Архиве категорија: План рада „Чудотворни прстен“

План рада за групу „Чудотворни прстен“

  • 22. април – 3. мај

    КОРПИЦА СА ЈАЈИМА

    (од 22. до 26. априла)

    Разговараћемо са децом о обичајима за Ускрс, шта радимо за Ускрс, каква су јаја за Ускрс, како их шарамо, и сл. У току недеље ћемо од пластичних кашика правити јаја, и подстицати децу да цртају и шарају по њима. По завршетку активности ћемо сва ,,јаја” залепити у једну велику корпу. Читаћемо причу ,,Три златна јаја”.

    Музичко забавиште: Другарство – понедељак – 9 – 9,30

    ПЕТАК: Велики петак – нерадни дан

    ГУСЕНИЦЕ

    (од 30. априла до 3. маја)

    Нудимо деци да по својој вољи боје картон, окрећу га, преврћу, и слободно користе боје и четкице, без конкретног усмеравања. По престанку дечјег интересовања, остављамо ролне да би се боја осушила. затим нудимо деци комаде канапа и усмеравамо их да нижу ролне и праве од њих гусенице. На крају можемо и да нацртамо лик гусеници и тако улепшамо дечју креацију.

    ПОНЕДЕЉАК: Васкршњи празник – нерадни дан

    СРЕДА И ЧЕТВРТАК: Првомајски празници – нерадни дани

  • 15. – 19. април

    СЛИКЕ ОД ЗРНЕВЉА

    Објаснићемо деци чега ћемо се играти и показати им како да лепе зрневље. На тај начин деца могу да направе дивне слике.

    Исцртаћемо црним маркером контуре једноставних облика, па подстицати децу да попуњавају зрневљем унутрашњост. Усмерићемо децу да лепе зрневље како год она желе (без иницијативе одраслих).

    Занимљива варијанта је и да се лист папира подели једноставним равним цртама на уздужне и попречне делове, па да се деца усмеравају да сваки празан простор попуне једном врстом зрневља.

    Зрневље које ћемо користити – кукуруз (бели, жути), крупнији бели пиринач, пшеница, соја, сочиво, кикрики, сунцокрет, пасуљ (жути, бели, црвени), кафа.

    Слике ћемо стварати на картону.

    Луткарска позоришна представа у вртићу “Три прасета” – уторак

    Музичко забавиште: „Капље киша капљицама“ – понедељак – 9 – 9,30

  • 8. – 12. април

    НАПРАВИ СВОЈ ВОЗ

    Обезбедићемо деци већи број кутија од ципела разних димензија (без поклопаца). Као увод у активност разгледамо са децом сликовнице или апликације са возовима. Разговараћемо о томе шта све возови превозе, како изгледају, од чега је састављена композиција воза, и сл. Потом ћемо подстицати децу да направе воз. Понудићемо им да сами себи изаберу кутије. Даћемо им размућене темпере, четкице и фломастере да по својој жељи обоје вагоне. Док се боја суши, разговараћемо са децом о бојама вагона и тражити канап у истој боји. Бушићемо кутије и помагати деци да провуку канап како би спојили вагоне. Један канап ће остати дужи како би деца могла да вуку воз. Усмераваћемо их да напуне вагоне стварима, тј. играчкама. Тако ће деца добити мале возове разних боја које могу да вуку по тепиху.

    Музичко забавиште: „Пролеће у шуми“ – понедељак – 9 – 9,30

  • 1. – 5. април

    ГЛЕДАМО КРОЗ ДВОГЛЕД

    Изводимо децу напоље и разговарамо о томе шта све виде напољу. Подстичемо их да уочавају, примећују, препознају именују појмове, бића и предмете у спољној средини. Игра се наставља у соби за столом, где деци објашњавамо да ће правити двогледе. Нудимо им припремљена средства за рад, подстичемо их и објашњавамо им како да украсе и споје картонске ролне колаж-папиром да би добили двоглед. На једном крају ролне бушимо зумбом два паралелна отвора и помажемо деци да провуку врпце и да их вежу (помоћу врпце могу да окаче двоглед око врата док се играју, а када заврше са игром, да их окаче на неко згодно место у соби). По завршеном украшавању ролни, деца поново иду напоље и посматрају околину кроз двоглед, док их ми подстичемо на разговор.

    Музичко забавиште: Пролећно коло – понедељак – 9 – 9,30

  • 25. – 29. марта

    ЦВЕТНА БАШТА

    Ова активност може се реализовати током целе недеље тако што се сваког дана ради по један сегмент, било као централна усмерена активност, било као део теме (Стигло нам је пролеће).

    Прво ћемо понудити деци хамер већег формата, размућену зелену темперу и четкице са налогом да насликају траву. Следећег дана почиње прављење цвета: деца добијају исечене цветове од папира, размућену темперу и четкице. Подстицаћемо свако дете да боји свој цвет. По завршетку те активности прелази се на прављење дршке за цвет (припремити за сваки цвет по једну картонску ролну и дати деци да је боје зеленом темпером). Следећег дана почиње слклапање цвета: разговарамо да децом о томе шта су све направили и како треба да изгледа цвет, затим им дајемо листиће и показујемо како да их залепе за стабло, а онда и стабло за цвет (притом им помажемо посебно при коришћењу лепка за папир). Када су цветови готови, заједно их саде у траву (помоћу лепка за папир на зелено обојен хамер). Завршене цветове излажемо у ходник вртића, па деца могу да покажу родитељима своју башту.

