Архиве категорија: план рада Биберче

Планови рада за јаслену групу „Биберче“

  • 16. – 20. јула

    Куповина намирница

    Разговарамо са децом о храни коју воле да једу (воће, поврће, слаткиши, јаја, сир, итд.), говорићемо о њиховим бојама и облицима.

    Показаћемо деци исечке из новина и сличице на којима је приказана храна. Именоваћемо, препознаваћемо и упоређиваћемо намирнице на сликама.

    Затим ћемо деци понудити изрезане облике торбе за куповину и усмеравати их да изаберу жељене производе и налепе их на своју торбу. На тај начин ће свако дете изабрати намирнице које жели да „купи“.

    На крају ћемо изложити наше торбе и заједно коментарисати и меновати шта смо све купили.

  • 9. -13. јули

    МОРСКО ДНО

    Започињемо активност причом о бићима која живе у мору (разним рибама, шкољкама, хоботницама, крабама, ајкулама, морским звездама…) уз разгледање сликовница и сличица. Подстичемо децу да говоре о ономе што знају у вези са темом. Затим ћемо им предложити да заједно направимо слику мора.

    Подстицаћемо децу да умачу шаке у темпере разних боја и отискују их на хамер. На тај начин ћемо „оживети“ наш морски свет (рибице, медузе, хоботнице…). На крају ћемо им нацртати очи и заједно уживати док посматрамо наша морска бића како „пливају“.

    Током недеље ћемо читати деци приче о морским животињама. Подсетићемо се догодовштина „Сунђер Боба“.

    Украшаваћемо простор у коме боравимо сликама морских животиња.

  • 2. – 7. јули

    МЕДЕ НА ИЗЛЕТУ

    Деца воде меде на излет. Деца помажу при планирању места на које ће се ићи и шта ће се јести. Они уче да планирају унапред и да очекују излет.

    Водићемо на „излет“ меде из вртића. Ако желе, деца могу од куће да понесу свог меду.

    Заједно са децом ћемо одлучити где ће бити излет. У случају да буде лоше време излет ће бити у соби. Организоваћемо пикник за меде и децу и послужити се воћем.

  • 11. – 15. јуни

    ТЕЛЕФОНИ

    Деца помажу да се направе телефони, а онда причају уз помоћ телефона (играчке). Активност стимулише коришћење језика. Деца се претварају да причају преко телефона, што подстиче њихову креативност и идеје о улогама које имају одрасли. Разговор преко телефона је друштвена активност и подстиче социјалну интеракцију.

    Направићемо телефоне тако што ћемо облепити кутију у облику ваљка или ролну од тоалет папира. На кутији ћемо написати бројеве од 0 до 9.

    Ова активност ће се одвијати током слободне игре, када деца бирају да ли ће се играти, са ким ће разговарати (са баком, деком, тетком итд.).

    СРЕДА: музичко забавиште: Певамо већ научене песмица – 9 – 9,30

  • 4. – 8. јуни

    ЛЕПТИРИ

    Активност започињемо причом о лептирима (како изгледају, како се крећу) у дворишту вртића. Тражићемо заједно са децом лептире (у трави, на цвећу…).

    У соби настављамо активност уз кратку импровизовану драматизацију са гињол лутком у облику лептира.

    Деци ћемо поделити комаде тањег разнобојног картона у облику лептира и комаде колаж папира. Подстицаћемо децу да лепе колаж папир по шаблону лептира и тако направе шаре по сопственом избору.

    СРЕДА: музичко забавиште: Разболе се лисица – 9 – 9,30

    ЧЕТВРТАК: Преглед физијатра – Др. Невенка Јовичић

  • 28. мај – 1. јуни

    ИЗМИШЉАЊЕ ПРИЧА УЗ ПОМОЋ СЛИКА

    „Била једноим једна … (веспитач показује слику девојчице), а деца именују тако што допуњавају једноставну реченицу. „Она је имала“… (слика куце). Деца именују куцу. „Куца је живела у … (слика кућице) и тд.

