Архиве категорија: план рада „Златоруни ован“

План рада за групу „Златоруни ован“

  • 13. – 17. август

    ИГРА МЕДА

    Васпитач седи и држи пред собом дете које стоји на поду. Држи га испод пазуха. Васпитач пева у ритму песме, мало подиже и спушта дете на игле. Игру понављати док траје интересовање детета.

    „Игра меда

    један, два,

    па се тресе

    земља сва.“

    Кроз ову активност ћемо код деце вежбати крупну моторику и развијати осећај за ритам. 

  • 6. – 10. августа

    КРУГ

    На канап ћемо причврстити играчке различите величине, различите боје, облика, текстуре.

    Канап ће ићи у круг тако да свако дете може да види и опипа све предмете.

    Игру можемо изводити и тако што ћемо канап са закаченим играчкама полако извлачити из кутије. Одрасли први узима играчку, разгледа је, додирује, а затим је додаје детету до себе и тако у круг свој заинтересованој деци.

    Кроз ове активности богатићемо чулна искуства код деце и развијаћемо сензомоторне способности ангажовањем свих чула.

  • 30. јули – 3. август

    МАНИПУЛИСАЊЕ ПРЕДМЕТИМА

    Игра се састоји у узимању, стискању, махању, повлачењу и бацању играчака. За ову игру користе се: лутке, лопте, звечке, мекане играчке, итд.
    Одрасли може подстицати игру махањем играчком, додавањем играчке, измицањем тако да се дете протегне и пружа руке да је дохвати и сл. Када дете баци играчку, одрасли се може укључити у игру бацања и додавања (Дете баца, одрасли даје).
    У једном тренутку одрасли може бацити играчку према детету како би оно покушало да је дохвати.
    Махањем, бацањем играчке дете истражује и тако сазнаје нешто више о предмету са којим се игра.
    За старију децу ће васпитачи формирати полигоне, а деца ће прелазећи препреке вежбати манипулисање предметима, као и спретност.

  • 23. – 27. јула

    МЕДА КУПУЈЕ ИГРАЧКЕ

    Припремићемо више различитих игарчака: локомотиву, мачку, ауто, звонце и сл. Играчке ћемо сложити као у продавници. Позваћемо децу да приђу да заједно погледамо играчке.

    Именоваћемо играчке и одређујемо како се која играчка оглашава, односно које звуке производи, а затим организујемо игру.

    Меда (плишана играчка) улази у продавницу да купи играчку и поздравља продавачицу гр – гр, бру – бру,  и тражи неку играчку „цин – цин“. Васпитач пита децу коју играчку тражи меда и подстиче их да дају тачан одговор – звонце.

    Меда затим тражи другу играчку и каже: „Знам купићу аутомобил и возићу децу у вртић, али не знам како се чује кад он труби. Васпитач пита децу како труби ауто?

    Игру ћемо изводити и другим играчкама.

  • 16. – 20. јула

    ИМИТИРАЊЕ ЗВУКОВА ЖИВОТИЊА

    Васпитач прави или чита књигу о животињама и подстиче дете да опонаша звукове животиња. Ова игра помаже детету да научи нове речи и звукове. Дете кроз интеракцију са васпитачем учи како да одговори на питање.

    Активност ћемо радити индивидуално са сваким дететом, и у мањим групама до троје деце.

    Направићемо књиге са животињама. На парчиће хамера залепићемо слике животиња и направити странице књиге које ћемо понудити деци. Сачекаћемо да дете одабере књигу и онда ћемо понудити детету да књигу прочитамо. Док читамо постављамо питања везана за слику. Која је ово животиња? Ако дете не зна да именује животињу, гласно ћемо је именовати уместо њега. Питаћемо: „Како каже крава?“ Охрабрићемо дете рекавши: „Крава каже му-му.“ Ако је дете заинтересовано читаћемо књигу поново. Читаћемо је и другој деци која су се у међувремену придружила.

