Архиве категорија: План рада „Три фртаља краља“

План рада за групу „Три фртаља краља“

  • 21. – 25. октобар

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Обележавамо Светски дан јабука – Помоћу загонетки деца откривају јабуку. Разговарамо о њеном изгледу, бојама, саставу витамина. Затим, драматизујемо причу „Јабука“ Драган Лукић, анализирамо причу и на крају се играмо игре погађања, једно дете објашњава воће које је извукло из корпе, а друга деца треба да погоде које воће је у питању.

    Прича пред спавање: „Бодљикаво прасе“

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Пројектно планирање – упознајемо се са уређајима који преносе звук. Уочавамо њихове карактеристике, како су изгледали некада а како сад, шта се то кроз време променило код њих.

    Прича пред спавање: „Златокоса“

    енглески језик: Small/big, short/tall – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање

    Физичка активност: Бацање и хватање лопте, у висину, даљину и преко препреке.

    Деца ће бити слободно распоређена, а касније у паровима. Први задатак ће бити да баце лопту у даљину, прво одозго, а затим одоздо оном руком којом користимо за цртање. Други задатак, деца ће слободно бацати лопту у висину и да је ухвате са обе руке, а потом бацати у даљину. Трећи задатак ће бити да деца бацају лопту свом другу који ће бити на растојању од 1.5 м, прво левом, па десном руком, а затим у седећем положају деца ће бацати са обе руке лопту свом пару. Четврти задатак је да деца баце лопту са висине главе преко препреке која је удаљена, а налази се на висини од 0,5 м.

    Прича пред спавање: „Мала жаба скаче“

    Музичко забавиште

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска група: упознајемо се са словом Г. Именујемо речи које почињу задатим словом и украшавамо га у свескама. Решавамо задатке у радном листу из развоја говора.

    Млађа група: решавамо задатке у часопису „Крцко“ и радном листу „Ја у вртићу“.

    Прича пред спавање: „Ко високо лети- ниско пада“

    енглески језик: Small/big, short/tall – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Обрада песме: „Јесен“

    И ове јесени слика је иста:

    шума умире и не блиста.

    Умире лишће, умире трава

    и дрвеће иде да спава.

    Умиру топли дани и ноћи,

    ни жбуњу нема помоћи.

    И рекао би сада свако:

    умире све, то је тако.

    Али у јесен рађа се киша,

    ветар што дува, па се стиша,

    облак љути што сунце гаси,

    и муња сјајна што кишу краси.

    Рађају се шивотиње многе,

    неке добре, а неке строге.

    Живот се ипак у јесен буди,

    запамтите ово добри људи.

    Прича пред спавање: „Мали паук“

  • 14. – 18. октобра

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Одлазимо у парк. Скупљамо јесење лишће и вршимо серијацију по величини, облику и боји. Покушавамо да придружимо пронађен лист одговарајућем дрвету.

    Прила пред спавање: „Једнорози чарају“

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Пројектно планирање – на иницијативу дечака из групе упознајемо се са звучницима и начинима настанка звука. Покушавамо да произвеедо звуке својим телом, а затим различитим предметима.

    Прича пред спавање: „Лептирица балерина“

    енглески језик: My pet – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање

    Одлазак на концерт плесног клуба „Луна“. Након концерта анализирамо утиске и разговарамо о плесу као игри. Подсећамо се плеса „Ча, ча, ча“

    Прича пред спавање: „Мала жаба скаче“

    Музичко забавиште

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Разговор о воћу и поврћу које нам стиже у јесен. Поред основних карактеристика упознајемо се и са начинима како да га сачувамо током зиме (туршија, компот, џем и сл.). Од донетог поврћа правимо туршију и компот од воћа. Упознајемо се са процесом кисељења поврћа и пастеризацијом воћа.

    Прича пред спавање: „Ко високо лети – ниско пада“

    енглески језик: My pet – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска група: упознајемо се са слобом В. Именујемо речи које почињу задатим словом и украшавамо га у свескама. Решавамо задатке у радном листу из развоја говора.

    Млађа група: решавамо задатке у часопису „Крцко“ и радном листу „Ја у вртићу“.

