Архиве категорија: План рада „Три фртаља краља“

План рада за групу „Три фртаља краља“

  • 17. – 21. децембар

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: Постављамо откривалицу. На папиру је нацртана шума прекривена снегом у којој медвед у пећини спава, птице на грани, јазавци испод земље у рупи, вукови у чопору. Папир прекривамо мањим папирима. Деца прилазе и откривамо. Да би открили део морају тачно да одговоре на питања везана за промене у шуми током зиме. Истичемо које животиње видите на паноу и како се оне понашају зими.

    Решавање задатака у часопису “Крцко”.

    Млађа група: Разговарамо о животињама – зимским спавалицама (медвед, јеж, веверица, риба, жаба, миш, хрчак, итд., показујемо апликације) Како изгледају? Чиме се хране? Где се крију током зиме? Помињемо и птице које се селе у топлије крајеве.

    Прича пред спавање: “Гавран и лисица”.

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: Изводимо покретну игру. Када изговоримо име једне животиње деца опонашају шта она ради зими. Нпр. када кажемо медвед деца лежу да спавају, када кажемо вук они се скупљају у чопоре, тј. мање групе. Када кажемо јазавац деца чучну, а када кажемо птица деца стоје раширених руку. Пратимо децу и испада дете које погреши. Решавамо задатке у радном листу из математике: усвајање појмова унутар-ван.

    Млађа група: Интерпретација приче „Јежева куцића“ Бранко Ћопић, разговор о причи (Ко се појављује у причи? Ко је кога позвао на ручак? Зашто Јежурка Јежић није желео да преспава код лије? Зашто су се лисица, вук, медвед и дивља свиња чудили јежу? Да ли су и они имали своју кућицу?…)

    Прича пред спавање: “Лав и миш”

    Енглески језик: New Year‘s resolutions – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: Од гласа до слова З (тражимо предмете, имена које почињу и које се завршавају на слово З. Тражимо слово З у средини и на крају речи). Попуњавамо радне листове из развоја говора – гласови могу бити различити. Читамо причу „Зечица Тина иде на зимовање“, разговарамо о прочитаном.

    Млађа група: Обрада бројалице „Падај, падај, снеже“; радимо задатке у радном листу Мала школа.

    Прича пред спавање: “Баш такав какав си”

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Музичко забавиште: „Деда Мразе, деда Мразе“ – 9 – 9,30

    Предшколска група: нудимо деци хамер, папире у боји, вату и правимо животиње које спавају целу зиму: медведа, јежа, итд. Решавамо задатке у радном листу из Света око нас.

    Млађа група: Ликовна активност: пресликавамо темпером животиње на папир, деца бирају животињу која је оставила највећи утисак на њих. Током сликања слушамо композиције Л. Ван Бетовена: За Елизу

    Прича пред спавање: “Летење у балону”

    Енглески језик: Jingle bells – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска: Упознајемо децу са северним и јужним полом. Говорећи како је тамо увек хладно током целе године. Да бисмо им што боље приближили непознато доносимо макету. Говоримо о белим медведима, пингвинима, поларним лисицама и другим животињама које живе на наведеном месту. Правимо пингвине од папирних ролница и помоћу стиропора израђујемо макету северног пола.

    Млађа група: Математичка активност: игра „Наћи своју кућицу“, деци се поделе медаљони различитих облика (круг, квадрат, троугао), задатак је да пронађу своју кућицу на знак васпитача, тако што ће утрчати у обруч у ком се налази исти облик као на њиховом медаљону. Ко погреши испада из игре. Циљ игре је упознавање и упоређивање облика.

    Прича пред спавање: Медвед и лисица

  • 10. – 14. децембар

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска група: Истражујемо како настаје снег, шта се дешава са снегом када је на собној температури, шта се дешава када се отопи и поново га изнесемо напоље на ниску температуту? Уочавамо промене и говоримо о агрегатним стањима које снег може да има (течно, чврсто). Решавање задатака у часопису „Крцко“.

    Млађа група: разговарамо шта је ледено и хладно напољу, које је годишње доба када пада снег, шта све можемо да радимо са снегом? Како правимо Снешка Белића, грудву? Усвајамо појам лопта-круг. Нудимо деци два круга и правимо снешка од папира.

    Прича пред спавање: „Мало јагње“

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска група: Излазимо у двориште вртића. Посматрамо своју сенку на снегу или уколико нема снега на белом чаршафу. Узимамо друге предмете и посматрамо сенке. Постављамо папире и цртамо сенке. Решавање задатака у радном листу Свет око нас – Сенке.

