Архиве категорија: План рада „Чудотворни прстен“

План рада за групу „Чудотворни прстен“

  • 26. – 30. августа

    СЛИКАЊЕ АУТОМОБИЛИМА

    Циљеви ове активности су: подстицање развоја крупне моторике, подстицање емпатије и толеранције међу вршњацима, заједничко обављање активности и стварање топле атмосфере у групи.

    Понудићемо деци аутомобилчиће и позвати их да возе по тепиху. Када опадне интересовање за то, предложићемо деци да возе аутомобилчиће по папиру. Размутићемо боје на пластичним тацнама, поставити хамер на сто и распоредити децу поред папира тако да имају довољно простора за рад. Рећи ћемо им да умоче точкове у боју, а да их потом котрљају по папиру. Објаснићемо деци да могу да се шетају око стола док возе аутомобилчиће, да треба да пазе да се не сударе са аутићем другог детета и да могу да трубе сиреном да не би дошло до удара. Точкови аутомобила остављају интересантне трагове. Деца тако могу иако су мала да створе право мало ,,уметничко дело и то их веома радује. Успех у активностима гради самопоуздање код деце. Свест о соственим могућностима, о моћи коју поседујемо, буди жељу за даљим стварањем, што повратно јача позитивну слику о себи и веома је значајно за децу овог узраста. Добро је користити сваку прилику да дете види и доживи продукте свог ангажовања. У овом случају, покетима руку и уз помоћ мало маште ствара веома лепу слику. Деца ће бити веома задовољна својим радом.

  • 19. – 23. августа

    УМИЈМО ЛУТКЕ

    Циљ игре је развијање појмова један-ниједан, мало- много; развијање способности уочавања квантитативних односа; развијање хигијенских навика.

    Васпитач доноси игтачке у једној корпи или украшеној картонској кутији и пита децу шта су радила јутрос када су устали. Деца набрајају да су се умила, опрала зубе, обукла и сл. Васпитач каже да ове лутке нису то урадиле а затим свака девојчица нека узме по једну лутку, сваки дечак по једног меду, говоре колико су узели играчака (једну), а колико је остало играчака у корпи (много, а при крају мало и на крају ниједна). Деца затим добијају задатак да умију своје лутке (меде, зеке), одлазе у кпатило, враћају се и запажају да су све играчке чисте. Васпитач опет пита колико играчака има у корпи, а деца закључују да у корпи нема ниједна играчка. Једно по једно дете врћа играчку у корпу. Када прво дете врати играчку, мора да нагласи да је у корпи само једна играчка. Деца нешто касније треба да запазе да их је у корпи мало, а када сва деца врате играчке да је у корпи много играчака. Васпитач мотивише децу на разговор о томе чега има мало, чега много, чега један, чега ниједан у соби или ван ње.

  • 12. – 16. августа

    ШТА ЈЕ ВЕЛИКО, А ШТА МАЛО

    Циљ активности је груписање предмета по величини, разликовање предмета по величини.

    Пре почетка активности поставићемо парове великих и малих предмета по соби. Затим ћемо изнети пред децу две лутке, од којих је једна знатно већа од друге, упоређујемо их и водимо разговор са децом о величини лутака, показујући делове тела једне и друге лутке. На столу се налазе у пару велики и мали предмети који могу да припадају луткама. Једно по једно дете излази, узима пар предмета, именује их и говори који предет предмет припада којој лутки и зашто, Затим постављају предмете поред одговарајуће лутке. Затим ћемо тражаити да деца седну, једно по једно излази и проналази велике и мале предмете које постављаја поред велике или поред мале лутке. Отежавање задатка је могуће уколико су сви предмети измешани, а васпитач тражи да дете пронађе, на пример, чешаљ за велику лутку, огледало за малу лутку и сл. Уместо лутке могу да се употребе било које играчке или апликације. Целе недеље ћемо се играти са децом игре које захтевају препознавање и проналажење великих и малих предмета.

  • 5. – 9. августа

    ИГРЕ ВАЉЦИМА

    Можемо направити различите врсте ваљака и на разне начине.

    * Ваљке од пингпонг лоптице: пробушити шилом лоптицу са две стране. Направити круг од дебље пластифициране жице, сместити у рупе на лоптици.

