Архиве категорија: план рада „Златоруни ован“

План рада за групу „Златоруни ован“

  • 24. – 28. јуна

    Телефони

    Окупићемо децу на тепих и разговараћемо са њима о телефону. Да ли знају шта је телефон? Чему служи? Припремићемо потребан материјал (картон, кутију за бројчаник, коцке). Деца ће да нам помажу да направимо телефоне, а онда ће да причају уз помоћ телефона (играчке). Деца се претварају да причају преко телефона што подстиче њихову креативност и идеје о улогама које имају одрасли. Подстичемо развој социјализације и стимулишемо развој говора. Ова активност ће се одвијати и током слободне игре. Када деца бирају да ли ће се играти, са ким ће разговарати (баба, деда, мама, тата).

    Музичко забавиште: Ја посејах мак, музичке столице – понедељак – 9 – 9,30

  • 17. – 21. јуни

    ШАРЕНЕ КОЦКЕ

    Припремићемо мање амбалажне картонске кутије (кутије од сапуна, пасте за зубе, крема…). Из разних часописа, дечијих листова и каталога исећићемо пуно разних сличица. Васпитач окупља децу, нуди деци већ припремљен материјал и показује деци како можемо да украсимо кутије лепљењем сличица на њих. Током игре са децом разговарамо о сличицама које лепе, о апликацијама на њима, о бојама и сл. Када коцке буду украшене правимо изложбу радова.

    Кроз ову активност ћемо подстицати развој дечијег говора, развој фине моторике али и дечију машту и креативност.

    Музичко забавиште: Шири, шири – понедељак – 9 – 9,30

  • 10. – 14. јуни

    НАША ОБОЈЕНА КУТИЈА

    Велику картонску кутију ћемо облепити белим папиром. Припремићемо фломастере, дрвене и воштане боје и започећемо игру. Најпре васпитач почиње да исцртава неки цртеж на кутији, позива децу да виде шта црта, а потом им предлаже да узму фломастере, дрвене или воштане боје. Након тога деца цртају по кутији оно што желе. Васпитач посматра шта деца раде, коментарише са децом о њиховим цртежима: шта су нацртали, коју боју су користили, шта још можемо да додамо на цртеж и сл. Млађу децу охрабрују и подстичу да обоје кутију.

    Кроз ову игру подстичемо паралелну игру код деце, развијамо говор и дечју машту и креативност. На овај начин, кроз заједничко бојење и цртање по кутији деца уче како да буду чланови групе.

    Музичко забавиште: Људи ликују – понедељак – 9 – 9,30

  • 3. – 7. јуни

    СОРТИРАЊЕ ОБЛИКА

    На тепиху у слободном делу собе помоћу папирне траке правимо геометријске облике: круг, квадрат, троугао. Именоваћемо са децом те облике, а потом им дајемо пластичне чепове и показујемо им како да их слажу по траци. Игру настављамо уз стални подстицај деци: “Видите, направили смо круг! Ево га и троугао! Хајде да направимо и квадрат!” или: “Милане, стави аутић у круг! Извади лоптицу из троугла” и сл.
    Током недеље ћемо организовати и игру сортирања облика где ћемо децу наводити да спарују троугао са троуглом, круг са кругом…
    Кроз ове активности подстичемо децу да индетификују предмете који су различити и оне који су слични. Дете учи да сортира сличне предмете што је важна вештина за касније учење и доприноси стицању знања о облицима.
    Музичко забавиште: Од вртића до вртића, Миш је добио грип – понедељак – 9 – 9,30

  • 27. – 31. мај

    МУЗИЧКИ ИНСТРУМЕНТИ

    У оквиру Еколошке недеље, са децом ћемо од рециклажног материјала правити звечке и неке друге музичке инструменте (трубе, бубањ, кастањете и сл.)
    Припремићемо пластичне флаше, чаше, кашчице, сламчице, папирне ролне, пластичне и металне чепове, кутије од киндер јаја, амбалажни материјал (кутије од крема, бочице од шампона, купки…), као и фломастере, воштане боје, разне сличице, тракице, перлице, које ће нам послужити за украшавање горе наведеног материјала.
    Деци ћемо дати да сама изаберу шта желе да украшавају или боје (флашице, ролне, амбалажни материјал). Посматраћемо и пратити шта раде и пружати им пуну подршку и помоћ. Када украсе и обоје оно што су одабрали, почећемо израду звечки и других музичких инструмената. У пластичне флашице, кутије од крема и киндер јаја, у ролнице… ћемо убацивати разно зрневље (кукуруз, пиринач и сл.). Низаћемо пластичне и металне чепове и тако правити разне звечке. Од ролни од убруса правићемо трубе, од кофица бубњеве и сл.
    Када музички инструменти буду завршени правићемо изложбу радова.
    Кроз ове игре учимо децу како могу неке неструктуиране материјале да користе на нове и њима непознате начине. Уједно подстичемо развој дечје маште и креативности.
    Музичко забавиште: Лептир и цвет – понедељак – 9 – 9,30

  • 20. – 24. мај

    ТРЕШЊЕ

    Окупљамо децу и започињемо са њима разговор о раном воћу: трешњама, јагодама, и сл. Показујемо им слике тог воћа, разговарамо о изгледу, боји и сл.

    На великом хамеру васпитач црта дрво са крошњом. Црним фломастером по крошњи црта крупне и добро уочљиве трешњине петељке. Потом нуди деци црвену темперу, пампуре од плуте и усмерава их да пампур умачу у боју а затим помоћу њега отискују на петељци трешње.

