Архиве категорија: План рада „Чудотворни прстен“

План рада за групу „Чудотворни прстен“

  • 24. – 28. јуна

    ЛИКОВНЕ ИГРЕ ЛЕДОМ

    СРЕДСТВА: лед у боји – за израду ћемо користити прехрмбене боје и пластичне чиније четвртастог и округлог облика, флашице, чаше, кесе, посуде за лед, модле за колаче; веће платно светле боје; коса подлога (иверица, даска).

    Активност ћемо реализовати у дворишту вртића. Унапред ћемо припремити подлоге за сликање и то тако што ћемо једно платно причврстити за косу подлогу, а друго раширити по равној бетонској површини. У уводном делу активности нудимо деци разнобојан лед у различитим облицима и разговарамо са њима о бојама, облицима и карактеристикама леда. Подстичемо их да пуштају парчиће леда у различитим облицима низ косу површину тако да се котрљају или клизе, а потом разговарамо о траговима боје који остају. На равној површини деца гурају, трљају или размазују по платну различите облике леда.

    Искројићемо од сунђера разне облике: јабуку, крушку, цвет, круг, квадрат… Натопићемо облике сунђера водом одговарајуће боје. Заледити. Приликом сликања залеђеним сунђером по платну, лед ће се постепено топити и остављаће обојен траг.

    Музичко забавиште: Ја посејах мак, музичке столице – понедељак – 9 – 9,30

  • 10. – 14. јуни

    ОСТАВЉАМО ОТИСКЕ

    ЦИЉ: Развијање способности уочавања основних својстава материјала и њихово класификовање.

    Организоваћемо игру са децом у дворишту. Деца треба да обрате пажњу на разноврсност тла по коме ходају и скупљају узорке различитих материјала (песак, земља, бусен траве). Припремићемо различите веће посуде са водом – кантице, кадице, флашице. Игре водом: указујемо деци да се вода не може ухватити рукама као песак, већ је потребна чаша, лончић и левак да би се лакше напунила флашица. Игре пресипања воде, уочавање да вода и песак формирају облик поисуде у којој се налазе. Остављање мокрих отисака руку на песку и по бетону.

    Током недеље ћемо организовати ,,Игре без граница”. Децу ћемо распоредити по групама:

    *Игре прања луткине одеће и качење одеће на конопац за веш

    * Игре купања лутака

    * Игре пуњења, пресипања и пражњења посуда различитих величина и облика. На овај начин познајемо и примењујемо правила одржавања личне хигијене и хигијене ствари.

    Музичко забавиште: Људи ликују – понедељак – 9 – 9,30

  • 3. – 7. јуни

    РАЗИГРАНЕ ЛОПТИЦЕ

    Средства: пингпонг лоптице обојене у црвену, зелену, плаву, жуту боју (лоптице пробушити шилом на једном месту); четири картонске кутије (средње величине) обојене у боје лоптица; бели папири постављени на дно картонске кутије (потребно је да буду одговарајуће величине); више комада дрвених штапића; туш у бојама: црвена, зелена, плава, жута боја и шприц.
    Започињемо активност причом о бојама; нудимо деци обојене лоптице и кутије, подстичемо их да препознају и именују боје и да распоређују лоптице по кутијама на основу боје. Затим шприцом сипају туш у лоптице и враћају их у кутију у којој се на дну налази бели папир (плави туш у плаву лоптицу и плаву кутију…). Померањем кутије горе-доле, лево-десно деца праве шаре по папиру. Потребно је повремено променити папир са дна.
    Дозволићемо деци да учествују у сипању боје. Коришћење шприца за њих је изузетно занимљиво. Можемо и ставити чист папир и само једне лоптице са бојом на дно кутије. Једном детету треба дати дрвени штап и рећи му да њим помера лоптицу. На тај начин правиће шаре на папиру. Права забава и збрка на папиру настаје онда када троје-четворо деце јури своје лоптице резличитих боја дрвеним штапом, али заједно, по једној већој кутији.
    Музичко забавиште: Од вртића до вртића, Миш је добио грип – понедељак – 9 – 9,30

  • 27. – 31. мај

    ИГРЕ ОД РЕЦИКЛАЖНОГ МАТЕРИЈАЛА

    У оквиру недеље екологије са децом ћемо од рециклажног материјала правити разне игре. Од ролни од убруса направићемо сталак на који ћемо лепити кутијице од киндер јаја. Свака кутијица ће бити обележена различитом бојом и у њих ће деца хватаљом убацивати лоптице одговарајуће боје. На картонску кутију, коју смо претходно заједно украсили, ћемо лепити поклопце од влажних марамица који ће бити обележени одређеним бојама, деца ће кроз отворе убацивати штапиће одговарајуће боје.
    Деца ће украшавати картонске чаше, на врх чаша ћемо лепити различите облике: звездица, круг, троугао, квадрат… Деца ће имати задатак да слажу чашу на чашу са истим обликом на врху.
    Током недеље ћемо правити још игара са којима ћемо се играти.
    Музичко забавиште: Лептир и цвет – понедељак – 9 – 9,30

  • 20. – 24. мај

    СЛИКАМО ЧЕТКИЦОМ ЗА ЗУБЕ

    Активност започињемо причом о личној хигијени. Питаћемо децу да ли перу зубе и објаснити им важност редовног прања зуба. Затим ћемо их питати ко има нову четкицу за зубе и да ли знају шта се може радити са старом четкицом. Позваћемо децу да дођу до стола где је постављен материјал и размућена темпера у више плитких чинијица.

    Показаћемо деци како се слика четкицом за зубе, а онда им поделити њихове четкице. Током игре ћемо подстицати децу да умачу четкицу за зубе у боју и да сликају по папиру.

