Архиве категорија: План рада „Три фртаља краља“

План рада за групу „Три фртаља краља“

  • 19. – 23. августа

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње петоминутно вежбање

    Упознајемо се са релацијом велико-мало. Упоређујемо предмете у соби и сврставамо их по величини. Поредимо предмете напољу у односу на нас и сл. Разговарамо о малим и великим животињама, читамо басну „Во и миш“.

    Прича пред спавање: „Лав и миш“

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање

    Подсећамо се басне „Во и миш“ и изводимо разне језичке игре као што је измишљање лепих имена за миша или вола. Прављење ланца лепих имена животиња које воле. У складу са интересовањима деце вршимо драматизацију текста: деца носиоци улога, лутке у позоришту сенки.

    Прича пред спавање: „Мали змај“

    СРЕДА: Ову недељу посвећујемо баснама, издвојили смо Зец и корњача. Емотивно-интелектуалну припрему вршимо уз помоћ гињол лутке којом започињемо активност на следећи начин:

    – Када сте се нашли у ситуацији да можете нешто добити или остварити само својом мудрошћу, јер сте можда исувише мали да то остварите на неки други начин?

    – Како сте се осећали када дођете до онога што желите иако се од вас није очекивало да ћете у томе успети. Опишите ми та осећања.

    – Шта мислите, има ли животиња које се морају на овакав начин сналазити да би дошле до хране, или скровишта? Набројте их! (показује се деци слика мрава, тражећи да објасне у чему се огледа његова мудрост).

    Склапамо пузле са ликовима које се помињу у басни

    Прича пред спавање: „Зец има новог пријатеља“

    ЧЕТВРТАК: јутарње петоминутно вежбање

    Децу делимо у групе. Поред искројених страница књига нудимо апликације ликова из басни. Украшавамо их различитим ликовним техникама и постављамо као паное у нашем кутку бибиотеке. Богатимо кутак библиотеке дечјим књигама које по жељи доносе од куће и читамо басне по њихоовом избору.

    Прича пред спавање: „Во који је завидео свима“

    ПЕТАК: јутарње петоминутноо вежбање

    Одлазимо у парк. Деци делимо маске. Замишљамо да је то наша чудесна шума. Осмишљавамо нове басне на улоге у којој се деца налазе.

    Прича пред спавање: „Уображена врана“

  • 12. – 16. августа

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње петомиутно вежбање

    Упознајемо децу са басном Свитац тражи пријатеља тако што започињемо разговор о свом доживљају са пута по мраку и показујемо им фењер објашњавајући зашто и како се користи. Наводимо децу да именују предмете који нам омогућавају да видимо у мраку. Децу пре читања басне упознајемо са ликовима кроз илустрације. Тумачење се заснива на идејно-етичком мотиву. Деца препричавају причу гледајући у плакат са сликама.

    Прича пред спавање: „Сова и скакавац“

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање

    Пуштамо песму о другарству „Плеше друг, до друга свога. Заједно са децом интерпретирамо и деца плешу у паровима како би се развеселили. Након пажљивог слушања усвајамо кораке.

    Прича пред спавање: „Мој најбољи пријатељ“

    СРЕДА: јутарње петоминутно вежбање

    Мотивација за басну „Медвед и веверица“ коју ћемо започети помоћу слика. Васпитач носи маску медведа и као да тражи нешто, гледа иза врата, испод стола, столица, при том не гледа у децу. Одједном погледа у њих и каже:

    – Децо, па ви сте ту! Нисам вас видела.

    – Знате ли ко сам ја?

    – Како знате да сам меда?

    – Знате ли шта медведи једу?

    – Знате ли где живим?

    – Децо, имам један проблем. Тражим једну животињу. Знате ли коју?

    – Ево вам мале помоћи:

    „Прескаче лишће и гране велике,

    сакупља орахе, жирове, лешнике,

    животиња мала, милог је лица,

    име је њено… (веверица)“

    – Јесте ли је можда видели?

    – Како знате да је нисте видели када не знате ни како изгледа?

    – Показаћу вам њену слику. Опишите ми како веверица изгледа!

    – Шта веверице једу?

    – Знате ли можда где живи веверица?

    – Знате ли зашто тражим веверицу?

    Деца износе своје претпоставке, а затим читамо басну.

