Архиве категорија: план рада „Златоруни ован“

План рада за групу „Златоруни ован“

  • 20. – 24. јануара

    ЗИМА

    Предходне недеље смо са децом започели причу о зими , настављамо да се упознајемо са овим годишњим добом.

    У току недеље слушамо композицију А. Вивалдија- „Четири годишња доба – зима“ дајемо деци задатак да плешу као пахуље.

    Затим им причамо причу:

    Једног веома хладног дана пахуље су лагано падале на земљу. Изненада је дунуо јак ветар и почео је да диже пахуље поново у вис. Све је јаче дувао и пахуље су летеле горе, доле, горе, доле…

    А онда су почеле да се врте у круг, затим је ветар стао и синуло је сунце, уморне пахуље су се полако спустиле на земљу. Уживале су у топлом сунцу, одмарале су се и истопиле на земљи.

    Пратећи причу деца ће уз нашу помоћ имитирати плес пахуља.

    Као заједнички рад деца ће на црном хамеру, отискивати белом темпером пахуље и тако илустровати зиму.

    Недељу завршавамо сушањем песмице – Зима –

    Зима, зима е па шта је

    ако је зима није лав.

    Зима, зима па нека је,

    не боји се ко је здрав.

    А шта може зима мени,

    шта ми може, шта ми сме,

    нек ми носић поцрвени

    ето то је, то је све!

    Музичко забавише: слушање музике – среда

  • 13. – 17. јануар

    ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ: СНЕШКО БЕЛИЋ

    Како нас је напољу обрадовао снег, неколико деце је одушевљено долазило у вртић са реченицом „снееег, пао је снег!“. Повели смо разговор са децом о зими. Како је сада напољу? Какво је дрвеће? Шта радимо када падне снег.

    Показаћемо деци сликовнице и слике са зимским мотивима. У току недеље читаћемо песму „Зимски дан“

    Пада снег на радост свима,

    дошла нам је хладна зима.

    Свако ко није у топлој кући

    мора меки шал обући.

    И јакну да нам тело штити,

    а здраво је и чај пити.

    Од зиме главу капе крију,

    чарапе нам за ноге служе

    са чизмама се лепо друже.

    С тим на уму хајмо ван

    јер спремни смо за зимски дан!

    Подстицаћемо децу да уз помоћ сламчице дувају у зип пластичну кесу исцртану зимским мотивима и напуњену стиропором. Тако ћемо имитирати падање снега.

    Деци ћемо предложити да украсе одевни предмет који главу чува – топлу капицу. Поделићемо шаблоне капица које ће деца украсити комадићима колаж папира.

    Музичко забавише: слушање музике – среда

  • 3. – 6. јануар

    ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ: ПРАЗНИЧНА ЧАРОЛИЈА

    Претходне недеље са децом смо започели причу о Божићу. Упознајемо их са још неким обележјима карактеристичним за овај празник. Причамо им о бадњаку, показујемо им како он изгледа, а потом га заједно китимо.

    Деци читамо приче о Божићу: „Легенда о божићној јелки“ – народна прича.

    У собу уносимо и друга обележја Божића: сламу, жито, орахе и сл. Показујемо их деци, заједно их разгледамо, именујемо и причамо шта са њима радимо у време Божића.

    Потом деци предлажемо да направимо наше мале бадњачиће. У врећице од јуте убацујемо сламу, жито, орахе, гранчицу бадњака и неку бомбону. Врећице везујемо и дајемо деци да их понесу кући уз договор да их кући уз помоћ родитеља искористе онако како смо у вртићу причали да се користе.

    Децу ћемо такође учити поздрав и отпоздрав који се користе за време Божића:

    Христос се роди!

    Ваистину се роди!

    Недељу завршавамо читањем божићних прича и слушањем божићних песмица.


    7. јануар – Божић – вртић неће радити

    Музичко забавише: слушање музике – среда

    СРЕЋАН БОЖИЋ!

  • 30.12.2019. – 3.1.2020.

    ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ: ПРАЗНИЧНА ЧАРОЛИЈА

    Пошто су деца претходне недеље добила поклоне од Деда Мраза, васпитачи предлажу да заједно направимо један велики поклон за Деда Мраза. Са децом ћемо украсити једну велику кутију, бојићемо је, лепити разне украсе и апликације. У кутију ће свако дете ставити по један слаткиш који ће донети од куће. На крају на поклон стављамо велику машну и остављамо га под нашу јелку за Деда Мраза.

