Архиве категорија: план рада „Златоруни ован“

План рада за групу „Златоруни ован“

  • 22. април – 3. мај

    УСКРШЊА ЈАЈА

    (од 22. до 26. априла)

    У сусрет предстојећем празнику Ускрсу, разговарамо са децом о том празнику и обичајима везаним за њега. Како се они код куће припремају за Ускрс и како га прослављају са породицом. Причамо са децом каква су јаја за Ускрс и како их шарамо.

    Током недеље са децом ћемо на различите начине и различитим техникама шарати и украшавати шаблоне јаја. Уз помоћ штипаљки које ће држати пом-пом лоптице, темперама ћемо отискивати по јајима туфне – кругове различитих величина и боја, и лепићемо макароне различитих облика које смо претходно обојили темперама. Украшена јаја ћемо изложити или дати деци да их понесу кући.

    Музичко забавиште: Другарство – понедељак – 9 – 9,30

    ПЕТАК: Велики петак – нерадни дан

    НАШИ ШАРЕНИ ЦВЕТОВИ

    (од 30. априла до 3. маја)

    Окупићемо децу и показати им један цвет са разнобојним латицама. Питаћемо их: ,,Шта је то?“, ,,Какав је цвет?“, ,,Где расте?“, ,,Да ли цвеће мирише?“ и сл.

    Потом окупљамо децу око стола и предлажемо им да обојимо и ишарамо латице и направимо од њих наше шарене цветове. Деци нудимо избор да латице боје фломастерима или воштаним бојама и бојама којим они желе и које одаберу. Када латице буду украшене и обојене лепимо их на круг (централни део цвета) и тако формирамо цвет. На крају ћемо направити изложбу радова.

    Кроз ову активност подстичемо развој дечије маште и креативности, вежбамо моторику шаке и координацију око-рука.

    ПОНЕДЕЉАК: Васкршњи празник – нерадни дан

    СРЕДА И ЧЕТВРТАК: Првомајски празници – нерадни дани

  • 15. – 19. април

    ДРЖАЊЕ КАШИКЕ И САМОСТАЛНО ХРАЊЕЊЕ

    Активности као што су храњење, свлачење, облачење помажу деци да развијају крупну моторику.

    Деци је важно да имају прилику да испробају своје способности, а одрасли им помажу у ономе што сами не могу да изведу. Свакодневним вежбањем дете постиже самосталност у овим активностима што снажно вуче његов развој унапред. Имитирањем и увежбавањем ових вештина дете повећава своју самосталност, смањује почетну апсолутну зависност од одраслог што учвршћује његово самопоуздање. То повратно утиче на све снажније интересовање за самостално испитивање околине. Тако мала деца добијају прилику да уче, испитују и откривају свет око себе.

    Уколико желимо зрелу и самосталну децу, што пре треба да почнемо са осамостаљивањем. Активности храњења и облачења су идеалне за то.

    Луткарска позоришна представа у вртићу “Три прасета”

    Музичко забавиште: Капље киша капљицама – понедељк – 9 – 9,30

  • 8. – 12. април

    УПОЗНАЈЕМО СЕ СА СВЕТОМ КЊИГА

    Причање прича омогућава вежбање говора и учење нових речи. Приче помажу деци да се опусте, упознају са књигама и припремају се за касније читање. Са децом ћемо свакодневно листати и разгледати различите сликовнице и књиге за децу. Причаћемо о сликама из књига, о ликовима у књижевним делима. Именоваћемо све што видимо.

    Омогућићемо деци да свакога дана изаберу нову причу коју ћемо читати. Након читања са децом ћемо понављати причу уз опонашање и имитирање ликова.

    Музичко забавиште: Пролеће у шуми – понедељк – 9 – 9,30

     

  • 1. – 5. април

    БУБАМАРЕ

    Медицинска сестра васпитач разговара са децом о бубамари. Где живи? Како изгледа? Каква су јој крила, шта има на њима?

    Потом позивамо децу да приђу до стола и поделимо им направљене бубамаре. Кажемо им да су бубамаре изгубиле своје туфне са крила и да морамо да им помогнемо да их нађу. Дајемо деци изрезане туфне које ће лепити на крила бубамаре.

    Током недеље ћемо са децом певати песмицу о бубамари:

    На зеленом листу,

    као мала шара,

    мили амо-тамо,

    мала бубамара.

    Бубамаро мала,

    сад полети ти,

    однеси наш поздрав ,

    у свет далеки.

    Кроз ове активности ћемо подстицати развој дечјег говора, богатимо дечји речник. Подстичемо развој дечје маште и креативности.

    Музичко забавиште: Пролећно коло – понедељак – 9 – 9,30

  • 25. – 29. марта

    Правимо салату

    Са децом ћемо причати о поврћу које доносе први дани пролећа (зелена салата, ротквице, спанаћ). Са децом ћемо организовати припремање зелене салате. На сто ћемо ставити све што нам је потребно: чинију, со, уље, сирће. Кидаћемо лиску по лиску заједно са децом додајемо со и заједно коментаришемо: „Сад је слано“- додајемо сирће – „а сад је кисела“ – додајемо уље и саопштавамо деци да је салата готова, укусна, заједно ћемо пробати и пратити реакције код деце. Овом активношћу подстичемо развој чулне осетљивости и опажања.

