Архиве категорија: План рада „Међедовићи“

План рада за групу „Међедовићи“

  • 11. – 15. јуни

    ЧИШЋЕЊЕ  ЦИПЕЛА

    Када детету дамо потребна средства да само брине о својим стварима, дете се осећа срећно. Tиме показујемо да имамо поверење у дете.

    На пример можемо да предложимо чишћење ципела.

    За то нам је потребно: новине, које ћемо раширити по тепиху, четка, сува крпа и безбојна паста за ципеле. Показујемо детету како се једна рука гура у ципелу, док другом руком трљамо ципелу четком да би се скинула прљавштина. Затим наносимо пасту за ципеле помоћу крпе. Пуштамо да се осуши док дете све то ради са другом ципелом. Затим показујемо како да „изгланца“ ципеле користећи крпу.

    На овај начин дете учи како да води рачуна о својим стварима.

    Музичко забавиште: Певање већ научених песмица –четвртак – 9,30 – 10

  • 4. – 8. јуни

    КУТИЈА ЗА ШТИПАЉКЕ

    Деца ређају штипаљке по ивици кутије. Ова активност подстиче вежбање ситне моторике. Држање штипаљке врховима прстију је вежба за касније држање оловке. Дете уједно вежба и координацију око – рука.

    Донећемо кутију од ципела и штипаљке. Ставићемо све штипаљке у кутију осим једне коју ће васпитач закачити на ивицу кутије као пример. Можемо и бројати штипаљке које дете поставља, показујући једну по једну. То утиче на формирање основа за појам о бројању.

    Музичко забавиште: Разболе се лисица – понедељак – 14,30 – 15

    ПЕТАК: Преглед физијатра – Др. Невенка Јо

  • 28. мај – 1. јуни

    ПРАЊЕ РУКУ

    Ово је веома важна активност јер кроз њу стварамо врло значајну навику – прања руку, коју би дете требало да практикује још од веома раног узраста. Треба припремити елементе који ће увек бити спремни за употребу: сапун, пешкирић и лак приступ лавабоу.

    Прво ћемо одвојити довољно времена да покажемо детету како се то ради на методичан начин, перући сваки прст посебно и делове између прстију. А затим длан и шаку. Деца ово обожавају. После тога испирамо руке водом, пазећи да добро исперемо сапун. Затим бришемо руке. Кад завршимо са показивање мотивишемо децу да пробају сами и подстичемо их да то раде свакодневно: пре него да седну да једу, после одласка у тоалет, након повратка из шетње.

    Музичко забавиште: Слушање музике – понедељак – 14,30 – 15

    СРЕДА: Позориште Кикинда – Весели распуст

     

  • 21. -25. мај

    СПАРИВАЊЕ ЧАРАПА

    Спајање познатих ствари као сто су на пример, чарапе, важан је корак у дететовом учењу да се само обуче.

    Овом активношћу деца уче како да спајају сличне ствари и усавршавају способност сортирања предмета.

    Помешаћемо чарапе у кутији. Деца ће извлачити чарапе. Заједно ћемо покушавати да спаримо чарапе исте боје.

    Деца ће спаривати чарапе докле год  им сама активност буде интересантна. Ако деца буду хтела да наставе са активношћу и након што су све чарапе спарене, помешаћемо их поново и наставићемо са активношћу.

    Музичко забавиште: Мали плес – понедељак – 14,30 – 15

  • 14. – 18. мај

    ГИМНАСТИКА

    Деца вежбају са лутком, за пример. Тако граде свест о свом телу и вежбају крупну моторику.

    Ова активност нам је важна  за развијање корисних здравствених навика.

    Окупићемо децу и предложићемо им да вежбају. Показаћемо нашу лутку Јовану.  Показаћемо како Јована воли да вежба, да помера своје тело, описиваћемо њене покрете. Понављаћемо покрете са децом. Окретаћемо се у круг, скакаћемо у месту, додиривати главу и стопала, истезати се да дохватимо плафон.  Коментарисаћемо покрете које праве деца.

    Пред крај вежбања правићемо спорије покрете и одмараћемо се.

    Музичко забавиште: Коло у мају – понедељак – 14,30 – 15

  • 23.- 27. април

    РАНО ПОВРЋЕ

     

    На крилима пролећа,

    пуно раног поврћа.

    Смеши се на пијаци

    у маленој корпици.

     

    Краставац, салатицу,

    млади лук и ротквицу,

    ако деца једу,

    биће све у реду.

    Рецитоваћемо песмицу уз помоћ илустрација, понављаћемо је у пару или у групи.

    Свакога дана доносићемо деци младо поврће да га опипају, виде, помиришу, опроибају. Каобајаги, играћемо се кувара и сецкати млади лук, салату, краставац, парадајз и ротквице.

  • 16. – 20. април

    ЛОПТА

    Активност ћемо почети питањем „Која вам је најдража играчка?“

    Испред деце, на видно место, поставићемо лопту. Лопту ћемо узети и окретати је са свих страна. Питаћемо децу каквог је облика и да ли је иста са свих страна. Свакоме ћемо је дати да је опипа. Питаћемо децу да наброје који су предмети  у облику лопте – балон, сунце, лизалица…

    Питаћемо их да нам кажу које се све игре играју са лоптом. Затим ћемо изаћи напоље да шутирамо лопту и да се добацујемо.

    СРЕДА: Позориште Бубамара – пас и мачкица – 11,15 – 11,45

    ЧЕТВРТАК: Музичко забавиште: Бројалице – 9,30 – 10

  • 10. – 13. април

    ТРАГАМО ЗА БОЈАМА

    Васпитач показује деци колаж папир одређене боје, и каже им која је то боја.

    Потом даје деци да трагају у околини за свим стварима које су те боје, и да их ставе у кесу.

    То понови са неколико колаж папира, односно боја, а на крају деца треба да ваде те ствари из кеса, да их ређају по бојама, и да разговарају о њима.

    Музичко забавиште: Браћу не доносе роде, Пролеће је процвало – петак – 9 – 9,30

     

  • 2. – 5. април

    ДОЧЕКУЈЕМО ВАСКРС

    Разговараћемо о празнчним свечаностима, а посебно о обичајима везаним за предстојећи празник.

    Уз помоћ слика усвајаћемо празничне обичаје (причаћемо о храни која се спрема, јајима која се фарбају).

    Крајем недеље, фарбаћемо јаја и заједно одлагати у украсну корпу.

    Музичко забавиште: Лептирицу шаренићу, Људи ликујте – петак – 9 – 9,30

  • 26. – 30. март

    ВЕНАЦ ДРУГАРСТВА

    Отискујемо шаке на хамеру, градећи венац. Разгледамо отиске голим оком или лупом. Сви заједно упоређујемо величине шака и прстију.

    Уз помоћ гињол лутки ћемо деци извести  представу „Другарство“, причу о три друга (мачак Том, пас Сима, и птица Крештавица).

    Музичко забавиште: препознавање различитог карактера песмица и изражавање кроз покрет – петак – 9 – 9,30