Архиве категорија: План рада „Чудотворни прстен“

План рада за групу „Чудотворни прстен“

  • 24. -28. септембар

    ВИЗУЕЛНО ПРЕПОЗНАВАЊЕ

    Узећемо неколико ситних предмета једноставних и препознатљивих облика: мали чекић, лењир, кутију, виљушку, модлу за колаче у облику звезде, итд. Стављамо ове предмете на картон и цртамо њихове обрисе црним фломастером, а затим их стављамо у корпицу. Дете треба да препозна облик и стави одговарајући предмет преко њега тако да га потпуно прекрије.

    На почетку ове активности, за дете је лакше ако контуре предмета потпуно обојимо и то можемо са црним фломастером. Након ове активности, деци може да се покаже како да користе картице – на пример, са сликама животиња  или дрвећа које треба да повеже са њиховим обрисима.

    Музичко забавиште:  Јабучице црвена – понедељак – 9 – 9,30

  • 17. – 21. септембар

    ЗАНИМЉИВИ ОТИСЦИ

    Дно пластичне флашице оставља веома занимљив отисак који личи на цвет (флаше различитих произвођа имају различите отиске).

    Активност се може реализовати као групни и индивидуални рад. Сходно облику рада, медицинска сестра васпитач треба да припреми папирну подлогу адекватне величине. Увод у активност може бити разговор о цвећу. Медицинска сестра васпитач подстиче децу да самостално отискују цветове. Деци ће бити веома интересантно ако се при групном раду користе различите флаше.

    позориште у вртићу: Кад су деца кући сама – понедељак – 8,30 музичко забавиште: „Ај берем грожђе“ – уторак – 9 – 9,30

  • 10. – 14. септембар

    РЕЂАЊЕ ПЕРЛИЦА

    Ређање перлица је додатна етапа у развијању прецизности и раду прстима. На почетку, дете које је превише мало да би ређало перлице на конац може то да чини користећи штапић који држи у руци. Након тога моћи ћемо да му дамо канап, водећи рачуна да један крај учврстимо, обмотавајући га селотејпом у дужини од око три центиметра. Одвојићемо довољно времена да бисмо показали детету како да држи део канапа који треба да буде довољно дугачак да оно може да на њега гурне перлицу након што је стави.

    Када показујемо детету нешто што захтева прецизност, треба радити полако и увек на исти начин. Ако се различите етапе неке активности детету  покажу једноставно и јасно, оно ће много боље интегрисати покрете.

    музичко забавиште: „У шуми“ – понедељак – 9 – 9,30

  • 20. -25. август

    OБРАДА ПЕСМЕ „ЈАБУЧИЦЕ ЦРВЕНА“

     Јабучице црвена,

    на високој грани,

    хајде, хајде, јабуко,

    ти на земљу падни.

    Током недеље усвајаћемо песмицу и правићемо наше дрво са јабукама, техником отискивања.

  • 13. – 17. август

    „Пецање“ ситних предмета

    Када стекне одређену вештину у коришћењу руку, мало дете почиње да тражи активности којима ће развијати прецизности.

    Ова активност састоји се од „пецања“ предмета који плутају у једној посуди са водом.

    Започињемо са крупнијим предметима и пластичним цедиљкама, а када дете добро овлада покретима, убацујемо мање цедиљке и ситније предмете.

    Припремићемо потребан материјал: велику посуду са водом, посуду у коју ће вадити предмете, кутије од киндер јаја, цедиљке, перлице и сл. Окупићемо децу и објаснити им како ћемо се играти.

    Кроз ову активност дете ради на координацији између очију и руку, прецизности и стрпљењу, као и способности концентрације.

  • 6. – 10. август

    ПРЕСИПАЊЕ КОРИШЋЕЊЕМ СУНЂЕРА

     За ову активност стављамо две посуде (велике, али не превисоке) и мали сунђер на један низак сточић. У посуду која се налази с леве стране сипамо мало воде (дете то може да уради и само ако уме).

    Одвајамо довољно времена да бисмо детету показали како се то ради: најпре стављамо сунђер у посуду да се натопи, онда га стављамо изнад празне посуде и полако притискамо рукама и цедимо. Понављамо ово све док посуда с леве стране не остане празна: „Видиш, више нема воде.“

    Затим све то радимо у супротном смеру: пресипамо воду из десне посуде у леву. Када завршимо, можемо поново да покажемо детету да је посуда празна. Затим сунђером бришемо капљице воде које су пале на сто и сада је ред на дете да понови све ово само. Ова активност, између осталог, учи дете како да користи сунђер. Оно такође учи да сунђер не може да упије воду ако се не исцеди.