    Музичко забавиште: Чајковски “Крцко Орашчић” – понедељк – 9 – 9,30

  • 18. – 22. март

    ИГРА СА КЛУПЧЕТОМ ВУНЕ

    Припремићемо вуницу различитих боја намотану у клупка различитих величина. Деци ћемо дати клупка да се играју. Подстицаћемо их да клупка стискају, бацају, котрљају, одмотавају и замотавају нити.

    Током недеље децу ћемо подстицати да мотају вуницу на мање и веће предмете – коцке, згужвани папир и слично.

    Игру клупчићима вуне комбиноваћемо са игром лоптама при чему ћемо децу усмеравати да уочавају сличности и разлике између лопти и клупчади (тврдоћа, величина, боја и сл.).

    Кроз ове активности развијаћемо ситну моторику, координацију око-рука, али ћемо подстицати и развој чулне осетљивости и опажања додиривањем, упоређивањем и разликовањем својстава предмета (клупчета вуне и лопте).

    Музичко забавиште: “Одакле нам руке, родила их мајка” – понедељк – 9 – 9,30

  • 11. – 15. марта

    Облачимо лутке од папира

    Припремићемо неколико различитих одевних предмета (тренерку, мајицу, дукс, сукњицу, чарапе). Водићемо разговор са децом о одевним предметима и наводићемо их да нам кажу на који део тела иде понуђени одевни предмет. Потом ћемо им дати папирне лутке и постицати да их самостално облаче, лепећи одређене делове одеће на одговарајући део тела. Овом активношћу развијамо фину моторику и говор код деце и постичемо способност упоређивања различитих предмета.

    Музичко забавиште: Висибаба мала – понедељак 9 – 9,30

  • 25. фебруар – 1. март

    СЛИКАМО ЧЕТКИЦОМ ЗА ЗУБЕ

    Свако дете ће донети од куће своју четкицу за зубе, а васпитачи ће припремити водене бојице, убрусе и папир. Цртање ћемо организовати као индивидуалне радове.

    Окупићемо децу и активност ћемо започети причом о личној хигијени: Питаћемо их да ли перу зубе? Објаснићемо им важност редовног прања зуба и питаћемо их шта мисле за шта још можемо користити четкицу  осим за прање зуба. Затим ћемо децу позвати да приђу до стола, где ће већ бити припремљен материјал за цртање. Најпре ћемо деци показати како се слика четкицом за зубе, а потом ћемо им поделити њихове четкице и постицаћемо их да четкицу умачу у боју и сликају по папиру.

    Пројектне акивности- Пресвлачење бебе

    У току недеље ћемо гињол луткама деци уз помоћ драматизације преставити бајку “ Успавана лепотица“.

    Музичко забавиште: У Будиму граду – понедељак 9 – 9,30

  • 18. – 22. фебруар

    СЛАТКО, СЛАНО, КИСЕЛО…

    У посудице ћемо сипати шећер, со, лимун, сок. Окупићемо децу око стола и принети посудице. Даваћемо једном по једном детету да проба оно што се налази у посудицама. Пратимо реакцију и гримасе детета и коментаришемо: шећер је сладак, лимун је кисео, со је слана. Овом активношћу постичемо повезивање изгледа хране коју дете гледа са њеним укусом. На основу пробе дете препознаје врсте укуса слатко, слано, кисело.

    Пројектна активност: “Пресвлачење бебе”

    Правимо ручак за лутке.

    Игру организујемо у делу собе где је кутак кухиње. Донећемо воће и поврће, неколико посуда, тањире, кашике. Док се играју спремајући лутки ручак постичемо децу да коментаришу укључи-искључи шпорет, ручак се кува, хајде да га хладимо, сада ћемо да пробамо. Васпитач уводи у игру пре припремања ручка, прање воћа и поврћа, при чему би правили разлику по облику, укусу и мекоћи воћа и поврћа.

    Музичко забавиште: “Садио сам репу” – понедељак – 9 – 9,30

  • 11. – 15. фебруар

    ПРОНАЂИ У ТОРБИ

    У торбу ставити поморанџу, банану, крушку, јабуку. Подстицати дете да извлачи из торбе плодове, да опипава облик, величину, именује и мирише их.

    Такође, подстицати дете да прстима и дланом прелази по кори плодова, осети глатку и храпаву кору. Плодове прати, љуштити, исећи пред дететом именујући радње и укусе и давати детету да проба исечене комаде воћа.

    Сличне игре организовати и са другим воћем и поврћем.

    Пројектне активности: ПРЕСВЛАЧЕЊЕ БЕБЕ

    Током недеље са децом ћемо организовати игру купања бебе. Припремићемо потребан матееријал (кадицу, пешкир, шампон, крему…) и са децом ћемо купати бебу. Током игре све радње ћемо именовати и подстицати децу да те радње изводе самостално.

    Музичко забавиште: слушање музике – Сметана “Влтава” – понедељак – 9 – 9,30

    ПЕТАК: Државни празник: Дан државности Републике Србије