Архиве категорија: План рада „Три фртаља краља“

План рада за групу „Три фртаља краља“

  • 15. – 19. октобар

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање

    предшколска група: Драматизујемо причу „Вредне руке јесени“ Пеђе Трајковић. Разговарамо о причи и упознајемо се са појмовима лево-десно. Деци постављамо на десну руку црвену наруквицу, а на леву плаву. Излазимо у двориште и покушавамо да дођемо до одређених предмета усмервањем помоћу наредби. Затим деци затварамо очи и понављамо игру.

    Попуњавамо радни лист из математике о релацији лево-десно.

    млађа група: Разговор о протеклом викенду, препричавано занимљиве догађаје, необичне ситуације…

    Започињем разговор шта радимо пред спавање, стављам акценат на личну хигијену.

    Учимо како се правилно перу зуби.

    радни листови: Мала школа и Крцко

    прича за спавање: Лаку ноћ, малени

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање

    предшколска група: Деци дајемо боје за сликање рукама. Она оцртавају своје шаке и лупом посматрају разлике. Затим лепе мали лист на средини шаке. Другу игру коју изводимо у функцији понављања математичких појмова лево-десно је играње поред столице. Деци дајемо задатак пре пуштања музике (да стану на столицу, да се сагну испод столице, да стану са њене леве-десне стране. Када стане музика потребно је да ураде задатак тачно поред своје столице.

    Решавање логичких задатака у радном листу.

    млађа група: Ови витамини баш су фини, дан здраве хране

    Причамо о воћу и поврћу и витаминима који се налазе у њима.

    ликовна активност:Точак витамина“  Хамер, разне сличице поврћа и воћа, лепак, лишће…

    (Класификујемо воће и поврће, именујемо и лепимо на одговарајуће место на точку где су исписани и обележени одговарајући витамини)

    прича за спавање: Снежана и седам патуљака

    енглески језик: Daily routines at home – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање

    предшколска група: Доносимо  пано на коме се налазе стабљике и дрвеће јесењег воћа. Деца узимају апликације и смештају на одговарајуће место.Поред очигледних примера водимо разговор о наведеном воћу. Децу упознајемо са врстама грожћа. Наводимо их да нам кажу шта се све прави од грожђа: вино, компот, сок… Обрађујемо појмове у, на смештајући грозд (узимамо из кухиње где је воће) у корпу, на сто, поред.

     

    млађа група: Обрађујемо појмове изнад и испод у радном листу из математике. Усвајамо стихове песме Хигијена“  

    покретна игра: Боде, боде јеж

    прича за спавање: Златна гуска

    Позориште у вртићу: „Принцеза и жабац“ – 10,15

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    предшколска група: од хамер папира правимо флаше. Прстима осликавамо кругове љубичасте боје како би формирали грожђе које смештамо у претходно исечене облике флаше. Разговарамо о начину прављења вина и како су то радиле наше баке и деке.

    решавање задатака у часопису Крцко. 

     млађа група: Прича по сликама „Јабука“

    илуструјемо причу, техника акварел

    радни листови: Мала школа и Крцко

    прича за спавање: Зашто сунце и месец живе на небу

    музичко забавиште: Берем, берем грожђе – 9,30 – 10

    енглески језик:  Daily routines flash cards – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    предшколска група: Говоримо деци како морају воће које се налази у обручу са њихове леве стране, да сместе у корпе на другом крају собе. Дете узима воћку, ставља је на кашику и покушава прво да обиће око чуњева, затим пренесе преко столице, провуче кроз обруч и смести у корпу.

    графомоторички задаци у радном листу.

    млађа група: усвајање појмова ГОРЕ, ДОЛЕ; ИСПОД,  ИЗА, НА  кроз илустровану причу Бундева краљица јесени. Доносимо бундеву у вртић, посматрамо је, опипавамо, описујемо, цртамо… Правимо украс од бундеве који краси нашу радну собу.

    прича за спавање: Мачак у чизмама

     

  • 8. – 12. октобра

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање;

    Предшколска група: Богаћење искуства деце о временским променама и променама код човека/животиња у јесен.  Разговарамо о радовима на њиви и цртамо криву и праву бразду. Попуњавамо радне листове упознавајући се са појмовима криво-право.

    Mлађа група: Водимо разговор о томе које је годишње доба сада? Шта се то све дешава када је јесен са природом, које су боје највише заступњене? Шта раде маме, баке у јесен. Шта је то зимница? Од сувог лишћа које смо скупљали претходних дана правимо разне украсе, разгледнице.

