Архиве категорија: План рада „Три фртаља краља“

План рада за групу „Три фртаља краља“

  • 11. – 15. јуни

    ПОНЕДЕЉАК: Подсећамо се о чему смо разговарали прошле седмице, шта смо све радили, кога смо посетили… Обнављамо научену песмицу „Море“.

    Игра домина: У празна поља нацртајте домине тако да у сваком реду и водоравно и усправно збир буде 4. Размишљамо, бројимо, играмо се.

    Графомоторичке вежбе: спој цртице и обој (морски таласи, рибе, сидро…)

    УТОРАК: Листамо разне часописе и енциклопедије везане за море. Читамо занимљивости о мору: Боја мора зависи од дубине мора и неба, морска вода је слана и лековита… Зашто је море важно за човека? Разговарамо о прочитаном.

    Нацртај по причи: Замисли да си на плажи. Под твојим ногама је ситан песак који се пресијава на сунцу. Гледаш према пучини у даљини је брод са великим белим једрима изнад којег лети јато галебова.

    Покретна игра: Весели делфин

    енглески језик: What does he/she look like? -14,45 – 15,15

    СРЕДА: Морски свет, разговарамо са децом ко све живи у мору? Разне биљке и рибе, медузе, морске звезде, шкољке…

    Ликовна активност: На дну мора: од кеса, флаша, поклопаца, разног текстила, балона, перлица… правимо становнике мора (медузе, морске звезде, ајкуле, хоботнице…)

    Усвајамо појам  ЛЕВО- ДЕСНО, учимо да везујемо пертле.

    ЧЕТВРТАК: Упознајемо се и усвајамо стихове песме „Купање“ (Јован Јовановић Змај)

    Ала је то дивота кад се ко окупа!

    Што се не би купали, вода није скупа!

    Морамо се купати, прљавштину стрести.

    Нечистоћа привлачи рђу и болести.   

    Цртамо одећу и обућу  коју носимо лети и на плажи.

    Слободна игра по избору деце. Дрвени конструктор дворац, танграм, друштвене игре, вежба ситне моторике и прецизности.

    енглески језик: What does he/she look like?  -14,45 – 15,15

    музичко забавиште: Бројалице – 10 – 10,30

    ПЕТАК: Упознајемо се са причом: „Како шкољка прави бисере“, разговарамо о прочитаном. Деца причају своја искуства о потрази за шкољкама и описују шкољке по сећању.

    Од ситних боцкалица правимо шкољке.

    Решавамо задатак из часописа: Пронађи исту шкољку и заокружи је.

    Игра пантомиме и глувих телефона. У дворишту вртића прескачемо вијаче, надвлачимо конопац и игра школице.

  • 4. – 8. јуни

    ПОНЕДЕЉАК: Водимо разговор са децом о протеклом викенду, деца причају своје доживљаје, догађаје и анегдоте везане за протекли викенд. Подстичемо дечју машту, самостално излагање пред групом и богатимо речник. Решавамо задатке из часописа Крцко. Ситна моторика: боцкалице,  ситне коцкице, конструктори цвет

    музичко забавиште: Чим, чим, чим – 15 – 15,30

    УТОРАК: Разговарамо са децом о води (састав, својство, боја, укус, мирис ). Истичемо важност воде за живи свет и природу.  За шта све користимо воду? Деца износе своја искуства и сећања како и где су користила воду. Која вода се пије, а која не?

    Правимо базен од конструктора и цераде где ћемо купати своје гумене играчке.

    Усвајамо појам  ПЛИТКО – ДУБОКО

    Старија деца: Посета ватрогасцима и саобраћајцима – Алваџиница

    енглески језик: Faces -14,45 – 15,15

    СРЕДА: Изводимо са децом експеримент са водом:  из чврстог стања (леда) на сунцу се топи и претвара у течно стање. Заливамо цвеће у нашем вртићу.  Ликовна активност: Правимо сат од ЦД-а, украсних салвета колаж папира, разних перлица, лепка…

    Покретна игра „Заледи се“ у дворишту вртића

    ЧЕТВРТАК: Разговарамо са децом о стајаћим и текућим водама. Које су то воде стајаће а које текуће.