    Читамо причу: Крцо Орашчић и краљ мишева Е.Т.А.Хофман

    Млађа група: усвајање стихова песме „Први снег“. Разговарамо о тексту и томе када пада први снег. Решавање задатака у часопису „Крцко“.

    Прича пред спавање: „Лав кукавица“

    Енглески језик: New Year‘s tree – 12 – 12,30

    Дом културе: Крцко Орашчић и четири краљевства – 16 – 17,40 часова

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска група: Од гласа до слова Ж (тражимо предмете, имена која почињу и које се завршавају на слово Ж. Тражимо слово Ж у средини и на крају речи). Попуњавамо радне листове из говора – гласови могу бити различити.

    Млађа група: разговарамо како се облачимо када излазимо у двориште да се играмо са снегом. Доносимо различите рукавице, капе, шалове. Уочавамо да су неке рукавице имају прсте, а неке не. Ликовна активност: украшавамо рукавице и капе од папира.

    Прича пред спавање: „Баш такав какав си“

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Музичко забавиште: „Зима, зима, е па шта је“ – 9 – 9,30

    Предшколска група: Како се облачимо када пада снег? Узимамо рукавице, бројимо колико има прстију. Упознајемо се са бројем један. Стављамо рукавице на руке и уз помоћ десет прстију правимо једну грудву (уколико не буде снега импровизујемо). Маказама сечемо по једну рукавицу и белом темпером отискујемо једну шаку. Решавамо радне листове из математике: број један.

    Млађа група: уз помоћ звечки радимо ритмичку вежбу уз песму „Пахуља“. Решавамо задатке у радном листу „Мала школа“.

    Прича пред спавање: „Летење у балону“.

    Енглески језик: Presents – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска и млађа група: Покретна игра – нудимо деци обручеве, искројене кружиће, шаргарепу и лонац. Деца се деле у парове и на одређен знак је потребно да формирају Снешка Белића. Затим излазимо у двориште и организујемо игру да грудвом погоде мету. Уколико не буде снега деци дајемо мале лоптице које ће бити величине као грудва.

    Прича пред спавање: „Лисац и колачи“.

  • 3. – 7. децембар

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: Обнављамо месеце у години. Издвајамо оне који обухватају зиму као годишње доба. Истичемо како изгледа један дан зими. Када је зима кад дођете из вртића одмах је мрак. Ако изађете у шетњу са мамом после вртића, тада је мрак. Показујемо зашто је у зиму дан кратак, а ноћ је дугачка. Објашњавамо револуцију – кретање планете Земље око Сунца. Када се Земља приближи Сунцу то је лето, много топлоте и светлости, мало даље је јесен, свега је мање, а када је Земља најудаљенија од Сунца, тада је зима, хладноћа и мрак.

    Млађа група: Сва деца седе у формацији круга. Једно по једно дете у круг причају о томе шта раде када је дан, шта раде када је ноћ, како се поздрављамо када је дан? А шта кажемо када кренемо на спавање, када је ноћ?

    Прича пред спавање: „Мачак у чизмама“

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: Играмо игру – Сунце, Месец и Земља. Подела се изврши уз помоћ беџева (једно је дете Сунце, остали су Земља или Месец). Дете-Сунце стане у средину собе и не помера се. Изађе један пар деце (Земља и Месец) и васпитач им помогне да обиђу круг око Сунца тако да се током обиласка дете – Земља окреће око своје осе и око детета – Сунца, а дете – Месец га прати окрећући се око детета – Земље. Остали посматрају. Затим други пар уради исто. Попуњавамо радан лист из света око нас – наша планета Земља.

    Млађа група: обнављамо како изгледа један дан зими. Играмо игру „Дан и ноћ“.

    Прича пред спавање: „Снежана и седам патуљака“

    Енглески језик: My room – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: Од гласа до слова Е (тражимо предмете, имена које почињу и које се завршавају на слово Е. Тражимо слово Е у средини речи). Попуњавамо радне листове из развоја говора – изговарамо и издвајамо речи које се завршавају на слово Е.

    Млађа група: доносимо хамер папир који је подељен на два дела. Једна половина је обојена тамно плавом бојом, а друга је бела и на њој нацртано сунце. Разговарамо шта зими радимо преко дана, а шта кад падне мрак. Деца лепе слике радњи које раде преко дана на светлу страну хамера, а оне које раде ноћу на тамну страну хамера.