    Прича пред спавање: „Лисица и слон“

    ЧЕТВРТАК: јутарње петоминутно вежбање

    У кутију стављамо слике разних шумских животиња (веверица, зец, јеж, лисица, медвед, вук, сова и сл.). Једно по једно дете прозивамо разбрајалицом „Еци, пеци, пец“ и оно вади једну слику а деца му описују поједине детаље са слике, не изговарајући насликано. Дете које је изашло покушава да погоди о којој животињи је реч. Овом активношћу деца развијају говор.

    Прича пред спавање: „Убражени петао“

    ПЕТАК: јутарње петоминуто вежбање

    Доносимо пластичне виљушкице. Постављамо папир и нудимо деци браон темперу. Отискивањем формирамо лик медведа. Вршимо анализу радова и осмишљавамо другачији крај за басну „Медвед и веверица“.

    Прича пред спавање: „Врана и крчаг“

  • 5. – 9. августа

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње петоминутно вежбање

    Полигон спретности, вежбамо провлачење, пузање, поскоке. Обилазимо чуњеве и упознајемо се са рукометом као спортом.

    Прича пред спавање: „Мало јагње“

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање

    Изводимо језичке игре. Васпитач почиње, а деца настављају оним редом како седе – стоје. Ако неко дете не може да измисли ништа, онда наставља дете до њега. Из игре може испасти (из круга изаћи) оно дете које није могло измислити ништа или пак оно дете које је знало да нешто измисли. Измишљање може бити у облику једне или више реченице. Најпре се само по једна реченица измишља. А после се може измишљати и прича о столици (говорно стваралаштво).

    Васпитач: Столица је за седење.

    Дете до њега: Столицу прави мајстор.

    Дете до њега: Столица је за лутку.

    итд. редом: Ово је столица за васпитачицу.

    Ова столица је за дете.

    Столица је зелена, дрвена, мала, велика …

    итд. редом: док се има шта казивати о столици.

    Прича пред спавање: „Лав кукавица“

    Енглески језик: Match the pictures – 12 – 12,30

    СРЕДА: јутарње петоминутно вежбање

    Усвајамо стихове песме „Другарство“:

    У детињству имаш друга

    Пријатељство веже вас

    Као права браћа ви сте

    С њим се играш сваки час.

    Али једног лепог дана

    Некуд ипак одеш ти

    Чак у другом граду живиш

    Више скупа нисте ви.

    Али везе нека трају

    Зато пиши другу свом

    Пријатељство право чувај

    Док си жив у срцу свом.

    Прича пред спавање: „Баш такав какав си“

    ЧЕТВРТАК: јутарње петоминутно вежбање

    Подстичемо децу да опишу свог дуга или другарицу:

    • Физички изглед (очи, коса, да ли је виши или нижи од њега…)

    • Особине, шта друг воли (да се игра, да једе, који цртани воли да гледа…)

    • Заједничке игре

    • Због чега им је он најбољи друг

    • Шта чине за свог друга (како му исказују пажњу кад је друг тужан, болестан, нерасположен…) и како (речи, поклон, помоћ…)

    • Како решавају неспоразуме , како се понашају када се не слажу и како се мире

    Играмо асоцијације на реч „другарство”. Деца појединачно проналазе реч која их асоцира на другарство (друг, другарица, дуга, љубав, помагање, играње…)

    Прича пред спавање: „Летење у балону“

    Енглески језик: Summer songs – 12 – 12,30

    ПЕТАК: јутарње петоминутно вежбање

    Правимо честитку за свог друга. Нудимо деци папире, модле, фломастере, лепак итд.

    Прича пред спавање: “Лисац и колачи”

  • 29. јула – 2. августа

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње петоминутно вежбање

    Летња школица енглеског језика: Culture (Their country, Food) – 9,30 – 10

    Активност реализујемо у дворишту вртића. Са сваког стабла у дворишту узимамо по један лист и постављамо на земљу. На сваки лист стављамо насумично одређен број каменчића, тако да их има стављених од једног до десет комада. Децу делимо у групе и свака група има задатак да постављеном листу придружи онај број истих листова колико има на њему камења. Побеник је група која тачније и брже реши задатак.

    Прича пред спавање: „Лисица и тигар“

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање помоћу реквизита (обручеви, лопте)

    Постављамо вијачу која представља стартну линију. Деца добијају слику са ликом животиње (жабе, зеке и кенгура), на знак васпитача суножним одразом деца скачу до циља одређен број пута који зада васпитач, имитирајући дату животињу. Разговарамо са децом ко је најбрже стигао, после колико скокова, зашто неким животињама треба већи број скокова од других и сл.