    Усвајамо појам  МАЛО – ВЕЛИКО

    Слободна игра деце  у кутцима фризера и доктора

    Решавамо задатке  из часописа Крцко, играмо друштвене игре по жељи деце

    енглески језик: Faces -14,45 – 15,15

    ПЕТАК: Заједно са децом разговарамо о мору, одмору, шта се све ради на мору. Деца маштају затворених очију и имају задатак да испричају причу о свом одмору из снова. Богатимо дечију речник. Ликовна активност: Море, плажа – од плавог хамера правимо море, од корпица за колаче и чачкалица – сунцобране, украшавамо плажу колаж папиром, таласе цртамо фломастерима… Усвајамо стихове песме: Море

    ПРЕГЛЕД ФИЗИЈАТРА – Др. Невена Јовичић

     

  • 28. мај – 1. јуни

    ПОНЕДЕЉАК: Ослањамо се на дечје сећање и искуство о инсектима који светлуцају у мраку. Наводимо их да се сете како се зову и започињемо разговор о свицу. Показујемо слику и изражајно казујемо текст „Свитац тражи пријатеље“. Вршимо анализу текста и деца препричавају оно што су чула. Изводимо поуку на основу анализираног.

    музичко забавиште: Слушање музике – 15 – 15,30

    УТОРАК: Упознајемо децу са штетним инсектима: кромпирова златица, комарац, мува итд. Показујемо њихов изглед, како штете човеку и како се штитимо од њих. Доносимо заштитне креме од уједа комарца, објашњавамо како и када их користимо. Истичемо последице каје мува ствара и како златица уништи кромпир и поједе лист.

    Деца износе своја искуства са наведеним инсектима.

    енглески језик: Spring games -14,45 – 15,15

    СРЕДА: Подсећамо се инсеката које смо до сада помињали. Деци пуштамо звукове инсеката, а они их препознају. Затим васпитач изговара једног инсекта, а деца га опонашају покретима. Игра траје све док деца покажу интресовање или док не именујемо све инсекте.

    Радимо задатке у часопису Крцко.

    Позориште Кикинда – Весели распуст

    ЧЕТВРТАК: Обилазимо парк у близини вртића. Пажљиво скупљамо инсекте у једну посуду. Постављамо их тако да сва деца могу да их посматрају. Уочавамо како се понашају, како се крећу, где смо их нашли. Узимамо лупе, деца гледају шаре и остале карактеристике. Враћамо их у природу.

    енглески језик: Spring games -14,45 – 15,15

    ПЕТАК: Доносимо разноврсне материјале. Постављамо на столове и деца праве различите врсте инсеката по свом избору. Нпр: прстићима умакањем у црну темперу осликавају мраве по зеленим тракама или исцртаном мравињаку, праве бубамару од папирних тањира, пчелу од папирне ролне, лептира од пластичних чепова…

          Сакупљамо радове и смештамо „инсекте“ на велики зелени хамер који нам преставља импровизовану ливаду.

     

  • 21. – 25. мај

    ПОНЕДЕЉАК: Деци испричамо доживљај како смо се уплели у паукову мрежу. Кроз причу их наводимо да погађају шта се догодило. Доносимо паука у тегли и сва деца га посматрају. Уочавамо његове карактеристике и заједно га враћамо у природу.  Деца говоре о томе где су они видели паука, шта је радио, чиме се храни, на који начин и сл. Показујемо слике различитих паукова. Посебно издвајамо Тарантулу. Током боравка у природи деца имају задатак да промнађу паукову мрежу.

    УТОРАК: Мој љубимац – Градски парк – 10 часова

    Отварање изложбе ликовних радова – Галерија Народног музеја – 16 часова

    енглески језик: Music -14,45 – 15,15

    СРЕДА: млађа деца: Постављамо полигон где деца прво четвороношке прелазе око постављених чуњева, затим клупко вуне намотавају око обруча. Када заврше тај задатак такмиче се ко ће више вате залепити у паукову мрежу. Обруч лепимо папирном траком тако да формирамо паукову мрежу. Тиме једна страна постаје лепљива. Деца треба да узму куглицу од вате и баце према пауковој мрежи тако да се задржи у њој. Победник је група која има већи број погодака.

    старија деца: Наука уживо – ОШ Вук Караџић – 10 часова

    Ко ће брже, ко ће пре – Градски парк – 17 часова

    ЧЕТВРТАК: Усвајамо појмове дугачко – кратко. Деца узимају клупко вуне и одвијају дуже и краће нити које „паук“ плете. Упоређујемо предмете у соби, затим запажамо дужине ствари у природи. Меримо стопалима дужину тепиха. Доносимо метар и упознајемо децу са дужином од један метар. Меримо ствари у соби, дворишту вртића. Поредимо ногавице тренерки, рукаве и сл.

    Решавамо задатке у часопису Крцко.