    Прича пред спавање: „Лисица и слон“

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: Развој говорних способности, коришћење нових речи и израза и фраза везане за радове у јесен. Разлажемо своје име на слова, а затим на слогове. Радна свеска из развоја говора: проналазимо иста слова.

    Одлазимо у библиотеку. Учлањујемо децу и узимамо чланске карте. Изнајмљујемо дечје часописе на тему јесен. Користимо различите слике, цртамо и израђујемо наш јесењи часопис, који свакодневно допуњујемо.

    Млађа група: Посета зеленој градској пијаци – разгледамо воће и поврће, упоређујемо, правимо класификацију по боји, укусу, мирису. У вртићу класификујемо разно воће и поврће које смо нацртали на папирним картицама по разним налозима: боја, укус, врста.

    Прича пред спавање: „Нос који носи“

    Енглески језик: Daily routines in the kindergarten – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: Одлазимо у шетњу до Мораве. Уочавамо промене у природи. Посматрамо реку, дрвеће, лишће. Уочавамо разлику између листопадног и зимзеленог дрвећа. Сакупљамо лишће у кесу, спуштамо поред  кесе, на длан, итд.

    Радан лист из света око нас: Годишња доба; Карактеристике јесени као годишњег доба.

    Радан лист из математике: у, на, поред.

    Млађа група: Усвајање стихова песме „Зимница“. Деца доносе од куће  једно воће и поврће. Разговарамо ко је шта донео и описујемо производ. Деца имају задатак да нацртају своје воће или поврће које  су донели. Правимо изложбу цртежа.

    Прича пред спавање: „Да се мењамо?“

    Позоришна представа: „Размажени принц“ у Дому културе у 11 часова

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: Разговарамо о томе шта је метереолог, шта је ветар? Упознајемо се са стиховима песме „Ветар“. Правимо кишобране од папира, декоришемо и лепимо. Поподне читамо народну причу „Јесен“. Графомоторичке вежбе.

    Млађа група: Од поврћа и воћа које смо скупили претходног дана правимо зимницу. Слушамо песму „Поврћијада“ уз звуке песме правимо зимницу. Сецкамо воће и поврће и стављамо у тегле. Правимо и украшавамо папирни затварач за тегле: хамер, папир, колаж, лепак, конфете.

    Прича пред спавање: „Краљев бели слон“

    Музичко забавиште: Песме о јесени – 9,30 – 10

    Енглески језик: Daily routines at home – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње телесно вежбање;

    Предшколски узраст: Разликујемо и именујемо дрвеће на основу облика листа, плода и коре дрвета. Разликовање појмова испод-изнад и попуњавање радног листа из математике.

    Упознавање правила игре „Између две вастре“.

    Попуњавање часописа Крцко.

    Млађа група: Обрада приче „Прича увелог листа“. Ликовна активност: Јесење дрво, отискивање прстима боје јесени.

    Прича пред спавање: „Ти си много мали“

  • 1. – 5. октобар

    ПОНЕДЕЉАК: Посета фабрици „Стакс“ у Коњевићима, упознавање са производњом машина и радом робота;

    Прича пред спавање: „Супер робот“

    УТОРАК: старија деца: Излет: Градина – Воденица – Манастир Стјеник – Спомен парк

    Млађа група: Шетња по обали реке Западне Мораве – сакупљамо ситне облутке, које доносимо у вртић и украшавамо бојама (шарамо, цртамо), правимо мозаик

    Прича пред спавање: „Супер ципеле“

    Енглески језик: Daily routines in the kindergarten – 12 – 12,30

    СРЕДА: Старија деца: посета болничкој вртићкој групи, дружење са децом, правимо различите честитке, делимо поклоне;

    млађа група: Долазак две баке у групу, учимо да штрикамо, плетемо, шијемо. Дружење са баком и слушамо старе бакине приче.

    Прича пред спавање: „Храбри мали кројач“

    ЧЕТВРТАК: старија деца: Посета градској библиотеци – квиз

    млађа група: Спортски дан- атлетска стаза, теретана на отвореном, такмичарске игре

    Прича пред спавање: „Лелино велико јаје“

    Енглески језик: Sailor‘s song – 12 – 12,30

    ПЕТАК: СТАЗА ЗДРАВЉА – Еко патрола, да ђацима ОШ „Вук Караџић“

    Прича пред спавање: „Како је зека преварио лисца“

    Музичко забавиште: Песме о јесени – 9,30 – 10

  • 24. – 28. септембар

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Деци задајемо да нацртају и обоје неку особу коју пуно воле и да ће им након изложбе радова поклонити тај цртеж и тако исказати љубав. Док деца раде индивидуално, пуштамо им музику.

