Архиве категорија: План рада „Међедовићи“

План рада за групу „Међедовићи“

  • 6. – 10. август

    ШЕТЊА ЈЕ ОД ВЕЛИКОГ ЗНАЧАЈА

    Чим дете научи да хода, више га не треба стално носити, јер га то држи испод његових способности. Треба га пратити држећи га за руку у његовом откривању света.

    Од великог је значаја да поштујемо дететову потребу да хода – дајемо му тако једноставан поклон.

    За дете је важно да хода слободно, да користи своје мишиће и да има времена за посматрање. Деца воле да застају да би посматрали ситне појединости. Она су срећна ако има допустимо да уз ходање додирују и гледају све што им привлачи пажњу.

    Да бисмо децу научили на шетње до града, парка и слично, треба да прилагодимо брзину дететовим могућностима, да успоримо. Дете не живи у истом ритму као и ми и то не смемо да заборавимо.

  • 30. јули – 3. август

    РАД НАПОЉУ

    Дете воли да се игра напољу. Ту његову игру можемо лако повезати са обавезама као што су: прање аутића, лопатица, паткица, чишћење љуљашки, тобогана, итд.

    Изнећемо кадицу са водом и позваћемо децу да заједно перемо играчке.

    Креираћемо простор напољу на ком ће дете моћи да обавља одређене активности које се могу реализовати и у затвореном простору.

    Тело и дух функционишу заједно и из тог разлога деци треба омогућити да се слободно крећу. Потребно је омогућити детету да и када изађе напоље може да чита или црта.

  • 23. – 27. јула

    ОТИСКИВАЊЕ КРУГОВА

    Дете користи различите предмете кружног облика и боји их како би могао да отискује кругове. Ова активност подстиче развој креативности и добра је за вежбање ситне моторике. Дете се упознаје са различитим величинама кругова.

    Прикупићемо предмете кружног облика, ставићемо у корпу да би деца прво могла да их истражују.

    Ставићемо две боје у мале посуде, затим ћемо предмете убацити у те боје. Исећићемо велики папир кружног облика и залепити га за сто. То нам је уствари папир на ком ћемо откискивати кругове.

    Деци ћемо објаснити како да правимо кругове.

    Показаћемо им како да предмет кружног облика ставе у боју и како да га отисну на папир. Охрабрићемо децу да отискују различите предмете. Док радимо, разговараћемо са децом о предметима, бојама, и отискивању.

    Нека деца ће бити одушевљена  отискивањем. Неку ће интересовати боја. Она ће стављати руке у боју и отискивати своје прсте. Причаћемо са њима о отисцима које остављају.

    Подстакнућемо их да са прстима претходно умоченим у боју, цртају кругове по папиру.

  • 16. – 20. јула

    Картице и предмети

    Негде у узрасту од 18 месеци, дете ће моћи да повеже минијатурни предмет са сликом. Ова вежба помаже му да схвати прелажење на апстрактno мишљење. Предмет који дете држи у руци је исти као онај који се налази на картици.

    На почетку показујемо детету верну фотографију предмета и то чинимо само са три предмета и три картице. Стављамо картице испред детета, узимамо први предмет и пажљиво га посматрамо, именујемо предмет и стављамо га поред његове слике. Настављамо тако са другим предметима, осим ако дете покаже жељу да самостално настави даље.

    За ову игру није неопходно да дете зна да говори, али треба да буде у стању да се концентрише и посматра док му показујемо неку активност. Такође треба проценити његово интересовање за језик.

    Касније ћемо моћи да направимо картице које су сличне, али не потпуно идентичне са оним што представљају: фотографију пса коју дете треба да повеже са фигурицом пса, или фотографију на којој је приказана само глава пса.

    Слике које нису у потпуности идентичне са предметима захтевају више размишљања.

    Деца веома воле ове активности и можемо да их варирамо користећи све више серија предмета.

  • 9. – 13. јули

    СЛИКАЊЕ ВОДОМ

    Активност изводимо у дворишту вртића. Дајемо деци дебелу четку, и посуду са водом, а затим им предлажемо да истражују природу и да „сликају“ на свим површинама коју пронађу.

    Дете више није ограничено листом папира. Има на располагању сав простор дворишта.

