Архиве категорија: план рада Биберче

Планови рада за јаслену групу „Биберче“

  • 14. – 18. јануар

    ХРАНИМО ГЛАДНЕ ПТИЦЕ

    После оброка са децом сакупљамо мрвице са стола и стављамо их заједно на симс од прозора.

    Питамо децу ко ће појести мрвице које смо ставили, где буду птице зими, да ли је њима хладно напољу?

    Изговарамо следеће стихове деци:

    У зору на прозору састали се врапци,

    чекају мрвице из те твоје ручице.”

    Заједно са децом правимо кућицу за врапце, од разноврсног конструктивног и амбалажног материјала. Кућицу износимо на терасу и стављамо мрвице у њу. Кроз прозор ћемо посматрати и пратити да ли ће врапци доћи и да ли ће јести мрвице које смо им оставили.

    Музичко забавиште: “Што северац тако дува” – среда – 9 – 9,20

     

  • 7. – 11. јануар

    БАЈКА О ЦРВЕНКАПИ – драматизација

    За ову активност користићемо гињол лутку која је обучена као Црвенкапа.

    Црвенкапа носи у руци корпу и прича деци да је кренула да набере цвеће за своју баку. Позива децу да јој помогну, “беру” цвеће расуто по соби (исечено од колаж папира). Бака највише воли црвено цвеће, а деца у Црвенкапину корпу треба да стављају само црвене цветове. Црвнкапа мирише цвеће, подстиче децу да и она то чине.

    Гињол лутка Црвенкапа касније позива децу да праве колаче и носе баки кроз шуму (између столова, препрека).

    Певаћемо песмицу “Ко се боји вука још”.

    Музичко забавиште: “Преко брда, преко брега” – среда – 9 – 9,20

  • 31. децембар 2018. год. – 4. јануар 2019. год.

    БОЖИЋ

    Разговараћемо са децом о предстојећем празнику и обичајима везаним за њега. Питаћемо их како се код њихове куће прославља Бадњи дан, шта уносимо тада у кућу, шта стављамо у чесницу итд.

    Певаћемо “Божићну песму” Добрице Ерић.

    Божићна песма

    Запевале сенице и врапци,

    Срећан Божић, млади православци!

    И сва друга децо, без разлике

    што славите друкчије празнике!

    Нек’ вам срећа увек гошћа буде,

    да стасате у честите људе!

    Припремите секире и санке

    да идемо на шумске пропланке,

    да сечемо најлепше Бадњаке!

    Сунце се још пење на церић,

    нека свако обуче џемперић!

  • 24. – 28. децембар

    НОВОГОДИШЊЕ ЧЕСТИТКЕ

    Деца праве честитке које ће послати члановима своје породице. Тиме вежбају писање и ситну моторику. Слање честитки је узбудљиво и деца уживају у осећању пружања пажње члановима своје породице.

    На сто стављамо честитке, коверте, фломастере бојице. Подсећамо децу да разгледају честитке и разговарамо о различитим празницима за које се честитке шаљу. Деца ће фломастерима украсити честитке. Старија деца ће користити и коверте. Питаћемо децу да ли желе да пошаљу честитку родитељима, неком из породице или пријатељу. Коверту ћемо дати родитељима.

    Музичко забавиште: “Ала веје, веје” – среда – 9 – 9,20

  • 17. – 21. децембар

    НОВОГОДИШЊЕ ЖЕЉЕ

    Развој говора: Разговараћемо са децом о предстојећим празницима. Питаћемо их шта је шта они желе да добију од Деда Мраза.

    Читаћемо новогодишње приче и бајке.

    Интелектуални развој: Од папира у боји исећи ћемо различите облике (троугао, квадрат, круг, звезда). Ти облици ће представљати “Украсе” за јелку. Даћемо их деци да их разгледају, упоређују, а затим ћемо тражити да сортирају “Украсе” истог облика. Након тога деца ће имати задатак да издвоје украсе исте боје (жута, црвена, плава).