    Прича пред спавање: „Биберче“

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Музичко забавиште: „Куцање ритма“ – 9 – 9,30

    Предшколска група: помоћу темпере осликавамо небо дању и небо ноћу. Вршимо анализу радова и говоримо о звездама и о Месецу. Истичемо најпознатије звезде. Доносимо Ларусову енциклопедију и показујемо деци шта се све можемо видети у свемиру, са наше планете, када падне ноћ.

    Млађа група: Попуњавање радних листова „Мала школа“ и израда задатака у часопису „Крцко“.

    Прича пред спавање: „Храбри мали кројач“

    Енглески језик: My room – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: постављамо полигон са радњама које деца раде током дана и ноћи. Прво устају, растежу се, затежу кревет, прелазе пут по канапу до вртића, склапају коцке, постављају и прибирају ручак, одлазе до кутка фризера умивају се и мажу крему и долазе до кревета и лежу. Решавање задатака у часопису „Крцко“.

    Млађа група: изводимо говорне вежбе. Деца седе у кругу. Бројалицом бирамо једно дете које говори шта ради чим устане, бира друго дете које се надовезује шта оно ради након поменуте радње. Деца истичу сплет различитих радњи док не падне ноћ и легну да спавају. Потребно је да уобличе причу како проводе један дан. Игра траје док сва деца дођу на ред.

    Прича пред спавање: „Мајмун и будаласти тигрови“

  • 26. – 30. новембар

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска група: Постављамо точак са пословима које људи раде током четири годишња доба. Децу су у кругу. Дете које има лопту има задатак да говори о месецима које обухвата то годишње доба и шта оно тад ради. Игра се завршава кад сва деца дођу на ред. Деца, подељена у пет група добијају апликације са месецима. Задатак је да распореде месеце по реду, уз обавезно именовање: јануар је први, фебруар је други… На четири папира цртају зиму, пролеђе, лето и јесен и смештају месеце на одговарајуће годишње доба.

    Млађа група: доносим кутију са деловима гардеробе. Замолим децу да је распореде на основу тога шта би зими носили. Деца прилазе, узимају по једну ствар. Говоримо да је пре пролећа било најхладније годишње доба – показујем деци слику парка у зиму.

    Прича пред спавање: „Вук у јагњећој кожи“

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска група: Разговарамо о зими као годишњем добу. Истичемо када она почиње и када се завршава. Објашњавамо како настаје снег и где он оде када се отопи. Постављамо питалице везане за зиму из књиге „Логопедове питалице за причалице“. Решавамо задатке у радном листу- свет око нас.

    Млађа група: разговарамо о променама које се дешавају у парку током годишњих доба. У завршном делу изводимо игру „Узми праву ствар“. Децу делимо у две групе. Испред њих на одређеној раздаљини постављамо кутију са гардеробом и даровима које нам доноси свако годишње доба (јесењи плодови, цвеће, воће, поврће, зимница) као и одређени предмети који су карактеристични за свако годишње доба (наочаре за сунце, кишобран, шешир, кабаница, Деда Мраз). Деца имају задатак да на задато годишње доба стигне што пре до кутије и узме нешто од предмета или ствари везано за њега.

    Прича пред спавање: „Зашто тигар има пруге“

    Енглески језик: In the bathroom – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска група: упознајемо се са стиховима песме „Први снег“. Од гласа до слова Ђ (тражимо предмете, имена, животиње које почињу и које се завршавају на слово Ђ. Тражимо слово Ђ у средини речи). Попуњавамо радне листове из говора – изговарамо и исписујемо почетно слово.

    Млађа група: правимо асоцијацију о зими помоћу слика. Решење је зима (санке, снешко белић, капа и шал). Истичемо карактеристике зиме као годишњег доба.

    Прича пред спавање: „Два човека и медвед“

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Музичко забавиште: „Где је онај цветак жути“ – 9 – 9,30

    Предшколска група: на шпер плочу постављамо лепак направљен од брашна. Деци доносимо вуницу, гранчице зимзеленог дрвећа. Групним радом деца покушавају да прикажу зиму као годишње доба. Решавање задатака у часопису „Крцко“.

    Млађа група: постављамо полигон са чуњевима и обручевима. Деца вежбају провлачење, обилажење и пребацивање обруча са руке на руку.

    Прича пред спавање: „Жабино краљевство“

    Енглески језик: In the bathroom – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска група: одлазимо у парк. Постављамо полигон. Имитирамо како је медвед отишао до пећине да утоне у зимски сан. Газимо на прстима, затим широким раскорацима, провлачимо се испод дрвећа и одлазимо до жбуња које представља пећину. Наглашавамо који је „меда“ био најспретнији.

