Архиве категорија: План рада „Три фртаља краља“

План рада за групу „Три фртаља краља“

  • 20. – 25. август

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Усвајање једнине и множине путем визуелно орјентисаног материјала, пропраћено писаном (симболично) информацијом

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежвање.

    Еколошка радионица „ Наш град наше огледало“ ,  Регионални центар.

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање.

    Еколошка радионица „ Наш град наше огледало“ ,  Регионални центар.

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање.             

    Еколошка радионица „ Наш град, наше огледало“ , Регионални центар

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Луткарска радионица, Регионални центар

     

     

  • 13. – 17. август

    ПОНЕДЕЉАК: Разговор о протеклом викенду. Деца препричавају занимљиве анегдоте које су доживели током викенда. Подстичемо дечију машту и богатимо речник.

    Говорне вежбе гласова: Р, В, Ц, З.

    УТОРАК: Еколошка радионица – „Наш град, наше огледало“ у Регионалном центру Чачак

    СРЕДА: Луткарска радионица у Регионалном центру Чачак (цртамо, бојимо и правимо лутке од различитог материјала)

    ЧЕТВРТАК: Еколошка радионица – „Наш град, наше огледало“ у Регионалном центру Чачак

    енглески језик: Words that rhyme – 9,15 – 9,45

    ПЕТАК: Луткарска радионица у Регионалном центру Чачак (правимо лутке, птичице од различитог материјала).

    енглески језик: Words that rhyme – 9 – 9,30

  • 6. – 10. август

    ПОНЕДЕЉАК:

    Водимо разговор са децом о протеклом викенду, деца причају своје доживљаје, догађаје и анегдоте везане за протекли викенд. Проширујемо разговор на тему ко је где путовао и са чиме? Како и са чиме можемо све да путујемо? Набрајамо превозна средства. Подстичемо дечију машту, самостално излагање пред групом и богатимо речник. 

    Решавамо задатке из часописа Крцко

    Ситна моторика: боцкалице,  ситне коцкице, конструктори цвет

    УТОРАК:

    Разговарамо са децом о саобраћају (врсте саобраћаја). Истичемо важност саобраћаја. Деца износе своја искуства и сећања како и где су све путовала?

    Правимо од пластичних конструктора велику раскрсницу, деца ређају саобраћајне знакове које доносе од куће, онда узимају мале аутиће и возе поштујући те саобраћајне знакове. Минијатуене играчке су пешаци.

    Усвајамо појам  ВЕЛИКО – МАЛО.

    Еколошка радионица, Регионални центар

    енглески језик: Five busy bees – 14,45 – 15,15

     СРЕДА:

    Обрада приче: Врабац и Авион

    Луткарска радионица, Регионални центар

    ЧЕТВРТАК: 

    Покретна игра: Игра у аутобусу уз покрете и музику.

    Точкови аутобуса се окрећу- врти руком око друге у круг.

    Брисачи аутобуса иду свиш свиш – померају руке лево-десно као брисачи.

    Сирена аутобуса се чује бип бип бип. Дланом руце ударају по затвореној шаки друге руке.

    Возач аутобуса каже: Карте молим- испруже руку.

    И понавља се док је деци интересантно

    Графомоторичке вежбе

    Еколошка радионица, Регионални центар

    енглески језик: Five busy bees – 14,45 – 15,15

    ПЕТАК:

    Деца маштају затворених очију и имају задатак да испричају причу о свом одмору из снова и које су превозно средство користили? Богатимо дечији речник.

    Ликовна активност: Еко-саобраћај (самолепљиви папир, пластични чепови, папир у боји, картонска амбалажа. Правимо превозно средство по жељи деце. 

    Усвајамо стихове песме: Семафор

  • 30. јули – 3. август

    ПОНЕДЕЉАК: Разговарамо на тему: Лепо понашање. Шта је то лепо, а шта ружно понашање? Подстичемо децу на машту и креативност. Причам догагађај између мене као мале девојчице и мог друга Петра: када сам била врло мала девојчица имала сам једног друга звао се Петар који се није баш лепо понашао према мени. Чупао ме је за кикице, плашио ме, отимао играчке, итд. Касније када смо мало прорасли Петар ми се извинио и поклонио ми је књигу који ја још увек чувам. То је ова књига, Бонтон. Показујем књигу, објашњавам значење речи бонтон и о чему говори ова књига.

