Архиве категорија: план рада „Златоруни ован“

План рада за групу „Златоруни ован“

  • 21. – 25. октобар

    ЈЕЖ

    Једно дете из групе је у вртић донело играчку – јежа. Деци је био јако занимљив и тај дан су се активно играла са њим. Одлучили смо да децу упознамо са још неким шумским животињама (јежом, веверицом, медведом).

    Деци показујемо слике животиња, именујемо их. Разговарамо о њиховом изгледу (јеж има бодље, веверица има велике зубе и жбунаст реп, медвед је велики).

    Деци читамо приче о јежу. Ближе их упознајемо са јежом. Где живи? Како изгледа? Шта има по телу? Чиме се храни? Где спава?

    Са децом учимо покретну игру – “Склупчао се мали јеж” – и уједно учимо песмицу која прати игру. Током игре децу подстичемо да певамо заједно:

    Склупчао се мали јеж,

    па лего да спава.

    Боц, боц иглицама,

    не дирај га ручицама.

    Боде, боде јеж,

    биће суза беж!

    Деци ћемо да понудити да обоје слике шумских животиња (јеж, веверица, медвед). Дете ће изабрати животињу по жељи, именоваће је, а потом бојити.

    Музичко забавиште – среда

  • 14. – 18. октобра

    Кишобрани – Пројектно планирање

    Активност започињемо тако што у собу уносимо кишобран, ширимо га и дозвољавамо деци да га држе, да шетају са њим кроз собу. Разговарамо са децом за шта нам служи кишобран, када га носимо и од чега нас штити? Потом васпитач из кантице за заливање цвећа посипа мало воде по кишобрану (правимо кишу), подстиче децу да додирују капи воде и коментаришемо како вода клизи по платну кишобрана. Током недеље ако временске прилике буду дозволиле децу ћемо изводити да гледамо како пада киша (да ли пада јако или слабо, како се чује и сл.).

    Васпитачи ће припремити за децу шаблоне кишобрана од папира и темпере. Деци нудимо кишобране и темпере, усмеравамо их да прстићима праве капи кише по кишобрану. Када кишобрани буду суви са децом ћемо додавати и кишне капи од папира које ће падати на кишобран.

    У току недеље са децом учимо песмицу:

    Киша

    кап- кап

    капље киша

    тап-тап

    гази Миша

    куц-куц.

    Миша куца Милици

    хајде са мном Милице,

    да газимо барице.

    Кроз ове игре подстичемо код деце развој говора, учимо о временским приликама и променама у природи током јесени, а кроз цртање развијамо фину моторику шаке и координацију око-рука.

    Музичко забавиште – среда

  • 7. – 11. октобра – Дечија недеља

    ДЕЧЈА НЕДЕЉА

    ДА ПРАВО СВАКО – ДЕТЕ УЖИВА ЛАКО“

    Недеља пред нама је Дечја недеља која се ове године бави „Дечјим правима.“ Све планиране активности са децом ове недеље биће у знаку Дечје недеље, дечјих права, другарства и породице.

    Са децом ћемо правити „Зид дечјих права“. Родитељима ћемо дати задатак да на картицу напишу једно дечје право по свом избору. Када прикупимо картице причаћемо са децом о дечијм правима, али ћемо их наводити и да откријемо које су њихове обавезе тј. дужности које произилазе из тих права. Потом картице са правима лепимо на хамер и правимо наш „Зид дечјих права“.

    Разговараћемо и о другарству. Опет ћемо у сарадњи и уз помоћ родитеља у вртићу имати „Дан плишаних играчки“. Родитељи ће имати задатак да код куће са дететом одаберу једну плишану играчку, коју ће дете понети у вртић. Васпитачи ће осмислити неке игре у којима ћемо користити плишане играчке које су деца донела, а кроз те игре ћемо децу подстицати пре свега на заједничку игру и учићемо их лепоти дељења са другима.

    Током недеље у просторијама вртића васпитачи ће угостити родитеље на радионици за родитеље на тему: „Венац другарства“. Креације које су заједно израдили деца и родитељи уз помоћ васпитача ујединиће у један заједнички рад „Венац другарства“.

    Током недеље васпитачи ће деци читати разне стихове на тему дечјих права.

    Музичко забавиште – среда

    Јавна манифестација “Док прелазе брда и чуке, мама и тата држе се за руке” – радионице за децу и родитеље на Градском тргу у среду 9. октобра у 16,30

  • 30. септембра – 4. октобра

    ЈЕСЕЊЕ ДРВО

    Разговарамо са децом о јесени, о променама које се дешавају око нас. Питамо их какво је сада дрвеће и лишће на њему, причамо како лишће мења боју и опада са дрвећа. Потом предлажемо деци да осликамо наше шарено јесење лишће, којим ћемо украсити јесење дрво.

