Архиве категорија: план рада „Златоруни ован“

План рада за групу „Златоруни ован“

  • 11. – 15. децембар

    РИНГЕ РИНГЕ РАЈА

    Рано упознавање деце са музиком је више од забављања. Музика доприноси богатом чулном окружењу. Важно је да деца буду изложена што ширем спектру укуса, мириса, боја и звукова.

    На раном  узрасту дете најбоље реагује на активну музику. Кроз активност Ринге, ринге, Раја децу учимо да одржавају стални ритам и праве координисане покрете.

    У току недеље ћемо наставити са музичким активностима. Слушаћемо и певати песмице, свираћемо на разним музичким инструментима (звечке, даире, трубице…)

  • 4. -8. децембар

    УПОЗНАЈЕМО СЕ СА СВЕТОМ КЊИГА

     

    Причање прича омогућава вежбање говора и учење нових речи. Приче помажу деци да се опусте, упознају децу са књигама и припремају их за касније читање.

    Са децом ћемо свакодневно листати и разгледати различите сликовнице и књиге за децу. Причаћемо са децом о сликама из књига, о ликовима… Именоваћемо све што видимо.

    Омогућићемо деци да свакога дана изаберу нову причу коју ћемо читати. Након читања са децом ћемо понављати причу уз опонашање и имитирање ликова.

  • 27. новембар – 1. децембар

    МЕДИНА ПОСЕТА

    Дете учи нове речи у игри са пуњеним животињама и луткама. Активност подстиче језичке вештине и богати речник. Деца уче делове тела и речи као што су: крзно, меда, реп, додир, загрљај…

    Окупићемо децу и показаћемо им меду. Причаћемо им причу о њему.

    Меда је дошао да нас посети.

    Мислио је да сам дрво.

    Прво ми је сео на колена

    (показаћемо колена).

    Онда је отпузао до стопала

    (показаћемо како меда пузи

    од колена до стопала).

    Ох, не, сад гледа у мој нос

    (показаћемо нос).

    Уз причу ћемо показивати и дететове делове тела. Меда ће додиривати и грлити деци различите делове тела. На пример: меда додирује твоју ногу, руку, прсте… Подстицаћемо децу да она додирују и опипавају меду. „Додирните децо да осетите како меда има мекано крзно. Има и мали репић. Где су меди уши, нос… Где је ваш носић, глава, нога…

  • 13. – 17. новембар

    ЗАГРЛИ МЕ

    Ова активност подржава емоционални развој тако што учи дете да је способно да покаже емоције. Такође учи дете да је у стању да прима емоције на разне начине од људи из окружења који саосећају са њим. Кад дете прима различите емоције оно је у стању да научи како да другима показује своја осећања.

    Одрасли носи лутку, љуља је мази, пева јој… Позиова децу да му се придруже и подстиче их да заједно брину о лутки, да је грле, мазе, љубе… Лутка ће узвраћати емоције и она ће грлити и љубити децу.

    Децу ћемо подстицати да показују емоције и између себе тако што ћемо их међусобно грлити, миловати, љубити…

  • 16. – 20. октобар

    НАШЕ ЈЕСЕЊЕ ДРВО

     

    На хамеру ћемо нацртати дрво. Залепићемо хамер на сто да деци олакшамо цртање. Од штапића за уши ћемо направити снопиће које ће деца умакати у темпере и њима остављати трагове по нацртаном дрвету. Тако ћемо бојити и цртати наше јесење дрво.

    Кроз ову ликовну активност ћемо код деце развијати креативност, машту и слободу изражавања. Децу ћемо охрабривати у самосталном покушају отискивања и помагаћемо кад је потребно.

    У току недеље ћемо наставити са ликовним активностима. Бојићемо шаблоне јесењег лишћа користећи воштане боје. Воштане боје деца држе са три прста што је важно за касније савладавање правилног држања оловке.

