, КИСЕЛО…

    У посудице ћемо сипати шећер, со, лимун, сок. Окупићемо децу око стола и принети посудице. Даваћемо једном по једном детету да проба оно што се налази у посудицама. Пратимо реакцију и гримасе детета и коментаришемо: шећер је сладак, лимун је кисео, со је слана. Овом активношћу постичемо повезивање изгледа хране коју дете гледа са њеним укусом. На основу пробе дете препознаје врсте укуса слатко, слано, кисело.

    Пројектна активност: “Пресвлачење бебе”

    Правимо ручак за лутке.

    Игру организујемо у делу собе где је кутак кухиње. Донећемо воће и поврће, неколико посуда, тањире, кашике. Док се играју спремајући лутки ручак постичемо децу да коментаришу укључи-искључи шпорет, ручак се кува, хајде да га хладимо, сада ћемо да пробамо. Васпитач уводи у игру пре припремања ручка, прање воћа и поврћа, при чему би правили разлику по облику, укусу и мекоћи воћа и поврћа.

    Музичко забавиште: “Садио сам репу” – понедељак – 9 – 9,30

  • 11. – 15. фебруар

    ПРОНАЂИ У ТОРБИ

    У торбу ставити поморанџу, банану, крушку, јабуку. Подстицати дете да извлачи из торбе плодове, да опипава облик, величину, именује и мирише их.

    Такође, подстицати дете да прстима и дланом прелази по кори плодова, осети глатку и храпаву кору. Плодове прати, љуштити, исећи пред дететом именујући радње и укусе и давати детету да проба исечене комаде воћа.

    Сличне игре организовати и са другим воћем и поврћем.

    Пројектне активности: ПРЕСВЛАЧЕЊЕ БЕБЕ

    Током недеље са децом ћемо организовати игру купања бебе. Припремићемо потребан матееријал (кадицу, пешкир, шампон, крему…) и са децом ћемо купати бебу. Током игре све радње ћемо именовати и подстицати децу да те радње изводе самостално.

    Музичко забавиште: слушање музике – Сметана “Влтава” – понедељак – 9 – 9,30

    ПЕТАК: Државни празник: Дан државности Републике Србије

     

  • 4. – 8. фебруар

    ПРИПРЕМАМО КРЕВЕТ ЗА ЛУТКУ

    Пред почетак игре васпитач стави комаде постељине на неколико места у соби, тако да их деца могу дохватити. Једно дете узима лутку ставља у колица и иде у шетњу. Осталу децу васпитач окупља око празног креветића и каже: „Када се лутка врати из шетње неће имати на чему да спава, треба да јој припремимо кревет, хајде да потражимо постељину.” Деца проналазе и приносе делове постељине. Када принесу све игру настављају спремањем креветића тако да стављају све по реду, уз именовање: душек, чаршаф, јастук, ћебе. Уз игру са беба лутком развија се концентрација, памћење. Лутка је права играчка која дете учи свету око њега, али и о њему самом.

    Музичко забавиште: “Другарство” – понедељак – 9 – 9,30

  • 28. јануар – 1. фебруар

    ШАРЕНЕ РУКАВИЦЕ

    Васпитач припрема неколико зимских одевних предмета (шал, капу, рукавице, џемпер и сл.) и води разговор са децом о тим деловима одеће, њиховој намени, материјалу од ког су направљени, шарама на тканини.

    Затим деци нуди унапред припремљене шаблоне рукавица од папира и ситно исецкан разнобојан креп папир. Васпитач подстиче децу да украсе свој пар рукавица лепећи комадиће креп папира на шаблон.

    Кроз ову активност ћемо развијати код деце говор, сензоперцепцију, фину моторику дечјих руку, али и дечју машту и креативност.

    Музичко забавиште: “Бајка о славују” – понедељак – 9 – 9,30

     

  • 21. – 25. јануара

    Имитирање гестова

    Одрасли показује детету неки гест и подстиче дете на понављање. Ова игра може да се изводи групно или индивидуално. Гестови и покрети које дете може да понови: миловање по образу, трептање, миловање по глави, смех, љутња, давање пољупца руком, махање, покрети кобајаги (вожња аута, мешање фила за торту, јахање коња, и сл.). Све ове гестове ћемо изводити пред огледалом, да би дете видело себе и стекло праву слику о сопственом телу. Ова активност доприноси сазнању детета о деловима свога тела, о самом себи. Пружа му помоћ у стицању поверења у своје способности. Подстиче развој социализације детета кроз имитативне игре.