    Деца имају задатак да свако од њих смисли и исприча по један догађај лепог и ружног понашања.

    УТОРАК: Обрада рецитације: „Четири чаробне речи“ по NTC-u.

    Еколошка радионица, Регионални центар.

    енглески језик: Five busy bees – 14,45 – 15,15

    СРЕДА: Утврђујемо стихове рецитације: „Четири чаробне речи“, затим делим деци сличице са разним облицима понашања. Свако дете види сличицу опише је и ставља на одређени пано у зависности да ли је на слици приказано лепо или ружно понашање. Из кутије лепих речи извлаче речи које ће рећи другу до себе, а затим ће сви поновити. Вежба одређених гласова.

    Луткарска радионица, Регионални центар

    ЧЕТВРТАК: Ликовна активност: Правимо пано правила понашања наше групе. Разговарамо о правилима понашања наше групе, подсећамо се правила и утврђујемо их. Сецкамо различите шаблоне сличица које одговарају правилима наше групе, бојимо их и лепимо на хамер који ћемо окачити на зид собе. 

    Еколошка радионица, Регионални центар

    енглески језик: Five busy bees – 14,45 – 15,15

    ПЕТАК: Гледамо снимак Бранко Коцкица „Лепа реч гвоздена врата отвара“. Разговарамо о томе и покушавамо да глумимо.

    Правимо семафор: Моје понашање. Три велика круга од хамера жути, зелени и црвени. На зеленом кругу је смајлић који се смеје са поруком „Поносни на тебе“ на жутом смајли који је озбиљан са поруком “Размисли о свом понашању“ и на црвеном смајли који је тужан са поруком „Разочарало ме је твоје понашање“. Штипаљке  за веш ћемо да украсимо и  налепимо имена деце из групе. Семафор ће да буде окачен на видно место у соби. Штипаљке са именима ћемо да качимо на кругове тј. на смајлиће који одговарају понашању детета. Сваки дан ћемо се освртати на наш семафор и разговарати о датој ситуацији на семафору. 

    Луткарска радионица, Регионални центар

  • 23. – 27. јула

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Упозанјемо децу са стиховима песме „Рециклажа“ и усвајамо их:

    Кад употребиш своје руке вешто,

    кад из ничега направиш нешто,

    када коцкице почну да се слажу

    добијеш рециклажу.

    Када узмеш кутију стару,

    па од ње направиш гитару.

    Кад идеје старе рециклираш,

    ново дело креираш.

    Рециклажа није гњаважа,

    рециклажа је забава.

    Рециклажа није гњаважа,

    рециклажа је забава.

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Доносимо различите рециклажне материјале: пластичне чаше, флаше, поклопце. Правимо предмете и фигуре од понуђеног материјала и украшавамо разнобојним шареним папирима.

    Прва група: прави држаче за оловке – деца ће добити картоне од ролни тоалет папира.  Друга група: прави ланчиће од цевчица. 

    енглески језик: Lets travel to… – 14,45 – 15,15

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање.

    Деци делимо зелене и наранџасте картончиће како би их поделили у две групе. Обе групе стају у колону, тј. као возић до линије означене на поду.

    Постављамо полигон и демонстрирамо деци: треба да подигну пластичну кесу за смеће са пода. Деца носе кесу ходајући по линији залепљеној на поду, прелазе преко столице и обилазе чуњеве. Када дођу до средине, подижу са пода један предмет, тј. отпадак (лименке, пластичне кесе, изгужван папир, флаш,е пластичне чаше…) и стављају га у кесу за смеће, а затим настављају да ходају до краја линије где просипају у картонску кутију „смеће“, а затим се трчећи враћају на почетак, предају следећем детету кесу за смеће, одлазе на крај колоне, а следеће дете наставља игру.

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Упознајемо децу са појмом „депонија“. Показујемо им снимак складиштења и одлагања смећа. Разговарамо о људима који одржавају наш град чистим. Истичемо карактеристике комуналног отпада и објашњавамо шта значи биолошки отпад, како се он може искористити?

