Архиве категорија: План рада „Три фртаља краља“

План рада за групу „Три фртаља краља“

  • 24. – 28. јуна

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње петоминутно вежбање

    Са децом изводимо језичке игре поређења везане за лето: плаво као… (море, небо), топло као,.. (Сунце, ватра), ситано као (песак, шећер). Играмо и игре антонимима (супротности): тешко – лако, високо – ниско, дебело – танко, дугачко – кратко

    Прича пред спавање: “Зашто сове буље”

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање

    Читамо басну “Рода и лисица”. Тумачимо и говоримо деци да је данас светски дан рода. Помоћу ватених туфера и папира правимо роде. Правимо изложбу радова.

    Прича пред спавање: „Ватролетач“

    Енглески језик: What have we learnt? – 12 – 12,30

    СРЕДА: јутарње петоминутно вежбање

    Усвајамо појмове испред – иза помоћу приче “Деда и репа”. Ређамо апликације ликова који се помињу у причи. Постављамо воз од столица. Деца седају испред или иза свог друга. Постављамо предмете испред или иза у односу на неки предмет из собе. Излазимо у двориште и уочавамо шта је испред љуљашке, иза транболине, испред тобогана.

    Показујем деци макете које су направљене од папира у облику човечуљка. Оне су спојене онако како би требало да изгледа када деца то направе телима.

    Након тога деца седају за сто и цртају сеоско двориште које су правила конструкторима или графички приказују своје другаре са којима су правила облике.

    Прича пред спавање: “Горе у авиону”

    ЧЕТВРТАК: јутарње петоминутно вежбање, вежбе за јачање кичменог стуба

    Музичко забавиште: Ја посејах мак, музичке столице – 9 – 9,30

    Одводимо децу на фудбалски тререн и упознајемо са правилима фудбала. Играмо утакмицу, а васпитачи су судије.

    Прича пред спавање: „Приколица малог змаја“

    Енглески језик: Revision – 12 – 12,30

    ПЕТАК: јутарње петоминутно вежбање

    Усвајамо стихове песме Бонтон:

    Бонтон

    Једном неком тата слону

    дали књигу о бонтону,

    а он са својим сином седе

    и отпоче да је једе.

    Питала их мама слон
    што једете тај бонтон.
    Зар вам чоколада и бомбона
    нису слађе од бонтона
    најзад рече тата слон
    баш је жилав тај бонтон.

    Показујемо шта је то лепо понашање! Након тога деца тумаче зашто су лепе речи: пријатно, добродошли, здраво, молим, хвала, довиђења, срећан пут, добро јутро, лаку ноћ

    Прича пред спавање: “Спавкосаурус”

  • 17. – 21. јуни

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње петоминутно вежбање, фокус на вежбе стопала

    Предшколска и млађа група: Разговарамо о томе шта се дешава са нашим телом кад се разболимо? Коме се обратимо? Шта користи лекар за преглед? Шта су микроби? Како меримо температуру тела? Чему служе лекови, вакцине? Играмо се игре лекара. припремили смо мантил, слушалице и рецепте које ће издавати својим пацијентима.

    Прича пред спавање: „Тврдоглаво прасе“

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска и млађа група: Обележавамо Светски дан Сунца, говоримо о његовом значају, изгледу, и сл. Ликовна активност: групни рад – сунце.

    Предшколска група: Од гласа до слова Ч (тражимо предмете, имена која почињу и завршавају се на слово Ч, тражимо слово Ч у средини и на крају речи). Радни листови из развоја говора.

    Млађа група: Решавамо задатке у радном листу „Мала школа“ и часопису „Крцко“

    Прича пред спавање: „Оловни војник“

    Енглески језик: Do and don’t – 12 – 12,30

    СРЕДА: јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска и млађа група: Разговарамо о спавању, зашто спавамо? Зашто се покривамо када спавамо? Шта се дешава са нашим мишићима, очима и свим огранима? Да ли и они спавају? Како се осећамо ако немамо довољно сна?