    После причања приче деци постављамо питања и подстичемо их да именују предмете, лица, радње. Омогућићемо им да испричају нешто из свог искуства (о куци, маци…). „Чиме се играла куца?“ „А чиме девојчица?“ „Шта маца једе?“ „Како преде?“ „Волите ли ви да се играте лоптом?“… Подстицаћемо децу да траже лопте. „Нема их!“ Васпитач показује лопту уз певање песмице о лопти.

    Настављамо игру лоптом, убацујемо је у кош, котрљамо низ даску…

    Игру настављамо и напољу у дворишту вртића.

    СРЕДА: музичко забавиште: Слушање музике – 9 – 9,30

    СРЕДА: Позориште Кикинда – Весели распуст

  • 21. – 25. мај

    МЕДА КУПУЈЕ ИГРАЧКЕ

    Васпитач припрема неколико играчака: локомотиву, ауто, звоно, сат, куцу и слично. Играчке постави као у продавници. Затим позива децу да погледају играчке, да их именују и заједно одреде како се која оглашава или које звукове производи, а затим организује игру.

    Меда (плишани) улази у „продавницу да купи играчке и поздравља продавачицу „мру, мру, бру, бру“. Тражи да купи играчке и „цин – цин“ и „тика – так“. Васпитач пита децу које играчке меда тражи, деца одговарају (звоно и сат). Меда затим тражи другу играчку и каже: „Хоћу да купим аутомобил и да возим децу у вртић, али не знам како се чује кад он труби!“ Деца одговарају „ту, ту, тууу“. Ову игру изводимо и са другим играчкама.

    Вежбамо изговор појединих гласова, откривамо социјалне релације, учимо како треба да се понашамо у ситуацији купујем – продајем.

    Среда: музичко забавиште: Мали плес – 9 – 9,30

  • 14. – 18. мај

    КАЖИ ШТА СМО САКРИЛИ

    Припремићемо неколико предмета (лутку, коцку, лопту…). Показаћемо деци припремљене предмете, заједно их именовати. Затим ћемо позивати једно по једно дете (или ће деца сама да се јављају) које одлази на други крај собе леђима окренуто према другој деци. Остала деца ће заједно са васпитачем сакрити један предмет. Изабрано дете које је било у углу собе прилази играчкама, погађа који предмет недостаје и именује га. Када деца чују која играчка недостаје, изговарају: „Тражи лутку!“

    Када дете пронађе играчку сакривену у соби, игра се наставља са другим дететом и новом играчком.

    Среда: музичко забавиште: Коло у мају – 9 – 9,30

  • 23. -27. април

    ПРОЛЕЋНА ЛИВАДА

    Са децом ћемо разговарати о цвећу које је процветало током пролећа (бела рада, маслачак, љубичица, лала, зумбул). Тражићемо од деце и њихових родитеља да донесу у вртић по један пролећни цвет како бисмо направили букетиће.

    Припремићемо темпере (љубичасту, жуту, зелену, црвену, белу) и зелени хамер причвршћен за сто. На њему ћемо пре активности маркером исцртати стабљике и листове. Рећи ћемо деци да је то ливада и да је потребно да доцртају беле раде, маслачак, лале, љубичице и зумбуле. Усмерићемо их да изаберу боју и да именују цвет који сликају. Показаћемо им како да прстом цртају цвет повлачењем линије од центра истиснуте темпере на све стране. Отисак прста у другој боји темпере представљаће тучак.

  • 16. – 20. април

    ПРАВЉЕЊЕ ТЕСТА ЗА ИГРУ

    Играње са тестом је дивна активност која има вишеструки утицај на развој. Двогодишњаци су спремни да помажу у припремању теста. Док се састојци мешају, они могу да науче нешто о узроцима и последицама. Дева уче о својствима састојака и о томе како се мењају када им се додају суви или мокри састојци. Прављење теста пружа и искуство са математичким појмом мерења. Када с ена крају играју са готовим продуктима, деца ангажују креативност и способности решавања проблема.

    Када се направи тесто, следи вајање, гњечење, моделовање. Користићемо мале оклагије равних ивица или са бордуром, модле, чаше… Правићемо колачиће које ћемо након тога сушити, бојити, украшавати.

    СРЕДА: Позориште Бубамара у вртићу: Пас и мачкица – 10 часова