    енглески језик: Lets travel to… – 14,45 – 15,15

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Обрада слова E. Читамо причу о цару који је научио слово Е. Подстичемо децу да наброје имена, предмете… који почињу и који се завршавају на слово E.

  • 16. – 20. јула

    ПОНЕДЕЉАК:

    Јутарње петоминутно вежбање.

    Децу делимо у три групе. Свака група ће добити кутију коју деца треба да украсе, али тако да могу да препознају кутију за папирну, стаклену и пластичну амбалажу. Након тога у сваку кутију ћемо разврстати одређено смеће (папир, стакло и пластику) које смо донели.

    УТОРАК:

    Јутарње петоминутно вежбање.

    Изводимо интерактивну причу „Природа деци приповеда.“ На средину собе постављамо велики папир обојен у плаво који представља језеро. Деца седе у кругу око језера, а васпитач сугерише ток догађаја.

    енглески језик: Are you ready to make an order? – 14,45 – 15,15

    СРЕДА:

    Јутарње петоминутно вежбање.

    Говоримо о томе шта је земљиште и како би га описали. Деца наводе које све биљке расту у земљишту и које животиње живе у њему. Затим објашњавају шта морамо урадити пре него што једемо поврће и воће и зашто. Наглашавам деци да ћемо извести два огледа, а да они пажљиво посматрају шта ће се десити.

    Оглед са перјем: у воду сипамо мало уља. Деца добијају перо да га провуку кроз воду. Посматрају шта се дешава са пером. Уочавају да је перо лепљиво и масно. Подстичемо их да замисле шта се деси са птицама које се хране рибом ако уље плива по води.

    Оглед са мастилом: у воду сипамо мало мастила и стављамо један цвет, после неког времена посматрамо шта се десило са цветом. Разговарамо о томе да се на исти начин различити отрови растворени у води унесу у биљку. Питамо децу ко се све храни биљкама. Деца уочавају да се људи и животиње хране биљкама. Закључујемо да загађење воде утиче на сав живи свет.

    ЧЕТВРТАК:

    Јутарње петоминутно вежбање.

    Говорно стваралаштво: Деци се каже неколико парола – да нема смећа, биће више цвећа, Не бацај смеће, јер неће расти цвеће, Кад је река чиста, тада вода блиста. Потом деца сама осмишљавају пароле заштите животне средине и на свој начин илуструју поруке. Потом се пароле у виду цртежа лепе на заједничко еко – дрво и разговарамо о томе ко је шта осмислио.

    енглески језик: Are you ready to make an order? – 14,45 – 15,15

    ПЕТАК:

    Јутарње петоминутно вежбање.

    Деца имају за задатак да поделе папир и нацртају угрожену планету и планету која је еколошки заштићена и без загађивача. Завршене радове лепимо на хамер и разговарамо о радовима, посебно о томе које су боје деца користила за приказивање које планете.

  • 9. – 13. јули

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Показујемо деци слике чисте и загађене реке и парка. Деца дају своје претпоставке о томе ко је загадио реку, а ко парк. Закључујемо ко су главни загађивачи природе и наше околине. Деца објашњавају да ли је оправдано бацати смеће свуда и зашто тако мисле. Разговарамо о опасним загађивачима природе и значају очувања природе. Деца износе своја искуства и доживљаје о загађивању природе и износе своја осећања у вези са тим. Показивањем апликација које прате ток разговора, деца објашњавају како и на који начин фабрике, аутомобили, бродови, људи, превозна средства утичу на нарушавање природе и њено загађење.

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Читамо деци причу „Парк без цвећа“.  Разговарамо са децом о томе шта их је изненадило у причи и како су се осећали док су је слушали. Деца дају своје мишљење о томе зашто је убрала цвеће из парка и да ли је то оправдано. Деца закључују зашто сутрадан није било цвећа у парку и зашто је парк постао ружан. Затим дају своју претпоставку о томе шта би се десило да нико није брао цвеће из парка.

    енглески језик: Our restaurant menu – 14,45 – 15,15

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање.