    Покретна игра: Дан – ноћ

    Прича пред спавање: „Лисица и рода“

    ЧЕТВРТАК: јутарње петоминутно вежбање, вежбе за јачање кичменог стуба Музичко забавиште: Шири, шири – 9 – 9,30

    Предшколска и млађа група: Учење бројалице „Чика Чеда Чворо“

    Решавамо задатке у радним листовима и часопису “Крцко”

    Прича пред спавање: „Три јарца дрекавца“

    Енглески језик: What have we learnt? – 12 – 12,30

    ПЕТАК: јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска и млађа група: Правимо приче у временском низу, деци нудимо картице и постављамо једну по једну. Разговарамо о томе шта оне представљају и проверавамо да ли разумеју смисао слика. Дете их затим поставља по одређено редоследу, тако да се направи прича. Уједно увежбавамо језичко изражавање деце.

    Прича пред спавање: „Мали зелени трактор“

  • 10. – 14. јуни

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање, фокус на вежбе стопала

    Предшколска и млађа група: Разговарамо о кожи, њеном значају (штити тело од повреда, избацује отрове, чува телесну температуру). Шта осећамо помоћу коже? (додир, топлоту, хладноћу, храпаво, глатко) Испитујемо различите материјале додиром, и разговарамо шта осећамо приликом додира шмиргле, сунђера, свиле, и сл. Опипавамо материјале различитим деловима тела (прстима, стопалом, лактом)

    Делимо се у четири групе, прва група прекрива силуету човека доцртавањем, друга лепи вату на овцу и тако прекрива њено тело, трећа група прекрива птицу перијем, а четврта доцртава на риби њену кожу.

    Прича пред спавање: „Златна рибица“

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска група: Од гласа до слова Ц (тражимо предмете, имена која почињу и завршавају се на слово Ц, тражимо слово Ц у средини и на крају речи). Радни листови из развоја говора

    Млађа група: Решавамо задатке у радном листу „Мала школа“ и часопису „Крцко“

    Музичка бројалица „Друштво“ уз помоћ музичких инструмената

    Прича пред спавање: „Плави кит“

    енглески језик: Do and don’t – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска и млађа група: Разговарамо о повредама, шта се деси када се ударимо? (повреда коже, бол, чворуга) Шта је чворуга? Како осећамо бол? Како добијамо модрице? Шта је рана, краста? Доносимо пакет прве помоћи, разговарамо о њеном садржају и намени. Ко нам пружа помоћ кад се повредимо? Исценирамо повреду и заједно превијамо рану, чистимо је

    Прича пред спавање: „Лисица и рода“

    ЧЕТВРТАК: Музичко забавиште: Људи ликују – 9 – 9,30

    Јутарње петоминутно вежбање, вежбе за јачање кичменог стуба

    Предшколска и млађа група: Усвајамо песмицу: „Када греје сунце мило“ Р. Арсић

    Решавамо задатке у радним листовима и часопису Крцко

    Прича пред спавање: „Принцеза на зрну грашка“

    Енглески језик: Припреме за завршну приредбу – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска и млађа група: Рецитујемо песму: „Чистоћа је пола здравља“ од Г. Тартаља Разговарамо о хигијени и њеном значају. Шта се дешава са одећом коју носимо? (испрља се) Како је премо и са чиме? Шта се налази на прљавој кожи, коси, рукама, одећи? (изазивачи болести) Зашто перемо зубе, сечемо нокте? Зашто се купамо, чему служе шампон и сапун?

    Прича пред спавање: „Блистави осмех“

  • 3. – 7. јуни

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање, фокус на вежбе стопала
    Предшколска и млађа група: Деци пуштамо звук откуцаја срца. Водимо разговор о томе како се чује, где се налази, уз помоћ стетоскопа слушамо његове откуцаје. Показујемо им слику људског срца, велике крвне судове. Разговарамо о значају крви за наш организам, како она изгледа, где се све налази у нашем организму, шта је чини.
    Децу делимо у четири групе. Три групе цртају по једну врсту крвних ћелија (црвена, бела крвна зрнца и крвне плочице). Затим их све лепе на црвени хамер. Четврта група добија модел човека и задатак да нацрта систем крвних судова.
    Прича пред спавање: „Тужна принцеза“