    „Септембар“ Д. Костић – учимо песму за Јесењу променаду

    Прича пре спавања: Зец има новог пријатеља

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Правимо точак осећања и деца изразом лица и покретом показују оно што виде на слици. На точку ће се наћи следећа осећања: срећа, туга, радост и љутња. Деца износе своја искуства и наводе ситуације када су се осећали срећно, а кад су били тужни и љути. Записујемо одговоре и правимо пано.

    Прича пре спавања: Нерасположена овца.

    енглески језик: Sailor‘s song – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање.

    Изводимо игру Добар дан – руковање. Деца седе на свом месту и рукују се са другом поред себе, изговорајући Здаво, добар дан. Дајемо упутства о начину руковања :

    * Срео си омиљени лик из цртаног филма,

    * Срео си вештицу из Снежане и седам патуљака.

    * Рукујеш се са другом кога ниси дуго видео,

    * Са неким кога се плашиш, не волиш, на кога си љут,

    * Рукујете се полако, нежно, тужно, љутито,

    * Попут Ескима,

    * Испод воде као рониоци,

    * Са дивом, патуљком…

    Деца седе, жмуре и треба да замисле особу коју воле. Потом отварају очи. Причају кога су замислили, шта осећају када помисли ту особу? Помоћу темпера осликавамо срце како бисмо га поклонили особи коју деца воле. Техника која ће се користити је монотипија.

    Прича пре спавања: Усамњено чудовиште.

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вњжбање.

    Показујемо деци слике на којима су приказана различита осећања. Деца уочавају слику на којој је приказан страх. Дечак је кренуо у продавницу и док је пролазио поред једне куће из дворишта је залајао пас. Показујемо деци слику на којој је приказано осећање љутње. Слику пратимо причом: „Мој комшија Пера је отишао са својим другарима у шуму. Тамо су видели корњачу и он није знао како се та животиња зове. Другари су почели да му се смеју и да га задиркују.“ Љутња је негативно осећање  и није добро да се љутимо, али ни да чинимо нешто чиме љутимо друге – другаре из вртића, родитеље, васпитачицу. Осећања су доживљавање радости, страха, туге, бриге, љутње, беса, љубави. Свако осећање приказујемо сликом  и пратимо причом.

    Прича пре спавања: Софијин осмех.

    енглески језик: Sailor‘s song – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Пуштамо песмицу „Кад си срећан, правитимо је покретима који се помињу у песмици. Игра траје докле год постоји интересовање. Деца која не знају текст усвајају га након дужег понављања.

    Јесења променада – Градски парк 11 часова

    Прича пре спавања: Тужна принцеза.

    музичко забавиште: Код бабе и деде на селу – 9,30 – 10

  • 17. – 21. септембар

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Показујем апликације на којима је мама са дететом, младић и девојка, бака и дека. Водимо разговор са децом како се осећамо када волимо, кога они све воле, на који начин исказују љубав итд. Изводимо игру  тако што ћемо ставити дланове на груди и ослушкивати како срце куца. Опонашамо како ће се срце чути када се неко уплаши, па му срце убрзано куца, пљескањем дланом о длан убрзано или ногама ударамо о под. Изводимо ритмичку вежбу пљескањем руку и ударањем стопала о под.

    прича пре спавања: Патка и златна јаја.

    позориште у вртићу: Кад су деца кући сама – 10 – 10,30

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Изражајно казујемо песму “Хтео бих да питам“, М. Стефановића и постављамо задатак да пажљиво слушају рецитацију, уоче о чему се ради у њој:

    Хтео бих да питам,

    хтео бих да питам:

    Да ли је боље да се играм с другом

    или да се играм сам?

    Опет бих да питам:

    Да ли је боље да сендвич поделим с другом

    или да га поједем сам?

    Што питам кад знам,

    у животу није лепо кад си сам!

    Разговарамо о томе зашто у животу није лепо кад си сам, с ким деца воле да проводе време. кога воле.

    прича пре спавања: Супер робот.

    енглески језик: Fairy tales – 14,45 – 15,15

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање.

    Децу делимо у парове. Једном детету дајемо играчку. Импровизујемо ситуације како се играмо када делимо са другом, а како не. Уочавамо разлике и деца износе како се обраћају. Истичемо шта је важно за другарство и шта не треба чинити другу. Прича пре спавања: Уображена врана.