    Говоримо шта би могли да урадимо како  би ваздух био чист и здрав и зашто је важно да ваздух који удишемо буде незагађен. Затим деца описују апликације на којима се види помор рибе, вода која је загађена нафтом, патку и  слику отпада у води. Деца износе своје претпостваке о томе шта би се догодило уколико би попили затровану и загађењу воду. Разговарамо о утицају  загађење воде на биљке и животиње и о томе како загађивање биљака и животиња путем воде непосредно утиче на нас и на наше здравље.

    Изводимо експеримент: доносимо деци две биљке једну заливамо чистом водом и држимо је на свежем ваздуху, док другу заливамо загађеном водом (додајемо боје, уље, сирће) и држимо је у затвореном простору без светлости. Упоређујемо их након пар дана и уочавамо разлике.

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Доносимо земљу и цвеће. Заједно са децом садимо цвеће и заливамо га.

    Решавамо задатке у часопису Крцко.

    енглески језик: Our restaurant menu – 14,45 – 15,15

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Организујемо акцију чишћења и уређења дворишта у нашем вртићу. Постајемо мали еколози и полажемо заклетву како би постали мали чувари природе.

     

     

     

     

     

     

  • 2. – 6. јули

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање.
    Разговарамо о освежавајућим напицима и храни коју једемо током лета. Истичемо значај лимунаде за наш организам. Доносимо лимун, цедаљку, мед, бокал… Заједно правимо лимунаду. Делимо је свој деци. Говоримо о витамину Ц и зашто је битно да витамине уносимо у организам.

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежвање.
    Ликовно стваралаштво: доносимо мале коцкице, папире различитих боја, белу темперу, исечене апликације лимуна, лиске нане и сламчице различитих боја. Деца праве своју лимунаду. Помоћу беле темпере, коцкица деца отискују и осликавају на папир различитих боја. Папир искројимо тако да буде облика чаше. Деца наносе лепак и прислањају апликације лимуна и лиски нане. Затим лепе сламчицу.
    енглески језик: Summer vokabulary – 14,45 – 15,15

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање.
    Подсећамо се кад једемо сладолед, какав он може да буде, од чега се прави, каквог је укуса? Деца истичу своја искуства о сладоледима који су јели. Показујемо деци снимак како се у фабрикама праве сладоледи, а затим пред њих стављамо посуду, млеко, масу за сладолед. Показујемо како бисмо ми могли кући да направимо сладолед. Односимо масу у фрижидер и након неког времена закључујемо које су се промене десиле на умућеној маси: постала је чврста, хладна.
    Спуштамо пред децу прибор уз помоћ ког правимо кугле сладоледа. Свако дете покушава да формира по једну куглу и стави у посуду.
    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање. Усвајамо стихове песме „Сладолед“

    С укусом воћа
    ил’ чоколаде,
    наша се срца
    брзо засладе.

    И сви већ знају
    да летњи је ред,
    провести дан
    уз сладолед!

    Разговарамо о усвојеном и ослањамо се на дечја искуства о сладоледима: где их купују, ко им купује, колико га често једу?
    енглески језик: Summer vokabulary -14,45 – 15,15

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање.
    Ликовно стваралаштво: нудимо деци папире различитих боја, лепак, колаж папир искојен у различитим облицима, перлице, макароне, дугмиће.
    Папир кројимо у облику сладоледа, а деца узимају понуђен материјал и покушавају да га украсе.

  • 11. – 15. јуни

    ПОНЕДЕЉАК: Подсећамо се о чему смо разговарали прошле седмице, шта смо све радили, кога смо посетили… Обнављамо научену песмицу „Море“.

    Игра домина: У празна поља нацртајте домине тако да у сваком реду и водоравно и усправно збир буде 4. Размишљамо, бројимо, играмо се.

    Графомоторичке вежбе: спој цртице и обој (морски таласи, рибе, сидро…)

    УТОРАК: Листамо разне часописе и енциклопедије везане за море. Читамо занимљивости о мору: Боја мора зависи од дубине мора и неба, морска вода је слана и лековита… Зашто је море важно за човека? Разговарамо о прочитаном.