    Мајстори, мајстори свих заната… – двориште Народног музеја – 10 часова – пријављени такмичари

    Турнир друштвених игара – ресторан Белви – 16 часова

    музичко забавиште: Како се шта ради – 10 – 10,30

    енглески језик: Music -14,45 – 15,15

    ПЕТАК: Свако дете добија папир и парче папирне траке. Траком прави паукову мрежу на папиру. Нудимо црну темперу коју деца четкицом наносе на папир. Одлепљујемо траку, а на црној подлози остају бели трагови паукове мреже.

    Поједина деца покушавају да нацртају паукову мрежу и паука, као и места где су видели паукову мрежу. У свескама радимо графомоторичку вежбу. Покушавају да нађу пут паука до бубе која се уплела у његову мрежу.

    Најрецитатори, најговорници – ОШ Вука Караџић – 10 часова – пријављени такмичари

    СУБОТА: Спортски дан – Атлетска стаза – 16 часова

    НЕДЕЉА: Планинарски дан – Протића конак – 7,30 часова

  • 14. – 18. мај

    ПОНЕДЕЉАК: Драматизација приче „Неспоразум“ помоћу лутки на штапу. Водимо разговор о ономе што су чули и упознајемо се са карактеристикама Бубамаре. Усвајамо стихове које говоримо када нам бубамара слети на длан:

    Бубамаро лет, лет

    у широки лети свет.

    Донеси нам писмо

    видели се нисмо,

    ја и ујка Паја,

    од првога маја.

    Разговарамо о томе шта би они написали у писму, коме би га послали итд.

    УТОРАК: Децу делимо у групе. Прва група добија задатак да од црвеног и црног папира направи бубамару. Друга група добија сунђере, црвену и црну темперу. Четкицом наносе црвену боју, а затим црном тачке и главу бубамаре. Отискују на папир. Трећа група црта бубамару црвеним и црним тушем. Четврта група помоћу фломастера црта бубамару. Анализирамо радове и излажемо их на пано.

    Радимо задатке у часопису Крцко.

    енглески језик: Ice cream times -14,45 – 15,15

    СРЕДА: Читамо басну „Цврчак и мрав“. Након разговора о басни пред децу постављамо апликације цврчка и мрава. Истичемо њихове карактеристике. Деца усвајају пословицу „Вредан као мрав.“ Истичемо њен значај.

    Боравак деце у природи. Уочавамо да ли има мравињака, како изгледају, шта мрави чувају у њима…

    ЧЕТВРТАК: Играмо игру улога. Помоћу разбрајалице бирамо четворо деце. Поделићемо деци рајфове са антенама (црвчку зелени и гитару од картона, а мравима црни рајф). Троје деце ће глумити мраве, а једно ће бити цврчак.

    Деца ће покушати да импровизују текст басне „Цврчак и мрав“ уз нашу помоћ. Проверавамо децу колико су запамтили басну. Док цврчак прилази мравима, остала деца опонашају звуке у природи. Након тога, понављамо представу, са следећа четири детета. Мењамо крај басне, показујемо како су мрави могли да помогну цврчку, нпр. да му дају да једе…

    музичко забавиште: Коло у мају – 10 – 10,30

    енглески језик: Ice cream times -14,45 – 15,15

    ПЕТАК: Играмо уз различите дечје песмице. Буба Мара, Зум, зум. Пуштамо различите звуке инсеката, а деца их именују. Покушавамо да искомпонујемо неку мелодију за песмицу, сви заједно је певамо уз смишњену мелодију, и притом  пратимо покретима дешавања која се спомињу у песми („пробудило сунце цврчка“ – будимо се из сна, трљамо очи; „цврчак се травом брчка“ – чучнемо и лупкамо рукама о тепих; „љубичица плава скаче“ – скакућемо у месту; цврчак се смеје, шеће“ – ухватимо се за бокове и шетамо у круг…

     

    Пробудило сунце цврчка

    Па се цврчак травом брчка.

    Сасвим тихо ал’ се чује

    Нову песму компонује.

    Љубичица плава скаче

    Па га моли „Певај јаче“

    А цврчак се смеши, шеће,

    Срећан што је пролеће.

  • 23. -27. април

    ПОНЕДЕЉАК: Упознајемо децу са појмом воћњака. Доносимо различите слике и ослањамо се на лична искуства деце. Запажамо какав је воћњак у пролеће и које воће стиже у пролеће. Поред трешње, вишње, јабуке истичемо карактеристике јагоде и где она расте. Показујемо плодове и разговарамо о њиховом изгледу и деловима.

