Архиве категорија: План рада „Чудотворни прстен“

План рада за групу „Чудотворни прстен“

  • 16. – 20. јула

    ПОСУДА ЗА ШЕЋЕР

    За ову активност потребно је пронаћи стаклену посуду за шећер с поклопцем који се одврће и припремити мале дрвене штапиће (штапићи за ражњиће, рецимо одговарајуће величине).

    Полако показујемо детету како да угура штачић у посуду за шећер, а затим одврћемо поклопац с ње и сипамо штапиће у корпицу.

    На почетку, детету ће бити потребно много концентрације да би завртало. Али баш у тренутку када је нека активност детету тешка, она код њега изазива интересовање. Дете осећа да ће успети да то ради ако буде стрпљиво и ако буде наставило да покушава. Када је активност превише лака, дете губи интересовање. На нама је да пронађемо одговарајућу равнотежу између превише компликованог и превише једноставног.

  • 9. – 13. јули

    KУТИЈА ЗА ДУГМАД

    Васпитач даје детету велику кутију за дугмад и неколико малих тегли, тако што их савља на послужавник или на простируку како би тиме ограничио подручје на ком ће дете вежбати. Када детету понудимо неки материјал који служи за сензорно истраживање, треба да пустити да самостално ради, не треба утицати на оно што при томе отркрива (осим у случају да материјал захтева давање у детпутстава детету шта треба да ради).

    Дете ће моћи да завуче руке у кутију с дугмићима, да их вади и разврстава тако што ће на пример, вадити само најмању дугмад, или само црвену, или само плаву.

    С временом, дете ће почети да запажа све више и више појединости: дугмад од метала, дугмад четвртастог облика, дугмад са две или са четири рупице. Оно ће моћи да пуни и празни тегле, отвара их и затвара и користи за различита разврставања.

    Ако пустимо дете да истражује онако како жели не коментаришући оно што ради, биће у стању да се усредсреди и долазиће самостално до нових открића.

  • 2. – 6. јули

    МОЈЕ ДРВО

    Средства: на папиру формата А4 нацртати контуре дрвета, за свако дете посебно; темпере, посуде за боју, убруси.

    Медицинска сестра васпитач у уводном делу активности посматра с децом дрвеће у дворишту и коментарише све што види: лишће, цвеће, птичицу, плодове… Потом их уводи у радну собу где је за свако дете на столу већ постављен папир са исцртаним стаблом и гранама.

    Васпитач подстиче децу да уоче шта је то што недостаје на њиховом дрвету. Затим им даје посуде с размућеном темпером и показује како могу боцкањем или кружним покретима прстију, који су претходно умочени у темперу, да насликају лишће и крошњу дрвета. Деца онда настављају да сликају уз помоћ медицинске сестре васпитача.

    Варијанте: Активност наставити сутрадан. Понудити деци изрезане цветиће и лепак за папир и подстицати их на то да залепе на своје дрво много цветића како би процветало, баш као оно у дворишту. Уместо цветића могу се користити и сличице воћа. Ова активност се може реализовати и као групни рад.

  • 11. – 15. јуни

    СЕНЗОРНА СТАЗА

    Ходање босим ногама веома је корисно. На тај начин дете може да осети глаткоћу паркета, хладноћу плочица, мекоћу тепиха. Када је без чарапа, ноге му се не клизају, има поверење у своје тело и добија велики број сензорних информација.

    Направићемо „сензорну стазу“ – стазу од различитих материјала: мекани јастук, парче тепиха, чупава простирка, парче линолеума, отирач за ноге, посуда испуњена песком, лист папира, дрвена даска, шљунак…

    Показаћемо детету како да хода веома полако по овим различитим површинама, држећи руке уз тело да не би изгубило равнотежу. Затим ћемо му предлажити да проба самостално. Први пут ће можда бити потребно да га држимо за руку. После тога можемо да променимо текстуре, или да направимо стазу која ће бити сложенија.

    Музичко забавиште: Певање већ научених песмица – понедељак: 9,30 – 10 часова

  • 4. – 8. јуни

    КАРТИЦЕ И ПРЕДМЕТИ

    Ова активност помаже деци да схвате прелажење са конкретног на апстрактно мишљење. Предмет који дете држи у руци исти је као онај који се налази на картици.

    На почетку показујемо детету верну фотографију предмета и то чинимо само са три предмета и три картице. Стављамо картице испред детета, узимамо први предмет и пажљиво га посматрамо, кажемо детету његов назив и стављамо га поред његове слике. Настављамо тако са другим предметима, осим ако дете покаже жељу да самостално настави даље. За ову активност није неопходно да дете зна да говори, али треба да буде у стању да се концентрише и посматра док му ми показујемо неку активност. Такође, треба проценити његово интересовање за језик. Касније ћемо моћи да направимо картице које су сличне, али не потпуно идентичне са оним што представљају: фотографију пса коју дете треба да повеже са фигурицом пса, или фотографију на којој је приказана само глава пса.