    Енглески језик: Summer songs – 12 – 12,30

    Прича пред спавање: „Паче које је хтело да упеца месец“

    СРЕДА: јутарње петоминутно вежбање

    Летња школица енглеског језика: Culture (Music and dance) – 9,30 – 10

    Обнављамо делове главе. Опажамо облик очију, уста, носа. Децу делимо у парове и описујемо исто на свом другу или другарици. Делимо провидне фолије и фломастер сваком детету. Задатак је да прислоне наизменично фолију на лице и оцртају делове главе свог друга.

    Прича пред спавање: „Кристална и мудра кокошка“

    ЧЕТВРТАК: јутарње петоминутно вежбање

    Пуштамо деци одређене звукове из околине (жубор воде, грмљавину, падање кише, сирена, откуцај срца) и препознајемо их.

    Слушамо песму „У шуми“ Драгана Лаковића и дечији хор Колибри. У композицији имамо мелодију и текст. Запажамо разлику између звука и тона. Говоримо о дужини тонова. Која је разлика између ова два тона (један је краћи, један дужи)

    Након тога пуштамо солисту, а деца имају задатак да препознају да пева један глас где наглашавамо да се он зове солиста.

    Енглески језик: Summer songs – 12 – 12,30

    Прича пред спавање: „Цврчак и мрав“

    ПЕТАК: јутарње петоминутно вежбање

    Летња школица енглеског језика: Culture (Country legends, Learning new song) – 9,30 – 10

    Решавамо задатке у часопису Крцко и попуњавамо радне листове

    Прича пред спавање: „Прождрљиви Медведић“

  • 22.-26. јули

    ПОНЕДЕЉАК: јутарња гимнастика

    Oбрада басне „Уображени петао“, уочавамо карактеристике у понашању петла, анализирамо његове поступке и схватамо поуку басне

    Прича пред спавање: „Патуљак“

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање

    Решавамо задатке у радном листу „Мала школа“ и часопису „Крцко“

    Графомоторичке вежбе

    Прича пред спавање: „Лондонски трговци“

    Енглески језик: Match the pictures – 12 – 12,30

    СРЕДА: јутарње петоминутно вежбање

    Обнављање песме „Азбука“

    Ликовна активност: Цртамо помоћу бројева до 10

    Прича пред спавање: „Алиса и бели зец“

    ЧЕТВРТАК: јутарње петоминутно вежбање

    Посећујемо „Парк знања“, уочавамо симболе на кућицама, упознајемо се са значајем платна и посматрамо сунчев сат.

    Прича пред спавање: “Кларина грешка“

    Енглески језик: Summer songs – 12 – 12,30

    ПЕТАК: јутарње петоминутно вежбање

    Покретна игра: „Школица“ – У дворишту вртића цртамо кредама у боји по стази неколико различитих школица, са бројевима, геометријским облицима: Деца скачу на једној нози по црвеном кругу, потом ускоче у бели круг, али тако да не дотакну плави; деца скачу по круговима тако да не дотакну троугао; деца скачу по црвеним квадратима на једној нози; деца скачу из троугла у троугао, али тако да не дотакну круг

    Прича пред спавање: „Сладолед“

  • 15. – 19. јула

    ПОНЕДЕЉАК: јутарња гимнастика

    Упознајемо се са воденим саобраћајем – како изгдеда брод, подморница и сл., помоћу чега се покрећу, ко руководи њима, која је њихова намена

    Прича пред спавање: „Олијева авантура“

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање

    Помоћу пројектора представљамо подморниицу и како она настаје

    Енглески језик: Summer dictionary – 12 – 12,30

    Прича пред спавање: “Воштане играчке”

    СРЕДА: јутарње петоминутно вежбање

    Решавање задатака у радном листу „Мала школа“ и часопису „Крцко“

    Играмо стару кинеску логичку игру „Танграм“, прво се упознајемо са геометријским облицима, осмишљавамо како можемо добити нови геометријски облик (од два троугла добијамо квадрат)

    Прича пред спавање: “Авантуристи”

    ЧЕТВРТАК: јутарње петоминутно вежбање

    Ликовна активност: правимо брод лепљенем различитих облика папира

    Енглески језик: Summer dictionary – 12 – 12,30

    Прича пред спавање: „Како се Лија удала“

    ПЕТАК: јутарње петоминутно вежбање

    У свету линија“ – цртамо све облике линија које деца знају, свако дете појединачно. А потом анализирамо нацртане линије, именујемо их. Правимо разне цртеже од отворених и затворених линија, сазнајемо шта је све могуће нацртати додајући линију по линију. Радове излажемо на пано.