    Музичко забавиште: “Химна Светом Сави” – понедељак – 9 – 9,30

  • 14. – 18. јануар

    ИГРА ЗА ВЕРБАЛНО ОПОНАШАЊЕ ЗВУКА

    Васпитач припрема више предмета који производе звук: сат-будилник, звечка, звонце, чинеле, штапићи, и слично. Позива децу, производи звук сваким од припремљених предмета и подстиче децу да вербализују звук који чују. Васпитач показује све што ради нпр. сат куца тика-так, звонце звони цин-цин, звечка звечи звец-звец, чинеле звече динг-донг итд. При произвођењу звука скретаћемо деци пажњу да осете вибрације ваздуха око звучног предмета.

    У току недеље деци ћемо скретати пажњу на стално присутне звукове у непосредном окружењу нпр: шум воде из чесме, затварање врата, шушкање папиром, тресак тврдог предмета који пада, гребање по тврдој или мекој површини, ударац лопте о под и сл.

    Музичко забавиште: “Што севарац тако дува” – понедељак – 9 – 9,30

  • 7. – 11. јануар

    СНЕШКО БЕЛИЋ

    За ову активност нам је потребан: бели креп папир и креп папир у боји, картон у облику Снешка Белића, лепак.

    Васпитач разговара са децом о снегу, о томе шта се све може правити од снега, позива децу да стану поред прозора и гледају како пада снег. Затим окупља децу око стола, даје им бели креп папир и подстиче их да га цепају и гужвају. На већ припремљен картон наноси лепак подстичући децу да лепе комадиће креп папира. Васпитач прати рад деце, усмерава их и помаже, затим заједно са децом додаје детаље од креп папира у боји (очи, нос, итд.). Овом активношћу подстичемо развој маште, креативности и развој моторике.

  • 31. децембар 2018. год. – 4. јануар 2019. год.

    БОЖИЋ

    Током недеље са децом ћемо разговарати о предстојећем празнику – Божићу; како се спремамо за њега и како га славимо.

    Са децом ћемо као заједнички рад правити Божићни венац, који ћемо заједно украшавати неким симболима Божића (жито, слама, лист бадњака и сл.).

    Целе недеље у духу Божића, слушаћемо и певати Божићне песмице и читаћемо Божићне приче.

    Музичко забавиште: “Зимска песма” – понедељак – 9 – 9,30

  • 24. – 28. децембар

    ПРАВИМО НОВОГОДИШЊЕ УКРАСЕ ОД ТЕСТА

    За ову активност нам је потребно тесто, модлице, оклагије. На сто ћемо ставити већ припремљено тесто, позваћемо децу око стола, објаснићемо им шта ћемо да радимо са тестом. Свако дете ће добити по део који ће моћи да кида, ваља, развлачи оклагијом и на крају отисне модлицом и тако ће добити свој украс за јелку. Овом активношћу развијамо сензорну перцепцију код деце стицањем искуства уз контакте са неструктурираним материјалом и развој фине моторике шаке. У току недеље ћемо са децом правити и новогодишње честитке.

    Музичко забавиште: “Ала веје, веје” – понедељак – 9 – 9,30

  • 17. – 21. децембар

    НОШЕЊЕ ПОСЛУЖАВНИКА

    Припремићемо послужавник са ручкама и разне предмете које ће деца носити на њему.

    Окупићемо децу. На столу ће бити послужавник који најпре васпитач узима за ручке, полако га подиже држећи га водоравно, а затим полако хода по соби и поново га спушта на сто, демонстрирајући деци шта треба да раде. Све то ради пажљивим и правилним покретима. Након тога једно по једно дете подстичемо да узима послужавник, носи га и враћа на сто. Игру затим отежавамо стављањем разних предмета на њега. Дете мора бити јако пажљиво при ношењу послужавника јер ако нагне послужавник на једну страну предмет ће му пасти.

    Када деца овладају овом вештином можемо им дати да носе и нешто осетљивије нпр. шољу са водом.

    Кроз ове активности развијамо код деце разне вештине и дечју самосталност.

    Музичко забавиште: “Деда Мразе, деда Мразе” – понедељак – 9 – 9,30