    Са децом ћемо правити новогодишње честитке и украсе у облику Деда Мраза за маме и тате. Честитке ће бити у облику ирваса, рогови ће бити дечји дланови, а унутар честитке ће бити неки дечји ликовни рад. Главицу Деда Мраза правимо од вунице, капицу од хамера, а носић и кићанку на капици од пом-пом лоптица.

    И ове недеље настављамо са читањем новогодишњих песмица:

    „Док се спава ове ноћи

    Деда Мраз ће тихо доћи

    прошетаће с брадом белом

    сваким градом, сваким селом.

    Док се сања ове ноћи

    Деда Мраз ће тихо доћи

    и донеће пуне вреће

    играчака, смеха, среће.“

    Након Новогодишњих празника у празничном духу разговарамо са децом и објашњавамо им да нам се приближава, да нам долази још један велики и важан празник – Божић. Објашњавамо деци да се на тај дан родио један дечак по имену Исус, и да је тај велики празник у ствари његов рођендан. Деци показујемо слике и причамо причу о томе како се родио Исус.

    1. и 2. јануар – новогодишњи празници – вртић неће радити
  • 16. – 20. децембар

    Пројектна активност – ПРАЗНИЧНА ЧАРОЛИЈА

    Током прославе рођендана једне девојчице из групе, деца су се служила чоколадицама – пралинама у облику новогодишњих обележја – Деда Мраз, јелка, ирвас. Једно дете је препознало Деда Мраза, а потом смо подстицали децу да покушају да открију које облике још ту имамо.

    С обзиром да се ближи Нова година, васпитачи одлучују да децу боље упознају са Деда Мразом и са Новогодишњим празницима.

    Пројектне активности започињемо разговором са децом. Покаујемо им слике Деда Мраза. Питамо да ли знају ко је то? Како је обучен, како изгледа, где живи и сл. Разговарамо и о томе у чему се вози, ко вуче његове санке, ко му помаже у припреми поклона, где их носи, где оставља и сл.

    Деци читамо причу „Заборављени ирвас“ (Биљана Максимовић). Разгледамо сликовницу, причамо ко се све појављује у причи, именујемо их. Деци ћемо причу читати више пута.

    Кутија Новогодиших жеља – са децом разговарамо шта би волели да добију од Деда Мраза, записујемо дечје жеље и стављамо их у кутију. Потом деци предлажемо да одаберу неку играчку из собе која им се највише свиђа, прикупљамо играчке и стављамо их у врећу. Затим врећу носимо на леђима, као што и Деда Мраз носи своју.

    Током недеље деци читамо Новогодишње песмицу:

    Да вам се остваре сви лепи снови

    и они стари и они нови,

    да вам се остваре све тајне жеље,

    да децу свуда прати весеље.

    да вам је здравље као од челика,

    да сва деца порасту велика.

    (Сергеј Михалков)

    Музичко забавиште: “Звончићи, звончићи” – среда

  • 9. – 13. децембар

    ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ: ЧАРОБНИ ОРМАР

    Са децом облачимо велику лутку – бебу. Родитељи ће имати задатак да код куће са децом одаберу један одевни предмет за бебу и да нам га донесу у вртић. Васпитачи започињу игру са бебом и заједно са децом је облачимо. Коментаришемо све радње и заједно са децом их извршавамо.

    Деци предлажемо да оперемо бебину одећу. Спремамо кадицу, канап, штипаљке, веш машину. Нешто од одеће стављамо у веш машину да се пере, а нешто перемо ручно у кадици. Када завршимо прање, веш качимо на канап да се суши.

    Правимо чаробни ормар. Са децом најпре причамо где код куће чувамо и слажемо своју одећу. Потом им предлажемо да напровимо неки ормар у који ћемо сместити одећу за бебу. Од велике картонске кутије правимо ормар, а деца ће кутију заједно украшавати, бојити је и лепити разне апликације. Када ормар буде готов у њега слажемо бебину одећу.

    Музичко забавиште: “Шири, шири” – среда

  • 2. – 6. децембар

    ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ: ЧАРОБНИ ОРМАР

    И ове недеље настављамо пројектне активности на тему: “ Чаробни ормар“.

    Децу упознајемо са одевним предметима које носимо зими (капут, јакна, капа, шал, рукавице). Деци показујемо слике тих одевних предмета, а упоредо са њима и прави капут, јакну, капу… Разговараћемо који одевни предмет где облачимо, стављамо, од чега је направљен, о шарама на тој одећи и сл.

    Деци предлажемо да направмо наше топле вунене чарапице. Поделићемо им шаблоне чарапа, додаћемо им ситно исецкане комадиће разнобојне вунице коју потом лепимо на шаблоне.

