Архиве категорија: План рада „Чудотворни прстен“

План рада за групу „Чудотворни прстен“

  • 14. – 18. октобра

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарња гимнастика

    Игре по центрима интересовања

    Обрада песмице: ,,Јесен”

    Игре на стази здравља

    Прича пред спавање: ,,Лисица и слон”

    УТОРАК: “Какво је време данас”

    Гледамо кроз прозор и описујемо какве промене запажамо (време, дрвеће, итд.); шта нам је потребно када пада киша (кишобран). Потом узимамо кишобран у руке, отварајући га изговарамо “Када настану кишни дани, рашире се кишобрани, зато што киша пљушти, пада, сипа”. Подстичемо децу да изговоре што више глагола којима се може представити падање кише.

    Прича пред спавање: “Златокоса и три медведа”

    СРЕДА: Музичко забавиште

    Пројектна активност: ,,Потрага за благом” – док смо шетали парком, видели смо кртичњаке, деца су рекла да је то неко тражио благо. Идемо у потрагу за благом, правимо мапу како бисмо лакше пронашли скривено благо. Да ли је то стварно било скривено благо или нешто друго?

    Прича пред спавање: ,,Зашто сове буље”

    ЧЕТВРТАК: Обнављамо песмицу, а потом бојимо наше кишобране

    Прича пред спавање: ,,Да се мењамо”

    ПЕТАК: Јутарња гимнастика

    Радни листови стр. 16. – правимо јесење дрво помоћу сличица разнобојног лишћа

    Прича пред спавање: “Нерасположена овца”

  • 7. – 11. октобра – Дечија недеља

    ЕЧЈА НЕДЕЉА

    ДА ПРАВО СВАКО – ДЕТЕ УЖИВА ЛАКО“

    ПОНЕДЕЉАК: Дечја права: разговарамо о дечјим правима, правимо пано на који лепимо права и обавезе

    Прича пред спавање: ”Нови пријатељ”

    УТОРАК: Посета дечјем стоматологу

    Прича пред спавање: ,,Чувај се медведа”

    СРЕДА: Посета Институту за воћарство

    Музичко забавиште

    Прича пред спавање: ”Дубоко у шуми”

    Јавна манифестација “Док прелазе брда и чуке, мама и тата држе се за руке” – радионице за децу и родитеље на Градском тргу У 16,30

    ЧЕТВРТАК: Учимо песмицу о другарству и правимо венац пријатељства

    ПЕТАК: Спортски дан у хали КК “Борац”

    Прича пред спавање: ”Жућа на селу”

  • 30. септембра – 4. октобра

    ТАКТИЛНИ ЈАСТУЧИЋИ

    Правимо парове јастучића од различитих материјала (памук, вуна, свила, кожа, вештачко крзно, мрежаста тканина, перје).

    Деца ће потпуно слободно истраживати ове јастучиће свим својим чулима: могу да их гњече, опипавају, стављају на образе, узимају у руке… Затим им указујемо да постоји по пар јастучића и предлажемо да их сложе два по два.

    Касније можемо да ставимо једну серију јастучића у врећицу, а другу испред себе. Узимамо једно јастуче и додирујемо га рукама, а затим тражимо његов пар у врећици. Стављамо га поред свог јастучета, говорећи деци да су они истоветни. Затим је ред на дете да проба ово да уради самостално. Ако дете погреши, што се очекује на почетку – оно враћа јастуче у врећу, опет додирује прво и поново тражи. Нема потребе да му указујемо на грешку, јер ће оно то и само приметити. Можемо направити и јастучиће исте боје са различитим стварима унутра: пиринчем, гризом, лешницима…

    Музичко забавиште – среда

  • 23. – 27. септембра

    КАРТИЦЕ И ПРЕДМЕТИ

    На почетку показујемо деци верну фотографију предмета и то чинимо само са три предмета и три картице. Стављамо картице испред деце, узимамо први предмет и пажљиво га посматрамо, кажемо детету његов назив и стављамо га поред његове слике. Настављамо тако са другим предметима, осим ако дете покаже жељу да самостално настави даље.