    Слике које нису у потпуности идентичне са предметима захтевају више размишљања. Деца веома воле ове активности и можемо да их варирамо користећи све више серија предмета.

    Музичко забавиште: Разболе се лисица – уторак: 9,30 – 10 часова

    СРЕДА: Преглед физијатра – Др. Невенка Јовичић

  • 28.мај – 1. јуни

    ПЕЦАЊЕ СИТНИХ ПРЕДМЕТА

    Ова активност састоји се од „пецања“ предмета који плутају у једној посуди с водом.

    Започињемо са крупнијим предметима и кутлачом с рупицама, а када дете добро овлада покретима, дајемо му кухињску лопатицу с прорезима. Оно ће тада морати да испољи већу прецизност.

    Припремамо све ове предмете и сављамо их на мали сто: велику посуду с водом, предмете који плутају (лешнике, неке лаке перлице), кутлачу, посуду у коју ће дете вадити предмете и, наравно, сунђер за брисање.

    Захваљујући овој активности дете ради на координацији између очију и руку, прецизности и стрпљењу, као и способности концентрације.

    Музичко забавиште: Слушање музике – уторак 9,30 – 10 часова

    СРЕДА: Позориште Кикинда – Весели распуст

  • 21. – 25. мај

    СЕЗОНСКИ СПОРТОВИ

    Циљ: Упознавање са спортовима. Упознавати децу са значајем бављења спортом за очување и унапређивање здравља.

    Средства: опрема за неке од спортова (клизаљке, скије, штапови за скијање, санке, кошаркашка лопта, тениски рекет, опрема за пливање…)

    Ток активности: Припремићемо децу за долазак спортисте у госте. У зависности од тога који ће спортиста бити представљен, деца ће добити задатак да од куће понесу нешто од опреме или типичне одеће за тај спорт, да разговарају са родитељима о том спорту и сл. Долазак спортисте може се организовати тако што ће се он појавити одевен у спортску одећу и донети реквизите. Спортиста представља спорт којим се бави, описује детаље, разлог због кога се одлучио за тај спорт, показује деци своја знања и вештине. Након тога, деца могу да кажу шта знају о том спорту,да изведу неки покрет или вештину везану за тај спорт.

    Организоваћемо обилазак спортских терена.

    Музичко забавиште: Мали плес – уторак 9,30 – 10 часова

  • 14. – 18. мај

    МИ СМО ЈЕДАН ПАР

    Циљ игре: развијање појма пар, уочавање и разликовање боја.

    Дидактичка средства и материјали: Беџеви или медаљони, за свако дете у групи, са нацртаним разним облицима и детаљима, тако да су два по два иста.

    Ток игре:

    Деца се поделе у две групе, поделе им се беџеви тако да сва деца у истој групи имају различите беџеве. Деца слободно шетају или трчкарају по соби (или дворишту). Васпитач пљесне неколико пута рукама или изведе неки звучни сигнал и каже: „Нађи свој пар!“, а свако дете тражи онога ко има исти беџ  (по боји и по облику).  Парови се ухвате за руке и издвоје на страну. Сваки пар треба да наведе пример неког пара из непосредне околине (пар ципела, пар папуча, пар ногу, маму и тату, пар птица, итд.).

    Музичко забавиште: Коло у мају – уторак 9,30 – 10 часова

  • 23. – 27. април

    ШАРЕНИ ЛЕПТИР

     

    На папиру ћемо нацртати тело лептира. Показаћемо деци како отисак два длана може да личи на лептирова крила. Подстицаћемо децу да отискују своје дланове и тако сликају крила. Користићемо мешавину боја да би лептир био што занимљивији.

    На великом хамеру деца ће зеленом темпером осликавати траву, ливаду.

    Наредног дана, када се боја осуши, деца ће осликавати облике по трави колутом у облику цвета. Тако ћемо добити ликовни рад који представља цветну ливаду.

    Трећег дана сваком цвету ћемо додати већ осликаног лептира.Тако ћемо читаве недеље из дана у дан радити на стварању малог уметничког дела – пролећна ливада препуна шареног цвећа и лептирића.

  • 16. – 20. април

    ЈЕЖИЋ

    Разговараћемо са децом о шумским животињама, о томе где живе, чиме се хране…

    Потом црним маркером цртамо на картону контуре јежа и питамо децу да ли знају која је животиња нацртана, шта јој недостаје.

    Када деца уоче да је то јеж и да му недостају очи и уста, понудићемо им фломастере да могу да доцртају оно што недостаје.

    Затим ћемо исећи јежеве од картона и омогућити деци да изаберу којег желе. Показаћемо им како да залепе класје на картон, како би јеж добио „бодље“.

    Разговараћемо са децом о тој животињи, њеним особинама, о томе где и како живи. На крају ћемо певати песмицу о јежу:

     

    „Склупчао се мали јеж,

    па сад мирно спава.

    Боц, боц углицама,

    не дирај га ручицама.

    Боде, боде јеж,

    биће суза, беж!“

     

    СРЕДА: Позориште Бубамара у вртићу: Пас и мачкица– 8,30-9