Архиве категорија: План рада „Чудотворни прстен“

План рада за групу „Чудотворни прстен“

  • 18. – 22. фебруар

    МАСКЕ И ТЕМПЕРЕ

    За ову активност потребно је од тењег картона унапред исећи круне (за краља и краљицу) и маске (зеке, маце, куце, и сл.) за цело лице или само маске за очи (као наочаре). Крајеве на круни ћемо спојити хефталицом, а на маскама са обе стране пробушити рупе за врпцу за везивање. Нудимо деци размућене темпере разних боја, четкице и комаде сунђера како би свако обојио своју маску. Док је боја још свежа, маске ћемо посути песком и шећером (да би добиле сјај и биле светлуцаве). Када се боја осуши, помажемо деци да провуку ластиш кроз рупице на маскама и да их вежемо. Потом их подстичемо да ставе маске и да једни друге препознају и именују. Краљеви и краљице могу добити и мараму као плашт, а деца која носе маске са животињским ликовима – уши и репиће.

    ПРОЈЕКТНА АКТИВНОСТ: Организоваћемо нашу стручну службу која учествује у изградњи куће. Да би подигли кредит за кућу направићемо центар банке у вртићу. Потписиваћемо уговор за кредит и отвараћемо рачуне у банци, а деца ће заузврат добити картице за банкомат којима могу да се играју. Поделићемо улоге на шалтерске раднике, клијенте, итд.

    Музичко забавиште: „Садио дам репу“ – понедељак – 9 – 9,30

  • 11. – 15. фебруар

    ИЗГРАДИ КУЋИЦУ

    Са децом ћемо разговарати од чега све може да се сагради кућа, шта нам је од материјала и алата потребно да бисмо саградили кућу.

    Децу ћемо поделити у неколико група. У свакој од њих је прибор делова неопходних за изградњу кућица.

    Скрећемо деци пажњу на то да ће имати необичну и забавну активност. Говорићемо им одломак из бајке ,,Три прасета, где вук руши кућице тако што јако дуне на њих три пута. После тога ћемо деци поставити питање: ,,Зашто вук није могао да сруши кућицу најстаријег прасета?” Након добијеног одговора предлажем им да саграде чврсте кућице користећи готове грађевинске материјале. На почетку ћемо им ми помоћи у градњи, а потом ћемо их пустити да они сами доврше.

    Музичко забавиште: слушање музике – Сметана “Влтава” – понедељак – 9 – 9,30

    ПЕТАК: Државни празник: Дан државности Републике Србије

  • 4. – 8. фебруар

    ПРЕРУЧИВАЊЕ И ПРЕСИПАЊЕ

    Када дете покаже жељу да преручује, пресипа, сипа и пресипа воду (дете то ради у кади користећи своје посуде), оно ће уживати да то вежба и развија своју прецизност и изван ових тренутака игре. За почетак, предлажемо детету да пресипа неке крупне семенке – зрна пасуља…

    Припремамо две мале посуде и семенке које ће моћи да пресипа из једне у другу. Затим дајемо деци велику кутлачу чија ће употреба захтевати прецизније покрете и више концентрације.

    Кад дете постане потпуно опуштено док обавља ову активност можемо му дати на једном послужавнику два идентична бокала, довољно мала и лака да може да их користи. Важно је демонстрирати ову активност детету коришћењем прецизних и спорих покрета да би оно могло добро да их разуме и прихвати.

    Узимамо пажљиво један бокал, стављамо га иза другог и полако сипамо да би дете имало времена да посматра како семенке клизе. Затим то поново радимо у супротном правцу. Ако нека семенка падне на послужавник, подижемо је, користећи палац и кажипрст. Све ове врсте пресипања заинтересоваће дете и можемо лако да измислимо и друге.

    Музичко забавиште: „Другарство“ – понедељак – 9 – 9,30

  • 28. јануар – 1. фебруар

    ЦВРЧАК И МРАВ

    Обрада басне ,,Цврчак и мрав”. Васпитач прича деци басну, а онда је заједно анализирамо. Анализа подразумева разговор о особинама цврчка и мрава, о томе како је цврчак био лењ, и није сакупљао храну и правио резерву за зиму, а мрави су били вредни и сакупљали храну током лета како би створили резерву за зиму и зато нису остали гладни.

    Питамо децу: Да ли се труд и рад мрава исплатио? Како би они поступили?

    Да ли би се понашали као мрав или као цврчак?

    Да ли је боље бити лењ или вредан?

    Циљ: развијање позитивних особина

    Музичко забавиште: „Бајка о славују“ – понедељак – 9 – 9,30

  • 21. – 25. јануара

    НАХРАНИМО ЖИВОТИЊЕ

    Циљ игре: Развијање појама скупа, образовање скупова и упоређивање скупова.

    Дидактичка средства: апликације животиња и хране. Ток игре: Васпитач најпре разговара са децом о животињама чије су апликације припремљене, о начину живота и исхране тих животиња.

    Апликације се поставе на сто без одређеног реда. Први задататак је да се из скупа свих апликација издвоје два скупа: скуп аплилкција које представљају животиње и други скуп апликацје хране. Излази једно по једно дете, свако узима из првог скупа по једну аплИкацију животиње, именује је, затим узима апликацију одговарајуће хране и преноси је упоредо са апликацијом животиња на пано, док васпитач и остала деца прате и по потреби коригују активност детета. Кад је овај део задатка урађен, поставља се други. Упоредити ова два скупа и утврдити у ком скупу има највише елемената. Да би што лакше решили други задатак, сугерише се деци да елементе оба скупа поствљају у два вертикална низа и то: апликације животиња на леву страну, а апликације хране на десну страну паноа, а затим изврше придруживање оба елемента скупа.