    Прича пред спавање: „Ово прасе“

  • 7. – 11. октобра – Дечија недеља

    ДЕЧЈА НЕДЕЉА

    ДА ПРАВО СВАКО – ДЕТЕ УЖИВА ЛАКО“

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Излет у Доњу Трепчу. Посета коњичком клубу „Грива“. Посматрамо коње, разговарамо о њиховим карактеристикама и упознајемо се са техником јахања.

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Одлазимо у посету фирме „Carbon“ где се деца упознају са техником штампе и начинима лепљења фолија на разлиите површине. Сазнајемо шта се све штампа, где можемо видети дигиталну штампу.

    Посећујемо фирму која се бави производњом различитих предмета од пластике. Посматрамо машину и алате који се користе током прављења штипаљки, посуда, корипица и др.

    Прича пред спавање: „Лукави зека и лав“

    енглески језик: How old are you? – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање

    Посета градској библиотеци – Задржавамо се и на дечјем одељењу где одвајамо време за читање књига по дечјем избору

    Прича пред спавање: „Мрав и скакавац“

    Музичко забавиште

    Јавна манифестација “Док прелазе брда и чуке, мама и тата држе се за руке” – радионице за децу и родитеље на Градском тргу у 16,30

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Излет у Сирогојно. Посећујемо Злакусу, обилазимо грнчара, пешачимо до пећине и улазимо у њу.

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Посета лекарима Хитне помоћи. Упознајемо се са њиховим занимањем и уочавамо карактеристике санитета, значајем сирене, одговорности запослених итд.

    Прича пред спавање: „Два човека и медвед“

  • 30. септембра – 4. октобра

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање, фокус на вежбе стопала

    Предшколска и млађа група: упознајемо се са годишњим добима, истичемо јесен као годишње доба, уочавамо његове карактеристике и именујемо дарове које нам она доноси

    Предшколска група: решавање радног листа „Свет око нас“

    Прича пред спавање: „Тужна принцеза“

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска група: Од гласа до слова Б (тражимо предмете, имена која почињу на слово Б, тражимо слово Б у средини и на крају речи). Попуњавамо радне листове из развоја говора. Украшавамо слово Б у радним свескама.

    Млађа група: решавамо задатке у радном листу „Ја у вртићу“

    Прича пред спавање: „Уображена врана“

    енглески језик: My mother, my father, my sister/brother and me – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска и млађа група: упознајемо се са даровима јесени (јабука, крушка, грожђе, дуња, жир, кестен и сл.)

    Ликовна активност по групама: отискујемо јесење плодове и сликамо

    Прича пред спавање: „Мала сирена“

    Музичко забавиште

    Позоришна представа: Чаробњак из Оза, Дом културе у Чачку

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање, фокус на вежбе кичменог стуба

    Предшколска група: усвајамо песму: „Дуње ранке“, учимо кораке

    Млађа група: усвајамо стихове песме „Хвала“ Ј. Ј. Змај

    Прича пред спавање: „Стидљиви октопод“

    енглески језик: My mother/father/sister/brother and me – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Предшколска група: Обнављамо кораке уз песму „Дуње ранке“. Решавамо задатке у раном листу из математике.

    Млађа група: Решавање задатака у часопису „Крцко“

  • 23. – 27. септембра

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Са децом разговарамо о разним врстама течности. Описујемо их. Стављамо деци повез на очи и дајемо им да пробају различите врсте течности: сок, млеко, јогурт, воду. Покушавају да је именују.

    Прича пред спавање: “Џејд и драгуљи”

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање

    На сто испред деце стављам разне врсте посуда за сипање течности. У једном бокалу се налази литар воде. Испробавамо да ли можемо ту количину воде сипати у литарску флашу. Затим демонстрирамо деци и она увиђају да стаје. Поред стаклене флаше стоји једна плитка посуда у коју сипамо исту количину течности. Заједно са децом проверавам да ли стаје иста количина течности. Затим ћемо заједно проверити да ли у две чаше које су различите висине и ширине може стати иста количина течности. Свако дете ће добити прилику да провери.

