Архиве категорија: План рада „Чудотворни прстен“

План рада за групу „Чудотворни прстен“

  • 11. – 15. децембар

    ПАХУЉИЦЕ

    Окупићемо децу и започети причу о зими. Показаћемо им једну велику пахуљицу, а онда демонстрирати како оне падају.

    Позваћемо их да пређу за сто где смо припремили материјал за игру. Прво ћемо ми отиснути пахуљицу. Узећемо кромпир, умочити га у белу темперу и отиснути на црни хамер папир, потом ће они сами исто то урадити. Пружићемо помоћ сваком детету коме је она потребна. Активност ће трајати све док траје њихово интересовање.

    На крају ћемо позвати децу да одложе радове, како би се бела боја осушила и позвати их на тепих где ћемо певати песмицу о пахуљицама.

  • 4. – 8. децембар

    ИГРА ПАРНИМ СЛИКАМА

     

    Деци ћемо дати 4 до 5 парних слика. Свако дете ће изабрати једну слику. Имаће задатак да покаже и именује шта се налази на његовој слици. Затим ће свако пронаћи својој слици пар, још једног: петлића, мацу, куцу… и сложити своје слике да буду заједно. Затим ћемо усложњавати задатке у игри парним сликама.

    Даћемо деци слике које показују исте ликове, али у различитим активностима: маца спава, пије млеко, игра се клупчетом; слике које показују ликове у различитим расположењима: девојчица која се смеје и она која плаче; слике на којима су приказани ликови у различитој величини: велики меда, мали меда… Потом ћемо тражити од деце да пронађу различите сличице и да кажу шта је на њима слично, шта је приказано.

    Развоју уопштавања функције говора помажу и слике на којима је насликан исти предмет, али у разним бојама: црвени и жути балон, црвени и жути ауто, црвена и жута лопта; иста радња коју изводе различити ликови: мачка и пас једу, гуска и патка пливају и сл. На овај начин подстичемо децу на вербалну и невербалну комуникацију и употребу простих реченица.

  • 27. новембар – 1. децембар

    ИЗГРАДИ КУЋИЦУ

    Децу ћемо поделити у неколико група. У свакој од њих је прибор делова неопходан за изградњу кућице.

    Скрећемо деци пажњу на то да ће имати необичну и забавну активност. Говорићемо им одломак из бајке „Три прасета“, где вук руши кућице тако што јако дуне на њих три пута. После тога ћемо деци поставити питање: „Зашто вук није могао да сруши кућицу најстаријег прасета?“ након добијеног одговора предлажемо деци да саграде исте чврсте кућице, користећи готове грађевинске материјале.

    На почетку ћемо им ми помоћи у градњи, а потом ћемо их пустити да сами доврше.

  • 13. – 17. новембар

    У ЗНАКУ ЈЕСЕНИ

    Деци показујемо слике јесени и дрвећа. Разговараћемо о променама које се дешавају њеним доласком.

    Питаћемо децу шта примећују на дрвећу, шта се то дешава са лишћем. Затим деци показујемо лишће које смо сакупили заједно са родитељима. Разговараћемо о његовом изгледу, бојама, жилицама, дршкицама, величини…

    Потом ће деца сести за сто. Добиће хамер на којем је нацртано дрво, које ће сви заједно украстити лишћем и кестењем.

    Након лепљења лишћа учимо песмицу о јесени:

     Јесен

    Прође лето, дође јесен,

    са дрвета пао кестен.

    Час на главу, час на бок,

    пада кестен туп, туп, ток.

  • 16. – 20. октобар

    ИГРЕ РАЗНОВРСНИМ ПРЕДМЕТИМА

    Организоваћемо игру предметима који су по једном својству слични, а по осталим својствима различити. На пример: лопте и куглице исте боје, али различите величине (велике и мале). Усмераваћемо децу да велике лопте стављају у велику кутију, а куглице у малу или да их убацују кроз одговарајуће отворе. Потребно је обезбедити што више предмета различитих својстава којима ће деца манипулисати и тако им омогућити бољу диференцијацију предмета по облику, боји, величини, врсти материјала.

    Подстицаћемо децу да стављају предмете у уметаљке одговарајућих геометријских облика: коцка, квадар, ваљак, призма. На амбалажним кутијама ћемо избушити отворе различите величине тако да у њих може да уђе: оловка, штапић, куглица и слично. Подстицаћемо децу да запажају и проналазе решења за сваки предмет који је у игри.

     

  • 2.- 6. октобар

    МОТОРИЧКЕ АКТИВНОСТИ – ПОЛИГОН СПРЕТНОСТИ

    Циљеви ових активности су:

    • усвајање технике провлачења и пузања
    • јачање великих мишићних група

    Трчање лаганим темпом, ходање, ходање на прстима, на петама, ходање у получучњу.
    Обично ходање уз вежбе дисања – интензиван удах – узручење, снажан издисај – приручење).

    Позваћемо децу да нам помогну да поставимо полигон. Стаћемо у колону једно из другог, као „зечићи“ идемо да тражимо хану. Провлачимо се кроз густо грање (мердевине), пажљиво пузимо преко „моста“ (клупа, стполица) да не упаднемо у реку. Провлачимо с екроз поља (обручеви)до шаргарепе. Уколико је неком детету потребно помагаћемо му да пређе све препреке. Када сви прођу полигон, позваћемо децу да нам помогну да распремимо собу. Након тога ћемо сести у круг. Саопштићемо деци назив игре и објаснићемо им правила. Одрасли ће бити равноправни партнер у игри.

    Од одраслог почиње круг представљања. Он ће рећи своје име и након тога ће откотрљати лопту ка неком детету. Изабрано дете треба да ухвати лопту, представи се и након тога закотрља лопту ка неком другом детету.

     

  • 25. – 29. септембар

    ПАПИРНИ ЗАМОТУЉЦИ

    Област: Развој чулне осетљивости и опажања

    Активност ћемо почети питањем од чега можемо да направимо огрлице. Сакупићемо часописе у боји. Покушаћемо од њих да направимо огрлице и поклонимо их мамама.

    Показаћемо деци како се праве огрлице од папира. Исећићемо троуглове од шареног папира. Сваки ћемо обмотати око оловке и залепити врх троугла.

    Када направимо довољан број ролница од папира, нанизаћемо их на конац.

    Након тога ћемо дати деци да сама обмотавају папир уз помоћ оловке, да нижу ролнице, праве огрлице.

    Одрасли ће помагати коме и колико треба.

    Када завршимо са радом направићемо изложбу од наших огрлица.

  • 18. – 22. септембар

    ПРОНАЂИ У ТОРБИ

    Област: Развој чулне осетљивости и опажања

    У торбу ћемо ставити поморанџу, банану, крушку, јабуку. Подстицаћемо децу да из торбе извлаче плодове. Опипаваће их и испитивати им облик, врсту и величину. Именоваће их и мирисати.Наводићемо их да прстима и дланом прелазе по кори плодова, да осете глатку и храпаву кору. Плодове ћемо заједно опрати, ољуштити, исећи. Именоваћемо радње и укусе  и давати детету да проба исечене комаде воћа.

    Слано, слатко, кисело: Донећемо у тањирићима лимун, мед, сок, грејп, со. Даваћемо деци да пробају, пратићемо реакцију и гримасе детета и коментарисати: лимун је кисео, мед је сладак, грејп је горак, со је слана. Наставићемо игру давањем налога: додај мени слану со, узми себи сладак мед итд.