Архиве категорија: план рада Биберче

Планови рада за јаслену групу „Биберче“

  • 23. – 27. септембра

    Јесење лишће

    Разговарамо са децом о доласку јесени. Kакво је то годишње доба, како се облачимо када дође јесен, да ли пада киша, какво постаје лишће на дрвећу и сл. Понудићемо деци папире на којима се налази шаблон листа. Подстицаћемо децу да фломастерима у одговарајућим бојама обоје свој листић. Kада обојимо сво лишће, залепићемо га на велико дрво изрезано од хамера.

  • 16. – 20. септембра

    КРУГ У КРУГУ

    Овој активнотипретходи разговор о кругу, његовом облику и величини. На великом пакпапиру, који је причвршћен за зид, маркером ћемо исцртавати кругове различитих величина и показиваћемо деци како да помоћу различитих предмета направе отисак круга. Потом деци нудимо претходно припремљену разређену темперу и папир, велики хамер за групни рад или мањи комад папира за индивидуални рад. Подстицаћемо децу да изаберу један предмет (поклопци кутија, затварачи сперејва, мале пластичне кутије, ролне тоалет папира и сл.), умоче га у боју и отисну на папир. Током игре са децом ћемо разговарати како се добија отисак, о бојама и насликаним облицима.

  • 9. – 13. септембра

    ИЗМИШЉАЊЕ ПРИЧА УЗ ПОМОЋ СЛИКА

    “Била једном једна…” (показујемо слику девојчице), деца именују и тако допуњавају једноставну реченицу. “Она јеимала…” (стављамо поред девојчице слику куце) итд.

    После причања приче васпитач деци поставља питања и подстиче их да именују предмете, лица и радње. Омогућава им да причају нешто из свог искуства, нпр. о куци, да опонашају кретање и јављање куце. “Чиме се играла куца, девојчица? Волите ли ви да се играте са лоптом?” Подстичемо децу да траже лопте. Показујемо им лопту и певамо песму о њој. Уз извођење ове песме наставља се игра са лоптом тако што подстичемо децу да је котрљају, убацују у кош и слично. Игра се може наставити напољу, тако што ће од коцки деца правити кућицу за куцу.

    Циљ ове активности је подстицање вербалне и невербалне комуникације кроз симболичку игру, као и богаћење дечијег речника.

  • 2. – 6. септембра

    Коришћење алата

    Дете вежба вештине самосталног храњења и одржавања хигијене са правим прибором за јело и хигијену. Овом активношћу дете вежба ситну моторику.

    Припремићемо мале кадице, коцкице, вештачко воће, или поврће и разноврсне алатке као што су шпатуле, кљешта, кашике и сл. Ставићемо предмете у кадице. Различитим алатима ћемо подстицати децу да преносе предмете из једне кадице у другу. Показаћемо им на који начин све могу да их преносе, и помагаћемо деци којој је то потребно.

  • 26. – 30. августа

    Велики покрети, мали покрети

    Циљ ове активности је да деца истражују крупну моторику, тако што трче, скачу и ситну моторику, тако што користе руке када се играју са мањим предметима.

    Деци ћемо пустити музику различитог темпа и подстицаћемо их да се померају у ритму и да играју. Онда им можемо дати мараме, траке од папира или тканине, захтевајући да наставе даље да се померају уз музику.

    Показаћемо им како да марширају у лаганом и брзом ритму. Певаћемо песме уз просте покрете рукама, тапшање, ударање ногама о под и сл.

    Овом активношћу дете учи да успоставља координацију великих, малих, брзих и спорих покрета.

  • 19. – 23. августа

    КАКО ПЕРЕМО РУКЕ

    Учимо децу како се правилно перу руке. При прању руку васпитач описује каква је вода, говори деци да ли је млака и пријатна, или је хладна, да сапун лепо мирише и подстиче их да помиришу али да при томе морају добро да га држе јер је клизав и може да им побегне.

