Архиве категорија: План рада „Чудотворни прстен“

План рада за групу „Чудотворни прстен“

  • 19. – 23. новембар

    ШТА ЈЕ ВЕЛИКО, А ШТА МАЛО

    Пре почетка игре постављамо парове великих и малих предмета по соби. Затим износимо пред децу две лутке, од којих је једна знатно већа од друге, упоређујемо их и водимо разговор са децом о величини лутака, упоређујемо делове тела једне и друге лутке.

    На једном столу се налазе у пару велики и мали предмети који могу припадати луткама. Једно по једно дете излази, узима пар предмета, именује их и говори који предмет припада којој лутки (зашто?) и поставља их поред одговарајуће лутке. Затим тражимо од деце да погледају по соби, пронађу велике и мале предмете и поставе их поред велике или мале лутке. Отежавање игре је ако су сви предмети измешани, а ми тражимо да дете пронађе, на пример, чешаљ за велику лутку или огледало за малу лутку.

    Музичко забавиште: „Разболе се лисица“ – понедељак – 9 – 9,30

  • 12. – 16. новембар

    ПРОСТИРАЊЕ

    Детету је потребно да вежба фину моторику имитирајући нас и примењујући то на реалним предметима.

    Припремамо за децу мале штипаљке које се лако стискају и постављамо конопац за сушење на висини која им одговара. У један лавор стављамо оно што дете може да окачи: чарапе, марамице, итд. Док деца раде заједно са нама, имају осећај да обавављају важан посао.

    За почетак овог учења можемо показати деци посуду за штипаљке, тако да они могу да вежбају качећи штипаљке на зидове посуде.

    У току недеље поделићемо им мале кутије у четири основне боје и штипаљке у тим бојама и демонстрирати како ће да штипаљку одређене боје закаче на страницу кутије одговарајуће боје.

     

  • 5. – 9. новембра

    ПРАВЉЕЊЕ РУПИЦА

    Ово је активност која захтева прецизност и деца је веома цене. Цртамо на листу папира силуету неке животиње или предмета и ствљамо тачкице у правилним размацима по њој.

    Стављамо лист на подметач од дебелог филца да би дете могло да прави рупице помоћу малог шила.

    Дете ће научити да контролише снагу својих прстију и да прати линије. Ова вежба захтева од детета већу прецизност и концетрацију и припрема његову руку за држање оловке.

    Вежбе фине моторике често представљају индиректу припрему руке за писање. Дете које је научило да контролише своју руку и ојачало је, лакше ће то научити.

    Музичко забавиште: „Била мама кукумка“ – понедељак – 9 – 9,30

  • 29. октобра – 2. новембра

    ПРАВЉЕЊЕ РУПИЦА

    Ово је активност која захтева прецизност и деца је веома цене. Цртамо на листу папира силуету неке животиње или предмета и ствљамо тачкице у правилним размацима по њој.                                                             

    Стављамо лист на подметач од дебелог филца да би дете могло да прави рупице помоћу малог шила.                        

    Дете ће научити да контролише снагу својих прстију и да прати линије. Ова вежба захтева од детета већу прецизност и концетрацију и припрема његову руку за држање оловке.

    Вежбе фине моторике често представљају индиректу припрему руке  за писање. Дете које је научило да контролише своју руку и ојачало је, лакше ће то научити.

    Музичко забавиште: „Била мама кукумка“ – понедељак – 9 – 9,30

  • 22. – 26. октобар

    ОТИСКИВАЊЕ ПЕТЕЉКОМ ПАПРИКЕ 

    Медицинска сестра васпитач нуди деци папир, боју и направљене печате. Подстичемо их да петељке умачу у боју и отискују њихов облик на папир. Разговарамо са децом о бојама и о томе шта су насликала отискивањем.

    На исти начин можемо употребити и полутку од јабуке, која оставља отисак налик на јабуку, и полутка тврђе крушке, која оставља траг у облику крушке. На хамеру ћемо нацртати дрво са крошњом да би деца отискивањем само додавала плодове крушке или јабуке.

    физичка активност: Полигон  

    Музичко забавиште: „Јабучице црвена – понедељак – 9 – 9,30

  • 15. – 19. октобар

    БОЈЕ

    За започињање сензорног откривања боја можемо да направимо три врећице од тканине (црвену, плаву, жуту) у које ћемо ставити по четири или пет предмета који су исте боје као и врећица у којој се налазе. Најпре детету показујемо сваку врећицу и њен садржај одвојено. Касније ће оно моћи да користи истовремено све три врећице и да разврстава предмете по боји, стављајући их у одговарајућу врећицу.