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање
    Предшколска група: Од гласа до слова Х (тражимо предмете, имена која почињу и завршавају се на слово Х, тражимо слово Х у средини и на крају речи). Радни листови из развоја говора.
    Млађа група: Решавамо задатке у радном листу „Мала школа“ и часопису „Крцко“.
    Прича пред спавање: „Уображена врана“
    Енглески језик: Close your eyes and count with me – 12 – 12,30

    СРЕДА: Предшколска и млађа група: Обележавамо Светски дан заштите животне средине. Разговарамо на које све начине чувамо животну средину.
    Јутарње петоминутно вежбање, фокус на вежбе кичменог стуба.
    Предшколска и млађа група: Разговарамо о храни, њеном значају за наш организам. Помоћу чега једемо грану? Разговарамо о зубима, пљувачним жлездама, чулу укуса и где су рецептори смештени. Где доспева храна када је сажваћемо и прогутамо? (желудац) Разговарамо о процесу варења хране и где она даље одлази. Упознајемо се и са здравим намирницама које свакодневно треба да конзумирамо
    Прича пред спавање: „Усамљено чудовиште“
    ЧЕТВРТАК: Музичко забавиште: Од вртића до вртића, Миш је добио грип – 9 – 9,30
    Пред децу стављамо откривалицу, разговарамо након отворених поља. Без чега наше тело не може? (вода и храна) Шта се ослобађа из хране коју уносимо (енергија, витамини). Разговарамо на које све начине трошимо своју енергију, шта се дешава са вишком хране и воде која се не употреби у организму, шта се дешава са нашим телом када се излажемо напорима, зашто се знојимо и сл. Представљамо им кактус и камилу и разговарамо како они могу дуго без воде.
    Прича пред спавање: „Бајка о лабуду“
    Енглески језик: Close your eyes and count with me – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање
    Предшколска и млађа група: Обележавамо Светски дан океана, упознајемо се са његовим изгледом и значајем, врстама океана као и животињским светом у њему.
    Прича пред спавање: „Стидљиви октопод“

  • 27. – 31. мај

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање
    Предшколска и млађа група: дајемо деци неколико слагалица. Након састављених слика питамо их шта виде, шта је заједничко за све слике које су саставили. Говоримо им да ћемо данас говорити о носу као чулу мириса. Постављамо чаше са различитим течностима (сок, сирће, омекшивач, течност, вода, млеко, јогурт, лимунада, чоколадно млеко и сл. Васпитач замоли децу да му помогну да помоћу мириса погоде шта се налази у чашама. Изводи дете по дете које помирише течност. Објашњавамо деци да длачице не дозвољавају прашини да уђе у нос и да је дисањем унесемо у свој организам. Оне пречишћавају ваздух. Дајемо деци цвет и лук. Говоримо о разлици између ова два мириса. Затим нам причају какве би мирисе осећали када би отишли у пафирмерију или посластичарницу.
    Играмо пантомиме, изводимо једно по једно дете. Постављамо картице са стварима које миришу. Након извлачења картице дете пантомимом опонаша оно што је добило. Остала деца погађају о чему је реч и показују како то мирише, пријатно или непријатно.
    Прича пред спавање: «Пинокио»