    Прича пред спавање: “Имали смо кокицу”

    енглески језик: I like my preschool because… – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање

    Правим експеримент да видимо како вода производи звук. У флаше исте величине сипам различите количине течности. Свако дете ће добити прилику да удари штапићем у сваку од флаша и слуша звук. Решавање задатака у часопису Крцко.

    Прича пред спавање: “Разболе се зека”

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Постоје неке течности које су гушће од других или ређе. Тако је, на пример, млеко гушће од воде, али исти литар воде стане у литарску флашу као и литар млека. Литар може бити и у чврстом стању. Тако, када замрзнемо воду добићемо лед, и када заледимо

    литар воде добићемо литар леда. На столу постављамо флашу са залеђеном водом, која се временом отапа па током дана заједно проверавамо количину. Правимо дугу од различитих течности и показујемо деци како се оне у чаши распоређују по густини.

    Прича пред спавање: “Ја сам чајник”

    енглески језик: I like my preschool because… – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Решавамо задатке у радним листовима. Читамо причу о цару који је учио слово А.

    Упознајемо се са словом А и набрајамо речи које почињу истим.

    Прича пред спавање: “Лаза Маза помоћник”

  • 16. – 20. септембра

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Васпитач поставља испред деце исечено воће. Деца праве воћну салату. Потребно је након завршенох задатка да међусобно процењују где има више, где мање воћа. Чија салата има највећу масу, а чија најмању.

    Прича пред спавање: “Имала Мара јагње”

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Пред децу постављамо коцке. Свако дете има задатак да направи кулу. Постављамо куле једну поред друге и одвајамо пар највећих. Затим издвојене поредимо и подижемо руком како би проценили масу. Деца закључују чија кула има највећу масу. Како би били сигурни можемо раставити коцке и поредити где је више утрошено коцки или их поредити на ваги.

    Прича пред спавање: “Мали морнар испловио”

    енглески језик: This is my friend – 12 – 13,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање

    Конструишемо са децом вагу од офингера и две кантице које качимо канапом. Децу затим делимо у две групе. На одређен знак она имају задатак да у што краћем року изаберу неке предмете у соби. Смештају га у кантицу на импровизованој ваги. Победник је група која изабере више предмета са већом масом.

    Прича пред спавање: “Маша и једнорог”

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Доносимо следеће конструктивне материјале: лишће, текстилне материјале, вату, вуну, куглице стиропора. Деци делимо по једну свилену чарапу. Имају задатак да направе лопту тако што ће пунити чарапу материјалом по жељи. Након формирања лопти децу постављамо у круг. Додају своју лопту другу испред себе и све тако док свако дете не дође у контакт са сваком лоптом. Разговарамо о њиховим масама. Поредимо их и процењујемо вагајући рукама. Одвајамо лопту која има највећу и најмању масу.

    Прича пред спавање: “Мече би да полети”

    енглески језик: This is my family – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Меримо своју масу на ваги. Меримо децу и записујемо у свеску. Каже им да ћемо их опет мерити јер ће се њихова маса (као и висина) повећавати.

    Прича пред спавање: “Како је зека изгубио реп”

  • 9. – 13. септембра

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Упознајемо се са појмом масе. Говоримо деци наше искуство које смо имали током посете продавнице. Доносимо 1кг брашна, шећера. Пресипамо у друге посуде и стављамо на вагу. Меримо предмете из нашег окружења на ваги, а претходно их процењујемо руком.

    Прича пред спавање: “Мачак у чизмама”

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Деци вежемо очи и пуштамо музику. Док траје композиција имају задатак да опипају стопалима пасуљ који је постављен по поду и затим ставе у џеп. Када се игра заврши меримо на ваги ко је највише пасуља скупио.

    Прича пред спавање: “Жалио се један паун”

    енглески језик: Our classroom – 12 – 12,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање

    Децу делимо у две групе. Постављамо вагу са два таса и испред ње конструктивне материјале распоређене у посудама (коцке, песак, воду и сл.). Једна група има задатак да на једном тасу направе одређен предмет користећи материјал по избору. Друга група посматра и треба да и она направи други предмет сличне масе, а различитог материјала, и постави на тас. Потребно је да група која одговара на изазов направи предмет исте масе.

