Архиве категорија: План рада „Чудотворни прстен“

План рада за групу „Чудотворни прстен“

  • 29. јануар . 2. фебруар

    КУТИЈА СА ШТИПАЉКАМА

    Циљ ове активности је развијати фину моторику прстију, координацију покрета око-рука. Држање штипаљке је и вежба за касније држање оловке. Дете ређа штипаљке по ивици кутије. Сваком детету ћемо обезбедити по једну амбалажну кутију на којој се налазе мали отвори. У завршном делу, када деци опадне интересовање, поклопићемо кутије, а децу ћемо замолити да штипаљке које нису у кутијама, убацимо кроз отворе на кутијама. У току недеље ћемо наставити активност са крпицама и канапом и правити воз од штипаљки.

    уторак: музичко забавиште: израда звечки – 9,30 – 10

  • 15. – 19. јануар

    ТРАЖЕЊЕ ЖИВОТИЊА

    Деца траже животиње у кутији прекривеној сецканим папиром и вежбају препознавање животиња. Животиње које нестају и појављују се, помажу млађој деци да схвате појам постојаности предмета. Дете тако учи да предмети постоје иако их оно не види. Узимање животиња је прилика за вежбање ситне моторике.

    Донећемо кутију са животињама. Предложићемо деци да се играју игре скривања. Дозволићемо им да сами изаберу животињу коју ће сакрити. Када су животиње сакривене, рећи ћемо деци да крену да их траже. Ставићемо кутију на средину стола и рећи ћемо им да ту могу да ставе животиње које нађу. Када дете нађе животињу, подстакнућемо га да каже како се та животиња оглашава и да је стави у кутију. Наставићемо са тражењем и опонашањем животиња.

    Ативност ће трајати све док траје дечје интересовање.

     

    уторак: музичко забавиште: песмице о зими – 9,30 – 10

     

  • 9. – 12. јануар

    ШТА ЈЕ ВЕЛИКО, А ШТА МАЛО

    Циљ активности је груписање предмета по величини, разликовање предмета по величини.

    Пре почетка игре васпитач поставља парове великих и малих предмета по соби. Затим износи пред децу две лутке, од којих је једна знатно већа од друге, упоређује их и води разговор са децом о величини лутака, показујући делове тела једне и друге лутке.

    На столу се налазе у пару велики и мали предмети који могу да припадају луткама. Једно по једно дете излази, узима пар предмета именује их и говори који предмет припада којој лутки и зашто. Поставља затим предмете поред одговарајуће лутке.

    Васпитач затим тражи од деце да поседају по соби, једно по једно излазе и проналазе велике и мале предмете које постављају поред велике или поред мале лутке.

    Отежавање задатака је могуће уколико су сви предмети измешани, а васпитач тражи да дете пронађе, на пример, чешаљ за велику лутку и огледало за малу лутку и слично. Уместо лутке могу да се употребе било које играчке или апликације. Читаве недеље играћемо са децом игре које захтевају препознавање и проналажење великих и малих предмета.  

  • 3. 5. јануар

    БОЖИЋ

    Причаћемо са децом о обичајима који се спроводе на Бадње вече и на најрадоснији хришћански празник Божић. Уз помоћ сликовница ћемо лакше усвојити празничне обичаје. Показаћемо деци сламу, жито и пшеницу, дрвце Бадњак.

    Причаћемо о сечењу Бадњака, о бадњем дрвцету које се кити, хтани која се спрема за Бадњу вечеру, о чесници која се меси на Божић и осталим обичајима.

    У току недеље ћемо слушати Божићне песмице и правити украсе за бадњак од теста.

  • 18. – 22. децембар

    СНЕШКО БЕЛИЋ

    Позваћемо децу да седну за столове и започети причу о „Снешку“. Затим ћемо им поделити по једног „Снешка“ да га обуку. На сваки сто ћемо ставити посуде са материјалом. Показаћемо деци шта смо припремили (марамице, вата, ребрасти картон…) и пустити их да сами изаберу „одело“ којим ће обући свог „Снешка“. Прво ћемо ми обући „Снешка“ са белом марамицом, ставити лепак на шаблон и залепити марамицу. Потом ћемо сваком детету ставити лепак на шаблон, а они ће сами изабрати материјал којим ће га обући. Позваћемо децу да сами одложе „Снешка“ на сто да би се лепак осушио, а затим ћемо водити разговор о томе шта смо лепили и са чим. На крају ћемо им рецитовати песмицу о „Снешку Белићу“.

    „Ево момка, снажна лепа,

    нос му дуга шаргарепа.