    Музичко забавиште: „Химна Светом Сави“ – понедељак – 9 – 9,30

  • 14. – 18. јануар

    СРЕЋНИ СНЕШКО БЕЛИЋ

    Пре почетка активности размазујемо густу белу темперу по широј посуди за боју; припремамо тамнији папир, црни и црвени фломастер. Потом показујемо деци како да умоче палац у боју и оставе отисак на папиру, а затим и отисак кажипрста тик изнад отиска палца. Црним фломастером треба доцртати руке и стопала, шешир, уста, очи и дугмад, а црвеним фломастером нос. Усмеравамо децу на то да треба да понове радње и помажемо им, нарочито код доцртавања фломастером. У току недеље ћемо цртати и снежни пејзаж. Ову активност ћемо реализовати као групни рад комбинацијом отискивања сунђера (снежни брег), шаке (крошња дрвета) и затвореног фломастера (пахуље).

    Учимо песмицу: Пахуљица једна мала.

    Музичко забавиште: „Што северац тако дува“ – понедељак – 9 – 9,30

  • 7. – 11. јануар

    НЕОБИЧНЕ ШАРЕ

    Потребно је припремити подлогу за ову активност дан раније како би се осушила и била спремна за рад. Припрема се тако што се на бели или шарени мастан папир наноси тамна темпера помешана са жуманцетом. Старија деца могу нанети боју на подлогу помоћу шире четке. Медицинска сестра васпитач нуди деци тако припремљене подлоге и незарезане оловке и подстиче их да по њима цртају (упућује их у то да је потребно да мало јаче притисну оловку како би остао траг на подлози). Посебно интересовање код деце изазваће појављивање шара с подлоге и то ће их подстаћи да цртају даље.

  • 31. децембар 2018. год. – 4. јануар 2019. год.

    ДОЧЕКУЈЕМО БОЖИЋ

    Причаћемо са децом о обичајима везаним за Бадње вече и најрадоснији хришћански празник Божић. Уз помоћ сликовница ћемо лакше усвојити празничне обичаје. Показаћемо деци сламу, жито, пшеницу и дрвце Бадњак. Причаћемо о сечењу бадњака, о бадњем дрвцету које се кити, храни која се спрема за бадње вече, о чесници која се меси на Божић и осталим обичајима. У току недеље ћемо слушати Божићне песмице и правити украсе за бадњак и колачиће од теста уз помоћ модлица различитог облика.

    Музичко забавиште: „Зимска песма“ – понедељак – 9 – 9,30

  • 24. – 28. децембар

    ОСЕЋАМ СВОЈЕ ТЕЛО

    Циљ активности: Изражавати своје тело кроз игру. Акценат је на чулима и сопственим реакцијама на замишљене ситуације. Претварање вербалне у невербалну комуникацију.

    Ток активности:

    Чуло додира: деца седе у кругу. Васпитач започиње игру – дотакни друга до себе. Ухвати га за руку. Помилуј га по коси. Загрли га. Који део тела смо користили да се дотакнемо, загрлимо, и слично (руке)? Испружите своје руке и протрљајте прстима. Да ли њима нешто осећамо?

    Како се зове чуло којим осећамо када неког или нешто додирујемо? (чуло додира)

    Игра “чаробна торба” – деца чулом додира покушавају да погоде предмете скривене у торбИ.

    Чуло вида – игра “ Тајанствена особа” – једно дете жмури, а друго стоји испред осталих и оно је тајанствена особа. Остали то дете описују детету које жмури користећи што више описних придева (плаве очи, плаве панталоне).

    Чуло слуха – Звучни запис – деца именују оно што препознају по звуку (оглашавање животиња, мушки и женски глас у песми).

    Чуло мириса и укуса – изразом лица и пантомимом покажите како се осећате у следећим ситуацијама: једете колач, лимун, чоколаду, и слично.

    Музичко забавиште: „Ала веје, веје“ – понедељак – 9 – 9,30

     

  • 10. – 14. децембар

    ПРЕРУЧИВАЊЕ И ПРЕСИПАЊЕ

    Када дете покаже жељу да преручује, пресипа, сипа и пресипа воду (дете то ради у кади користећи своје посуде), оно ће уживати да то вежба и тако развија своју прецизност и изван ових тренутака игре.

    За почетак, предлажемо детету да пресипа неке крупне семенке – зрна пасуља, и сл. Припремамо две мале посуде и семенке које ће моћи да пресипа из једне у другу. Затим им дајемо велику кутлачу чија ће употреба захтевати прецизније покрете и више концентрације. Кад дете постане потпуно опуштено док обавља ову активност можемо му дати на једном послужавнику два идентична бокала, довољно мала и лака да може да их користи. Важно је демонстрирати ову активност детету коришћењем прецизних и спорих покрета да би оно могло добро да их разуме и прихвати.

    Узимамо пажљиво један бокал, стављамо га иза другог и полако сипамо да би дете имало времена да посматра како семенке клизе. Затим то поново радимо у супротном правцу. Ако нека семенка падне на послужавник, подићи ћемо је, користећи палац и кажипрст. Све ове врсте пресипања заинтересоваће дете и можемо лако да измислимо и друге.

    Музичко забавиште: „Зима, зима, е па шта је“ – понедељак – 9 – 9,30