  • 30. јули – 3. август

    РАЗВРСТАВАЊЕ ПРИБОРА ЗА ЈЕЛО

    Сређивање и разврставање су активности које веома заокупљују дете када се оно налази у осетљивом периоду који се односи на ред – а  та потреба за увођењем реда представља важну етапу у формирању детета. За дете је прилично лако да ставља неке веома једноставне ствари на одговарајуће место. Тако, на пример, када извадимо судове из машине, мало дете може да разврста прибор за јело. За дете од две године ово је веома занимљиво и оно ће посматрати те предмете, тражити одговарајуће место и пазити да их све поређа окренуте у истом смеру.

    Ако на почетку дете буде грешило, не треба му замерати. Ускоро ће бити у стању да увиди грешку и да је исправи. Постајаће све прецизније у разврставању. Ако га прекинемо у овој активности, ризикујемо да уништимо његов елан и да у њему изазовемо осећај неуспешности. Дете ради за себе, а наше примедбе би му нарушиле концентрацију и усмериле његову пажњу на нас.

    Васпитач ће разговарати са децом о намени прибора, какву храну једемо којим прибором, а потом ће деца разврставати прибор у пластичне преграде.

  • 23. – 27. јула

    САЂЕЊЕ СЕМЕНА

    Сађење семена, посматрање како клија и брига о њему омогућавају детету да индиректно схвати велики број ствари о природи и њеном функционисању.

    Семенке сунцокрета су савршене зато што брзо расту, а резултати су импресивни. За почетак припремамо малу саксију, земљу и семенке које ће деца садити. Не треба заборавити да се заливају сваког дана и убрзо ће се појавити мале клице.

    Тада ћемо их пресадити: дете пуни саксију земљом, прави у њој мале рупе у које ставља клице и прекрива их земљом. Поново следи период посматрања и заливања. Можемо да се забављамо поредећи редовно висину биљака са висином детета. Ускоро ће оне бити више од њега!

    Не треба да заборавимо да редовно заливамо биљке и да пазимо на појављивање цветова. Право је уживање посматрати велике цветове сунцокрета. На крају ће се они осушити и дете ће моћи да сакупи семенке да би их посадило.

  • 16. – 20. јула

    ПОСУДА ЗА ШЕЋЕР

    За ову активност потребно је пронаћи стаклену посуду за шећер с поклопцем који се одврће и припремити мале дрвене штапиће (штапићи за ражњиће, рецимо одговарајуће величине).

    Полако показујемо детету како да угура штачић у посуду за шећер, а затим одврћемо поклопац с ње и сипамо штапиће у корпицу.

    На почетку, детету ће бити потребно много концентрације да би завртало. Али баш у тренутку када је нека активност детету тешка, она код њега изазива интересовање. Дете осећа да ће успети да то ради ако буде стрпљиво и ако буде наставило да покушава. Када је активност превише лака, дете губи интересовање. На нама је да пронађемо одговарајућу равнотежу између превише компликованог и превише једноставног.

  • 9. – 13. јули

    KУТИЈА ЗА ДУГМАД

    Васпитач даје детету велику кутију за дугмад и неколико малих тегли, тако што их савља на послужавник или на простируку како би тиме ограничио подручје на ком ће дете вежбати. Када детету понудимо неки материјал који служи за сензорно истраживање, треба да пустити да самостално ради, не треба утицати на оно што при томе отркрива (осим у случају да материјал захтева давање у детпутстава детету шта треба да ради).

    Дете ће моћи да завуче руке у кутију с дугмићима, да их вади и разврстава тако што ће на пример, вадити само најмању дугмад, или само црвену, или само плаву.

    С временом, дете ће почети да запажа све више и више појединости: дугмад од метала, дугмад четвртастог облика, дугмад са две или са четири рупице. Оно ће моћи да пуни и празни тегле, отвара их и затвара и користи за различита разврставања.

    Ако пустимо дете да истражује онако како жели не коментаришући оно што ради, биће у стању да се усредсреди и долазиће самостално до нових открића.