Архиве категорија: план рада Биберче

Планови рада за јаслену групу „Биберче“

  • 25. – 29. марта

    Препознајемо животиње

    Показујемо деци сликовнице о маци, коки и мишу, причамо по сликовници показујући значајне моменте приче. Омогућавамо деци активно учешће у разгледању, постављајући им питања која траже препознавање и именовање лика и радње. Садржај слике допуњавамо одговарајућим текстом и песмом:

    Ко-ко-да, ко-ко-да,

    бела кока то сам ја.

    Мијау, мијау, мја,

    црна маца то сам ја.

    Када се заврши разгледање, изводимо једноставну драматизацију покретом и речима.

    Након ове игре сваком детету ћемо дати сликовницу животиња. Омогућити им да разгледају, постављају питања, одговарају на питања, причају.

    Музичко забавиште: ЧајковскиКрцко Орашчић– среда – 9 – 9,20

  • 18. – 22. март

    ВИСИБАБА

    За ову активност ћемо припремити велики хамер у боји и на њему нацртати траву, стабљике и листиће за будуће висибабе. Изнад стола на којем деца сликају причврстићемо апликацију са сликом висибабе и припремити белу размућену темперу. Разговарамо са децом о пролећу: питаћемо их које је боје висибаба, расте ли у њиховој башти. Отпеваћемо и песму о висибаби. Показаћемо деци како да отиском шаке на папиру праве главицу висибабе и подстичемо их да направе отисак.

    Висибаба мала

    звонити је стала,

    цин, цин, цин,

    дон, дон, дон,

    чујте мали звон.

    Музичко забавиште: “Одакле нам руке, родила их мајка– среда – 9 – 9,20

  • 11. – 15. марта

    Бубамаре

    Показаћемо деци како да од половине кромпира направе бубамару. Бојићемо кромпир црвеном бојом и отискивати на папиру, а затим туфне правити отиском дечијих прстића. Завршене бубамаре ређамо заједно на зелени хамер или креп паир певајући песмицу о бубамари.

    На зеленом листу,

    као мала шара,

    мили амо – тамо,

    мала бубамара.

    Бубамаро мала,

    сад полети ти,

    однеси наш поздрав

    у свет далеки.

    Музичко забавиште: Висибаба мала – среда – 9 – 9,20

  • 25. фебруар – 1. март

    БАСНЕ

    Развој говора – читамо басне: Лисица и рода, Лав и миш, Лисица и гавран, Зец и корњача…

    Описиваћемо животиње које се помињу у баснама (изглед, карактеристике). Разговараћемо о томе која нам се басн анјавише допада, шта нам се свиђа, а шта не, које су добре, а које лоше особине животиња.

    Моторни развој: Опонашамо кретање животиња. Изводимо покретне игре: Рода и жаба, Иде маца око тебе, Маца и врапчић.

    Ликовно стваралаштво: Бојимо шаблоне животиња које се помињу у баснама.

    Музичко забавиште: У Будиму граду – среда – 9 – 9,20

  • 18. – 22. фебруар

    MOJA PORODICA

    Са децом ћемо разговарати како се зову, где станују, са ким станују, како им се зову мама, тата, деда, баба, брат, сестра. Да ли су они мали или велики, да ли и где раде, ко се са њима игра и ко их води у шетњу. Питамо децу како их мама и тата негују, шта им кувају, чега се највише играју са њима.

    Након тога организујемо игру луткама, у којој ћемо користити лутке, пелене, флашице, колица и слично.

    Прстићима ћемо се играти породице:

    Овај прст је мама,

    овај прстје тата,

    овај прст је бака,

    овај прст је дека,

    овај прст је сека.

    Музичко забавиште: “Садио сам репу” – среда – 9 – 9,20

  • 11. – 15. фебруар

    ПРОНАЂИ ПРЕДМЕТ КОЈИ ЗВОНИ

    Припремићемо неколико истих пластичних чаша, у једну ћемо ставити металну куглицу из неке звечке. Све чаше ћемо затворити и ставити испред деце. Играјући се њима деца ће открити да једна чаша звечи. Подржаваћемо изненађење и знатижељу сваког детета, чашама ћемо често мењати место и предлагати да свако дете поново тражи чашу која звечи. Сваки пут када неко пронађе чашу певаћемо бројалицу “Шуми, шевар, шуми”.

