Архиве категорија: план рада „Златоруни ован“

План рада за групу „Златоруни ован“

  • 22. – 26. октобар

    КО СЕ ТО ЧУЈЕ?

    Медицинска сестра васпитач окупља децу и заједно читају сликовнице преклапалице о животињама. Деца сликовнице истражују прстићима и отварају прозорчиће иза којих се налазе животиње, а затим на подстицај одраслог имитирају њихово оглашавање.

    Васпитач такође подстиче децу да опажају и описују како изгледа и шта ради животиња на слици. Затим уз оглашавање имитира и кретање неке животиње из сликовнице а децу охрабрује да покушају да погоде о којој је животињи реч.

    У току недеље ћемо са децом, као заједнички рад, правити колаж животиња.

    Музичко забавиште: Јабучице црвена – понедељак – 9 – 9,30

  • 15. – 19. октобар

    МАЛЕ ДРАМАТИЗАЦИЈЕ

    Васпитач доноси лутку и уз помоћ ње показује деци одређене радње: Лутка каже па-па, лутка скаче хоп-хоп, лутка тапше таши-таши” и сл. У исто време подстиче децу да заједно са лутком изводе исте радње.

    У току недеље у игру ћемо уводити и друге играчке (пиле, мацу, патку…) уз изговарање разних стихова нпр:

    Пи-пи-пи

    плаче пиле,

    га-га-га

    виче паче,

     мијау-мијау-мијау

    каже маче.

    Игру настављамо лутком пилета. Пиле пева деци песмицу:

    Ја сам пиле пи-пи-пи

    погледајте мене сви.

    Кад порасте мени реп

    ја ћу бити петлић леп.

    Затим пиле позива децу да му се придруже. Каже да је гладно, тражи мрвице, деца скупљају мрвице и хране пиле, итд.

    Музичко забавиште: Берем, берем грожђе – понедељак – 9 – 9,30

    Позориште у вртићу: „Принцеза и жабац“ – среда – 8,30

  • 8. – 12. октобра

    НИЗАЊЕ КОЛУТИЋА НА ШТАПИЋЕ

    Кроз ову активност ћемо подстицати дете да ниже колутиће на штапић и да их скида, испуњавајући те радње на основу речи:,,Скини колутић, нанижи колутић.,,

    Припремићемо пластичне куле од колутова различите величине и боје. Колутове ћемо скинути са штапића и позваћемо децу на игру. Подстакнућемо их речима:,,Хајде, нанижи колутић! Тако! Још један колутић нанижи!,, Васпитач затим скида колутић и подстиче дете да и оно учини исто. ,,Скини колутић! Још скини!,,

    Утоку недеље настављамо игру са колутовима. Одрасли држи крајеве штапа на који су нанизани колутови. Певуши деци неку познату песмицу. Изговоривши последњу реч, вади штап а колутови се расипају по соби. Деца сакупљају колутове, доносе их васпитачу и нижу их на штап. 

    Музичко стваралаштво: Песме о јесени – 9 – 9,30

  • 1 – 5. октобар

    ЈЕЖ

    Медицинска сестра-васпитач, заједно са децом чита сликовницу како би што више сазнали о јежу, његовом станишту, изгледу, начину исхране…

    Потом црним маркером црта контуре јежа и пита децу: „Која је ово животиња?“ „Шта јој недостаје?“

    Затим позива једно по једно дете и показује му како да уз помоћ длана ослика бодље.

    Овом активношћу богатимо дечје знање о шумским животињама. Током недеље ћемо обрадити песмицу: „Јеж“

    „Склупчао се мали јеж,

    Па сад мирно спава.

    Боц, боц иглицама,

    не дирај га ручицама.

    Боде, боде јеж,

    биће суза, беж!“

    Музичко забавиште: Песме о јесени – понедељак – 9 – 9,30

  • 24. -28. септембар

    СЛИКОВНИЦЕ СА РАЗЛИЧИТИМ ТЕКСТУРАМА

    Најпре ћемо припремити материјал од когa ћемо направити сликовнице са различитим текстурама (квадрати хамера за странице и разни материјали: сомот, вуна, полиестер, крзно…).