    Прича пред спавање: “Огромна палачинка”

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Од пластелина, теста или глинамола правимо фигуре. Затим одмеравамо њихову масу тако што узимамо у руку две фигуре и процењујемо која је тежа.

    Прича пред спавање: “Месечево језеро”

    енглески језик: This is my friend – 12 – 12,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Деци делимо кутије од шибица. Доносимо конструктивне материјале као што су: песак, пиринач, шљунак, кукуруз, мак, грашак и сл. Задајемо да одаберу један материјал и напуне кутију са њим. Децу делимо у групе да упоређују масу својих кутијица. Нпр. много, али лако – у једној кутији се налази мак, а у другој – грашак. Која има већу масу? Како би игра била занимљивија деца се међусобно мењају.

    Прича пред спавање: “Врина бајка”

  • 2. – 6. септембра

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање

    На средини собе налазе се два идентична полигона за обе групе, у центру сваког налази се метар, око њега су траке које представљају стазе којима ће деца ићи до њега. Обе групе имају задатак да док траје одређена музичка композиција пронађу стазу којом ће најбрже доћи до метра, односно стазу најмање дужине. Чланови обе групе до решења могу доћи разговором, покушајима, мерењем уз помоћ делова тела (пре почетка игре сву децу подстичемо да договором дођу до заједничке стратегије у својој групи)

    Прича пред спавање: „Једнорози чарају“

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Деци делимо папире који ће представљати тепих, и задату дужину тепиха, метар и темпере. Чланови група заједно мере, секу и боје тепих (у току игре чланови групе морају се договорити ко ће мерити тепих, ко ће сећи а ко држати, које боје ће користити приликом бојења тепиха, да ли ће он имати неки мотив на себи…).

    Прича пред спавање: „Лептирица балерина“

    енглески језик: Hello, again! How are you? – 13 – 13,30

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање

    Децу делим у две групе. Групе седе за својим столовима, на сваком столу налази се шема на којој је нацртана шума, бакина кућа и неколико стаза које могу довести до ње. Свакој групи дајемо модел девојчице која представља Црвенкапу и говорим да је њихов задатак да заједничким снагама пронађу пут којим ће она најбрже стићи до баке, односно пут најмање дужине. Групе морају саме пронаћи начин на који ће решити овај задатак, разговором и договором морају осмислити стратегију (мерити стазе Црвенкапиним корацима, мерити стазе дужином шаке…). По завршетку представници обе групе показаће васпитачу и противничкој групи које је њихово решење и зашто. На крају проверавамо сваку стазу заједно и долазимо до закључка која група је пронашла најкраћу стазу.

    Прича пред спавање: „Мала жаба скаче“

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Одлазимо до атлетске стазе. Организујемо трку и меримо ко је највише претрчао. Меримо стазу дужине 60м и организујемо такмичење.

    Прича пред спавање: „Ко високо лети – ниско пада“

    енглески језик: Our classroom – 13 – 13,30

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    На великом папиру исцртавамо метар и меримо висину сваког детета. Како би деца могла лакше да уоче колико су високи цртају симбол по својој жељи и лепе на метар.

    Прича пред спавање: „Ово прасе“

  • 26. – 30. августа

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Читамо причи о раку кројачу и обнављамо појам метра. Доносимо различите врсте метара. Меримо дужину предмета у соби длановима, стопалима, помоћу штапа.

    Прича пред спавање: „Три мала човека“

    УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Децу делимо у групе од по 3 члана. Делимо папире различитих боја, маказе, оловке и штапић. Имају задатак да папире исеку на траке једнаке дужине, циљ игре је исећи што већи број трака исте дужине у свакој боји. Члановима групе пре почетка сечења саопштавамо да се морају договорити ко ће мерити траке и на који начин (уз помоћ датог штапића, прве исечене траке…), ко ће сећи, а ко класификовати траке по бојама. У једном тренутку васпитач прекида сечење материјала и броји траке (сваке боје појединачно), победник је група деце која има више исечених трака у свакој боји појединачно. Пошто деца припреме материјал прикаже им се начин рада. Имају задатак да преплитањем трака исткају шарени ћилим, пре ткања чланови сваке групе се договарају које ће боје користити и какав ће њихов ћилим бити.

