Архиве категорија: План рада „Чудотворни прстен“

План рада за групу „Чудотворни прстен“

  • 23. – 27. април

    ШАРЕНИ ЛЕПТИР

     

    На папиру ћемо нацртати тело лептира. Показаћемо деци како отисак два длана може да личи на лептирова крила. Подстицаћемо децу да отискују своје дланове и тако сликају крила. Користићемо мешавину боја да би лептир био што занимљивији.

    На великом хамеру деца ће зеленом темпером осликавати траву, ливаду.

    Наредног дана, када се боја осуши, деца ће осликавати облике по трави колутом у облику цвета. Тако ћемо добити ликовни рад који представља цветну ливаду.

    Трећег дана сваком цвету ћемо додати већ осликаног лептира.Тако ћемо читаве недеље из дана у дан радити на стварању малог уметничког дела – пролећна ливада препуна шареног цвећа и лептирића.

  • 16. – 20. април

    ЈЕЖИЋ

    Разговараћемо са децом о шумским животињама, о томе где живе, чиме се хране…

    Потом црним маркером цртамо на картону контуре јежа и питамо децу да ли знају која је животиња нацртана, шта јој недостаје.

    Када деца уоче да је то јеж и да му недостају очи и уста, понудићемо им фломастере да могу да доцртају оно што недостаје.

    Затим ћемо исећи јежеве од картона и омогућити деци да изаберу којег желе. Показаћемо им како да залепе класје на картон, како би јеж добио „бодље“.

    Разговараћемо са децом о тој животињи, њеним особинама, о томе где и како живи. На крају ћемо певати песмицу о јежу:

     

    „Склупчао се мали јеж,

    па сад мирно спава.

    Боц, боц углицама,

    не дирај га ручицама.

    Боде, боде јеж,

    биће суза, беж!“

     

    СРЕДА: Позориште Бубамара у вртићу: Пас и мачкица– 8,30-9

  • 10. – 13. април

    БАЦАЊЕ ЛОПТИ

    ЦИЉ: Дете убацује лопте у кутију или корпу. Ово искуство омогућује вежбање бацања предмета, координацију покрета и координацију око-рука. Бацање лопте до одређеног места је тешка вештина коју треба увежбати, а оваква активност пружа могућност да се почне са том врстом учења.

    АКТИВНОСТ: Када дете дође до корпе или кутије са великим отвором, увешћемо га у активност речима: „Марко, хајде да се играмо. Убаци лопту у кутију.“ Показаћемо деци како да то раде. Када буду убацивали лопте, описиваћемо шта раде и похвалићемо их.

    Користићемо велике и мале лопте како би деца развијала крупну моторику. Старију децу ћемо изазивати да бацају са већег одстојања.

  • 2. – 5. април

    ШАРЕНА УСКРШЊА ЈАЈА

    Разговараћемо са децом о Ускрсу и о томе како с еовај празник прославља у њиховој породици. Како и са ким фарбају јаја, како их шарају, украшавају.

    Поделићемо деци шаблоне исечене у облику јаја и показаћемо им како да их нашарају. Премазаћемо шаблоне беланцетом и онда ћемо лепити исцепкане савлете. Разговараћемо о свему што раде, а од продуката активности ћемо припремити изложбу за родитеље.

    Са децом ћемо шарати и украшавати јаја и неким другим техникама. Украшаваћемо јаја од стиропора помоћу темпера и креп папира. Цртаћемо коку и зеку.

  • 26. – 30. март

    СЛИКАЊЕ ПРСТИМА

    Игра сликања прстима састоји се у томе да се делови прстију или цела шака умоче у течну боју, па се онда на хамеру остављају различити отисци или се боја размазује у различитим правцима без неког одређеног циља, једноставно следећи своја тренутна осећања. При томе није битно да се нешто одређено наслика, већ се боје слажу, сливају, мешају и настају случајни и изненађујући ефекти.

    Игре бојама и прстима ћемо организовати више пута. Деци треба најпре указати на све могуће начине употребе шаке и прстију у отискивању и размазивању боја.