    То ће га довести до тога да посматра материјале, текстуре и оно што се дешава када се поквасе.

    Ако је топло, моћи ће да посматрају трагове воде који нестају док се суше. То је занимљиво искуство које их подстиче на посматрање.

  • 2. – 6. јули

    КУГЛАЊЕ  СА  ФЛАШАМА

    Деца користе флаше за куглање. Котрљањем лопте вежбају крупну моторику и координацију око – рука. Ова игра им помаже и да схвате однос узрока и последице када лопта удари флаше и обори их. Када се деца играју заједно, као у овој игри, она уче да сарађују и чекају свој ред.

    Треба нам 6 или 8 флаша, мала количина песка и лопта. Сипамо песак на дно сваке флаше, постављамо флаше у 2 реда. Активност се одиграва у дворишту, јер деца несметано могу да котрљају лопту. Деци која су заинтересована, показаћемо како да котрљају лопту и погоде флаше. Млађа деца ће уживати у котрљању лопте, а старија воле да трче за лоптом.

  • 11. – 15. јуни

    ЧИШЋЕЊЕ  ЦИПЕЛА

    Када детету дамо потребна средства да само брине о својим стварима, дете се осећа срећно. Tиме показујемо да имамо поверење у дете.

    На пример можемо да предложимо чишћење ципела.

    За то нам је потребно: новине, које ћемо раширити по тепиху, четка, сува крпа и безбојна паста за ципеле. Показујемо детету како се једна рука гура у ципелу, док другом руком трљамо ципелу четком да би се скинула прљавштина. Затим наносимо пасту за ципеле помоћу крпе. Пуштамо да се осуши док дете све то ради са другом ципелом. Затим показујемо како да „изгланца“ ципеле користећи крпу.

    На овај начин дете учи како да води рачуна о својим стварима.

    Музичко забавиште: Певање већ научених песмица –четвртак – 9,30 – 10

  • 4. – 8. јуни

    КУТИЈА ЗА ШТИПАЉКЕ

    Деца ређају штипаљке по ивици кутије. Ова активност подстиче вежбање ситне моторике. Држање штипаљке врховима прстију је вежба за касније држање оловке. Дете уједно вежба и координацију око – рука.

    Донећемо кутију од ципела и штипаљке. Ставићемо све штипаљке у кутију осим једне коју ће васпитач закачити на ивицу кутије као пример. Можемо и бројати штипаљке које дете поставља, показујући једну по једну. То утиче на формирање основа за појам о бројању.

    Музичко забавиште: Разболе се лисица – понедељак – 14,30 – 15

    ПЕТАК: Преглед физијатра – Др. Невенка Јо

  • 28. мај – 1. јуни

    ПРАЊЕ РУКУ

    Ово је веома важна активност јер кроз њу стварамо врло значајну навику – прања руку, коју би дете требало да практикује још од веома раног узраста. Треба припремити елементе који ће увек бити спремни за употребу: сапун, пешкирић и лак приступ лавабоу.

    Прво ћемо одвојити довољно времена да покажемо детету како се то ради на методичан начин, перући сваки прст посебно и делове између прстију. А затим длан и шаку. Деца ово обожавају. После тога испирамо руке водом, пазећи да добро исперемо сапун. Затим бришемо руке. Кад завршимо са показивање мотивишемо децу да пробају сами и подстичемо их да то раде свакодневно: пре него да седну да једу, после одласка у тоалет, након повратка из шетње.

    Музичко забавиште: Слушање музике – понедељак – 14,30 – 15

    СРЕДА: Позориште Кикинда – Весели распуст

     

  • 21. -25. мај

    СПАРИВАЊЕ ЧАРАПА

    Спајање познатих ствари као сто су на пример, чарапе, важан је корак у дететовом учењу да се само обуче.

    Овом активношћу деца уче како да спајају сличне ствари и усавршавају способност сортирања предмета.

    Помешаћемо чарапе у кутији. Деца ће извлачити чарапе. Заједно ћемо покушавати да спаримо чарапе исте боје.

    Деца ће спаривати чарапе докле год  им сама активност буде интересантна. Ако деца буду хтела да наставе са активношћу и након што су све чарапе спарене, помешаћемо их поново и наставићемо са активношћу.

    Музичко забавиште: Мали плес – понедељак – 14,30 – 15