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање помоћу реквизита
    Предшколска и млађа група: дајемо једном детету пертлу и кажемо му да је постави да стоји усправно. Неће успети. Онда другом детету дамо пертлу и један чврст штапић на који ће да је намота тако да може да стоји усправно. Дамо једном детету цев од мекане гуме и кажемо да је поставци усправно. Онда другом детету дамо пластичну, чврсту цев да је постави усправно. Закључимо да ни ми не бисмо могли да стојимо усправно да нема чврстих костију у нашем телу.
    Лобању чине кости главе. Оне чувају нешто драгоцено и нежно што би се сигурно оштетило да није чврстих костију лобање. Говоримо деци да опипају своју главу и притом објасне шта осећају. Хајде да подигнемо руку, померите ногу. Помоћу мозга ми померамо делове тела. Када спавамо наш мозак и даље ради. Он шаље поруку нашим плућима како да раде, нашем срцу како да куца. Заједно са децом цртамо мапу ума. Наводимо децу да се сете шта све радимо уз помоћ мозга. Дођемо до закључка да мозак учествује у свему што радимо. Децу смештамо за столове нудимо им скице главе на којој је означен мозак. Деца лепе макароне како би представили изглед мозга.
    Прича пред спавање: „Пошла кока на пазар“
    Енглески језик: ABCD – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање
    Предшколска група: изводимо језичку игру, стварамо нове речи. Од гласа до слова Ф (тражимо предмете, имена, животиње које почињу на слово Ф. Тражимо слово Ф у средини речи). Усвајамо стихове песме «Фифи»
    Млађа група: решавамо задатке у часопису Крцко и попуњавамо радне листове.
    Прича пред спавање: «Три мускетара»

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање
    Музичко забавиште: Лептир и цвет – 9 – 9,30
    Предшколска и млађа група: замолићемо децу да задрже ваздух најдуже што могу. Наглашавамо да ћемо говорити на тему како дишемо и који нам орган помаже у томе. Деци показујемо слику човековог организма и објашњавамо како се ваздух шири по телу.
    Показујемо деци слику плућа. Помоћу балона и сламчица направили смо изглед плућа и огледом објашњавамо деци како раде наша плућа док дишемо. Истичемо да су плућа орган који нам служи за дисање, кашљање и кијање и тиме избацујемо штетне материје из нашег тела, а удисајем у наше тело уносимо кисеоник који нам је важан да наше тело не би потпуно стало.
    Делимо их у три групе. Прва група добија слику плућа, усана, носа, сламчице, траку и две кесе или балона. Задајемо да саставе делове и објасне шта се дешава у нашем организму током дисања. Друга група добија хамер папир и сличицу здравих плућа и болесних плућа. Потребно је да поред здравих плућа нацртају оно што их чува, а поред болесних оно што их разбољева. Након извршеног задатка излажу шта штети плућима, а шта омогућава да удишемо чист ваздух. Трећа група добија скицу плућа и скицу људског тела. Имају задатак да обоје плућа црвеном бојом и сместе на одговарајући део тела.
    Прича пред спавање: «Пепељуга»
    Енглески језик: ABCD – 12 – 12,30
    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање
    Предшколска и млађа група: постављамо полигон са препрекапа. Увежбавамо поскакивање, провлачење и обилажење постављених препрека. Изводимо покретну игру «Арачкиње барачкиње».

  • 20. – 24. мај

    ПОНЕДЕЉАК: Посета ДИНО ПАРКУ на Златибору

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање помоћу реквизита (обручеви, лопте)

    Предшколска група: упознавање деце са деловима биљке, истицање значаја очувања биљног света. Обнављање процеса фотосинтезе. Решавање задатака у радном листу из Света око нас.

    Млађа група: упознавање са значајем воде. Драматизација приче „Штедња је важна“. Истичемо примере како штедимо воду. Бојимо изрезане капи воде од папира и правимо чесму штедње.

    Одлазак у Дом културе: опера „Чаробна фрула“ – 10 часова

    Прича пред спавање: „Кап воде“

    Енглески језик: And here come the spring flowers – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска група: упознајемо се са одузимањем. Узимамо предмете и одузимамо одређен број. Вежбамо одузимање помоћу прстију. Обнављамо сабирање бројева до десет. Решавање задатака у радном листу из Почетних математичких појмова.

    Млађа група: решавање задатака у часопису Крцко и попуњавање радних листова.

    Прича пред спавање: „Халапљиви меда“

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Музичко забавиште: Коло у мају, Блистај звездо – 9 – 9,30

    Предшколска група: усвајање слово У. Читамо причу о цару који је учио слово У. Играмо језичке игре везане за слово У. Цртамо и украшавамо слово У помоћу различитих материјала.

    Млађа група: упознајеммо се са филтрирањем воде. Деца покушавају да направе филтер и пречисте воду. Помоћу микроскопа посматрамо чеснице у води.