    Очи су му два угљена,

    капа мало накривљена.

    Ноћу чека зору светлу,

    испод руке чува метлу.

    Целе ноћи тај се смешко,

    дечји другар Белић Снешко“!

  • 11. – 15. децембар

    ПАХУЉИЦЕ

    Окупићемо децу и започети причу о зими. Показаћемо им једну велику пахуљицу, а онда демонстрирати како оне падају.

    Позваћемо их да пређу за сто где смо припремили материјал за игру. Прво ћемо ми отиснути пахуљицу. Узећемо кромпир, умочити га у белу темперу и отиснути на црни хамер папир, потом ће они сами исто то урадити. Пружићемо помоћ сваком детету коме је она потребна. Активност ће трајати све док траје њихово интересовање.

    На крају ћемо позвати децу да одложе радове, како би се бела боја осушила и позвати их на тепих где ћемо певати песмицу о пахуљицама.

  • 4. – 8. децембар

    ИГРА ПАРНИМ СЛИКАМА

     

    Деци ћемо дати 4 до 5 парних слика. Свако дете ће изабрати једну слику. Имаће задатак да покаже и именује шта се налази на његовој слици. Затим ће свако пронаћи својој слици пар, још једног: петлића, мацу, куцу… и сложити своје слике да буду заједно. Затим ћемо усложњавати задатке у игри парним сликама.

    Даћемо деци слике које показују исте ликове, али у различитим активностима: маца спава, пије млеко, игра се клупчетом; слике које показују ликове у различитим расположењима: девојчица која се смеје и она која плаче; слике на којима су приказани ликови у различитој величини: велики меда, мали меда… Потом ћемо тражити од деце да пронађу различите сличице и да кажу шта је на њима слично, шта је приказано.

    Развоју уопштавања функције говора помажу и слике на којима је насликан исти предмет, али у разним бојама: црвени и жути балон, црвени и жути ауто, црвена и жута лопта; иста радња коју изводе различити ликови: мачка и пас једу, гуска и патка пливају и сл. На овај начин подстичемо децу на вербалну и невербалну комуникацију и употребу простих реченица.

  • 27. новембар – 1. децембар

    ИЗГРАДИ КУЋИЦУ

    Децу ћемо поделити у неколико група. У свакој од њих је прибор делова неопходан за изградњу кућице.

    Скрећемо деци пажњу на то да ће имати необичну и забавну активност. Говорићемо им одломак из бајке „Три прасета“, где вук руши кућице тако што јако дуне на њих три пута. После тога ћемо деци поставити питање: „Зашто вук није могао да сруши кућицу најстаријег прасета?“ након добијеног одговора предлажемо деци да саграде исте чврсте кућице, користећи готове грађевинске материјале.

    На почетку ћемо им ми помоћи у градњи, а потом ћемо их пустити да сами доврше.

  • 13. – 17. новембар

    У ЗНАКУ ЈЕСЕНИ

    Деци показујемо слике јесени и дрвећа. Разговараћемо о променама које се дешавају њеним доласком.

    Питаћемо децу шта примећују на дрвећу, шта се то дешава са лишћем. Затим деци показујемо лишће које смо сакупили заједно са родитељима. Разговараћемо о његовом изгледу, бојама, жилицама, дршкицама, величини…

    Потом ће деца сести за сто. Добиће хамер на којем је нацртано дрво, које ће сви заједно украстити лишћем и кестењем.

    Након лепљења лишћа учимо песмицу о јесени:

     Јесен

    Прође лето, дође јесен,

    са дрвета пао кестен.

    Час на главу, час на бок,

    пада кестен туп, туп, ток.

  • 16. – 20. октобар

    ИГРЕ РАЗНОВРСНИМ ПРЕДМЕТИМА

    Организоваћемо игру предметима који су по једном својству слични, а по осталим својствима различити. На пример: лопте и куглице исте боје, али различите величине (велике и мале). Усмераваћемо децу да велике лопте стављају у велику кутију, а куглице у малу или да их убацују кроз одговарајуће отворе. Потребно је обезбедити што више предмета различитих својстава којима ће деца манипулисати и тако им омогућити бољу диференцијацију предмета по облику, боји, величини, врсти материјала.

    Подстицаћемо децу да стављају предмете у уметаљке одговарајућих геометријских облика: коцка, квадар, ваљак, призма. На амбалажним кутијама ћемо избушити отворе различите величине тако да у њих може да уђе: оловка, штапић, куглица и слично. Подстицаћемо децу да запажају и проналазе решења за сваки предмет који је у игри.