    Млађа група: Усвајање стихова песме „Падај, падај снеже“. Решавање задатака у часопису „Крцко“.

    Прича пред спавање: „Старац и злато“

  • 19. – 23. новембар

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: показујемо слику старих људи. Тражимо од деце да нам објасне слику, као и изглед људи на њој. На пано постављамо слику бебе, детета, слику родитеља и на крају слику баке и деке. Посматрамо и говоримо о старости. Правимо пано са животним циклусом сваког детета где цртају како замишљају себе као одрасле и у старости. Решавање задатака у радним листовима из Света око нас.

    Млађа група: причамо о стварима које деца помажу бакама и декама, како изгледају њихове баке и деке, итд. Деца говоре о својим декама, њиховим занимањима и времену које проводе са њима. Решавање задатака у часопису Крцко.

    Прича пред спавање: „Царево ново одело“

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: читамо причу Деда зец. Разговор о томе да ли посећују своје баке и деке, шта воле да раде са њима, како се осећају када су са баком или деком, како проводе време са њима? Од гласа до слова Д (подстицати децу да најброје предмете који почињу и који се завршавају на слово Д. Тражимо слово Д у средини речи).

    Млађа група: Правимо поклоне (честитке) за баке и деке. Закључујемо да су, захваљујући својим годинама и животном искуству, мудри. Какви су још стари људи? Неки од њих су болесни и слаби, па им је потребна помоћ. Како им можемо помоћи? Разговарамо како бринемо о старима.

    Прича пред спавање: „Златокоса и три медведа“

    Енглески језик: In the bathroom – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: обнављамо називе дана у седмици. Режемо 7 кругова од картона и повезујемо их канапом. Сваки картон представља по један дан у недељи. На сваки дан (круг) лепимо браће и сестре по старости. Посматрамо редослед дана у недељи. Који дан долази после понедељка? Шта је сутра у односу на уторак? Ако је данас четвртак, шта је било јуче? Сећамо се претходних дана и догађаја. Наглашавамо да суботу и недељу зовемо „викенд„. Ми не идемо у вртић. Причамо о томе шта радимо викендом. Правимо недељни дневник у сликама. Графомоторичке вежбе.

    Млађа група: Говоримо како бака и дека чине један пар. Упознајемо децу са наведеним појмом и испробавамо шта је све лакше у пару. Пуштамо лагану музику и деца плешу у паровима.

    Прича пред спавање: „Краљ гусара“

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: организујемо игру „Кад радимо заједно“. Учимо децу да играју коло које су играле наше баке и деке. Изводимо покретну игру „Кад смо били бебе“. Решавамо задатке у часопису „Крцко“.

    Млађа група: замишљамо како би изгледале поједине радње када је наш организам стар и изнемогао, покушавамо да из различитих положаја дохватимо ствари, да се крећемо уз помоћ штапа. Наводимо ситуације из окружења када помажемо старима: у превозу, продавници, на пијацу, улици..

    Прича пред спавање: „Само још мало да пливамо“

    Музичко забавиште: „Разболе се лисица“ – 9 – 9,30

    Енглески језик: In the bathroom – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: постављамо слике и обнављамо сва доба у човековом животу. Деца седе у полукругу и бројалицом бирамо једно дете. Пантомимом покушава да опонаша радње које обављамо у одређеном добу. Нпр: пузимо, цуцамо лажу, играмо се, усисавамо, косимо, стружемо дрва, кувамо, простиремо веш и сл. Друга деца после поновљених покрета (које имају функцију телесног вежбања) треба да погоде у ком добу вршимо задату радњу. Игра траје у складу са интресовањима деце.

    Млађа група: цртамо од најмлађег до најстаријег члана породице.

    Прича пред спавање: „Кратковида жирафа“

  • 12. -16. новембар

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање.

    предшколска група: идемо у посету једном родитељу на његово радно место. Током шетње разговарамо са децом о томе где људи раде (посматрамо радње на које наилазимо), зашто раде, да ли ће и они радити,итд.? При доласку до радног места родитеља он се представља, укратко објашњава чиме се бави и затим обилазимо оно са чим се родитељ сусреће током радног времена. Захваљујемо се на гостопримству и враћамо се  у вртић. Решавање задатака у часопису Крцко.

    млађа група: организујемо радионицу за израду накита за одрасле: правимо огрлице, наруквице, минђуше од фолије, перлица, пластелина, семенки, макарона, итд.