    Прича пред спавање: „Тигар и мачка“

    Енглески језик: ABCD – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска група: упознајемо се са појмом десетица и редни број. Пишемо и именујемо редне бројеве, а набрајамо десетице. Решавање задатака у радном листу из Почетних математичких појмова.

    Млађа група: упознајемо се са начином живота деце у Африци и како они користе воду. Деци доносимо балон од 5 литара и разговарамо да они то троше за цео дан. Покушавамо да направимо експеримент да ли наш дан у вртићу може проћи са једним балоном воде. Подсећамо се зашто је значајно штедети воду.

    Прича пред спавање: „Лисица и гавран“

  • 13. – 17. мај

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска и млађа група: доносимо саксију са биљком, пажљиво је посматрамо и именујемо све њене делове. Говоримо о њиховим карактеристикама.

    Показујемо деци стабло на слици и објашњавамо да део биљке који се налази у земљи је корен. Заједно са децом помоћу слика понављамо да смо прво засадили семе из ког је настао корен, затим стабло, лист и цвет. Ништа од тога не би успело да порасте да није било сунца и воде. Истичемо и друга жива бића сем биљака. Деци делимо самолепљиве папире. Бројалицом бирамо дете и говоримо да залепи папир на део тела који на служи за размишљање и затим га именује. Настављамо тако док не излепе и не именују све делове тела.

    Децу делимо у четири групе и радимо радне листове.

    Прича пред спавање: „Птица, човек и џин“

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска и млађа група: водимо разговор о глави и њеним деловима. Дајемо сваком детету да погледа своје очи и каже које су боје. Деци показујемо слике различитих боја очију. Говоримо им да нека деца имају боју очију као њихове маме, тате, а нека деца као баке, деке итд. Објашњавамо да се око састоји од зенице, беоњаче, нерва, очног мишића. Радимо вежбе за око.

    Прича пред спавање: „Немој да се плашиш“

    Енглески језик: Kindergarten song – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска и млађа група: показујемо слике животиња, разговарамо зашто је њима важно да добро чују, говоримо о човеку и како он чује. Истичемо да уво има и унутрашње делове. Разговараћемо о ушима као делу тела који нам омогућава да чујемо различите звуке. Пуштамо звуке и деца погађају иструменте које чују.

    Прича пред спавање: Чаробно уво

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Музичко забавиште: Пре и после јела, Од вртића до вртића – 9 – 9,30

    Предшколска и млађа група: усвајање стихова песме „Вртић је створен“

    Вртић је створен за игру,

    дружење, забаву, причу..

    Ту се прва другарства

    и важна знања стичу.

    У вртићу се живот

    упознаје и воли.

    Научено у њему

    помаже ти у школи.

    У вртић смо пошли,

    чекали нас васпитачи

    за њих смо увек добро дошли.

    Енглески језик: And here come the spring flowers – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Једнодневни излет – послета „Дино парка“

  • 6. – 10. мај

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска група и млађа група: вршимо драматизацију приче “Сунце и Месец” помоћу апликација. Разговарамо о добима током једног дана. Затим деци кажемо одређено доба дана и прозовемо дете које ће опонашати неку радњу коју тада изводи. За свако доба дана (јутро, подне, вече) по двоје-троје деце опонаша по једну радњу, а да се не понављају. Показујемо слике чији је редослед промењен. Деца имају задатак да логички распореде слике онако како радње обављају у току одређеног дела дана (логички след).

    Прича пред спавање: Медвед и крушка

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска група и млађа група: васпитач доноси торбу у којој се налазе различите врсте сатова. Васпитач на часовнику покаже како се одређује колико је сати. Објасни малу и велику казаљку. Покаже секундару. На неколико примера покаже деци време на сату. Помогне деци која желе да наместе казаљке на неко изабрано време. Вежбамо. Свако дете добије папир на коме је нацртан часовник. Задатак му је да одреди време за нешто што воли (цртани, шетња, игра са другом…).