    Након тога васпитач децу подстиче да обришу руке. Говори им да су оне након тога суве и чисте, али да запазе да је папирни пешкир сада поквашен и подстиче их да је потребно да га одложе у канту за отпад, итд.

    Након тога се деци може дозволити да брчкају руке и да се прскају. Могу им се донети гумене лутке да их купају. Могу се користити и друге играчке за игру са водом.

  • 12. – 16. августа

    ИГРА ВОДОМ

    На столове ћемо ставити лаворе са водом. Даћемо деци веће и мање посуде које ће пунити и празнити. Можемо им дати и сламчице, и показати им како се дувањем праве мехури у води, као и како могу мехуриће правити брчкањем рукама по води.

    Можемо додати прехрамбене боје у воду. На пример: можемо воду обојити црвеном бојом и именовати је. У другој посуди обојити воду жутом бојом . Можемо поставити већу жуту и црвену посуду и подстицати децу да преносе црвену воду у црвену посуду, а жуту воду у жуту посуду. Вода се може преносити и посудама исте боје.

    Такође, можемо већу посуду напунити водом а поред ње поставити неколико празних посуда и врећу са различитим посудама: лончићима, кантицама, чашама, посудицама са отворима, флашама и сл. Онда упутити децу да узимају посуде из врће и да их пуне и преносе воду у празне посуде.

  • 5. – 9. августа

    ЛОПТЕ

    Дајемо деци лопте (велике, мале, у бојама). Деца испитују величину и боју лопти. Именоваћемо боје, котрљаћемо лопте по косој, равној површини. Вежбаћемо хватање лопте, бацање лопте и сл. Певамо песму док се деца играју.

    Велике лопте, мале лопте,

    Велике лопте, мале лопте.

    (показујемо величину лопти рукама)

    Види како се котрљају,

    Види како се котрљају.

    Около, около у круг,

    Около, около у круг.

    Баш овако, баш овако.

    Млађа деца истражују лопте док певамо. Старија деца спарују лопте по величини и бојама.

  • 29. јула – 2. августа

    ТИХА КЊИГА”

    Увешћемо у игру рад са “Тихим књигама”. То су књиге сашивене од платна, на којима свака страница има задатак: пертлање, ређање, качење штипаљки, “храњење”, затварање и отварање рајсфешлуса, закопчавање и откопчавање дугмади и сл. Прављене по принципима Монтесори материјала ове књиге помажу детету да вежба ситну моторику, уочава детаље, решава практичне задатке, препознаје боје и облике, развија перцепцију, решава проблеме.

    Са књигама се ради или индивидуално или у мањим групама. Читаве недеље нудићемо деци различите задатке из “Тихих књига”.

  • 22.-26. јули

    МИШИЋ И ОЛОВКА

    Уз коришћење припремљене табле са хамером и једне велике оловке, понудити деци да помогну васпитачу да им исприча причу. (Одрасли прича и истовремено црта.) За ову активност ћемо користити текст приче “Мишић и оловка” из књиге “Бајке и сличице” од Сутејева.

    “Била једна оловка на столу. Једнога дана дошао један миш и почео да је грицка. Оловка се уплаши и замоли га да је пусти да му нешто лепо нацрта. Миш је пусти али јој рече да ће је ипак на крају појести.

    И тако оловка нацрта један мали круг, a миш се обрадова и рече: “Па то је сир”. А шта ви децо мислите?

    Онда је оловка у малом кругу нацртала још два мања круга, а миш је рекао: “То је сад сигурно сир, а то су рупе у њему и ја хоћу да га поједем”.

    Оловка брже нацрта још један круг, а миш рече да је то један велики сир. Када је оловка нацртала нов облик, миш је рекао да је то виршла. Шта ви децо мислите шта је то?

    Миш је постајао све нестрпљивији, а оловка је рекла да сачека још мало. Затим је оловка спојила све ове облике у један, миш виде да је то мачка, уплаши се и брзо побеже у рупу.”

    Учићемо разбрајалицу:

    Иш, иш,

    ти си мали миш,

    ја сам мала цица маца,

    беж у рупу миш!