    Музичко забавиште: Коло у мају, Блистај звездо – понедељак – 9 – 9,30

    Понедељак – Излет у Дино парк на Златибору

  • 13. – 17. мај

    АКВАРИЈУМ

    Разговарамо са децом о акваријуму и рибицама које у њему живе (о томе да ли неко од деце поседује код куће акваријум и ко живи у њему). Показујемо им унапред припремљену кутију (акваријум) и подстичемо их да кажу шта ту недостаје. Потом им делимо пластелин, оклагије, модле и усмеравамо их да месе, развлаче оклагијом пластелин и секу га модлом како би направили рибице (свако дете бира боју пластелина и именује је). Када деца направе рибице помажемо им да провуку конац кроз њих и да причврсте један крај конца за плафон акваријума, тако да изгледа као да направљене рибице пливају у слободном простору. Деци потом дајемо шкољке да их поређају по дну акваријума, а потом их подстичемо да дувају на сламчице како би се рибице померале (тј. пливале).

    Музичко забавиште: Пре и после јела, Од вртића до вртића – понедељак – 9 – 9,30

  • 6. – 10. мај

    ЗДРАВА ХРАНА СВАКОГ ДАНА

    ЦИЉ: упознавање с правилима здраве исхране и њеним значајем.

    СРЕДСТВА: фотографије, слике из часописа и брошура, намирнице, књиге.

    Поделићемо децу у три групе и одредити свакој групи коју врсту намирница треба да донесу. Прва група доноси енергетске намирнице (угљене хидрате): кромпир, хлеб, пиринач, тестенину. Друга група доноси заштитне намирнице (витамини и минерали): воће – јабуке, банане, јагоде и поврће – шаргарепа, цвекла, купус, зелена салата. Трећа група доноси градивне намирнице (беланчевине) сир, орахе, млеко, махунарке, јаја.

    Заједно са децом ћемо припремити здрав оброк. Уз дегустацију објашњавамо деци значај сваке намирнице која се налази у оброку. Заједно ћемо изградити плакат ,,Здрава храна сваког дана”: на плакату ћемо нацртати три корпе – једна за градивне намирнице, једна за енергетске и једна за заштитне. Пронаћи слике, фотографије, амбалажу или делове намирница и залепити их у одређену корпу.

    Музичко забавиште: Мињено цвеће шарено, Киша пада – понедељак – 9 – 9,30

  • 22. април – 3. мај

    КОРПИЦА СА ЈАЈИМА

    (од 22. до 26. априла)

    Разговараћемо са децом о обичајима за Ускрс, шта радимо за Ускрс, каква су јаја за Ускрс, како их шарамо, и сл. У току недеље ћемо од пластичних кашика правити јаја, и подстицати децу да цртају и шарају по њима. По завршетку активности ћемо сва ,,јаја” залепити у једну велику корпу. Читаћемо причу ,,Три златна јаја”.

    Музичко забавиште: Другарство – понедељак – 9 – 9,30

    ПЕТАК: Велики петак – нерадни дан

    ГУСЕНИЦЕ

    (од 30. априла до 3. маја)

    Нудимо деци да по својој вољи боје картон, окрећу га, преврћу, и слободно користе боје и четкице, без конкретног усмеравања. По престанку дечјег интересовања, остављамо ролне да би се боја осушила. затим нудимо деци комаде канапа и усмеравамо их да нижу ролне и праве од њих гусенице. На крају можемо и да нацртамо лик гусеници и тако улепшамо дечју креацију.

    ПОНЕДЕЉАК: Васкршњи празник – нерадни дан

    СРЕДА И ЧЕТВРТАК: Првомајски празници – нерадни дани

  • 15. – 19. април

    СЛИКЕ ОД ЗРНЕВЉА

    Објаснићемо деци чега ћемо се играти и показати им како да лепе зрневље. На тај начин деца могу да направе дивне слике.

    Исцртаћемо црним маркером контуре једноставних облика, па подстицати децу да попуњавају зрневљем унутрашњост. Усмерићемо децу да лепе зрневље како год она желе (без иницијативе одраслих).

    Занимљива варијанта је и да се лист папира подели једноставним равним цртама на уздужне и попречне делове, па да се деца усмеравају да сваки празан простор попуне једном врстом зрневља.

    Зрневље које ћемо користити – кукуруз (бели, жути), крупнији бели пиринач, пшеница, соја, сочиво, кикрики, сунцокрет, пасуљ (жути, бели, црвени), кафа.

    Слике ћемо стварати на картону.

    Луткарска позоришна представа у вртићу “Три прасета” – уторак

    Музичко забавиште: „Капље киша капљицама“ – понедељак – 9 – 9,30

  • 8. – 12. април

    НАПРАВИ СВОЈ ВОЗ

    Обезбедићемо деци већи број кутија од ципела разних димензија (без поклопаца). Као увод у активност разгледамо са децом сликовнице или апликације са возовима. Разговараћемо о томе шта све возови превозе, како изгледају, од чега је састављена композиција воза, и сл. Потом ћемо подстицати децу да направе воз. Понудићемо им да сами себи изаберу кутије. Даћемо им размућене темпере, четкице и фломастере да по својој жељи обоје вагоне. Док се боја суши, разговараћемо са децом о бојама вагона и тражити канап у истој боји. Бушићемо кутије и помагати деци да провуку канап како би спојили вагоне. Један канап ће остати дужи како би деца могла да вуку воз. Усмераваћемо их да напуне вагоне стварима, тј. играчкама. Тако ће деца добити мале возове разних боја које могу да вуку по тепиху.

    Музичко забавиште: „Пролеће у шуми“ – понедељак – 9 – 9,30