Архиве категорија: план рада Биберче

Планови рада за јаслену групу „Биберче“

  • 18. – 22. децембар

    ИГРА ПАПИРОМ

    ЦИЉ: Развијати код деце моторику шаке, координацију око-рука; развијати осећање слободе у игри са другом децом и одраслима; испитивање материјала, манипулација, додиривање, цепкање, гужвање…

    АКТИВНОСТ: Одрасли ће окупити децу, распоредиће их на тепиху тако да сви могу да чују и виде оно што им се показује. Одрасли ће почети да производи звуке наизменичним ширењем и скупљањем папира. Рећи ће деци: „Чујте како овај папир свира! Хајде да покушате и ви да свирате папиром!“

    Одртасли ће поделити деци припремљене папире и позвати их да се играју заједно са њим. Даће им различите врсте папира (новине, салвете, целофан, украсни папир…). подстицаће их да манипулишу с њим, да испитују, разгледају, цепају, гужвају…

    Када даци опадне интересовање за игре папиром, одрасли ће их позвати да му помогну да сакупе папире у кутије. Учиће их да разврставају папир по врстама, да га сакупљају тако да у различитим кутијама буду различите врсте папира.

    ПРОДУЖЕТАК И ВАРИРАЊЕ: Од гужваног папира ћемо правити украсе за јелку.

  • 11. – 15. децембар

    ПЕВАЊЕ ПЕСМИЦА

    Певање песмица има веома значајно место у васпитно образовном арду. Певање утиче на развој слуха, ритма и емоционалног живота деце, стварање одговарајућих навика и изграђивање музичког слуха.

    Слушање музике и певање буде интересовање деце за свет звукова, ритмова и мелодија.

    Читаве недеље ћемо слушати и певати зимске песме. Посебно ћемо понављати песму:

     

    Деда Мразе, деда Мразе не скрећи са стазе

     

    Преко брда, преко брега и дебелог снега

    јуре неке чудне санке, сребрне и танке.

    Деда Мразе, деда Мразе не скрећи са стазе,

    не оклевај, не дремај, већ поклоне спремај.

    Падају, падају с неба беле звезде,

    санке деда Мраза преко брда језде.

    Падајте, падајте снежније и беље,

    Деда Мраз нам стиже на весеље.

  • 4. – 8. децембар

     

    ПРЕСКАКАЊЕ – ОБИЛАЖЕЊЕ „БАРИЦА“

     

    ЦИЉ: Деца се претварају да прескачу и обилазе „барице“.  Ужиавју у покретима свог тела, а уједно усвајају појам „преко“.

    АКТИВНОСТ: Одрасли ће од папира исећи „барице“ и залепиће их на под. Кад деца приђу, објасниће им да су то барице и да треба да их прескоче или обиђу како не би „поквасили“ патогнице. Док деца вежбају скакање и обилажење препрека одрасли ће их подстицати и вербализовати њихове радње.

    ПРОДУЖЕТАК И ВАРИРАЊЕ: Правићемо барице разних облика и величина. Певаћемо песмицу: „Пада киша капљицама, кап, кап, кап…“

  • 27. новембар – 1. децембар

    ДОБАЦИ ЛОПТУ

    Играћемо се лоптама. Ова игра може да има много различитих варијанти. Важно је да се током игре деци постављају захтеви манипулације лоптом, именовања разноврсних лопти и других играчака са којима се дете игра. На пример: „Матија, донеси малу лопту!“ „Сад је котрљај до Милице!“ и слично.

    Певаћемо песмицу и тражити да је деца прате одговарајућим покретима.

    Туп, туп, туп,

    ножицама луп.

    Пљес, пљес, пљес,

    ручицама трес.

    Трес, трес, трес,

    ручицама пљес.

    Трас, трас, трас,

    ножицама пљас.