  • 2. – 6. октобар

    КАКО РАСТЕ ДРВО

    Активност почиње тако што деца леже на поду прекривена покривачем док одрасли прича следећу причу:

    Замисли да си семенка биљке у земљи и да у њој спаваш целе зиме. Док спаваш, љуљаш се лагано. Изненада земља око тебе почиње да бива топла и ти се мрдаш полако. Све је топлије и топлије и ти полако почињеш да се подижеш, да растеш. Деца се полако подигну испод покривача и седну на под.

    Ти си сада биљка која расте, расте, а жилице су ти у земљи. Деца се полако подижу и склапају покривач.

    По теби пада киша. Лагано се прстићима лупкају по глави и раменима као да се масирају, а затим она престаје. Твоје руке су гране које расту и шире се. Деца подижу руке и машу са њима. Лагани ветар их њише, а јак ветар савија на једну, па на другу страну.

    Сунце почиње да греје и теби је све топлије. Деца се истежу подижући руке. Твоји прстићи на рукама су листићи који се љуљушкају.

    Одједном чује се „пуф“ – на дрвету је процветао велики цвет.

  • 2. – 6. октобар

    КУЛА ОД ВОЋКИЦА

    Одрасли седе са децом на тепиху и започињу грађење куле од воћкица. У току игре са децом разговарамо о воћу. Питамо их да кажу која је воћка нацртана на коцки, воле ли да једу то воће, које највише воле, које је боје јабука, крушка, јагода, именујемо воће…

    Током недеље ћемо наставити са грађење, кула од различитих конструктора. Играње коцкама је деци забавно, али је и јако важно за касније решавање проблема и развијање математичких способности. У игри са конструкторима деца уче о величини, висини, равнотежи, тежини… На овом узрасту деца лакше граде куле од крупних и лаганих конструктора. Уз вежбу могу успешно да наслажу од три до пет елемената један на други.

    Кроз ове активности развијамо крупну моторику, координацију покрета око рука, а у игри циљано и намерно подстичемо и развој говора.

  • 25. – 29. септембар

    ТИХА КЊИГА – МОНТЕСОРИ МАТЕРИЈАЛ ЗА НАЈМЛАЂЕ

    Тиха књига је сашивена од платна. Свака страница има другачији задатак: затварање и отварање рајсфершлуса, качење „веша штипаљкама“, лепљење, облачење и свлачење меде, прање веша, чешљање животиња, прање зуба, провлачење перлица…

    Радићемо са децом индивидуално и у мањим групама. Окретаћемо страницу по страницу и решавати задатке. Подстицаћемо децу да да опипавају и уочавају детаље, препознају облике и боје, решавају проблеме, манипулишу ситним материјалима.

    Кроз ове активности вежбаћемо са децом ситну моторику и подстицати њихов интелектуални развој. 

  • 18. – 22. септембар

    ПРЕЛАЖЕЊЕ И ПРОВЛАЧЕЊЕ ИСПОД ВИЈАЧЕ

     

    Са децом ћемо најпре ходати, трчати и изводити једноставне вежбе загревања. Затим ћемо спустити вијачу на под и подстицаћемо децу да преко ње прелазе, да газе по њој, да је прескачу.

    У току недеље настављамо активност са вијачом. Вијачу ћемо дизати на висину од 50 cm и подстицаћемо децу да се провлаче испод ње.

    Овим активностима ћемо развијати крупну моторику и координацију покрета.

  • 4. – 8. септембар

    ОВИМ СЕ ЈЕДЕ

     област чулне осетљивости и опажања

    При храњењу одрасли именују предмете које користе. „Ово је кашика, шоља, тањир… и подстичу децу да делове прибора за јело опипавају, хватају, држе, препознају и показују.

    Одрасли описује предмете које користи. На пример: „ово је кашика, она има дршку, користимо је док једемо супу, тањир је дубок, у њега стављамо храну…“

    Одрасли именује и радње које обавља: „сада једемо, пијемо млеко, чај, а сада једи сам, попиј млеко…“.