    Прича пред спавање: Снежана и седам патуљака

    Енглески језик: Kindergarten song – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска група и млађа група: Одлазак у Градску библиотеку, посета Дечјем одељењу и сусрет деце са књигом. Читамо приче и разговарамо о књигама. Након повратка у вртић правимо наше књиге.


    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Музичко забавиште: Миљено цвеће шарено, Киша пада – 9 – 9,30

    Предшколска група: од гласа до слова У. Игра на слово на слово У. Украшавамо слово у радним свескама. Читање приче о цару који је учио слово У.

    Млађа група: решавање задатака у часопису Крцко и попуњавање радног листа Весели вртић.

    Прича пред спавање: Дабар Љупче прави мост

    Енглески језик: Kindergarten song – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска и млађа група: изводимо кратку драматизацију „Живот пре човека“ и разговарамо о ономе што смо чули. Говоримо о прошлости и будућности. Доносим стару корпу да погледамо старе предмете које смо донели. Говоримо деци да су те предмете наше баке и деке користили у прошлости, а да сада ми користимо другачије и да ћемо тек када порастемо користи, и још неке друге предмете. Новије.

    Бирамо дете бројалицом. Задајемо му да изговори једну ситуацију, деца погађају да ли се она десила у прошлости, садашњости или будућности.

    Прича пред спавање: Јеж Мики

  • 22. април – 3. мај

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска и млађа група: изражајно читамо „Пролећну песму“ и водимо разговор о њој. Истичемо шта животиње раде у пролеће. Бројалицом одабирамо два детета која стоје једно наспрам другог држећи се за руке, руке су у узручењу. Једно дете је „медвед“, а друго „лептирић“. Остала деца певају песму и провлаче се испод њихових руку. Када се песма заврши руке се спуштају, а дете које буде ухваћено бира да ли ће стати иза „медведа“ или „лептирића“. На крају се екипе надвлаче. Екипа која прва пређе линију је изгубила у игри. Подсећам децу и на текст песме „Ласте проласте“.

    Прича пред спавање: „Мало јагње“

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшкоклска и млађа група: Упознајемо се са Ускрсом као празником. Разговарамо о обичајима које тада спроводимо. Усвајамо стихове песме „Ускршње јутро“:

    Ускршње јутро кад се јави

    сваком на лицу осмех заблиста.

    Данас је празник, данас се слави

    дан васкрсења Исуса Христа.

    Шарена јаја на столу стоје

    у исплетеној корпи од прућа,

    свако од нас ће добити своје,

    остаће једно – наш чуваркућа.

    Поздравимо спаситеља,

    његова је била жеља

    да нас води љубав, вера, нада.

    Човечанство нека цело

    Исусово следи дело.

    Прича пре спавања: „Супер робот“

    Енглески језик: This is may best friend Easter is coming – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска и млађа група: Пред децу доносимо различите врсте сатова. Разговарамо о њиховим карактеристикама и истичемо зашто је добио такав назив. Истичемо важност мерења времена. На часовнику покажемо како се одређује колико је сати. Објаснимо малу и велику казаљку. Покажемо секундару. На неколико примера покажемо деци време на сату. Помогнемо деци која желе да наместе казаљке на неко изабрано време. Вежбамо.

    Свако дете добије папир на коме је нацртан часовник. Задатак му је да одреди време за нешто што воли (цртани, шетња, игра са другом…). Учиниће то тако што ће нацртати малу и велику казаљку. Након тога, свако покаже свој цртеж и објасни колико је сати на његовом сату и шта он у то време воли да ради.

    Прича пре спавања: „Уображена врана“

    ЧЕТВРТАК:Јутарње петоминутно вежбање.

    Музичко забавиште: Другарство – 9 – 9,30

    Предшколска и млађа група: помоћу шарених трака и црног хамера правимо ускршњег зеца. Решавамо задатке у часопису Крцко.