    Дом културе: Цврле, никад не летиш сам – цртани филм – 16 – 17,30

    УТОРАК: ликовна активност: Децу делимо у четири групе. Првој групи задајемо да од хамера у браон боји у облику ролнице, тањирића, конца у зеленој боји, дугмића у црвеној боји направе зрело дрво трешње. Друга група од хамера, тањирића, колажа праве зрело дрво вишње. Трећа група добија пластелин од ког праве рано воће. Четврта група добије пресечену јабуку. Осликавају јабуку помоћу темпере на папир.

    енглески језик: Short, tall, happy, sad, tinny, fat -14,45 – 15,15

    Мали концерт у Градском парку: фрула Милош Томић – 10 часова

    СРЕДА: Гуча – посета музеју трубе

    ЧЕТВРТАК: Како би код деце подстицали развој говора изводимо различите језиче игре. Позовемо једно дете да дође до нас и шапнемо му рано воће, а његов задатак је да што боље, речима објасни о ком воћу је реч, а да не спомене име воћа.

    Другу игру изводимо тако што се деца затворе очи, а дете које је изабрано бројалицом сакрива одређено воће. Након тога деца крећу да га траже, а скривач их наводи објашњавајући како је воће отпутовало. Нпр: Отишло је котрљајући се до стола, ударивши у ногар није знало где ће, па се подвукло ту у близини. Дете које пронађе воћку може се надовезати на причу, шта се десило док је чекало да га нађу и сл. Мењамо имена воћу на основу испричане приче, нпр. јабука котрљуша, подвлакуша и сл.

    Мали концерт у Градском парку: труба Марко Станојевић 10 часова

    музичко забавиште: народне песме и игре 10 – 10,30

    енглески језик: Short, tall, happy, sad, tinny, fat -14,45 – 15,15

    ПЕТАК: Деци доносимо свеже опрано рано воће. Бројалицом бирамо дете и дајемо му да проба (затворених очију) одређену воћку. Поред тога што ће именовати воћку, потребно је објасни каквог је укуса, шта осећа док је једе. Децу делимо у четири групе. Свака група добија име по једној од раних воћки. Задајемо да сваки члан групе приђе и затворених очију проба воће. Победник је онај ко има највећи број погодака.

  • 16. – 20. април

    ПОНЕДЕЉАК: Драматизација „Сунце греје, све се смеје“ помоћу лутки на штапу. Разговарамо о виђеном и истичемо шта се дешава на ливади када је пролеће.

    Правимо цветове од сламчица и пластелина. На столовима се налази по један пластелин за сваког. Формирамо куглицу коју треба да залепе на парче папира, затим од сламчица правимо латице.

    УТОРАК: Подсећамо се цртаног филма „Пчелица Маја“. Изводимо игру „Моје путавање кроз пролећну ливаду“. Пуштамо музику Вивалди – Пролеће (Vivaldi-Spring). Деца затварају очи. Замишљају своје путовања кроз ливаду. Себе стављају у замишљену улогу неког од становника или биљки ливаде. Када се заврши композиција разговарају појединачно о личном доживљају и замишљеном.

    Играмо музичке столице уз песму Миње Суботе „Сунце греје, све се смеје“.

    енглески језик: My mother is…, my father is… 14,45 – 15,15

    СРЕДА: Одводимо децу у парк. Изводимо покретну игру „Берем цвеће“. Децу делимо у две групе, групу мласачака и групу белих рада. Свако дете има задатак да убере по један цвет у зависности којој групи припада. Правимо од цвећа слова на стази. Иписујемо почетна слова азбуке, имена деце, назив наше групе. Скупљамо цвеће на гомилицу и деца праве букет. Украшавају га осталим лишћем, гранчицама и травом коју изаберу.

    Позориште Бубамара у вртићу: Пас и мачкица – 11,15 – 11,45

    ЧЕТВРТАК: Упознајемо се са појмом пара. Делимо апликације цвећа које стиже у пролеће. Покушавамо да нађе свако свог пара. Изводимо језичку игру. Изговарамо прво слово цвета, изостављамо прво слово, говоримо задње слово.

    Радимо графомоторичке вежбе у свескама. Деца имају задатак да споје тачке и формирају цвет.

    музичко забавиште: Музика и покрет – 10 – 10,30

    енглески језик: My mother is…, my father is… 14,45 – 15,15

    ПЕТАК: Разговарамо шта животиње раде у пролеће. Издвајамо ласте, роде које долазе из топлијих крајева, говоримо о животињама у шуми, шта оне раде у пролеће. Закључујемо ко се буди из зимског сна. Децу делимо у групе и уз помоћ папира, колажа и лепка правимо ласте и роде.