    За свако дете ћемо припремити бели папир, темпере (црвену, жуту, зелену) и четкице. Васпитач ће деци четкицом наносити боју на дланове и подстицаће их да на папиру остављају њихове отиске. Током активности ћемо коментарисати са децом какво је боје ,,лишће” и посматраћемо како се боје мешају и преливају. На осликано лишће црним фломастером ћемо додати дршке и мреже.

    Када лишће буде готово позваћемо децу да украсе јесење дрво које је унапред припремљено (нацртано на хамеру). Свако дете ће свој лист качити на дрво, а дрво ћемо као заједнички рад изложити у ходнику.

    Кроз ове активности подстичемо развој дечјег говора, богатимо дечја знања, подстичемо код деце вештине како паралелне тако и заједничке игре.

    Музичко забавиште – среда

  • 23. – 27. септембра

    Грожђе

    За ову активност потребно је припремити: шаблоне воћа (грожђа), креп папир, лепак. Васпитач током разговора показује деци слике грожђа, подстиче децу да воће именују.

    Разговараћемо о изгледу, боји.

    Васпитач позива једно по једно дете до стола и показује детету да на шаблон грожђа залепи зрна од креп папира. Са децом све време причамо шта радимо. Подстичемо и охрабрујемо децу.

    Кроз ову активност подстичемо развој фине моторике, развијамо дечју машту и креативност.

    По завршетку игре радове качимо на пано.

  • 16. – 20. септембра

    СПРЕМАМО ЗИМНИЦУ

    Васпитачи пред јесен разговарају са децом о томе које воће и поврће воле да једу, говоре о њиховим бојама и облицима, о богатом роду воћа и поврћа који нам природа тада нуди. Питају децу да ли маме и баке спремају воће и поврће и стављају ли га у тегле за зиму. Са децом разгледамо слике воћа и поврћа и подстичемо их да га препознају и именују.

    Потом децу позивамо за сто, нудимо им одштампане слике поврћа и усмеравамо их да их обоје задатом бојом. Када обојимо сличице, сваком детету дајемо по једну исечену теглу од папира уз налог да спреми своју зимницу (подстичемо и помажемо деци да сличице поврћа залепе на своју теглу).

    Кроз ову активност богатимо дечија знања о воћу и поврћу, о јесени, развијамо дечији говор и богатимо речник. Поред тога подстичемо и развој дечије маште и креативности.

  • 9. – 13. септембра

    Сликање грожђа

    Активност организујемо за столом. Од материјала припремићемо: хамер, темпере, ролнице од убруса. Деца ће пре почетка сликања разгледати слике и сликовнице о воћу које сазрева на јесен ( грожђе, крушке, јабуке). Постицаћемо децу да именују воће.

    Позиваћемо једно по једно дете да умачу ролницу у темперу и отисну на већ припремљен хамер који је залепљен за сто. Тако ћемо добити изглед грозда. Длан детета ћемо умочити у темперу и отиснути на горњем делу хамера. Тако ће изгледати као лист.

  • 2. – 6. септембра

    Добаци лопту

    Играћемо се лоптама. Ова игра има више различитих могућности. Важно је да се током игре деци постављају захтеви манипулације лоптом, именовање разноврсних лопти и других играчака са којима се дете игра. На пример: “Уроше, донеси малу лопту!”, Сад је котрљај до Милице!” и сл.

    Певаћемо песмицу и тражити да је деца прате одговарајућим покретима:

    Туп,туп,туп

    ножицама луп.

    Пљус, пљус, пљус,

    ручицама трес,

    Трес, трес, трес

    ручицама пљес.

    Трас, трас, трас,

    ножицама пљас.

  • 26. – 30. августа

    Ко се то чује

    Одрасли доноси украшену малу торбицу и показује је деци. Даје им да је опипају, додирују, а одрасли се оглашава са ав, ав, ав и коментарише: „Чује се мала куца. Где је куца? Децо позовите куцу ав, ав…“. Одрасли пева песмицу „Наша куца прави лав, увек лаје ав, ав, ав“ и заједно са децом одвезује торбицу.

    Деца истражују садржај торбице, узимају куце и разгледају их. Активност се наставља са питањима: Где су куци очи, уши, нос, реп, ноге? Деца настављају активност играјући се са другим играчкама – разноврсним куцама.

  • 19. – 23. августа

    Овако перемо руке

    Деца певају песмицу и претварају се да перу руке, зубе и чешљају косу. Ова активност подстиче развој вештина које су везане за одржавање личне хигијене и воде ка самосталности. НА овај начин се, такође, развијају и језичке способности.

    Пипремићемо слике руку које се перу, слику прања зуба и чешљања косе. Слике ћемо поставити на зид и позваћемо децу да заједно певамо нову песмицу. Док будемо певали деци ћемо показивати одговарајуће слике. Током игре децу подстичемо да певају са нама и показују шта раде, нпр. „Ана покажи како переш руке“ и сл. Са старијом децом можемо певати о облачењу или храњењу.