  • 19. – 23. март

    СЛИКАЊЕ ПРСТИМА

    Игра сликања прстима састоји се у томе да се делови прстију или цела шака умоче у течну боју, па се онда на хамеру остављају различити отисци или се боја размазује у различитим правцима без неког одређеног циља, једноставно следећи своја тренутна осећања. При томе није битно да се нешто одређено наслика, већ се боје слажу, сливају, мешају и настају случајни и изненађујући ефекти.

    Игре бојама и прстима ћемо организовати више пута. Деци треба најпре указати на све могуће начине употребе шаке и прстију у отискивању и размазивању боја. 

  • 12. – 16. март

    ПЛУТА ИЛИ ТОНЕ

    Циљ активности је развијање способности уочавања својстава материјала (плута-тоне). Од материјала ћемо користити парче дрвета, новчић, јаје, каменчић, чаше, веће стаклене посуде…

    Узећемо већу посуду и напунити је водом. Сваки предмет ћемо узети, добро га погледати и доирнути, описати га и покушати са децом да предвидимо да ли ће, када га ставимо у воду, пливати или ће потонути.

    Предмете ћемо појединачно спуштати на површину вод еи посматрати. Наводићемо децу на закључке од чега зависи да ли предмет плива или тоне.

    У две провидне посуде ћемо класификовати предмете: једна ће бити намењена оним предметима који тону, а друга онима који пливају.

    Током недеље активност се наставља тако што се укључују родитељи, који заједно са децом сакупљају, код куће проверавају шта плива или тоне и одабране предмете доносе у вртић.

  • 5. – 9. март

    МОЈА МАМА

    Циљ и задаци: Неговање љубави према најближим члановима породице. Усвајање стихова песме „Моја мама“.

    Заједно мотивишемо децу на активност стварајући атмосферу љубави и топлине: Пипни друга/другарицу поред тебе; Загрли га/је; Хајде сада сви да се загрлимо; Како се осећамо? А кога код куће можете да загрлите?

    Подстичемо децу да причају о међусобној љубави чланова породице, са акцентом на љубав према мајци.

    Подстичемо децу на разговор о томе ко све има мајку (куче, јаре, маче, јагње…)

    Разговор проширујемо на причу о мајци и младунцима. Подстичемо децу да закључе да су све маме подједнако важне (сваком је своја мајка најважнија).

    У току недеље ћемо причати о празнику наших мама, 8. марту. Правићемо честитке и поклоне за маме.

     

  • 29. јануар . 2. фебруар

    КУТИЈА СА ШТИПАЉКАМА

    Циљ ове активности је развијати фину моторику прстију, координацију покрета око-рука. Држање штипаљке је и вежба за касније држање оловке. Дете ређа штипаљке по ивици кутије. Сваком детету ћемо обезбедити по једну амбалажну кутију на којој се налазе мали отвори. У завршном делу, када деци опадне интересовање, поклопићемо кутије, а децу ћемо замолити да штипаљке које нису у кутијама, убацимо кроз отворе на кутијама. У току недеље ћемо наставити активност са крпицама и канапом и правити воз од штипаљки.

    уторак: музичко забавиште: израда звечки – 9,30 – 10

  • 15. – 19. јануар

    ТРАЖЕЊЕ ЖИВОТИЊА

    Деца траже животиње у кутији прекривеној сецканим папиром и вежбају препознавање животиња. Животиње које нестају и појављују се, помажу млађој деци да схвате појам постојаности предмета. Дете тако учи да предмети постоје иако их оно не види. Узимање животиња је прилика за вежбање ситне моторике.

    Донећемо кутију са животињама. Предложићемо деци да се играју игре скривања. Дозволићемо им да сами изаберу животињу коју ће сакрити. Када су животиње сакривене, рећи ћемо деци да крену да их траже. Ставићемо кутију на средину стола и рећи ћемо им да ту могу да ставе животиње које нађу. Када дете нађе животињу, подстакнућемо га да каже како се та животиња оглашава и да је стави у кутију. Наставићемо са тражењем и опонашањем животиња.

    Ативност ће трајати све док траје дечје интересовање.

     

    уторак: музичко забавиште: песмице о зими – 9,30 – 10