     

  • 13. – 17. новембар

    ВИДЕЛИ СМО СА ПРОЗОРА

    Спољне сензације деца веома лако осете и оне постају предмет њихове пажње.

    Весели цвркут врабаца који допире кроз отворен прозор у дечју собу и привлачи пажњу поједине деце, представља погодан моменат за подстицање ономатопејских игара. Одрасли у погодном моменту на бучни цвркут врабаца одговара спонтаним певањем:

     Џив, џив, џив

    џив, џив, џив,

     ја сам врабац сив.

    Своје певање одрасли прати одговарајућом мимиком лица, уз њихање тела у ритму песме. Са заинтересованом децом прилази прозору, заједно траже погледом мале врапце. Ослушкују њихово цвркутање, бацају им мрвице хлеба. Када врапчићи приђу одрасли ће позвати децу да их посматрају и певаће им ову једноставну песму.

  • 16. – 20. октобар

    ЈЕСЕЊЕ ЛИШЋЕ

    Сакупићемо што више јесењег лишћа различитих боја. Затим ћемо га бојити темпером и отискивати на хамер. Користићемо боје карактеристичне за јесен. Помагаћемо деци да направе јесење честитке.

    Ове активности помажу деци да развијају машту, креативност, фину моторику… Осим тога оне су прилика да деца осете радост стваралаштва, да открију, да су, иако мала, способна да раде и виде резултат свог ангажовања.

  • 2. – 6. октобар

    ЦРТАЊЕ ФЛОМАСТЕРИМА

    Цртање је важно за развој креативности. Цртањем се подстиче машта. Док цртају, деца изражавају своја осећања, прерађују всоја искуства, развијају своје интелектуалне потенцијале, вежбају ситну моторику, координацију око-рука.

    Цртаћемо кругове, шаре, Чика Глишу, дрво, кућицу, зеку, мацу, цвет…

    Пустићемо децу да истражују са папиром и бојама, да „жврљају“ и забављају се бојама.

  • 25. – 29. септембар

    ГРАЂЕЊЕ КУЛЕ

     

    ЦИЉ: одрасли од конструктора прави једноставне облике, гради гараже, куће, тунеле, куле… Играње коцкама је забавно, али је и важно за касније решавање проблема и развијање математичкох способности. Деца у игри са конструкторима уче о равнотежи, висини, тежини и величини. На овом узрасту детету је лакше да гради са крупнијим и лаганим конструкторима.

    АКТИВНОСТ: Понудићемо деци различите конструкторе, елементе различитих боја, облика и величина. Током активности одрасли ће постепено додавати фигуре животиња, људи, аутиће, стазе… Градићемо улицу, парк, трг, двориште, зоо врт…  

  • 18. – 22. септембар

    УЧЕЊЕ НОВИХ ОБЛИКА

    ЦИЉ: дете упознаје нове облике, додиривањем и држањем предмета. Дете истражује и открива како да предмете разних облика убацује кроз одговарајуће облике на кутијама.

    АКТИВНОСТ: Понудићемо деци низ предмета различитих облика. Подстицаћемо их да свако од њих ухвати, држи и котрља на разне начине, испитује његове карактеристике.

    Тражићемо од деце да проналазе у соби нешто округло. Показиваћемо им округле ствари, котрљаћемо их: „као лопта“ као „велика“ и као „мала“ лопта. Играћемо се круговима.

  • 4. – 8. септембар

    ОВИМ СЕ ЈЕДЕ

     област чулне осетљивости и опажања

    При храњењу одрасли именују предмете које користе. „Ово је кашика, шоља, тањир… и подстичу децу да делове прибора за јело опипавају, хватају, држе, препознају и показују.

    Одрасли описује предмете које користи. На пример: „ово је кашика, она има дршку, користимо је док једемо супу, тањир је дубок, у њега стављамо храну…“

    Одрасли именује и радње које обавља: „сада једемо, пијемо млеко, чај, а сада једи сам, попиј млеко…“