    Енглески језик: In the kitchen – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање.

    предшколска група: разговарамо о утисцима и о прославама и баловима за младе. Закључујемо заједно да без знања корака за плес не можемо отићи на бал. Зато учимо неке основне кораке Бечког валцера (прилагођене њиховом узрасту) и као једну од бржих игра учимо Ча-ча-ча.

    млађа група: Пуштамо музику где деца плешу. Додајемо балоне између деце. Кад завршимо плес задајемо да балон баце што даље. Посматрамо шта се дешава и затим експетиментишемо са разним материјалима како би упоредили брзину кретања са брзином кретања балона. Бацамо предмете од дрвета, пера (лоптица за багминтон), папирне авионе и др. Утврђујемо материјале од којих су предмети направљени и повезујемо  са брзином кретања. Посматрамо и начине кретања у зависности од облика: лопта се покреће на додир, котрља се за разлику од коцке. Бацамо лист папира, примећујемо да неће летети, за разлику од папирног авиона који такође правимо.

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    предшколска група: Усвајање стихова песме „Кад порастем шта ћу бити“. Попуњавамо радне листове из света око нас: занимања одраслих људи; лепимо слику одрасле особе у животном циклусу човека. Изводимо језичку игру. Од гласа до слова Г (тражимо предмете, имена, животиње које почињу и које се завршавају на слово Г. Тражимо слово Г у средини речи). Попуњавамо радне листове из говора.

    млађа група: Говоримо о свим добима чланова њихове породице. Задајемо им задатак да нацртају чланове своје породице. Отискујемо шаку испод детета, а остали чланови породице на дечјем раду исто то чине и потом враћају рад.

    музичко забавиште: Имитирање животиња уз музику и покрет – 9 – 9,30

    енглески језик: In the kitchen – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    предшколска група: организујемо игру „У продавници“ где  купујемо материјал за шивење гардеробе за одрасле. Постављамо велико парче „купљеног“ материјала  на сто. Деца  сунђере (које смо предходно исекли и залепили на дрвене штапиће) умачу у боју и шарају материјал. Њега користимо за шивење хаљине за одрасле. Како бисмо били сигурни меримо дужину уз помоћ траке, шака, штапа. Меримо дужину хаљине. Упознајемо децу са појмом 1м. Меримо сто, дужину просторије. Попуњавамо радне листове из математике: мерење дужине.

    млађа група: доносимо гардеробу за одрасле. Распоређену гардеробу деца користе како би се по сопственој жељи обукла у одраслу особу. Организујемо модну ревију. Скинуту гардеробу постављамо на под, а затим преко ње стављамо дечје ствари. Упоређујемо рукаве, ногавице, појас на панталонама, итд. Закључујемо да је одећа одраслих шира и дужа од дечје одеће. Решавање задатака у часопису Крцко.

  • 5. – 9. новембра

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколка група: разговоромо о томе како деца започињу дан, како изгледа њихов пут до вртића и o томе које просторије користимо у вртићу. Дајемо деци задатак да драматизују једну ситуацију која показује лепо понашање за столом, а затим једну која није примерена. Подсећамо децу да је здраво појести воће, као што и ми чинимо сваки дан. Посматрамо посуђе (лонце, шерпе, ванглице, итд.). Говоримо о њиховој дубини и величини. Они су различите запремине јер у посуде можемо сипати различите течности. Пресипамо течност из једне у другу посуду и уочавамо шта се дешава. Исто то поновљамо и са флашама и чашама различитог облика, а исте запремине. Попуњавамо радне листове из математике: појам запремине.

    Млађа група: разговарамо о стварима које деца воле да раде у вртићу, које игре. Изводимо покретну игру „Зауставите миша“. Деца формирају круг са раширеним ногама тако да им се спољни део стопала додирује. У средини круга налази се дете са лоптом у рукама миш. Дете у кругу настоји да котрљајући лопту протури између ногу неком од деце која формирају круг. Дете према коме је усмерена лопта настоји рукама да је заустави. Уколико не успе, одлази у средину круга. Играмо игре које деца желе.

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: дан започињемо слушањем школских песмица: Кад у школу кренем – Дечји хор „Рибњачки“; Граја у школском дворишту – Драган Лукић; Ау што је школа згодна – Колибри; Кад школско звоно звони – Ти и ја. Облачимо децу и одлазимо у школу Вук Караџић. Током шетње говоримо о учионици на отвореном. Присећамо се са децом приче о Ивици и Марици. Како су они спознали пут којим су већ прошли. Посматрамо стазу којом идемо, каква је (права-крива), а затим заједно се крећемо замишљеном кривом линијом формирајући возић чија је станица школска клупа. Седамо и попуњавамо радне листове из говора: дуге и кратке речи.