    Током недеље са децом организујемо игру „Спаримо чарапе“. У кутију стављамо већи број једнобојних и шарених чарапа, затим их мешамо и дајемо деци задатак да најпре извуку једну чарапу, а потом да траже другу исту, да их упаре.

    Са децом ћемо облачити луткице од папира. Дечаци ће облачити дечака, а девојчице девојчицу. Поделићемо им лутке и разну одећу. Именоваћемо одевне предмете, разговараћемо где који одевни предмет треба да обучемо, а потом одећу лепимо на лутке.

    Музичко забавиште: “Зимска песма” – среда

  • 25. -29. новембар

    ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ: ЧАРОБНИ ОРМАР

    Док смо децу припремали за излазак напоље, једна девојчица је почела да показује васпитачима и деци из групе своју нову јакну, капу и рукавице.

    Васпитачи одлучују да наредне недеље децу ближе упознају са одређеним одевним предметима.

    Уз помоћ слика и апликација децу упознајемо са одевним предметима (панталоне, чарапе, мајица, дуксерица, сукња, хаљина…). Причамо који су то одевни предмети и на који део тела их облачимо. Да би деца лакше усвојила те појмове уз слике им показујемо и праве одевне предмете. Разговарамо о њиховим шарама и апликацијама на њима.

    Припремићемо слике одевних предмета који ћемо понудити деци да обоје. То ће бити слике мушке и женске одеће. Пре бојења са децом разговарамо шта носе дечаци, а шта девојчице. Дечаци ће бојити мушке, девојчице женске одевне предмете.

    Са децом организујемо покретну игру „Шири, шири везени пешкири :

    „Шири,шири везени пешкири,

    боса ја, боса ти,

    окрени се Ана ти.“

    Васпитачи започињу игру, помажу деци да се ухвате у коло. Певају песмицу и подстичу децу да и она певају са њима. Током недеље у току свакодневног припремања за спавање са децом разговарамо које одевне предмете скидамо и облачимо. На пример: Сада изувамо патофне, па чарапе! Скидамо панталоне! Облачимо пиџаму и сл.

    Музичко забавиште: “Пекарчић” – среда

  • 18. – 22. новембар

    ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ: ВОЗ

    Ове недеље се ближе упознајемо са превозним средствима која лете (авион, хилихоптер). Гледамо слике тих превозних средстава, разговарамо са децом како изгледају, који су им делови (крила, реп, елипсе и сл.).

    Са децом ћемо савијати и правити авионе од папира. Бацаћемо их и посматрати како наши авиони лете.

    У току недеље деца ће бојити различита превозна средства. Свако дете ће одабрати по жељи превозно средство које жели да обоји и именоваће га. На магнетну таблу ћемо залепити облаке, пругу, пут и реку. Деца ће имати задатак да одаберу магнет превозног средства по жељи, а васпитач ће га наводити да га закачи на одговарајуће место (небо, пут, пругу или реку).

    На крају недеље са децом правимо воз. Родитељи ће имати задатак да нам донесу по једну кутију од ципела. Деца ће кутије бојити и украшавати по жељи, а потом ћемо кутије канапом везивати једну за другу и правити композицију воза. Игру ћемо наставити тако што ће деца вући возове по тепиху, стављати у вагоне играчке по жељи и сл.

    Музичко забавиште: “Где је онај цветак жути” – среда

  • 11. – 15. новембар

    ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ: ВОЗ

    Ове недеље децу упознајемо и са другим превозним средствима (ауто, камион, авион, брод). Листамо сликовнице са превозним средствима, именујемо их и описујемо како које превозно средство изгледа.

    Са децом ћемо организовати игру „Возимо ауто“. Поделићемо им кругове од картона који ће представљати волан аутомобила. Ходамо по слободном делу собе имитирајући вожњу аутомобилом. На речи васпитача „возите брзо“ деца трче, а на речи „успорите“ деца прелазе у ходање. Игру ћемо отежавати постављањем разних препрека које ће деца морати да обилазе.

    Деци ћемо понудити различите слагалице, уметаљке и слагалице из два дела са мотивима превозних средстава. Наводићемо их да спајају дводелне слагалице, именују превозно средство који су спојили, а уметаљкама ћемо их наводити да уметну на одговарајуће место.

    Током недеље ћемо уз помоћ сета коцки правити са децом пут са тунелима по коме ће деца возити аутиће. Такође ћемо деци читати и песмице о возу, авиону, броду, ауту и сл.

    ПОНЕДЕЉАК: Државни празник – Дан примирја у Првом светском рату

    Музичко забавиште: “Јабучице црвена” – среда