    Прича пред спавање: “Мудри лисац Оги”

  • 8. – 12. јула

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарња гимнастика

    Ми правимо позориште“ – Уз помоћ лутака правимо позориште, деца добијају улоге

    Прича пред спавање: На морском дну“

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање

    Обрада песме: „Комшије“ (часопис Крцко), усвајамо песмицу уз употребу музичких инструмената: звечке, штапићи, даире

    Прича пред спавање: “Баш такав какав си”

    Енглески језик: What can you do in the summer? – 12 – 12,30

    СРЕДА: јутарње петоминутно вежбање

    Решавање задатака у радном листу „Мала школа“ и часопису „Крцко“

    Почетни математички појмови: „Играмо се бројевима“ – Припремили смо 20 картица. На 10 картица су слике из окружења деце, а на других 10 су бројне слике са кружићима од 1 до 10. Васпитач деци подели картице са сликама, а задржи картице са кружићима (бројне слике). Извлачи картицу са бројном сликом и ставља је на сто, деца пребројавају кружиће на картици и предмете на својим картицама и стављају их на сто. испод задатих.

    Прича пред спавање: “Љубазни кран”

    ЧЕТВРТАК: јутарње петоминутно вежбање

    Игра: Запамћено… нацртано… написано – Васпитач ставља десет до петнаест мањих предмета на послужавник. Деца посматрају предмете три минута, а затим их одрасли прекрива тканином. Потом подели деци папире и оловке и она цртају предмете које су запамтила. На крају активности свако дете пребројава колико је предмета нацртало и описује те предмете.

    Прича пред спавање: “Ебони”

    Енглески језик: What can you do in the summer? – 12 – 12,30

    ПЕТАК: јутарње петоминутно вежбање

    Одлазимо до продавнице кућних љубимаца и купујемо рибице за акваријум који смо добили на поклон

    Ликовна активност: Бојимо рибице и правимо акваријум за њих

    Прича пред спавање: “Речна обала”

  • 1. – 5. јула

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање, вежбе за равна стопала

    Упознавање са морским светом. Ко су становници мора? Како изгледају, како се хране и сл. Које користи има човек? Уз помоћ пројектора гледамо како изгледа морски свет, како ми можемо да га посетимо? (као рониоци) Упознајемо се са ронилачком опремом.

    Прича пред спавање: “Краљ океана”

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање

    Драматизација приче: „Прича о раку кројачу“ Десанка Максимовић

    Ликовна активност: помоћу исечених кругова правимо рака

    Прича пред спавање: “Мала сирена”

    Енглески језик: Summer time – 12 – 12,30

    СРЕДА: јутарње петоминутно вежбање

    Решавање задатака у радном листу „Мала школа“ и часопису „Крцко“

    Почетни математички појмови: Формирамо скупове од различитих врста риба, корала и сл.

    Прича пред спавање: “Авантура на острву”

    ЧЕТВРТАК: јутарње петоминутно вежбање

    Радимо експеримент: Правимо куглицу од пластелина и стављамо у посуду са водом, посматрамо да ли тоне, затим правимо глисту од пластелина и она тоне, затим облик диска, и он тоне. На крају правимо чамац и он плута. Деца закључују да што предмет има веће удубљење тим боље плута

    Прича пред спавање: „Пирати на дасци“

    Енглески језик: Summer time – 12 – 12,30

    ПЕТАК: јутарње петоминутно вежбање

    Покретна игра: „Избегни талас да не поквасиш ноге“

    Двоје деце дрши конопац за крајеве. Остала деца се распореде једно иза другог са обе стране конопца. На знак васпитача двоје деце која држе конопац почињу да праве покрете рукама и врте конопац по земљи (конопац не сме да се одигне од тла.) Конопац је талас који кривуда, а деца имају задатак да скакућу, прескачу конопац и измичу таласу да не би поквасила ноге. Деца могу и да се ухвате за руке и помажу једна другој. Игра траје док траје интересовање, а деца се смењују у улози оних који померају конопац.

    Циљеви: усавршавање биомоторичких сособности: брзине, снаге, равнотеже, прецизности, спретности и окретности

    усавршавање моторичких активности: ходања, трчања, скакања и прескакања

    Прича пред спавање: “Зашто је море слано”

  • 24. – 28. јуна

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње петоминутно вежбање

    Са децом изводимо језичке игре поређења везане за лето: плаво као… (море, небо), топло као,.. (Сунце, ватра), ситано као (песак, шећер). Играмо и игре антонимима (супротности): тешко – лако, високо – ниско, дебело – танко, дугачко – кратко

    Прича пред спавање: “Зашто сове буље”

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање

    Читамо басну “Рода и лисица”. Тумачимо и говоримо деци да је данас светски дан рода. Помоћу ватених туфера и папира правимо роде. Правимо изложбу радова.