    Млађа група: разговарамо о детињству. Упознајемо децу и са школским добом кроз које дете пролази. Доносимо неке ђачке ствари које распоређујемо на столове. Деца прилазе и посматрају их. Упознајемо се са појмом скупа.

    Енглески језик: In the kitchen – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: време посвећујемо да се деца упознају са песама о детињству. Усвајамо стихове песме „Кад би ми дали један дан“. Попуњавање задатака у радном листу Логика: вежбе за повезивање објекта са циљем.

    Млађа група: говоримо деци о вршњацима, другарству и учимо их стихове песме „Добар друг

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: изводимо покретне игре у дворишту вртића: „Ласте проласте“, „Топло, хладно, вруће“, „Хоки-поку“. Решавање задатака у часопису „Крцко“.

    Млађа група: Цртамо један дан нашег детињства. Излажемо их и анализирамо. Сечемо човечуљке од папира и ређамо у низ како бисмо украсили собу.

    Енглески језик: In the kitchen – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: од гласа до слова В (тражимо предмете, имена, животиње које почињу и које се завршавају на слово Б. Тражимо слово В у средини речи). Попуњавамо радне листове Могу лепо да пишем.

    Млађа група: узимамо дечије свеске. Посматрамо фотографије деце у њима. Разговарамо како су изгледали кад су били мали, како изгледају сад. Записујемо дечје исказе о томе шта највише воле да раде у свом детињству. Правимо пано са одговорима.

    Музичко забавиште: „Једног дана решио мој тата“ – 9,30 – 10

  • 29. октобра – 2. новембра

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: говоримо деци да пре него што сам дошли код њих срели смо Срећка (показујемо гињол лутку уз карактеризацију гласа) који је желео да вам пренесе једну причу о Првој срећи. Разговарамо о томе да ли децу доносе роде, где се бебе рађају, како бринемо о њима, итд. Попуњавамо радни лист из Света око нас. Лепимо апликације на прву фазу живота човека.

    Млађа група: затворамо очи и направимо мрак као што је био док смо били у мамином стомаку. Доносимо бебу лутку и разговарамо како се бебе понашају, шта једу, како их пресвлачимо, итд. Децу делимо у две групе. Организујемо игру пресвлачења бебе (лутке).

    Прича пред спавање: „То није мој бата“

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: Доносимо гардеробу беба и деце.  Упоређујемо дужине рукава, ширине ногавица, величину обуће. Доносимо флашицу, лажу, звечку. Постављамо лутку и деца треба да поставе ствари наспрам, између, поред и тиме усвајају релације положаја. Радимо радне листове из математике релације наспрам, између и поред.

    Млађа група: Усвајање стихова песме о беби „Право име“ Дружина Киш. Смишљамо имена за бебе. Пуштамо успаванке за бебе. Разговарамо о њиховој интонацији, јачини. Говоримо колико бебе спавају.

    Прича пред спавање: „Лавићев први дан“

    Енглески језик: It’s autumn! – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: Постављамо полигон. Децу делимо у две групе. Потребно је да се деца  прво провуку кроз ужи, па затим кроз шири обруч, а затим бебине ствари сместе у торбу (торба је направљена од кутије која има уже и шире отворе кроз које морамо убацити бебине ствари: цуцлу, пелену, звечку, козметику, капице, одећу, итд.), подижу торбу високо и прелазе преко ужег, а затим ширег мостића (израђен од картона) до бебе. Свака група облачи и преповија своју бебу.

    Млађа група: Правимо ципелице за бебе од хамер папира, вунице, пертли, папир пене, шарених папира. Радимо задатке у часопису „Крцко“.

    Прича пред спавање: „Супер ципеле“

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: усвајамо стихове песме „Како сам се родио“.  Од гласа до слова Б (тражимо предмете, имена  који се завршавају на слово Б. Тражимо слово Б у средини речи). Попуњавамо радне листове из говра: упознајемо се са самогласницима.

    Млађа група: распоредићемо се у колону. Прво ћемо да раширимо ноге, а онда ће свако дете проћи кроз формиран тунел тако што ће пузати као беба. Када сва деца прођу онда ће се провући кроз раскорак који васпитач ради. То исто ћемо поновити и са пробацивањем лопте кроз ужи и шири раскорак.