    * Ваљак од амбалаже киндер јаја: израђује се на претходно описан начин.

    * Мали куповни ваљци за молерај, са дршком, од сунђера или крзнени.

    * Ваљак направљен од точкова сломљених аутомобилчића, са сачуваном осовином између њих.

    * Ваљак од окруњеног клипа кукуруза; сломити га са обе стране да би се добиле разне повшине.

    На куповне ваљке за молерај могу се додати и обмотати око ваљка, крпице вуница, рупичасти џак за поврће, старе унихоп чарапе, пластичне кесе, канапи и сл.

    Подлогу за сликање могу представљати: папир у белој или некој другој боји, картон, хамер, стиропор, иверица, платно… По иверици и стиропору се може више пута сликати, новим слојем боје преко осушеног слоја темпере. Подлоге могу стајати на поду, столу, бетону, а могу бити причвршћене и за зид. Важно је да подлога буде велика и пространа. Посуде за боју треба да буду велике колико и ваљак који се користри како би деца без проблема могла самостално да рукују њим. Активност ћемо организовати напољу, тада деца могу слободно да сликају јер их не ограничава простор, намештај, тепих и могућност да бојама испрљају простор око себе.

  • 29. јула – 2. августа

    ОДЕЛО ЗА БАТУ И СЕКУ

    За реализацију ове активности потребно је да од два велика хамера исечемо контуре дечака и девојчице, исцртамо им лица и контуре делова одеће. Затим причвршћујемо хамер за под и налажемо деци да обуку дечака и девојчицу. Усмеравамо их да лепе комаде тканине по деловима који су обележени: сукња, панталоне, мајица, блуза. (Комаде тканине можемо и унапред да припремимо тако да буду у одговарајућим облицима.) Могу се користити и само две боје тканине, нпр. За девојчицу црвена и жута, а за дечака плава и зелена. Усмераваћемо децу да користе по једну боју за панталоне, сукњу и блузу (и да тако, играјући се, науче да препознају и именују боје).

    У току недеље ћемо припремити и комадиће различитог крзна и на папиру нацртати деци познате животиње које имају крзно. Игру започињемо разгледањем сликовница на којима поред илустрација животиње постоје и комадићи крзна. Подстицаћемо децу да опипавају крзно и да се сете којој животињи припада. Потом им нудимо спремљен материјал (цртеже, лепак и комадиће крзна) и подстичемо их да на изабрану животињу залепе одговарајуће крзно.

  • 22.-26. јули

    КРУГ У КРУГУ

    Средства: *предмети кружног облика (поклопци кутија, затварачи спрејова, мале пластичне кутије, ролне тоалет-папира, коцке и сл.) *темпере, посуде за боју, вода, убруси

    *подлога за отискивање (папир, тањи картон)

    Разговараћемо о кругу, његовом облику и величини. На великој табли која је причвршћена за зид маркером исцртавамо кругове разних величина и показујемо деци како да помоћу неког од одабраних предмета направе отисак круга. Потом нудимо деци претходно припремљену боју (размућену темперу) и папир (велики хамер за групни рад). Подстичемо децу да умоче изабрани предмет у боју и да га отисну на папир. Разговараћемо са децом у току игре о томе како се добија отисак, о бојама и насликаним облицима.

    У току недеље ћемо радити отискивање других облика (троуглава, квадрата). Потражићемо предмете који ће отискивањем дати такве облике. Уклопићемо боју калупа са бојом коју користимо за његово отискивање. Тако ће деца спаривањем учити и називе боја. После реализоване активности деци ћемо понудити фломастере и беле папире да би цртали облик који су отиснули.

  • 15. – 19. јула

    МОЈ ШАРЕНИ ЦВЕТ

    Пре активности разговарамо са децом о цвећу, заједно разгледамо сликовнице о цвећу, коментаришемо апликације и певамо песмице о цвећу. Подстичемо децу да препознају и именују њима познато цвеће (белу раду, маслачак, ружу). Потом им нудимо исечене папире у облику латица цвећа и фломастере и усмеравамо их да доцртају шаре и обоје цветове. Када деца заврше бојење, нудимо им стабљике и листиће од зеленог папира и показујемо им како да их споје помоћу лепка (помажемо им током лепљења). Затим заједно могу да направе цветну башту на паноу.