    Прича пред спавање: „Лукави зека и лав“

    СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање

    Деци лепимо траке у боји на мајице, тако да свако дете има свог пара који на мајици има исту ту боју. Одређујемо први пар деце који ће приликом прве игре бити локомотива и последњи вагон и саопштавамо свој деци које дете је локомотива, а које последњи вагон, остала деца се произвољно ређају имеђу њих.

    Деци певамо песму:

    Наша мала железница,

    Сада ће да крене,

    Пожурите децо,

    Станите иза мене.

    Када се формира воз, сва деца осим првог и последњег излазе из колоне која представља воз и проналазе свог пара. Затим се са својим паром договарају на који начин ће тражити метар који је сакривен негде у соби (заједно, појединачно, ко ће где тражити). Пар који први пронађе метар, има задатак да измери растојање између детета које представља локомотиву и детета које представља последњи вагон (пре мерења договарају се ко ће држати метар код локомотиве, а ко ће га развући до последњег вагона и прочитати дужину). Деца из овог пара биће наредна локомотива и последњи вагон (договарају се међусобно ко ће бити локомотива, а ко вагон). Након мерења понављамо игру.

    Прича пред спавање: „Мрав и скакавац“

    ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Децу изводимо у двориште вртића, делимо их у 3 групе. Помоћу исечених трака у боји свака група ће правити стазу. Постављамо корпу са јабукама на крају стазе. Циљ игре је да свака група направи стазу најмање дужине којом ће стићи до јабука (чланови сваке групе пре прављења стазе морају се договорити како ће стаза изгледати, ког облика ће бити, које боје ће бити). Уочавамо разлике и групе уз помоћ метра премеравају дужину сваке стазе, конастатујемо која је стаза најкраћа.

    Прича пред спавање: „Трол Тикси“

    ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање

    Кројимо различите материјале. Меримо њихову дужину и шијемо гардеробу за лутке.

    Прича пред спавање: „Два човека и медвед“

  • 19. – 23. августа

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње петоминутно вежбање

    Упознајемо се са релацијом велико-мало. Упоређујемо предмете у соби и сврставамо их по величини. Поредимо предмете напољу у односу на нас и сл. Разговарамо о малим и великим животињама, читамо басну „Во и миш“.

    Прича пред спавање: „Лав и миш“

    УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање

    Подсећамо се басне „Во и миш“ и изводимо разне језичке игре као што је измишљање лепих имена за миша или вола. Прављење ланца лепих имена животиња које воле. У складу са интересовањима деце вршимо драматизацију текста: деца носиоци улога, лутке у позоришту сенки.

    Прича пред спавање: „Мали змај“

    СРЕДА: Ову недељу посвећујемо баснама, издвојили смо Зец и корњача. Емотивно-интелектуалну припрему вршимо уз помоћ гињол лутке којом започињемо активност на следећи начин:

    – Када сте се нашли у ситуацији да можете нешто добити или остварити само својом мудрошћу, јер сте можда исувише мали да то остварите на неки други начин?

    – Како сте се осећали када дођете до онога што желите иако се од вас није очекивало да ћете у томе успети. Опишите ми та осећања.

    – Шта мислите, има ли животиња које се морају на овакав начин сналазити да би дошле до хране, или скровишта? Набројте их! (показује се деци слика мрава, тражећи да објасне у чему се огледа његова мудрост).

    Склапамо пузле са ликовима које се помињу у басни

    Прича пред спавање: „Зец има новог пријатеља“

    ЧЕТВРТАК: јутарње петоминутно вежбање

    Децу делимо у групе. Поред искројених страница књига нудимо апликације ликова из басни. Украшавамо их различитим ликовним техникама и постављамо као паное у нашем кутку бибиотеке. Богатимо кутак библиотеке дечјим књигама које по жељи доносе од куће и читамо басне по њихоовом избору.

    Прича пред спавање: „Во који је завидео свима“

    ПЕТАК: јутарње петоминутноо вежбање

    Одлазимо у парк. Деци делимо маске. Замишљамо да је то наша чудесна шума. Осмишљавамо нове басне на улоге у којој се деца налазе.

    Прича пред спавање: „Уображена врана“