    Прича пред спавање: „Три мала човека“

    Енглески језик: – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: родитељи доносе фотографију деце када су били бебе и неку садашњу. Постављамо их на сто и упућујемо децу да запазе сличности и разлике, тако да сва деца дођу на ред. Деца треба да уоче да су, у односу на бебе, сада велики, а тада су били мали. Деци лепимо налепнице лаже, бенкице и звечке. На сваком столу се налази предмет који има и на налепници. Потребно је да формирају скуп око стола на коме се налазио тај предмет, посебно скуп бенкица, скуп звечки, итд. Када  то ураде играмо се речима чиме смо богати дечји речник (демунитивима, аугментивима).

    Млађа група: Одлазимо у посету јасленој групу и посматрамо бебе, њихово понашање (ход, храњење, плакање, смејање, говор, итд.) и како се медицинске сестре-васпитачи брину о њима. Дозволили смо деци да  поставе питања сестрама у складу са интресовањима о бебама. Након завршеног разговора посматрамо простор и онда децу враћамо у собу где се игају: Замислите да сте мали у пеленама, гучете јер не умете да говорите, не знате још увек да ходате, већ пузите, итд.: Истичемо колико су бебе нежне, осетљиве и да морамо да их пазимо. Објашњавамо деци да бебе не могу одмах да држе стабилно главицу, стоје на ногама и показујемо им вежбе којима се јача врат, мишићи ногу (лежњаци, трбушњаци). Заједно вежбамо.

    Прича пред спавање: „Супермакса“

    Музичко забавиште: „Била мама кукумка“  – 9,30 – 10

  • 15. – 19. октобар

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање

    предшколска група: Драматизујемо причу „Вредне руке јесени“ Пеђе Трајковић. Разговарамо о причи и упознајемо се са појмовима лево-десно. Деци постављамо на десну руку црвену наруквицу, а на леву плаву. Излазимо у двориште и покушавамо да дођемо до одређених предмета усмервањем помоћу наредби. Затим деци затварамо очи и понављамо игру.

    Попуњавамо радни лист из математике о релацији лево-десно.

    млађа група: Разговор о протеклом викенду, препричавано занимљиве догађаје, необичне ситуације…

    Започињем разговор шта радимо пред спавање, стављам акценат на личну хигијену.

    Учимо како се правилно перу зуби.

    радни листови: Мала школа и Крцко

    прича за спавање: Лаку ноћ, малени

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање

    предшколска група: Деци дајемо боје за сликање рукама. Она оцртавају своје шаке и лупом посматрају разлике. Затим лепе мали лист на средини шаке. Другу игру коју изводимо у функцији понављања математичких појмова лево-десно је играње поред столице. Деци дајемо задатак пре пуштања музике (да стану на столицу, да се сагну испод столице, да стану са њене леве-десне стране. Када стане музика потребно је да ураде задатак тачно поред своје столице.

    Решавање логичких задатака у радном листу.

    млађа група: Ови витамини баш су фини, дан здраве хране

    Причамо о воћу и поврћу и витаминима који се налазе у њима.

    ликовна активност:Точак витамина“  Хамер, разне сличице поврћа и воћа, лепак, лишће…

    (Класификујемо воће и поврће, именујемо и лепимо на одговарајуће место на точку где су исписани и обележени одговарајући витамини)

    прича за спавање: Снежана и седам патуљака

    енглески језик: Daily routines at home – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање

    предшколска група: Доносимо  пано на коме се налазе стабљике и дрвеће јесењег воћа. Деца узимају апликације и смештају на одговарајуће место.Поред очигледних примера водимо разговор о наведеном воћу. Децу упознајемо са врстама грожћа. Наводимо их да нам кажу шта се све прави од грожђа: вино, компот, сок… Обрађујемо појмове у, на смештајући грозд (узимамо из кухиње где је воће) у корпу, на сто, поред.

     

    млађа група: Обрађујемо појмове изнад и испод у радном листу из математике. Усвајамо стихове песме Хигијена“  

    покретна игра: Боде, боде јеж

    прича за спавање: Златна гуска

    Позориште у вртићу: „Принцеза и жабац“ – 10,15

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    предшколска група: од хамер папира правимо флаше. Прстима осликавамо кругове љубичасте боје како би формирали грожђе које смештамо у претходно исечене облике флаше. Разговарамо о начину прављења вина и како су то радиле наше баке и деке.

    решавање задатака у часопису Крцко. 

