Архиве категорија: План рада „Патуљкова тајна“
- 4. – 8. септембар
ПОНЕДЕЉАК:
Прича: „Журка у лонцу“ – доносимо поврће које се помиње у причи (купус, паприка, шаргарепа, лук и кромпир), опипавамо, миришемо, посматрамо, истичемо значај поврћа у нашој исхрани.
УТОРАК:
Правимо скупове од воћа и поврћа – класификујемо их по различитим критеријумима – воће, поврће, велико-мало, црвено-зелено, расте испод или изнад земље…
СРЕДА:
Спремамо зимницу – говоримо о зимници, перемо и сецкамо поврће и воће, пакујемо га у означене теглице, пастеризујемо.
ЧЕТВРТАК:
Осликавамо воће и поврће темпером на папиру.
ПЕТАК:
Препознај по мирису и укусу – заједно припремамо воће и поврће- перемо га, чистимо, љуштимо, сецкамо, а затим организујемо такмичарску игру у којој свако дете везаних очију траба да препозна понуђен комад воћа или поврћа.
- 28. август – 1. септембар
ПОНЕДЕЉАК:
Развој говора: Разговарамо о лету. Где смо провели лето? Обрађујемо причу о „Раку кројачу“
УТОРАК: Ликовна активност: наносимо боју на шаке, а након тога остављамо отисак на папиру формирајући малог „Рака кројача“.
СРЕДА: Музичка активност: Обрађујемо песму „Радознала песма“ Драгана Лукића
ЧЕТВРТАК: Упознајемо живи свет мора и река
На зид качимо „реку“ и „море“ (изрезано од хамера) потом, свако извлачи по једну сличицу становника наших вода и лепи је на одговарајуће станиште на хамер папиру.
ПЕТАК: Математичка активност: Упознајемо јединицу мере за дужину, висину. Закључујемо да све има своју висину, односно дужину. Подсећамо се „Рака кројача“ и за шта он користи метар. Такође, знамо да свако од нас има своју висину, па је меримо на нашем висинометру.
- 14. – 18. август
ПОНЕДЕЉАК: „Вртић какав желим“– разговарамо са децом о вртићу из њихове маште. Подстицаћемо децу да дају предлоге, да кажу шта би желели како би њихов боравак био што пријатнији.
УТОРАК: „Пустоловине мојих папуча“ – уз помоћ апликација причамо деци причу „Маца папучарица“. Драматизација догађаја у причи. Учимо се уредности и лепом понашању.
СРЕДА: „Високо – ниско“ – почетни математички појмови – усвајамо релацију високо-ниско. Упоређујемо коцке, меримо сопствену висину, високо беремо јабуке, ниско јагодице… Када утврдимо ова два појма, слажемо плаве коцке н ависоку полицу, а жуте на ниску.
ЧЕТВРТАК: Полигон – развијамо кординацију покрета, брзину, снагу, спретност, равнотежу, прецизност – распоређени по соби радимо вежбе обликовања. Затим стајемо у возић иза означене линије и једно по једно дете прелази задате препреке. Ходамо по нацртаној линији, провлачимо се испод ластиша, обилазимо око столице са лоптом између ногу, а затим обарамо постављене чуњеве.
ПЕТАК: Вртић
Вртић је створен за игру, дружење, забаву, причу.
Ту се права другарства и важна знања стичу.
У вртићу се живот упознаје и воли,
Научено у њему, помаже ти у школи.
Од амбалажног материјала правимо макету вртића.