    Прича пре спавања: „Веверица Наца нема реп“

    Енглески језик: Easter is coming – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Велики петак – нерадни дан

    ПОНЕДЕЉАК: Васкршњи празник – нерадни дан

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Припремна и млађа група: вршимо драматизацију приче „Сунце и Месец“ помоћу апликација. Деци кажем одређено доба дана и прозовемо дете које ће опонашати неку радњу коју тада изводи. За свако доба дана (јутро, подне, вече) по двоје-троје деце опонаша по једну радњу, а да се не понављају. Показујем слике чији је редослед промењен. Деца имају задатак да логички распореде слике онако како радње обављају у току одређеног дела дана (логички след).

    Прича пре спавања: „Нерасположена овца“

    СРЕДА И ЧЕТВРТАК: Првомајски празници – нерадни дани

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Припремна и млађа група: изводимо кратку драматизацију „Живот пре човека“ и разговарамо. Истичемо шта је прошлост, садашњост и будућност. Деца седају у полу круг. Бирамо дете бројалицом. Задајемо му да изговори једну ситуацију, деца погађају да ли се она десила у прошлости, садашњости или будућности. Игру завршавамо када сва деца дођу на ред.

    Прича пре спавања: „Зец и његови пријатељи“

  • 15. – 19. април

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска и млађа група: Постављамо деци загонетке о тешким и лаким предметима. Показујемо перо, лопту, балон, коцке, столицу и сл. Рукама процењујемо који су тешки, а који лаки предмети. Старија деца експериментишу који прeдмети пливају, а који тону. Решавамо задатке у радном листу из математике.

    Прича пред спавање: „Човек који никада није лагао“

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање помоћу реквизита (обручеви, лопте)

    Предшколска група: Од гласа до слова Т (тражимо предмете, имена које почињу и које се завршавају на слово Т. Тражимо слово Т у средини и на крају речи). Попуњавамо радне листове из говора.

    Млађа група: Решавање задатака у часопису Крцко и Ја у вртићу.

    Прича пред спавање: „Крај Кануто“

    Луткарска позоришна представа у вртићу „Три прасета“

    Енглески језик: Perfect birthday presents – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска и млађа група: пуштамо звуке временских појава (падање кише, грмљевина, ветар). Деца имају задатак да их препознају. Двоје, троје деце нека исприча када су видели нешто: кишу, олују, јак ветар, грмљавину… Показујемо деци апликације временских прилика. Разговарамо о ономе што видимо на слици. Децу делимо у групе.

    Прва група – вата, лепак, папир и браон темпера. Темперу наносе на шаку. Од трагова остављених на папиру сликају дрво са гранама. Наносе лепак и лепе вату (или беле салвете) и тако стварају снег. Друга група – штапићи за уши, плави фломастер и папир. Задатак им је да нацртају облак и залепе штапиће за уши исечене на краће делове и тако осликају кишу. Трећа група – колаж папир жуте боје, лепак и скица Сунца. Деца имају задатак да исцепкају колаж папир на комадиће и залепе их тако да испуне контуре Сунца. Четврта група – папир, жути фломастер, плава

    темпера и лепљива трака. Деца залепе траку у облику грома на средини папира. Плавом темпером обоје остатак папира.

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Музичко забавиште: Пролеће у шуми – 9 – 9,30

    Предшколска и млађа група: подсећамо се временских појава након чега постављамо загонетке деци. Цртамо на папиру сунце, облак са громом, облак са снегом, кишу и ветар. Изводи дете које извлачи једну апликацију коју поставља испод одговарајуће временске појаве. На апликацијама је приказано како временска прилика утиче на човека. Водимо разговор. Након тога децу делимо у три групе. Свака група добија већи папир и фломастере. Прва група црта ствари којима се чувамо од сунца. Друга група црта ствари којима се чувамо од хладноће. Трећа група црта свари којима се чувамо од кише.

    Прича пред спавање: „Икс означава место“

    Енглески језик: Perfect birthday presents – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска и млађа група: деци читамо песму „Јесен“ М. Стефановића и постављамо деци допуњалке и питалице. Како тачно одговоре разговарамо о понашању наведене животиње у јесен. Играмо игру где дете опонаша једну шумску животињу. Остала деца покушавају да погоде о којој је животињи реч и кажу шта ради она у јесен, како се припрема за зиму.

    Прича пред спавање: „Јела“