Архиве категорија: план рада Биберче

Планови рада за јаслену групу „Биберче“

  • 24.- 28. септембар

    СЛИКАЊЕ ГРОЖЂА

    Игру организујемо за столом, а пре самог почетка сликања направићемо кратак увод у виду приче на дату тему. Деца ће пре почетка сликања разгледати слике и сликовнице о воћу које сазрева на јесен (грожђе, јабуке, крушке, итд.). Подстицаћемо децу да именују воће, питаћемо их које је боје.

    Ролну од убруса умакаћемо у темперу, а затим отискивати на припремљен хамер. Тако ћемо добити изглед грозда. Длан детета ћемо умочити у темперу и отиснути на горњем делу хамера. Тако ће изгледати као лист.

    Музичко забавиште: Јабучице црвена – среда – 9 – 9,20

  • 17. – 21. септембар

    ДОБАЦИ ЛОПТУ

    Играћемо се лоптама. Ова игра може да има много различитих варијанти. Важно је да се током игре деци постављају захтеви манипулације лоптом, именовање, разноврсних лопти и других играчака са којима се дете игра. На пример: „Матија, донеси малу лопту!“ „Сад је котрљај до Милице!“ и слично.

    Певаћемо песмицу и тражити да је деца прате одговарајућим покретима:

    Туп,туп, туп,

    ножицама луп.

    Пљес, пљес, пљес,

    ручицама трес.

    Трес, трес, трес,

    ручицама пљес.

    Трас, трас, трас,

    ножицама пљас.

     

    Позориште у вртићу: Кад су деца кући сама–понедељак: 11-11,30

    музичко забавиште: „Ај берем грожђе“ – среда – 9 – 9,20

  • 10. – 14. септембар

    МОЈА ОСЕЋАЊА

    Дете учи речи којима изражава осећања. Васпитач показује деци своја осећања и говори деци речи за њих, именује их. Затим дете увежбава изражавање осећања.

    Показујемо деци како изгледа срећно и тужно лице. Затим ћемо поновити ову игру са различитим осећањима као што су туга, уплашеност, љутитост.

    Млађу децу ћемо замолити да именују осећања која показујемо. Старијој деци ћемо дати огледало и замолити их да мењају своје изразе лица.

    Подстичемо децу да покушавају да повежу изразе лица са речима које их описују.

    Групна игра: Деца ће седети у кругу заједно са васпитачима, када изговоримо неко осећање, сви треба да направе гримасу у складу са тим осећањем, нпр. Да видимо како изгледа када сте љути? Онда ћемо подстицати децу да покажу друговима како њихово лице изгледа када су они љути.

    музичко забавиште: „У шуми“ – 9 – 9,20

     

  • 20. -25. август

    КУГЛАЊЕ СА ФЛАШАМА

    Деца користе флаше за игру куглања. Котрљањем лопте деца вежбају крупну моторику и координацију око-рука. Ова игра им помаже и да схвате однос узрока и последице када лопта удари флаше и обори их. Кад се деца играју заједно, као и у овој игри, она уче да сарађују и чекају свој ред.

    Показаћемо деци како да закотрљају лопту и погоде флаше. Предложићемо игру у пару, где ће једно детеда закотрља лопту, а друго да поставља флаше. После тога, могу да замене места.

    Разговараћемо о томе шта се дешавакада лопта удари у флаше и када једна флаша падне на друге. Питаћемо децу какав се звук тада чује.

    Ова игра може да се организује и у дворишту вртића.

     

  • 13. – 17. август

    ОТИСКИВАЊЕ КРУГОВА

    Деца користе различите предмете кружног облика, умачу их у боју како би могли да отискују. Ова активност подстиче развој креативности и добра је за вежбање ситне моторике.

    Децу упознајемо са различитим величинама кругова (поклопци кутија, затварачи спрејева, мале и велике пластичне кутије или ролне од убруса, итд.).

    Показаћемо деци како да ставе предмет кружног облика у боју и како да га отисну на папиру.

