Архиве категорија: план рада „Златоруни ован“

План рада за групу „Златоруни ован“

  • 17. – 21. децембар

    НОШЕЊЕ ПОСЛУЖАВНИКА

    Припремићемо послужавник са ручкама и разне предмете које ће деца носити на њему.

    Окупићемо децу. На столу ће бити послужавник који најпре васпитач узима за ручке, полако га подиже држећи га водоравно, а затим полако хода по соби и поново га спушта на сто, демонстрирајући деци шта треба да раде. Све то ради пажљивим и правилним покретима. Након тога једно по једно дете подстичемо да узима послужавник, носи га и враћа на сто. Игру затим отежавамо стављањем разних предмета на њега. Дете мора бити јако пажљиво при ношењу послужавника јер ако нагне послужавник на једну страну предмет ће му пасти.

    Када деца овладају овом вештином можемо им дати да носе и нешто осетљивије нпр. шољу са водом.

    Кроз ове активности развијамо код деце разне вештине и дечју самосталност.

    Музичко забавиште: “Деда Мразе, деда Мразе” – понедељак – 9 – 9,30

  • 10. – 14. децембар

    ЛОПТА НИЗ ЗИД

    За ову игру нам је потребно неколико ролница од папира и убруса, неколико лоптица и пластична чинија. На зид ћемо залепити ролнице (у круг, цик-цак, итд.), тако да лоптица може да прође кроз сваку ролницу и слети у чинију.

    Демонстрираћемо деци како да убацују лоптице кроз ролнице, посматраћемо како лоптице пролазе кроз њих и слећу у чинију.

    Затим позивамо једно по једно дете да убацује лоптице кроз ролнице.

    Овом активношћу подстичемо радозналост код деце, подстичемо бољу покретљивост зглоба шаке и учимо децу стрпљењу да свако чека свој ред за игру.

    Музичко забавиште: “Зима, зима, е па шта је” – понедељак – 9 – 9,30

  • 3. – 7. децембар

    ПРОНАЂИ ПРЕДМЕТ КОЈИ ЗВОНИ

    Припремићемо неколико истих пластичних чаша. У једну ћемо убацити металну куглицу прапорац и чаше ћемо затворити.

    Чаше стављамо испред деце да се играју са њима. Играјући се са чашама, са децом откривамо да само једна чаша звечи. Подржавајући изненађење и знатижељу деце васпитач подстиче даљу игру. Мења чашама место и подстиче децу да траже ону која звечи. Као награду одрасли уз ритмично померање чаше изговара неку бројалицу. На пример:

    Шуми шевар шуми

    шуми шаш и шуми

    ш, ш, ш….

    На тај начин деца истовремено доживљавају очигледну примену овакве звечке, као и интересантну мелодику и ритам у изговарању појединих гласова.

    Игру завршавамо отварањем чаша да би деца видела предмет који производи звук.

    Музичко забавиште: “Куцање ритма” – понедељак – 9 – 9,30

  • 26. – 30. новембар

    ИГРА ТИШИНЕ

    Ова игра је корисна зато што дете помоћу ње може да створи тишину и да је заволи. Дете има потребу за тренуцима одмора и тишине, али није увек у стању да до тога дође потпуно самостално.

    Васпитач окупља децу и позива их да се играју “Игре тишине“. Демонстрира деци игру тако што ће лећи на под, склопити очи и неколико тренутака потпуно мировати. Затим позива децу да му се придруже објашњавајући им да док лежимо не смемо да се померамо и говоримо, да не смемо да правимо било какву буку. Деца на овај начин боље схватају шта тражимо од њих.

    Када деца успеју да ћуте тражимо од њих да слушају све што се налази у тој тишини. Описујемо оно што чујемо: неко возило у даљини, пој птица, кораке на улици, итд. Поделићемо своје утиске са децом да бисмо им помогли да буду пажљиви и да слушају.

    Музичко забавиште: “Где је онај цветак жути” – понедељак – 9 – 9,30

  • 19. – 23. новембар

    ДИФЕРЕНЦИЈАЦИЈА ПРЕДМЕТА

    Васпитач ће припремити што више предмета различитих својстава којима ће деца манипулисати и тако им омогућити бољу диференцијацију предмета по облику, боји, квалитету материјала и сл. На пример: стављање у уметаљке одговарајућих облика: коцка, квадар, ваљак, призма, итд.

    У току недеље ћемо припремити амбалажне кутије на којима ћемо избушити отворе различитих величина тако да у њих може да уђе на пример фломастер, сламчица, штапић, куглица и сл. Васпитач подстиче децу да запазе одговарајућа решења.