     млађа група: Прича по сликама „Јабука“

    илуструјемо причу, техника акварел

    радни листови: Мала школа и Крцко

    прича за спавање: Зашто сунце и месец живе на небу

    музичко забавиште: Берем, берем грожђе – 9,30 – 10

    енглески језик:  Daily routines flash cards – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    предшколска група: Говоримо деци како морају воће које се налази у обручу са њихове леве стране, да сместе у корпе на другом крају собе. Дете узима воћку, ставља је на кашику и покушава прво да обиће око чуњева, затим пренесе преко столице, провуче кроз обруч и смести у корпу.

    графомоторички задаци у радном листу.

    млађа група: усвајање појмова ГОРЕ, ДОЛЕ; ИСПОД,  ИЗА, НА  кроз илустровану причу Бундева краљица јесени. Доносимо бундеву у вртић, посматрамо је, опипавамо, описујемо, цртамо… Правимо украс од бундеве који краси нашу радну собу.

    прича за спавање: Мачак у чизмама

     

  • 8. – 12. октобра

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање;

    Предшколска група: Богаћење искуства деце о временским променама и променама код човека/животиња у јесен.  Разговарамо о радовима на њиви и цртамо криву и праву бразду. Попуњавамо радне листове упознавајући се са појмовима криво-право.

    Mлађа група: Водимо разговор о томе које је годишње доба сада? Шта се то све дешава када је јесен са природом, које су боје највише заступњене? Шта раде маме, баке у јесен. Шта је то зимница? Од сувог лишћа које смо скупљали претходних дана правимо разне украсе, разгледнице.

    Прича пред спавање: „Лисица и слон“

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: Развој говорних способности, коришћење нових речи и израза и фраза везане за радове у јесен. Разлажемо своје име на слова, а затим на слогове. Радна свеска из развоја говора: проналазимо иста слова.

    Одлазимо у библиотеку. Учлањујемо децу и узимамо чланске карте. Изнајмљујемо дечје часописе на тему јесен. Користимо различите слике, цртамо и израђујемо наш јесењи часопис, који свакодневно допуњујемо.

    Млађа група: Посета зеленој градској пијаци – разгледамо воће и поврће, упоређујемо, правимо класификацију по боји, укусу, мирису. У вртићу класификујемо разно воће и поврће које смо нацртали на папирним картицама по разним налозима: боја, укус, врста.

    Прича пред спавање: „Нос који носи“

    Енглески језик: Daily routines in the kindergarten – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: Одлазимо у шетњу до Мораве. Уочавамо промене у природи. Посматрамо реку, дрвеће, лишће. Уочавамо разлику између листопадног и зимзеленог дрвећа. Сакупљамо лишће у кесу, спуштамо поред  кесе, на длан, итд.

    Радан лист из света око нас: Годишња доба; Карактеристике јесени као годишњег доба.

    Радан лист из математике: у, на, поред.

    Млађа група: Усвајање стихова песме „Зимница“. Деца доносе од куће  једно воће и поврће. Разговарамо ко је шта донео и описујемо производ. Деца имају задатак да нацртају своје воће или поврће које  су донели. Правимо изложбу цртежа.

    Прича пред спавање: „Да се мењамо?“

    Позоришна представа: „Размажени принц“ у Дому културе у 11 часова

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање.

    Предшколска група: Разговарамо о томе шта је метереолог, шта је ветар? Упознајемо се са стиховима песме „Ветар“. Правимо кишобране од папира, декоришемо и лепимо. Поподне читамо народну причу „Јесен“. Графомоторичке вежбе.

    Млађа група: Од поврћа и воћа које смо скупили претходног дана правимо зимницу. Слушамо песму „Поврћијада“ уз звуке песме правимо зимницу. Сецкамо воће и поврће и стављамо у тегле. Правимо и украшавамо папирни затварач за тегле: хамер, папир, колаж, лепак, конфете.

    Прича пред спавање: „Краљев бели слон“

    Музичко забавиште: Песме о јесени – 9,30 – 10

    Енглески језик: Daily routines at home – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње телесно вежбање;

    Предшколски узраст: Разликујемо и именујемо дрвеће на основу облика листа, плода и коре дрвета. Разликовање појмова испод-изнад и попуњавање радног листа из математике.

    Упознавање правила игре „Између две вастре“.

    Попуњавање часописа Крцко.

    Млађа група: Обрада приче „Прича увелог листа“. Ликовна активност: Јесење дрво, отискивање прстима боје јесени.

    Прича пред спавање: „Ти си много мали“