    Можемо понудити деци различите облике од папира (цвет, кућа, ауто, лептир, бубамаре, лист, крушка…). Подстицаћемо их да боје облик, додају шаре, тачке. У односу на појам, на паноу за радове треба направити и амбијент.

    Лист- правимо крошњу на већ припремљеном стаблу.

    Ауто- цртамо амбијент градске улице на великом хамеру; на њега ће деца по сопственом избору залепити аутић.

    Лептир, бубамара- после већ реализоване активности МОЈ ШАРЕНИ ЦВЕТ ће имати прилику да на свој цвет додају и своју бубамару.

    Крушка, јабука, трешња- након реализоване активности МОЈ ЛИСТ деца ће имати прилику да свом листићу додају и воћку.

    Кућа- ова активност даће паноу изглед насеља. Могу се додати детаљи, као што су зеленило, клупа, ограда, дрво и сл.

  • 8. – 12. јула

    ЖИВОТИЊЕ ОД КРПИЦА

    Исечени облици лица разних животиња треба да буду препознатљиви деци (маца, куца, меда, мајмун и сл.). Да би се сва деца упознала са ликовима животиња, разгледамо сликовнице и апликације и разговарамо о животињама и њиховим особинама.

    На комаде картона потом, по дечјем избору, лепе исечене контуре лица животиња. Усмеравамо децу да покажу и изаберу очи, уста, уши за изабрану животињу и помажемо им да све залепе на лице (већи и мањи дугмићи служе за очи и нос; исечени делови од папира за уши и уста).

    За прављењеи лица животиње могу да послуже: филц, сунђерасте крпе, дебљи комади тканине (тексас, сомот, мебл штоф).

    Готове радове излажемо на пано за родитеље.

  • 1. – 5. јула

    МЕДА У ПРОДАВНИЦИ ИГРАЧАKА

    Припремићемо више различитих играчака: локомотиву, телефон, мацку, куце, аутомобил, звонце и сл. Играчке ћемо сложити по полицама као што су сложене у продавници. Позваћемо децу да приђу и заједно ћемо разгледати играчке. Именоваћемо играчке, причаћемо како се која играчка оглашава односно какав звук производи а затим организујемо игру.

    Меда (плишана играчка) улази у прадавницу да купи играчку и поздравља продавца (неко од деце) ,,Гр-гр, бру-бру“ и тражи неку играчку ,,Цин-цин“. Васпитач пита децу коју играчку меда тражи и подстиче их да дају тацан одговор – звонце. Меда, затим, тражи другу играчку и каже: ,,Знам, купићу аутомобил и возићу децу у вртић, али не знам како се чује кад он труби. Васпитач пита децу како труби аутомобил.

    Игру ћемо изводити и помоћу других играчки.

  • 24. – 28. јуна

    ЛИКОВНЕ ИГРЕ ЛЕДОМ

    СРЕДСТВА: лед у боји – за израду ћемо користити прехрмбене боје и пластичне чиније четвртастог и округлог облика, флашице, чаше, кесе, посуде за лед, модле за колаче; веће платно светле боје; коса подлога (иверица, даска).

    Активност ћемо реализовати у дворишту вртића. Унапред ћемо припремити подлоге за сликање и то тако што ћемо једно платно причврстити за косу подлогу, а друго раширити по равној бетонској површини. У уводном делу активности нудимо деци разнобојан лед у различитим облицима и разговарамо са њима о бојама, облицима и карактеристикама леда. Подстичемо их да пуштају парчиће леда у различитим облицима низ косу површину тако да се котрљају или клизе, а потом разговарамо о траговима боје који остају. На равној површини деца гурају, трљају или размазују по платну различите облике леда.

    Искројићемо од сунђера разне облике: јабуку, крушку, цвет, круг, квадрат… Натопићемо облике сунђера водом одговарајуће боје. Заледити. Приликом сликања залеђеним сунђером по платну, лед ће се постепено топити и остављаће обојен траг.

    Музичко забавиште: Ја посејах мак, музичке столице – понедељак – 9 – 9,30