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Деци делим по један зелени и жути папир. Показујем слике и остављам задатак да на њима уоче шта је добар, а шта лош друг. Ако је на слици приказано другарско понашање подижу зелени штапић, а ако је недругарско понашање онда жути. Слике које показујемо лепимо на стиропор и разговарам са децом о поступцима која су илустровани на сликама. Коментаришемо због чега поједини облици понашања нису прихватљиви и на који начин би требало да се понашамо у таквим ситуацијама.

    Показујемо слику где дечак даје другарици једну јабуку, они подижу одговарајући штапић, а потом показујемо слику где другарица не жели да подели чоколаду са другом итд. 

    Објашњавамо деци да није другарски, ни лепо бити себичан и да би са друговима требало да деле ужину, играчке, прибор за вртић… прича пре спавања: Љубав је стварно велика.

    енглески језик: Fairy tales – 14,45 – 15,15

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Играмо игру са балонима. Деца по сопственом избору бирају себи пара са којим ће играти уз песму „У свету постоји једно царство“, Бранка Коцкице. Објашњавамо правила игре. Сви парови држе балон између глава, руке су иза леђа и играју уз музику. Пару коме балон испадне напушта игру, а пар који последњи остане је победник.

    музичко забавиште: Слушање музике – Јежева кућица – 9,30-10

    прича пре спавања: Во који је завидео свињи.

  • 10. – 14. септембар

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Доносимо деци иза паравана делове одеће који ће помоћи у визуелном дочаравању чланова породице. Стављам наочаре и мараму на главу и појављујем се пред децом. Представљам се деци као бака и водимо разговор о томе шта баке раде, које игре воле да играју са својим унуцима. Онда се појављујем пред децом као дека. Разговарамо како се зове њихов дека, чега воле да се играју са њим, итд.

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Усвајамо стихове песме „Добро јутро бакице:

    Добро јутро бакице

    послала ме мама

    да те питам како си

    да не будеш сама.

     

    Како ти је реума

    боли ли те сада,

    ја ћу ти је отерати

    да ми будеш млада.

     

    Да те питам како си

    дал’ те срце дира

    дошла сам ти сада ја

    с кутијом што свира.

    енглески језик: England, Scotland and Wales – 14,45 – 15,15

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање.

    Ликовно стваралаштво: доносимо вуницу и шаблоне лица. Деца доцртавају очи, уши, уста, нос. Вуницу користе како би формирали косу баки или деки. Подсећамо се ликова њихових бака и дека. Шта воле код њих.

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Доводимо у посету баку или деку неког од деце у групи. Они се представљају, говоре о свом послу. Истичу игре које највише воли са својим унуком и како проводе време заједно.

    музичко забавиште: Песме о јесени – 9,30 – 10

    енглески језик: England, Scotland and Wales – 14,45 – 15,15

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Читамо причу Деда и репа” помоћу апликација. Разговарамо о прочитаном. Упознајемо се са појмовима испред-иза. Деци делимо улоге и опонашамо догађај из приче.

  • 20. – 25. август

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Усвајање једнине и множине путем визуелно орјентисаног материјала, пропраћено писаном (симболично) информацијом

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежвање.

    Еколошка радионица „ Наш град наше огледало“ ,  Регионални центар.

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање.

    Еколошка радионица „ Наш град наше огледало“ ,  Регионални центар.

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање.             

    Еколошка радионица „ Наш град, наше огледало“ , Регионални центар

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Луткарска радионица, Регионални центар

     

     

  • 13. – 17. август

    ПОНЕДЕЉАК: Разговор о протеклом викенду. Деца препричавају занимљиве анегдоте које су доживели током викенда. Подстичемо дечију машту и богатимо речник.

    Говорне вежбе гласова: Р, В, Ц, З.

    УТОРАК: Еколошка радионица – „Наш град, наше огледало“ у Регионалном центру Чачак

    СРЕДА: Луткарска радионица у Регионалном центру Чачак (цртамо, бојимо и правимо лутке од различитог материјала)

    ЧЕТВРТАК: Еколошка радионица – „Наш град, наше огледало“ у Регионалном центру Чачак

    енглески језик: Words that rhyme – 9,15 – 9,45

    ПЕТАК: Луткарска радионица у Регионалном центру Чачак (правимо лутке, птичице од различитог материјала).

    енглески језик: Words that rhyme – 9 – 9,30

  • 6. – 10. август

    ПОНЕДЕЉАК:

    Водимо разговор са децом о протеклом викенду, деца причају своје доживљаје, догађаје и анегдоте везане за протекли викенд. Проширујемо разговор на тему ко је где путовао и са чиме? Како и са чиме можемо све да путујемо? Набрајамо превозна средства. Подстичемо дечију машту, самостално излагање пред групом и богатимо речник. 