    Ова вежба помаже деци да схвате прелажење на апстрактно размишљање. Предмет који дете држи у руци исти је као онај који се налази на картици.

    За ову игру није неопходно да дете зна да говори, али да трба да буде у стању да се концентрише и посматра док му ми показујемо неку активност. Касније ћемо моћи да направимо картице које су сличне, али не потпуно идентичне са оним што представљају: фотографију пса коју дете треба да повеже са фигурицом пса, или фотографију на којој је приказана само глава пса. Слике које нису у потпуности дентичне са предметима захтевају више размишљања. Деца веома воле ове активности и можемо да их варирамо користећи све више серИја предмета.

  • 16. – 20. септембра

    ГРУПНИ КОЛАЖ

    Колаж као групна игра може изузетно дуго да држи дечију пажњу. Усмеравамо децу ка прављењу слике од комадића папира и показујемо им како се цепка папир (папири различитих текстура звуче различито док се цепкају, па том активности подстичемо децу да ослушкују те звуке). Нека деца неће желети да лепе папириће, већ ће хтети само да их цепкају, па зато треба једне пустити да убацују комадиће папира у пластичне чиније, а друге да их лепе. Помажемо деци да открију која количина лепка је потребна за различите величине папирића, а децу треба подстицати да самостално бирају врсту и боју папира коју ће лепити.

    Деца уживају у групном раду и то им треба омогућити што је чешће могуће, док цепкање папира пружа задовољство и добро је за изражавање осећања.

  • 9. – 13. септембра

    КРУГ У КРУГУ

    Овој активности претходи разговор о кругу, његовом облику и величини. На великом папиру, који је причвршћен за зид, маркером исцртавамо кругове рзних величина и показујемо деци како да помоћу неког од одабраних педмета направе отисак круга. Потом нудимо деци претходно припремљену боју и папир. Подстичемо децу да умоче одабрани преднет у боју и да га отисну на папир. Разговарамо са децом током игре како се добија отисак, о бојма и насликаним облицима. Отискиваћемо и друге облике (троуглова, квадрата). Потражићемо предмете који ће отискивањем дати такве облике. Уклопићемо боју калупа са са бојом коју користимо за његово отискивање. Тако ће деца спаривањем учити и називе боја.

  • 2. – 6. септембра

    КОРЊАЧА И ЗЕЦ

    ЦИЉЕВИ: развијање способности слушања саговорника, дисциплиновање, развијање пажње и концентрације, богаћење речника, правилно изговарање речи, подстицње маште, креативности, развијање позитивног става према књижевним делима. Децу ћемо поделити у две групе и свакој групи ћемо дати једну слагалицу. Њихов задатак је да сложе слагалицу и именују животињу на слици коју су добили. Позваћемо децу да седну на тепих, након тога ћемо им изражајно прочитати басну ,,Корњача и зец”. Питаћемо децу да ли знају значење свих речи. Након читања ћемо повести разговор са децом:

    * Које се животиње помињу у басни?

    *Ко вам се више допао? Ко вам се мање допао? Зашто? * У вези са чим су се расправљали корњача и зец?

    *Шта су урадили како би сазнали ко је бржи?

    * Шта је урадио зеко на почетку трке? Да ли је њему трка била важна? Како се понашао зец током трке? Шта је корњача урадила на почетку трке?

    *Ко је победио: корњача или зец? Зашто?

    * Каква је корњача кад није желела да пусти зеца да победи?

    *Закључујемо да корњача није била упорна, не би победила зеку.

    *Да ли је стварно зец спорији од корњаче?

    *Како изгледа корњача? Шта зека има на себи? Где они живе, чиме се хране…

    Имитирамо кретање корњаче и зеца.