    Изводимо покретну игру „Ласте проласте“.

     

    Излет у Београд – 7,15 – 20 часова

  • 10. – 13. април

    УТОРАК: Разговарамо о временским приликама данас и у пролеће, излазимо у двориште вртића да проверимо какво је време данас и предпостављамо какво ће да буде сутра. Разговарамо о променама у природи у пролећу, шта се то мења, буди… Цртамо дугу.

    енглески језик: Spring is here! – 14,45 – 15,15

     СРЕДА: Разговарамо о месецима у пролећу, који су то месеци?

    Упознајемо се и усвајамо стихове песме „ Април“

    Игра: На слово на слово, вежбамо изговор гласова: Р, З, Ц

     ЧЕТВРТАК: Ликовна активност: „Природа се буди“ темперама сликамо пролеће и промене у природи које се тада дешавају.

    Покретна игра: „ Пчеле“ слушамо музику и учимо покрете.

    енглески језик: Where do you live? – 14,45 – 15,15

    ПЕТАК: Разговарамо са децом о весницима пролећа, ко су весници пролећа, описујемо их и показујемо слике.

    Музичка активност: Висибаба мала, усвајамо мелодију и учимо текст.

    музичко забавиште: народне песме уз игру: Около салата, Ласте проласте, Ја посејах лубенице… – 10 – 10,30

  • 2. – 5. април

    ПОНЕДЕЉАК: Разговарамо са децом на тему „презник“. Враћамо се уназад и подсећамо се које смо празнике обелезили и прославили у вртићу: Нова Година, Божић, Свети Сава…  Који нам празник ускоро стизе? Кнстатујемо да је то Васкрс. Разговарамо о обавезама, дужностима и догађајима у току празника.

    Ликовна активност: Маштај и шарај. Деца по слободном избору шарају шаблон јајета.

    УТОРАК: Упознајемо се и усвајамо стихове песме: Васкрс

    Бела кока јаје снела

    Па га мени донела,

    Да га бојим у црвено

    Да га шарам у шарено.

    Ка црквици хоп хоп

    Са дечицом туп туп.

    Бела кока јаје снела

    Па га мени донела

    Јер је Христос Васкрсе

    Ваистину Васкрсе.

    Манипулативни центар:  Шарамо јаје, ситне боцкалице и пазле разлицитих облика и боја.

    енглески језик: Eastern eggs – 14,45 – 15,15

    СРЕДА: Ликовна активност: Правимо Васкршње венчиће. Хамер, папир различитих боја, лепак , маказице, разни украси… Од белог хамера правимо венац који ће деца украсити. Сецкамо маказицама везбе фине моторике.

    ЧЕТВРТАК: Математичка активност: Формирање појма броја 4 кроз скупове.

    Посета градској пијаци. Шта се то све продаје на пијаци за време Васкрса?

    енглески језик: Eastern eggs – 14,45 – 15,15

  • 26. – 30. март

    ПОНЕДЕЉАК: Разговарамо на тему: Шта је традиција? Шта су то занати?Шта знамо о нашој прошлости? Подстичемо децу на машту и креативност. Разговарамо и излажемо старе предмете, разгледамо их, разговарамо како се зову и за шта се употребљавају.

    УТОРАК: Посматрамо на сликама одакле су људи некада доносили воду, како су се звале посуде за воду. Деци показујемо  ћилим, шта је то ћилим, како изгледа, за шта служи?

    Децу делимо у две групе:

    Прва група од пластелина и глинамола ваја предмете и ствари из давнина.

    Друга група на папиру прави ћилим, украшавамо га и правимо шаре концем илепимо разно зрневље ( пшеница, пиринач, сусам)

    енглески језик: My favorite toy – 14,45 – 15,15

    СРЕДА: Причамо са децом о фолклору, да ли је некоме већ познат? Деца износе своја искуства и догађаје. Упознајемо децу са покретима за традиционалну песму „ Дивна „ и настојимо да заједно усвојимо кораке. 

     ЧЕТВРТАК: Ликовна активност: Правимо ципеле, патике. Шаблон бојимо и украшавамо различитим материјалима, бушимо рупе, провлачомо вуницу и учимо да везујемо пертле.

    енглески језик: My favorite toy – 14,45 – 15,15

    ПЕТАК: Упознајемо се и усвајамо стихове успаванке: „ Спавај спавај, душо мила“

    Игре: Музички кипови, музичке столице, пантомима- занимања.

    музичко забавиште: Леотирићу, шаренићу, Пролеће је процвалчо… – 10 – 10,30