    Музичко забавиште: “Разболе се лисица” – понедељак – 9 – 9,30

  • 12. -16. новембар

    ОБЛИКОВАЊЕ

    Глина је изврстан материјал за изражавање креативности. Исто као и код цртања нећемо се мешати у оно што дете ради. Пустићемо га да ради оно што жели и само му обезбедити добар материјал и показати како да га користи. Мало дете које открије глину волеће да је гњечи, да прави рупе, или да је равна помоћу ваљка, да прави различите облике помоћу модли, да ставља штапиће у њу, итд. Убрзо ће дете почети да прави тродимензионалне предмете.

    Обликовање је истинско задовољство за дететове руке.

    Можемо мењати материјале дајући детету пластелин или тесто у боји.

     

  • 5. – 9. новембра

    ОТИСКИВАЊЕ ШАБЛОНИМА

    Припремићемо разне шаблоне за отискивање, темпере, посуде за боју и подлогу за отискивање (хамер).

    Отискивање шаблонима је игра која је јако интересантна деци јасленог узраста. Млађа деца могу да препознају један број предмета и бића које отискују, а старија деца и да их именују. Деца радо учествују у играма отискивања јер их увесељава сазнање да су сама насликала рецимо јабуку која је одмах црвене боје и јасно је да је то јабука. Ове игре деци дуго држе пажњу и она за њих често показују велико интересовање и уживају у игри.

    Шаблоне ћемо отискивати на велики хамер као групни рад.

    Кроз ове игре подстицаћемо код деце развој фине моторике, координацију око-рука, развијаћемо покретљивост ручног зглоба али ћемо такође богатити и дечији речник.

    Музичко забавиште: „Била мама кукумка“ – понедељак – 9 – 9,20

  • 29. октобра – 2. новембра

    ОТИСКИВАЊЕ ШАБЛОНИМА

     Припремићемо разне шаблоне за отискивање, темпере, посуде за боју и подлогу за отискивање (хамер).

    Отискивање шаблонима је игра која је јако интересантна деци јасленог узраста. Млађа деца могу да препознају један број предмета и бића које отискују, а старија деца и да их именују. Деца радо учествују у играма отискивања јер их увесељава сазнање да су сама насликала рецимо јабуку која је одмах црвене боје и јасно је да је то јабука. Ове игре деци дуго држе пажњу и она за њих често показују велико интересовање и уживају у игри.

    Шаблоне ћемо отискивати на велики хамер као групни рад.

    Кроз ове игре подстицаћемо код деце развој фине моторике, координацију око-рука, развијаћемо покретљивост ручног зглоба али ћемо такође богатити и дечији речник.

    Музичко забавиште: „Била мама кукумка“ – понедељак – 9 – 9,20

  • 22. – 26. октобар

    КО СЕ ТО ЧУЈЕ?

    Медицинска сестра васпитач окупља децу и заједно читају сликовнице преклапалице о животињама. Деца сликовнице истражују прстићима и отварају прозорчиће иза којих се налазе животиње, а затим на подстицај одраслог имитирају њихово оглашавање.

    Васпитач такође подстиче децу да опажају и описују како изгледа и шта ради животиња на слици. Затим уз оглашавање имитира и кретање неке животиње из сликовнице а децу охрабрује да покушају да погоде о којој је животињи реч.

    У току недеље ћемо са децом, као заједнички рад, правити колаж животиња.

    Музичко забавиште: Јабучице црвена – понедељак – 9 – 9,30

  • 15. – 19. октобар

    МАЛЕ ДРАМАТИЗАЦИЈЕ

    Васпитач доноси лутку и уз помоћ ње показује деци одређене радње: Лутка каже па-па, лутка скаче хоп-хоп, лутка тапше таши-таши” и сл. У исто време подстиче децу да заједно са лутком изводе исте радње.

    У току недеље у игру ћемо уводити и друге играчке (пиле, мацу, патку…) уз изговарање разних стихова нпр:

    Пи-пи-пи

    плаче пиле,

    га-га-га

    виче паче,

     мијау-мијау-мијау

    каже маче.

    Игру настављамо лутком пилета. Пиле пева деци песмицу:

    Ја сам пиле пи-пи-пи

    погледајте мене сви.

    Кад порасте мени реп

    ја ћу бити петлић леп.

    Затим пиле позива децу да му се придруже. Каже да је гладно, тражи мрвице, деца скупљају мрвице и хране пиле, итд.

    Музичко забавиште: Берем, берем грожђе – понедељак – 9 – 9,30

    Позориште у вртићу: „Принцеза и жабац“ – среда – 8,30