    Након тога, деца ће сести за сто, цепкати папир у боји коју ће лепити и тако обојити цртеж корњаче и зеца.

  • 26. – 30. августа

    СЛИКАЊЕ АУТОМОБИЛИМА

    Циљеви ове активности су: подстицање развоја крупне моторике, подстицање емпатије и толеранције међу вршњацима, заједничко обављање активности и стварање топле атмосфере у групи.

    Понудићемо деци аутомобилчиће и позвати их да возе по тепиху. Када опадне интересовање за то, предложићемо деци да возе аутомобилчиће по папиру. Размутићемо боје на пластичним тацнама, поставити хамер на сто и распоредити децу поред папира тако да имају довољно простора за рад. Рећи ћемо им да умоче точкове у боју, а да их потом котрљају по папиру. Објаснићемо деци да могу да се шетају око стола док возе аутомобилчиће, да треба да пазе да се не сударе са аутићем другог детета и да могу да трубе сиреном да не би дошло до удара. Точкови аутомобила остављају интересантне трагове. Деца тако могу иако су мала да створе право мало ,,уметничко дело и то их веома радује. Успех у активностима гради самопоуздање код деце. Свест о соственим могућностима, о моћи коју поседујемо, буди жељу за даљим стварањем, што повратно јача позитивну слику о себи и веома је значајно за децу овог узраста. Добро је користити сваку прилику да дете види и доживи продукте свог ангажовања. У овом случају, покетима руку и уз помоћ мало маште ствара веома лепу слику. Деца ће бити веома задовољна својим радом.

  • 19. – 23. августа

    УМИЈМО ЛУТКЕ

    Циљ игре је развијање појмова један-ниједан, мало- много; развијање способности уочавања квантитативних односа; развијање хигијенских навика.

    Васпитач доноси игтачке у једној корпи или украшеној картонској кутији и пита децу шта су радила јутрос када су устали. Деца набрајају да су се умила, опрала зубе, обукла и сл. Васпитач каже да ове лутке нису то урадиле а затим свака девојчица нека узме по једну лутку, сваки дечак по једног меду, говоре колико су узели играчака (једну), а колико је остало играчака у корпи (много, а при крају мало и на крају ниједна). Деца затим добијају задатак да умију своје лутке (меде, зеке), одлазе у кпатило, враћају се и запажају да су све играчке чисте. Васпитач опет пита колико играчака има у корпи, а деца закључују да у корпи нема ниједна играчка. Једно по једно дете врћа играчку у корпу. Када прво дете врати играчку, мора да нагласи да је у корпи само једна играчка. Деца нешто касније треба да запазе да их је у корпи мало, а када сва деца врате играчке да је у корпи много играчака. Васпитач мотивише децу на разговор о томе чега има мало, чега много, чега један, чега ниједан у соби или ван ње.

  • 12. – 16. августа

    ШТА ЈЕ ВЕЛИКО, А ШТА МАЛО

    Циљ активности је груписање предмета по величини, разликовање предмета по величини.

    Пре почетка активности поставићемо парове великих и малих предмета по соби. Затим ћемо изнети пред децу две лутке, од којих је једна знатно већа од друге, упоређујемо их и водимо разговор са децом о величини лутака, показујући делове тела једне и друге лутке. На столу се налазе у пару велики и мали предмети који могу да припадају луткама. Једно по једно дете излази, узима пар предмета, именује их и говори који предет предмет припада којој лутки и зашто, Затим постављају предмете поред одговарајуће лутке. Затим ћемо тражаити да деца седну, једно по једно излази и проналази велике и мале предмете које постављаја поред велике или поред мале лутке. Отежавање задатка је могуће уколико су сви предмети измешани, а васпитач тражи да дете пронађе, на пример, чешаљ за велику лутку, огледало за малу лутку и сл. Уместо лутке могу да се употребе било које играчке или апликације. Целе недеље ћемо се играти са децом игре које захтевају препознавање и проналажење великих и малих предмета.