    Решавамо задатке из часописа Крцко

    Ситна моторика: боцкалице,  ситне коцкице, конструктори цвет

    УТОРАК:

    Разговарамо са децом о саобраћају (врсте саобраћаја). Истичемо важност саобраћаја. Деца износе своја искуства и сећања како и где су све путовала?

    Правимо од пластичних конструктора велику раскрсницу, деца ређају саобраћајне знакове које доносе од куће, онда узимају мале аутиће и возе поштујући те саобраћајне знакове. Минијатуене играчке су пешаци.

    Усвајамо појам  ВЕЛИКО – МАЛО.

    Еколошка радионица, Регионални центар

    енглески језик: Five busy bees – 14,45 – 15,15

     СРЕДА:

    Обрада приче: Врабац и Авион

    Луткарска радионица, Регионални центар

    ЧЕТВРТАК: 

    Покретна игра: Игра у аутобусу уз покрете и музику.

    Точкови аутобуса се окрећу- врти руком око друге у круг.

    Брисачи аутобуса иду свиш свиш – померају руке лево-десно као брисачи.

    Сирена аутобуса се чује бип бип бип. Дланом руце ударају по затвореној шаки друге руке.

    Возач аутобуса каже: Карте молим- испруже руку.

    И понавља се док је деци интересантно

    Графомоторичке вежбе

    Еколошка радионица, Регионални центар

    енглески језик: Five busy bees – 14,45 – 15,15

    ПЕТАК:

    Деца маштају затворених очију и имају задатак да испричају причу о свом одмору из снова и које су превозно средство користили? Богатимо дечији речник.

    Ликовна активност: Еко-саобраћај (самолепљиви папир, пластични чепови, папир у боји, картонска амбалажа. Правимо превозно средство по жељи деце. 

    Усвајамо стихове песме: Семафор

  • 30. јули – 3. август

    ПОНЕДЕЉАК: Разговарамо на тему: Лепо понашање. Шта је то лепо, а шта ружно понашање? Подстичемо децу на машту и креативност. Причам догагађај између мене као мале девојчице и мог друга Петра: када сам била врло мала девојчица имала сам једног друга звао се Петар који се није баш лепо понашао према мени. Чупао ме је за кикице, плашио ме, отимао играчке, итд. Касније када смо мало прорасли Петар ми се извинио и поклонио ми је књигу који ја још увек чувам. То је ова књига, Бонтон. Показујем књигу, објашњавам значење речи бонтон и о чему говори ова књига.

    Деца имају задатак да свако од њих смисли и исприча по један догађај лепог и ружног понашања.

    УТОРАК: Обрада рецитације: „Четири чаробне речи“ по NTC-u.

    Еколошка радионица, Регионални центар.

    енглески језик: Five busy bees – 14,45 – 15,15

    СРЕДА: Утврђујемо стихове рецитације: „Четири чаробне речи“, затим делим деци сличице са разним облицима понашања. Свако дете види сличицу опише је и ставља на одређени пано у зависности да ли је на слици приказано лепо или ружно понашање. Из кутије лепих речи извлаче речи које ће рећи другу до себе, а затим ће сви поновити. Вежба одређених гласова.

    Луткарска радионица, Регионални центар

    ЧЕТВРТАК: Ликовна активност: Правимо пано правила понашања наше групе. Разговарамо о правилима понашања наше групе, подсећамо се правила и утврђујемо их. Сецкамо различите шаблоне сличица које одговарају правилима наше групе, бојимо их и лепимо на хамер који ћемо окачити на зид собе. 

    Еколошка радионица, Регионални центар

    енглески језик: Five busy bees – 14,45 – 15,15

    ПЕТАК: Гледамо снимак Бранко Коцкица „Лепа реч гвоздена врата отвара“. Разговарамо о томе и покушавамо да глумимо.

    Правимо семафор: Моје понашање. Три велика круга од хамера жути, зелени и црвени. На зеленом кругу је смајлић који се смеје са поруком „Поносни на тебе“ на жутом смајли који је озбиљан са поруком “Размисли о свом понашању“ и на црвеном смајли који је тужан са поруком „Разочарало ме је твоје понашање“. Штипаљке  за веш ћемо да украсимо и  налепимо имена деце из групе. Семафор ће да буде окачен на видно место у соби. Штипаљке са именима ћемо да качимо на кругове тј. на смајлиће који одговарају понашању детета. Сваки дан ћемо се освртати на наш семафор и разговарати о датој ситуацији на семафору. 

    Луткарска радионица, Регионални центар