    Моторички развој: Игра “Дохвати пахуљу” – На струну или на конац ћемо нанизати лоптице од вате (пахуље) и окачићемо их на плафон. Деца ће се пропињати на прсте како би дохватила пахуље које висе.

    Музичко забавиште: “Деда Мразе, деда Мразе” – среда – 9 – 9,20

  • 10. – 14. децембар

    ШАРЕНЕ КАПЕ И РУКАВИЦЕ

    Васпитач ће помешати дечју гардеробу. Деца ће имати задатак да пронађу своје ствари, да именују делове одеће које пронађу и да их обуку. Разговарамо са децом о тим деловима одеће, њиховој намени, материјалу од кога су направљени и шарама на тканини.

    Затим нудимо деци унапред припремљене капе и рукавице од папира, темпере и вуницу за украшавање. Потом подстичемо децу да сликају свој пар рукавица и своју капу.

    Музичко забавиште: “Зима, зима, е па шта је” – среда – 9 – 9,20

  • 3. – 7. децембар

    КРОКОДИЛИ У МОЧВАРИ

    Васпитачи заједно са децом праве мочвару. Користићемо велики плави покривач (или плави хамер), који ћемо ставити на под. Изрезаћемо крокодиле од зеленог хамера које ћемо ставити на покривач. У средину покривача, ставићемо острво (круг од жутог хамера) као циљ. Деца имају задатак да стигну до циља (острва), пажљиво пролазећи између крокодила. У почетку пролазе између њих полако, а потом понављају игру све брже и брже. Игру ћемо пратити песмицом “Била мама кукумка” јер се у њој помиње крокодил и она ће додатно допринети ритму и добром расположењу.

    Музичко забавиште: “Куцање ритма” – среда – 9 – 9,20

  • 26. – 30. новембар

    ЗДРАВА ХРАНА У МОМ ТАЊИРУ

    Средства: слике воћа, поврћа, меса, млека и осталих намирница, лепак и мали картонски тањирићи.

    Причамо са децом о томе шта је здрава храна, а шта је добра. Показујемо деци слике здраве хране и они је именују. Подстичемо их да изаберу намирнице и да их лепе на свој тањир правећи тако здрав оброк.

    Направићемо пано са сликама здраве хране и објаснићемо деци важност појединих намирница и зашто је важна здрава исхрана за правилно одрастање деце.

    Музичко забавиште: “Где је онај цветак жути” – среда – 9 – 9,20

  • 19. – 23. новембар

    ПОГОДИ ШТА ЈЕ ТО

    Ова активност развија способност о постојаности предмета, када дете зна да предмет постоји иако га не види.

    Изабраћемо заједно са децом материјал за рад: нпр. пластичне коцке, шоље, кључеве, звечке, чарапе, патофне, мале гумене животиње, итд.

    Показаћемо деци два или три предмета која су им позната, ставићемо их испод пешкира (пелене) и замолити их да ставе руке испод пешкира и осете предмете. Затим ћемо тражити да нам дају један од тих предмета, а да притом не гледају испод пешкира.

    То ћемо исто поновити са платненом торбом, у коју ћемо убацити различите предмете. Тражићемо од деце да их без гледања у торбу опипају и именују. Касније ћемо у торбу убацити и деци мање познате предмете (кључеви, четка за косу…).

    Музичко забавиште: “Разболе се лисица” – среда – 9 – 9,20

  • 12. – 16. новембар

    ЈЕЖИЋ

    Разговарамо са децом о шумским животињама, о томе где живе, чиме се хране. Показујемо деци слике јежа и других шумских животиња.

    Сваком детету дајемо папир са нацртаним јежом и питамо шта јежу недостаје. Када деца уоче да јежу недостају бодље дајемо им пластичне виљушке које су претходно умочене у браон боју. Деца отискују виљушку и праве бодље јежу. Разговарамо са децом о јежу, о његовим карактеристикама, о томе где живи, а потом певамо песмицу о јежу.

    Музичко забавиште: Имитирање животиња уз музику и покрет – среда – 9 – 9,20