    Када сликовнице буду готове позваћемо децу да их заједно разгледамо. Посматраћемо шта дете додирује. Описиваћемо чулне доживљаје различитих текстура. „Мики ово је врло глатко. Ово је врло храпаво“

    Питаћемо децу: „Какав је осећај под прстима?“ или „Шта још пружа такав осећај?“

    Кроз ове активности код деце ћемо подстицати говор и помагаћемо им да повежу речи са чулним доживљајима.

    Музичко забавиште: „Јабучице црвена“ – понедељак – 9 – 9,30

  • 17. – 21. септембар

    КУГЛАЊЕ

    Деца користе пластичне флаше за игру куглања. Котрљањем лопте деца вежбају крупну моторику и координацију око-рука. Ова игра им помаже и да схвате однос узрока и последице када лопта удари у флаше и обори их. Када се деца играју заједно, као у овој игри, она уче да сарађују и да чекају свој ред.

    Припремићемо неколико пластичних флаша у које ћемо убацити зрневље кукуруза или пиринча и велику лопту. Поставићемо флаше у два реда а потом ћемо закотрљати лопту како би деци демонстрирали игру. Позваћемо децу да се прикључе игри. Неком од деце ћемо показати како да поставља флаше док ће други котрљати лопту и обарати их. Деца ће се у игри смењивати и чекати свој ред. Током игре са децом разговарамо шта се дешава кад лопта удари у флаше и када једна флаша падне на друге. Питаћемо их какав се звук при том чује.

    Позориште у вртићу: Кад су деца кући сама–понедељак–8,30 – 9

    Музичко забавиште: „Ај берем грожђе“ – уторак – 9 – 9,30

  • 10. – 14. септембар

    ПУЗАЊЕ

    Дете пузи и кад има препреке и на равној површини. Ова активност подстиче развој крупне моторике и развија вештине гледања и додиривања. Дете учи како да кретањем и наилажењем на препреке решава проблем.

    Припремићемо разне препреке: кутије, сто, столице, колутови, трака по којој се пузи (лепљива трака). Разместићемо препреке у слободном делу собе и започећемо игру позивајући децу да се прикључе. Децу ћемо подстицати да пузе испод препрека, око препрека, преко препрека. Касније уз помоћ лепљиве траке можемо направити стазу по којој ћемо пузити. Она може бити у облику круга или праволинијска. У току игре деци ћемо описивати све што радимо: „Лазо,пузиш око столице. Сад пузиш ка кутији. Пролазиш испод стола…“

    Музичко забавиште: „У шуми“ – 9 – 9,30

  • 20. -25. август

    ТАШИ, ТАШИ, ТАНАНА

     Одрасли ставља дете у крило, тапше рукама изговарајући речи: „Таши, таши, танана“. Пошто дете не може одмах да уради исти покрет рукама, одрасли узима његове руке и тапше њима и даље понављајући речи: „Таши, таши танана“. Као резултат овог понављања дете у почетку производи те покрете имитирајући одраслог, а после само.

    Кад неко одлази из собе одрасли може искористити тај моменат постичући дете да после речи „довиђења“ маше руком. Такође може на речи „Дај руку“ подстицати дете да пружи своју руку. Он пружи своју руку и говори: „Дај ручицу“. Ако дете на то не реагује, сам узима његову руку и изводи покрете. Понавља то неколико пута. Као резултат тога дете ће на молбу „Дај ручицу“ пружити руку.

  • 13. – 17. август

    ИГРА МЕДА

    Васпитач седи и држи пред собом дете које стоји на поду. Држи га испод пазуха. Васпитач пева у ритму песме, мало подиже и спушта дете на игле. Игру понављати док траје интересовање детета.

    „Игра меда

    један, два,

    па се тресе

    земља сва.“

    Кроз ову активност ћемо код деце вежбати крупну моторику и развијати осећај за ритам. 

  • 6. – 10. августа

    КРУГ

    На канап ћемо причврстити играчке различите величине, различите боје, облика, текстуре.

    Канап ће ићи у круг тако да свако дете може да види и опипа све предмете.

    Игру можемо изводити и тако што ћемо канап са закаченим играчкама полако извлачити из кутије. Одрасли први узима играчку, разгледа је, додирује, а затим је додаје детету до себе и тако у круг свој заинтересованој деци.

    Кроз ове активности богатићемо чулна искуства код деце и развијаћемо сензомоторне способности ангажовањем свих чула.