    Прича пред спавање: „Ватролетач“

    Енглески језик: What have we learnt? – 12 – 12,30

    СРЕДА: јутарње петоминутно вежбање

    Усвајамо појмове испред – иза помоћу приче “Деда и репа”. Ређамо апликације ликова који се помињу у причи. Постављамо воз од столица. Деца седају испред или иза свог друга. Постављамо предмете испред или иза у односу на неки предмет из собе. Излазимо у двориште и уочавамо шта је испред љуљашке, иза транболине, испред тобогана.

    Показујем деци макете које су направљене од папира у облику човечуљка. Оне су спојене онако како би требало да изгледа када деца то направе телима.

    Након тога деца седају за сто и цртају сеоско двориште које су правила конструкторима или графички приказују своје другаре са којима су правила облике.

    Прича пред спавање: “Горе у авиону”

    ЧЕТВРТАК: јутарње петоминутно вежбање, вежбе за јачање кичменог стуба

    Музичко забавиште: Ја посејах мак, музичке столице – 9 – 9,30

    Одводимо децу на фудбалски тререн и упознајемо са правилима фудбала. Играмо утакмицу, а васпитачи су судије.

    Прича пред спавање: „Приколица малог змаја“

    Енглески језик: Revision – 12 – 12,30

    ПЕТАК: јутарње петоминутно вежбање

    Усвајамо стихове песме Бонтон:

    Бонтон

    Једном неком тата слону

    дали књигу о бонтону,

    а он са својим сином седе

    и отпоче да је једе.

    Питала их мама слон
    што једете тај бонтон.
    Зар вам чоколада и бомбона
    нису слађе од бонтона
    најзад рече тата слон
    баш је жилав тај бонтон.

    Показујемо шта је то лепо понашање! Након тога деца тумаче зашто су лепе речи: пријатно, добродошли, здраво, молим, хвала, довиђења, срећан пут, добро јутро, лаку ноћ

    Прича пред спавање: “Спавкосаурус”

  • 17. – 21. јуни

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње петоминутно вежбање, фокус на вежбе стопала

    Предшколска и млађа група: Разговарамо о томе шта се дешава са нашим телом кад се разболимо? Коме се обратимо? Шта користи лекар за преглед? Шта су микроби? Како меримо температуру тела? Чему служе лекови, вакцине? Играмо се игре лекара. припремили смо мантил, слушалице и рецепте које ће издавати својим пацијентима.

    Прича пред спавање: „Тврдоглаво прасе“

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска и млађа група: Обележавамо Светски дан Сунца, говоримо о његовом значају, изгледу, и сл. Ликовна активност: групни рад – сунце.

    Предшколска група: Од гласа до слова Ч (тражимо предмете, имена која почињу и завршавају се на слово Ч, тражимо слово Ч у средини и на крају речи). Радни листови из развоја говора.

    Млађа група: Решавамо задатке у радном листу „Мала школа“ и часопису „Крцко“

    Прича пред спавање: „Оловни војник“

    Енглески језик: Do and don’t – 12 – 12,30

    СРЕДА: јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска и млађа група: Разговарамо о спавању, зашто спавамо? Зашто се покривамо када спавамо? Шта се дешава са нашим мишићима, очима и свим огранима? Да ли и они спавају? Како се осећамо ако немамо довољно сна?

    Покретна игра: Дан – ноћ

    Прича пред спавање: „Лисица и рода“

    ЧЕТВРТАК: јутарње петоминутно вежбање, вежбе за јачање кичменог стуба Музичко забавиште: Шири, шири – 9 – 9,30

    Предшколска и млађа група: Учење бројалице „Чика Чеда Чворо“

    Решавамо задатке у радним листовима и часопису “Крцко”

    Прича пред спавање: „Три јарца дрекавца“

    Енглески језик: What have we learnt? – 12 – 12,30

    ПЕТАК: јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска и млађа група: Правимо приче у временском низу, деци нудимо картице и постављамо једну по једну. Разговарамо о томе шта оне представљају и проверавамо да ли разумеју смисао слика. Дете их затим поставља по одређено редоследу, тако да се направи прича. Уједно увежбавамо језичко изражавање деце.

    Прича пред спавање: „Мали зелени трактор“