    Могу да се осмисле и неке друге активности разврставања на основу боје, тако што ћемо, рецимо, припремити неколико стаклених тегли које ћемо обмотати папиром у боји. Деца ће моћи да разврставају штапиће по боји и да их стављају у одговарајућу теглу.

    У току недеље ћемо играти игру „Лов на боје“. То је забавна игрица која подстиче дете да одвоји време да би посматрало боје. На почетку, бирамо једну боју, на пример црвену, и предлажемо детету да је посматра: велики лист црвеног папира, дрвена плочица офарбана у црвено. Показујемо деци црвену боју и изговарамо: Црвено. То је црвена боја”, а онда заједно ређемо по столу предмете црвене боје које смо пронашли у соби. На самом почетку, без обзира на то што ова вежба делује лако, детету ће бити потребан подстицај. Међутим, оног тренутка када буде схватило принцип, оно ће се лако упустити у ову игру.                                                                                  

    Музичко забавиште: Берем, берем грожђе – понедељак – 9 – 9,30

    Позориште у вртићу: „Принцеза и жабац“ – среда – 8,30

  • 8. – 12. октобра

    Ношење послужавника

    Многе активности биће понуђене детету на послужавнику.                                                                                                                Да би дете било самостално, треба да га научимо како да носи послужавник.

    Први пут ми показујемо детету како да носи послужавник: он се налази на столу, узимамо га за дршке, полако подижемо, држећи га водоравно, а затим полако ходамо по соби пре него што се вратимо, и поново га спуштамо на сто. Све ово радимо користећи правилне и пажљиве покрете. После тога дете може да вежба тако што ће на послужавнику носити неки ситан предмет.                                                                                                                                                                                               Свака грешка ће тада бити очигледна: ако нагне послужавник на једну страну, предмет ће склизнути или пасти. Када дете буде овладало овом етапом, оно може да проба да носи и нешто осетљивије, као што је, рецимо, мали бокал. Веома рано можемо да имамо поверење у дете и да му дамо мали послужавник на ком ће носити своју ужину до стола.

    Музичко забавиште: Песме о јесени – понедељак – 9 – 9,30

  • 1. – 5. октобар

    СПРЕМАМО ЗИМНИЦУ

    Медицинска сестра васпитач разговара пред јесен са децом о томе које воће и поврће воле да једу, говоре о њиховим бојама и облицима, о богатом роду воћа и поврћа који нам природа тада нуди. Гледајући картице или слагалице, деца треба да препознају одређено воће и поврће. Медицинска сестра васпитач потом им нуди изрезане облике познатог воћа и поврћа и усмерава их да исте обоје задатом бојом. Затим сваком детету даје по једну исечену теглу од папира уз налог да спреми своју зимницу.

    Игра се може отежати увођењем великих и малих тегли и великих и малих комада воћа и поврћа. Деца имају за задатак да разврстају мало воће у малу теглу, а велико у велику.

    Од великог хамера или пакпапира треба искројити облик буренцета. Понудити деци изрезане облике поврћа и лепак и рећи им да их лепе  на подлогу (као групни рад).

    Музичко забавиште: Песме о јесени – понедељак –9 –9,30

  • 24. -28. септембар

    ВИЗУЕЛНО ПРЕПОЗНАВАЊЕ

    Узећемо неколико ситних предмета једноставних и препознатљивих облика: мали чекић, лењир, кутију, виљушку, модлу за колаче у облику звезде, итд. Стављамо ове предмете на картон и цртамо њихове обрисе црним фломастером, а затим их стављамо у корпицу. Дете треба да препозна облик и стави одговарајући предмет преко њега тако да га потпуно прекрије.

    На почетку ове активности, за дете је лакше ако контуре предмета потпуно обојимо и то можемо са црним фломастером. Након ове активности, деци може да се покаже како да користе картице – на пример, са сликама животиња  или дрвећа које треба да повеже са њиховим обрисима.

    Музичко забавиште:  Јабучице црвена – понедељак – 9 – 9,30

  • 17. – 21. септембар

    ЗАНИМЉИВИ ОТИСЦИ

    Дно пластичне флашице оставља веома занимљив отисак који личи на цвет (флаше различитих произвођа имају различите отиске).

    Активност се може реализовати као групни и индивидуални рад. Сходно облику рада, медицинска сестра васпитач треба да припреми папирну подлогу адекватне величине. Увод у активност може бити разговор о цвећу. Медицинска сестра васпитач подстиче децу да самостално отискују цветове. Деци ће бити веома интересантно ако се при групном раду користе различите флаше.

    позориште у вртићу: Кад су деца кући сама – понедељак – 8,30 музичко забавиште: „Ај берем грожђе“ – уторак – 9 – 9,30