    Кроз ову активност развијамо покретљивост ручног зглоба као предуслов за правилно држање оловке, подстичемо интелектуални развој деце, богатимо сензоперцептивна искуства и богатимо речник.

    Током недеље деци ћемо понудити и шаблоне раног воћа, које ћемо бојити помоћу фломастера и воштаних боја. Од пластелина ћемо вајати трешње и јагоде.

    Музичко забавиште: Коло у мају, Блистај звездо – понедељак – 9 – 9,30

  • 13. – 17. мај

    НАНИЖИ МАКАРОНЕ

    Припремићемо макароне – цевчице и већ направљене сталке од глине у које су забодени дрвени штапићи за роштиљ. Окупићемо децу око стола, позваћемо их на игру и демонстрираћемо им како макароне да нижу на штапиће. Током игре ћемо разговарати са децом и подстицати их речима: „Хајде да нанижемо макароне на штапиће. Прво једну, сад још једну!” и сл. Подстицаћемо децу да макароне скидају са штапића, па их поново нижу.

    Током недеље ћемо наставити да се играмо са макаронама. Убациваћемо макароне кроз уске отворе на картонској кутији, слагаћемо макароне правећи различите облике (дрво, кућу, змију). На крају ћемо од макарона у облику машница са децом правити лептириће. Деца ће заједно на један хамер лепити машнице а васпитачи ће фломастером доцртавати лептирићима антенице.

    Кроз ове активности вежбамо код деце ситну моторику шаке, координацију покрета око-рука, вежбамо спретност покрета и подстичемо децу на паралелну игру.

    Музичко забавиште: Пре и после јела, ОД вртића до вртића – понедељак – 9 – 9,30

  • 6. – 10. мај

    ВОЗИМО КАМИОН (игре као да)


    Припремићемо већи број играчки, камиона, различите величине и коцки различитих облика и величина. Позваћемо децу да се играмо игре “Као да возимо камион.” Током игре подстичемо децу на разговор о активности, укључујемо у игру различите предмете и наглашавамо кључне речи: ,,Хајде да ставимо ове МАЛЕ коцке у приколицу! А сада ћемо да ставимо ове ВЕЛИКЕ коцке у ВЕЛИКИ камион! “Марко”, да ли би хтео да ставиш нешто у свој камион? “Нађа”, да ли би ми помогла да гурнемо камион?“ и сл., позивамо децу да извршавају налоге.

    Кроз ове активности развијамо активан говор код деце, богатимо речник и учимо их да разликују појам ВЕЛИКО-МАЛО.

    Музичко забавиште: Миљено цвеће шарено, Киша пада – понедељак – 9 – 9,30

  • 22. април – 3. мај

    УСКРШЊА ЈАЈА

    (од 22. до 26. априла)

    У сусрет предстојећем празнику Ускрсу, разговарамо са децом о том празнику и обичајима везаним за њега. Како се они код куће припремају за Ускрс и како га прослављају са породицом. Причамо са децом каква су јаја за Ускрс и како их шарамо.

    Током недеље са децом ћемо на различите начине и различитим техникама шарати и украшавати шаблоне јаја. Уз помоћ штипаљки које ће држати пом-пом лоптице, темперама ћемо отискивати по јајима туфне – кругове различитих величина и боја, и лепићемо макароне различитих облика које смо претходно обојили темперама. Украшена јаја ћемо изложити или дати деци да их понесу кући.

    Музичко забавиште: Другарство – понедељак – 9 – 9,30

    ПЕТАК: Велики петак – нерадни дан

    НАШИ ШАРЕНИ ЦВЕТОВИ

    (од 30. априла до 3. маја)

    Окупићемо децу и показати им један цвет са разнобојним латицама. Питаћемо их: ,,Шта је то?“, ,,Какав је цвет?“, ,,Где расте?“, ,,Да ли цвеће мирише?“ и сл.

    Потом окупљамо децу око стола и предлажемо им да обојимо и ишарамо латице и направимо од њих наше шарене цветове. Деци нудимо избор да латице боје фломастерима или воштаним бојама и бојама којим они желе и које одаберу. Када латице буду украшене и обојене лепимо их на круг (централни део цвета) и тако формирамо цвет. На крају ћемо направити изложбу радова.

    Кроз ову активност подстичемо развој дечије маште и креативности, вежбамо моторику шаке и координацију око-рука.

    ПОНЕДЕЉАК: Васкршњи празник – нерадни дан

    СРЕДА И ЧЕТВРТАК: Првомајски празници – нерадни дани

  • 15. – 19. април

    ДРЖАЊЕ КАШИКЕ И САМОСТАЛНО ХРАЊЕЊЕ

    Активности као што су храњење, свлачење, облачење помажу деци да развијају крупну моторику.

    Деци је важно да имају прилику да испробају своје способности, а одрасли им помажу у ономе што сами не могу да изведу. Свакодневним вежбањем дете постиже самосталност у овим активностима што снажно вуче његов развој унапред. Имитирањем и увежбавањем ових вештина дете повећава своју самосталност, смањује почетну апсолутну зависност од одраслог што учвршћује његово самопоуздање. То повратно утиче на све снажније интересовање за самостално испитивање околине. Тако мала деца добијају прилику да уче, испитују и откривају свет око себе.

    Уколико желимо зрелу и самосталну децу, што пре треба да почнемо са осамостаљивањем. Активности храњења и облачења су идеалне за то.

    Луткарска позоришна представа у вртићу “Три прасета”

    Музичко забавиште: Капље киша капљицама – понедељк – 9 – 9,30