  • 9. – 13. јули

    ПОКУШАЈ ДА ПРОНАЂЕШ

    Васпитач припрема кутију напуњену тракама различитог папира у којој ће сакривати играчке које ће деца покушавати да пронађу.

    Позваћемо децу и рећи им да имамо нову игру за њих. Показаћемо им кутију у коју смо претходно сакрили играчку и објаснити им како да пронађу сакривену  играчку, а потом ћемо пустити децу да траже предмет. Док деца траже предмете описиваћемо како се игра одвија. Активности ћемо радити са двоје, највише троје деце истовремено.

    Кроз ову игру код деце развијамо свест о постојаности предмета. Дете учи да предмет постоји иако га оно не види. Такође, увежбава и посматрање предмета.

  • 2. – 6. јули

    АУТО ИЗЛАЗИ ИЗ ГАРАЖЕ

    Деца седе раширених ногу на поду поређана у круг. Одрасли седи у средини круга, узима велику лопту и каже: Ту – ту, ауто излази из гараже!  Уз те речи откотрља лопту према једном детету. Раширене ноге представљају гаражу.

    Дете коме је лопта упућена враћа лопту одраслом говорећи: Ту – ту, затвара се гаража!  и саставља ноге. Затим одрасли откотрља лопту према следећем детету и тако редом сваком детету у кругу.

  • 11. – 15. јуни

    ЈАГОДИЦЕ

    Игру организујемо за столом. Пре сликања са децом ћемо разгледати сликовнице са воћем. Подстицаћемо децу да препознају и именују воћке из сликовница.

    Потом ће свако дете добити изрезан шаблон јагоде и добиће задатак да га обоји снопићем направљеним од штапића за уши. Радове ћемо заједно изложити у ходнику да их виде родитељи.

    Кроз ову активност развијаћемо и неговати природну дечју радозналост, ствараћемо ситуације за позитивну интеракцију међу децом и подстицаћемо интелектуални развој коришћењем необичних средстава за сликање.

    Музичко забавиште: Певање већ научених песмица – понедељак – 9,30 – 10 часова

     

  • 4. – 8. јуни

    СПАРИМО ЧАРАПИЦЕ

    Припреми ћемо доста пари чарапица, помешаћемо их и даћемо деци задатак да свакој чарапи пронађу пар.

    Децу ћемо подстицати уз разговор да реше задатак (Дуцо, пронађи црвену чарапицу. Ко има чарапицу са медом? и сл.)

    Варијација: Свако дете ће узети по једну чарапицу, а онда ћемо их подстицати да пронађу друга – другарицу који има другу чарапицу из пара.

    Кроз ове активности код деце развијамо способност решавања практичних проблема (упоређивањем чарапица уочавамо сличности и разлике и тако долазимо до решења задатка)

    Музичко забавиште: Разболе се лисица – уторак – 9,30 – 10 часова

    СРЕДА: Преглед физијатра – Др. Невенка Јовичић

  • 28. мај – 1. јуни

    ДА БУДЕМО УРЕДНИ

    Ради неговања културно – хигијенских навика, сензорног развоја и богаћења речника, у току свакодневне неге са децом разговараћемо са њима о деловима тела, поступцима, средствима која користимо.

    На пример: „Пружи руке, опери их млаком водом, узми сапун, погледај се на огледало, да ли ти је чисто лице, где је пешкир, хоћеш ли на ношу, да ти скинем панталоне, што су ти лепе панталоне и ова црвена мајца итд.“ Исто тако ћемо подстицати децу да показују и именују делове тела.

    Приликом умивања васпитачи  ће рецитовати песмицу: „Перем, перем, све се пуши, трљам руке, врат и уши“.

    Музичко забавиште: Коло у мају – понедељак – 9,30 – 10 часова

    СРЕДА: Позориште Кикинда – Весели распуст