    Нацртај по причи: Замисли да си на плажи. Под твојим ногама је ситан песак који се пресијава на сунцу. Гледаш према пучини у даљини је брод са великим белим једрима изнад којег лети јато галебова.

    Покретна игра: Весели делфин

    енглески језик: What does he/she look like? -14,45 – 15,15

    СРЕДА: Морски свет, разговарамо са децом ко све живи у мору? Разне биљке и рибе, медузе, морске звезде, шкољке…

    Ликовна активност: На дну мора: од кеса, флаша, поклопаца, разног текстила, балона, перлица… правимо становнике мора (медузе, морске звезде, ајкуле, хоботнице…)

    Усвајамо појам  ЛЕВО- ДЕСНО, учимо да везујемо пертле.

    ЧЕТВРТАК: Упознајемо се и усвајамо стихове песме „Купање“ (Јован Јовановић Змај)

    Ала је то дивота кад се ко окупа!

    Што се не би купали, вода није скупа!

    Морамо се купати, прљавштину стрести.

    Нечистоћа привлачи рђу и болести.   

    Цртамо одећу и обућу  коју носимо лети и на плажи.

    Слободна игра по избору деце. Дрвени конструктор дворац, танграм, друштвене игре, вежба ситне моторике и прецизности.

    енглески језик: What does he/she look like?  -14,45 – 15,15

    музичко забавиште: Бројалице – 10 – 10,30

    ПЕТАК: Упознајемо се са причом: „Како шкољка прави бисере“, разговарамо о прочитаном. Деца причају своја искуства о потрази за шкољкама и описују шкољке по сећању.

    Од ситних боцкалица правимо шкољке.

    Решавамо задатак из часописа: Пронађи исту шкољку и заокружи је.

    Игра пантомиме и глувих телефона. У дворишту вртића прескачемо вијаче, надвлачимо конопац и игра школице.

  • 4. – 8. јуни

    ПОНЕДЕЉАК: Водимо разговор са децом о протеклом викенду, деца причају своје доживљаје, догађаје и анегдоте везане за протекли викенд. Подстичемо дечју машту, самостално излагање пред групом и богатимо речник. Решавамо задатке из часописа Крцко. Ситна моторика: боцкалице,  ситне коцкице, конструктори цвет

    музичко забавиште: Чим, чим, чим – 15 – 15,30

    УТОРАК: Разговарамо са децом о води (састав, својство, боја, укус, мирис ). Истичемо важност воде за живи свет и природу.  За шта све користимо воду? Деца износе своја искуства и сећања како и где су користила воду. Која вода се пије, а која не?

    Правимо базен од конструктора и цераде где ћемо купати своје гумене играчке.

    Усвајамо појам  ПЛИТКО – ДУБОКО

    Старија деца: Посета ватрогасцима и саобраћајцима – Алваџиница

    енглески језик: Faces -14,45 – 15,15

    СРЕДА: Изводимо са децом експеримент са водом:  из чврстог стања (леда) на сунцу се топи и претвара у течно стање. Заливамо цвеће у нашем вртићу.  Ликовна активност: Правимо сат од ЦД-а, украсних салвета колаж папира, разних перлица, лепка…

    Покретна игра „Заледи се“ у дворишту вртића

    ЧЕТВРТАК: Разговарамо са децом о стајаћим и текућим водама. Које су то воде стајаће а које текуће.

    Усвајамо појам  МАЛО – ВЕЛИКО

    Слободна игра деце  у кутцима фризера и доктора

    Решавамо задатке  из часописа Крцко, играмо друштвене игре по жељи деце

    енглески језик: Faces -14,45 – 15,15

    ПЕТАК: Заједно са децом разговарамо о мору, одмору, шта се све ради на мору. Деца маштају затворених очију и имају задатак да испричају причу о свом одмору из снова. Богатимо дечију речник. Ликовна активност: Море, плажа – од плавог хамера правимо море, од корпица за колаче и чачкалица – сунцобране, украшавамо плажу колаж папиром, таласе цртамо фломастерима… Усвајамо стихове песме: Море

    ПРЕГЛЕД ФИЗИЈАТРА – Др. Невена Јовичић