    Игру ћемо завршити отварањем чаша, како би дете видело предмет који производи звук.

    За развој слуха и слушне осетљивости, организоваћемо “игре тишине”. Деца ће се потпуно смирити, у тишини ћемо ослушкивати и откривати звукове око себе (у соби, у купатилу). Отворићемо прозор и слушати звукове споља (пас, мачка, птице, аутомобили).

    Одиграћемо покретну игру Лопта скаче, како би утврдили звукове које смо уочили и запамтили.

    Лопта скаче – тап, тап, тап,

    сат куца – тик-так, тик-так,

    мали сат куца – тика-така, тика-така,

    аутомобил јури – свира – брм, брм, ти-тиг,

    звонце звони – цин-цин,

    воз јури – ћиху, уху-ху,

    птице певају – ћију, ћију.

    Музичко забавиште: слушање музике – Сметана “Влтава” – среда – 9 – 9,20

    ПЕТАК: Државни празник: Дан државности Републике Србије

  • 4. – 8. фебруар

    ГЕОМЕТРИЈСКИ ОБЛИЦИ

    Понудићемо деци низ предмета различитих облика. Подстицаћемо их да свако од деце држи, котрља различите геометријске облике и да испитује његове карактеристике. Изрезаћемо сваком детету по један геометријски облик (круг, квадрат, троугао, и сл.). Питаћемо их да именују геометријски облик који су добили и да пронађу у соби неки предмет који је тог облика. Испред деце ћемо ставити колаж разних боја. Подстицаћемо децу да разгледају, именују боје, након чега ће изабрати боју која им се највише свиђа, именовати је и лепити на геометријски облик.

    Музичко забавиште: “Другарство” – среда – 9 – 9,20

  • 28. јануар – 1. фебруар

    ДАНИ У НЕДЕЉИ

    Понедељак момак млад,

    коловођа лак.

    До њега је уторак.

    У средини реда, ситно везе среда.

    Четвртак се клати, њега петак прати.

    А субота сама преплиће ногама.

    На крају у венцу,

    недеља на кецу.

    Од кад су се састали,

    нису с колом престали.

    Причаћемо деци причу о мами Седмици која је имала седморо деце (понедељак, уторак, среда, итд. до недеље). На крају приче питаћемо децу како су се звала деца у причи, а како се зове њихова мама. Објаснићемо им да су то дани у седмици којих има седам. Који су радни дани када идемо у вртић, а којим данима се не иде у вртић? Заједно ћемо отпевати песмицу “Седмица”, и наглашавати дане у седмици да би их деца запамтила.

    Музичко забавиште: “Бајка о славују” – среда – 9 – 9,20

     

  • 21. – 25. јануара

    Свети Сава

    Читамо кратке приче о Светом Сави.

    Показаћемо деци слику Светог Саве, направићемо кратак уводу његов лик и дело.

    Уз помоћ илустрација, покрета и цртежа рецитоваћемо песмицу:

    О Светога Саве, нема бољег свеца,

    донео ми папуче и пуно переца.

    Да је Свети Сава у години двапут,

    Он би мени донео чак и зимски капут!

    Поделићемо деци штампани цртеж Храма Светог Саве да обоје.

    Музичко забавиште: “Химна Светом Сави” – среда – 9 – 9,20

  • 14. – 18. јануар

    ХРАНИМО ГЛАДНЕ ПТИЦЕ

    После оброка са децом сакупљамо мрвице са стола и стављамо их заједно на симс од прозора.

    Питамо децу ко ће појести мрвице које смо ставили, где буду птице зими, да ли је њима хладно напољу?

    Изговарамо следеће стихове деци:

    У зору на прозору састали се врапци,

    чекају мрвице из те твоје ручице.”

    Заједно са децом правимо кућицу за врапце, од разноврсног конструктивног и амбалажног материјала. Кућицу износимо на терасу и стављамо мрвице у њу. Кроз прозор ћемо посматрати и пратити да ли ће врапци доћи и да ли ће јести мрвице које смо им оставили.

    Музичко забавиште: “Што северац тако дува” – среда – 9 – 9,20