    Охрабрићемо децу да отискују различите предмете. Разговараћемо са децом о предметима, бојама, величинама отиснутих кругова, итд.

  • 6. – 10. август

    СИПАЊЕ ВОДЕ

    Дете вежба сипање воде користћи мали бокал и шоље. Ова активност развија способност детета за самостално хеањење  и доприноси да дете буде поносно због својих постигнућа.

    Упознаћемо децу са планираном игром. “Марко, можеш ли да сипаш воду. Сипај воду у две шоље.” Дете ће морати да користи обе руке како би подигло бокал. Пружићемо помоћ деци којој је то потребно. Придржаваћемо шољу док дете сипа воду. Речима ћемо описивати шта дете ради (именоваћемо радње): “Сипаћемо воду у шољу”. Ако деца буду желела да пију воду понудићемо им да сама сипају себи воду у шољу и попију је.

  • 30. јули – 3. август

    ПТИЦЕ У ГНЕЗДУ

    Дете ставља слике птица у празно „гнездо“ и користи визуелне способности и вештину уклапања. Ова активност усавршава координацију око – рука.

    Понудићемо деци папире разних боја и шара за птице и њихова гнезда. Исећи ћемо облик птице и гнезда од папира. Доњи део гнезда ћемо залепити на картон. Деца ће сама упоређивати боје и шаре птица и проналазити гнезда исте боје.

    Подстицаћемо децу да птице ставе у њихову „кућицу“.

  • 23. – 27. јула

    ОДЛАЗАК НА ПУТ

    Ова активност подстиче развој говора и стимулише игру улога. Деца савладавају речник који је повезан са паковањем ствари за одлазак на пут.

    Предложићемо деци да пакују ствари јер крећемо на пут (на море, на планину, код рођака, итд.). Даћемо деци њихове ранчиће и рећи им да сложе лепо своје ствари јер ускоро полазимо на пут. Док се пакују коментарисаћемо: „Да ли су нам потребне чарапице, шеширић, сандале, итд.?“ Када завршимо паковање, сешћемо у воз (који смо претходно направили ређајући столице једну иза друге у колону). Неко од деце може бити и машиновођа. Купићемо карте за пут.

    Када стигнемо на одређено место, рећи ћемо деци да се распакују. Тражићемо од деце да именују своје ствари. У ранчеве ћемо убацити и разне креме, купке, шампоне, пасту за зубе, итд. Игру ћемо понављати онолико пута колико деца показују интересовање.

  • 16. – 20. јула

    Куповина намирница

    Разговарамо са децом о храни коју воле да једу (воће, поврће, слаткиши, јаја, сир, итд.), говорићемо о њиховим бојама и облицима.

    Показаћемо деци исечке из новина и сличице на којима је приказана храна. Именоваћемо, препознаваћемо и упоређиваћемо намирнице на сликама.

    Затим ћемо деци понудити изрезане облике торбе за куповину и усмеравати их да изаберу жељене производе и налепе их на своју торбу. На тај начин ће свако дете изабрати намирнице које жели да „купи“.

    На крају ћемо изложити наше торбе и заједно коментарисати и меновати шта смо све купили.

  • 9. -13. јули

    МОРСКО ДНО

    Започињемо активност причом о бићима која живе у мору (разним рибама, шкољкама, хоботницама, крабама, ајкулама, морским звездама…) уз разгледање сликовница и сличица. Подстичемо децу да говоре о ономе што знају у вези са темом. Затим ћемо им предложити да заједно направимо слику мора.

    Подстицаћемо децу да умачу шаке у темпере разних боја и отискују их на хамер. На тај начин ћемо „оживети“ наш морски свет (рибице, медузе, хоботнице…). На крају ћемо им нацртати очи и заједно уживати док посматрамо наша морска бића како „пливају“.

    Током недеље ћемо читати деци приче о морским животињама. Подсетићемо се догодовштина „Сунђер Боба“.

    Украшаваћемо простор у коме боравимо сликама морских животиња.