    Музичко забавиште: Чајковски „Крцко Орашчић“ – понедељак – 9 – 9,30

  • 18. – 22. март

    БОЈА НЕБА

    Да бисмо подстакли дете да посматра оно што га окружује и да постане свесно промена у природи, можемо ујутру да им предложимо да посматрамо небо: напољу је сунце или облаци, киша, магла или снег, итд. Направићемо картице са фотографијама да бисмо илустровали ове различите ситуације. Дете посматра небо и бира картицу која одговара временским условима тог дана. Одредићемо једно место на које ћемо окачити ове картице. Разговараћемо и о одећи која је одговарајућа за излазак напоље. Док посматрамо кишу како пада, дете ће обући гумене чизме и кабаницу.

    Музичко забавиште: „Одакле нам руке, родила их мајка“ – понедељак – 9 – 9,30

  • 11. – 15. марта

    СЛИКЕ ОД ДРВЕНИХ ОПИЉАКА

    Пре игре потребно је да медицинска сестра васпитач објасни деци од чега је настао материјал којим ће радити. На изабрани облик (дрво, кућица, рам за слику, и сл.) наносимо лепак и подстичемо децу да лепе дрвене опиљке. Занимљива је варијанта коришћења опиљака од резања графитних оловака.

    СЛИКЕ ОД ЗРНЕВЉА: Исцртаћемо црним маркером контуре једноставних облика и подстаћи децу да попуњавају зрневљем унутрашњост. Усмерићемо децу да лепе зрневље како год она желе. Занимљива варијанта је и да се лист папира подели једноставним равним цртама на уздужне или попречне делове, па да се деца усмеравају да сваки празан простор попуне једном врстом зрневља.

    Музичко забавиште: Висибаба мала – 9 – 9,30

  • 25. фебруар – 1. март

    ЧУВАРИ ПРИРОДЕ – РЕЦИКЛАЖА

    Разговараћемо о томе шта радимо са стварима које нам више нису потребне – амбалажа, флаше, новине, старе свеске, стара одећа и обућа, органске материје. Договорићемо се са децом и родитељима да код куће разсврстају те ствари у три различите тегле – папир, мањи пластични предмети и органске материје. Рећи ћемо им да затворе тегле и посматрају у којој ће се десити промена, а у којој неће. Након тога ће донети тегле у вртић да анализирамо њихов садржај. Објаснићемо деци појам рециклаже и увести знак за рециклажу.

    Организоваћемо рециклирање папира: током дана ћемо након прања руку сакупљати папирне убрусе у једну посуду. Када се сакупи довољна количина папира, ставићемо папир у лончић са водом и прокувати. Након тога ћемо, када се охлади, ставити папир да се цеди на цедаљке и притом га пресовати рукама и тврдим предметима. Када се папир сасвим осуши, користићемо га за ликовне радове.

    Музичко забавиште: У Будиму граду – 9 – 9,30

     

  • 18. – 22. фебруар

    МАСКЕ И ТЕМПЕРЕ

    За ову активност потребно је од тењег картона унапред исећи круне (за краља и краљицу) и маске (зеке, маце, куце, и сл.) за цело лице или само маске за очи (као наочаре). Крајеве на круни ћемо спојити хефталицом, а на маскама са обе стране пробушити рупе за врпцу за везивање. Нудимо деци размућене темпере разних боја, четкице и комаде сунђера како би свако обојио своју маску. Док је боја још свежа, маске ћемо посути песком и шећером (да би добиле сјај и биле светлуцаве). Када се боја осуши, помажемо деци да провуку ластиш кроз рупице на маскама и да их вежемо. Потом их подстичемо да ставе маске и да једни друге препознају и именују. Краљеви и краљице могу добити и мараму као плашт, а деца која носе маске са животињским ликовима – уши и репиће.

    ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ: Организоваћемо нашу стручну службу која учествује у изградњи куће. Да би подигли кредит за кућу направићемо центар банке у вртићу. Потписиваћемо уговор за кредит и отвараћемо рачуне у банци, а деца ће заузврат добити картице за банкомат којима могу да се играју. Поделићемо улоге на шалтерске раднике, клијенте, итд.

    Музичко забавиште: „Садио дам репу“ – понедељак – 9 – 9,30

  • 11. – 15. фебруар

    ИЗГРАДИ КУЋИЦУ

    Са децом ћемо разговарати од чега све може да се сагради кућа, шта нам је од материјала и алата потребно да бисмо саградили кућу.

    Децу ћемо поделити у неколико група. У свакој од њих је прибор делова неопходних за изградњу кућица.

    Скрећемо деци пажњу на то да ће имати необичну и забавну активност. Говорићемо им одломак из бајке ,,Три прасета, где вук руши кућице тако што јако дуне на њих три пута. После тога ћемо деци поставити питање: ,,Зашто вук није могао да сруши кућицу најстаријег прасета?” Након добијеног одговора предлажем им да саграде чврсте кућице користећи готове грађевинске материјале. На почетку ћемо им ми помоћи у градњи, а потом ћемо их пустити да они сами доврше.

    Музичко забавиште: слушање музике – Сметана “Влтава” – понедељак – 9 – 9,30

    ПЕТАК: Државни празник: Дан државности Републике Србије