Архиве категорија: план рада Биберче

Планови рада за јаслену групу „Биберче“

  • 22.-26. јули

    МИШИЋ И ОЛОВКА

    Уз коришћење припремљене табле са хамером и једне велике оловке, понудити деци да помогну васпитачу да им исприча причу. (Одрасли прича и истовремено црта.) За ову активност ћемо користити текст приче “Мишић и оловка” из књиге “Бајке и сличице” од Сутејева.

    “Била једна оловка на столу. Једнога дана дошао један миш и почео да је грицка. Оловка се уплаши и замоли га да је пусти да му нешто лепо нацрта. Миш је пусти али јој рече да ће је ипак на крају појести.

    И тако оловка нацрта један мали круг, a миш се обрадова и рече: “Па то је сир”. А шта ви децо мислите?

    Онда је оловка у малом кругу нацртала још два мања круга, а миш је рекао: “То је сад сигурно сир, а то су рупе у њему и ја хоћу да га поједем”.

    Оловка брже нацрта још један круг, а миш рече да је то један велики сир. Када је оловка нацртала нов облик, миш је рекао да је то виршла. Шта ви децо мислите шта је то?

    Миш је постајао све нестрпљивији, а оловка је рекла да сачека још мало. Затим је оловка спојила све ове облике у један, миш виде да је то мачка, уплаши се и брзо побеже у рупу.”

    Учићемо разбрајалицу:

    Иш, иш,

    ти си мали миш,

    ја сам мала цица маца,

    беж у рупу миш!

  • 15. – 19. јула

    Занимљива чудовишта

    Активност се може реализовати као групни или индивидуални рад. У зависности од тога, припремићемо или велики бели хамер или по папир за свако дете као подлогу за сликање. Свако дете ће имати своју пластичну цевчицу (сламчицу). Просућемо малу количину разређене темпере на папир и усмеравати децу да дувањем кроз сламчицу разливају боју у смеру у ком се дува ваздух. Kада се боје осуше, помоћи ћемо деци да своје цртеже оживе по жељи, доцртавањем очију, уста, косе, ципела, шешира итд. Покушаћемо да нашим цртежима дамо називе, па ћемо их према могућностима допунити дечијим исказима.

  • 8. – 12. јула

    Аутоперионица

    Било да се ради о дечаку или девојчици, сва деца подједнако воле аутиће и радо их користе у игри.

    Ове седмице ћемо организовати мини перионицу и праћемо наше аутиће из вртића (ако неко дете жели може понети на прање и свој аутић од куће). Припремићемо кадицу, млаку воду, сапуницу, сунђер, четкице и уживати док перемо аутиће. Питаћемо децу да ли можда желе да оперу и још неку играчку из вртића. Биће дозвољено све, па тако девојчице могу по жељи и да окупају лутке.

  • 1. – 5. јула

    ДОБАЦИ ЛОПТУ

    Играћемо се лоптама. Ова игра може да има много различитих варијанти. Важно је да се током игре деци постављају захтеви манипулације лоптом, именовање, разноврсних лопти и других играчака са којимасе дете игра. На пример: ”Матија, донеси малу лопту!”, “Сада је котрљај до Милице!” и слично.

    Певаћемо песмицу и тражити да је деца прате одговарајућим покретима:

    Туп, туп, туп,

    ножицама луп.

    Пљес, пљес, пљес,

    ручицама трес.

    Трес, трес, трес,

    ручицама пљес.

    Трас, трас трас,

    нижицама пљас.

  • 24. – 28. јуна

    КУГЛАЊЕ СА ФЛАШАМА

    Деца користе флаше за игру куглања. Котрљањем лопте деца вежбају крупну моторику и координацију око-рука. Када се деца играју заједно као у овој игри, она уче да сарањују и чекају на свој ред.

    За ову активност припремићемо шест до осам пластичних флаша, малу количину песка коју ћемо сипати на дно сваке флаше и једну тежу лопту. Поставићемо флаше у два реда. Деца ће имати задатак да закотрљају лопту и покушају да оборе флаше.

    Музичко забавиште: Ја посејах мак, музичке столице – среда – 9 – 9,20

  • 17. – 21. јуни

    ПОГОДИ ШТА ЈЕ НА СЛИЦИ

    За ову игру потребно је обезбедити слике на којима су приказане радње из свакодневног живота (мама кува ручак, деца се играју са лоптом, девојчица вози бицикл, чита књигу, и сл.) и предмете који одговарају радњама на слици (шерпа, лопта, бицикл, књига, лутка, сапун, и сл.). Предлажемо деци да узму по једну слику, затим једно по једно дете показује предмете који одговарају слици и показује радњу. Исти поступак ћемо поновити и са другом децом.

    Музичко забавиште: Шири, шири – среда – 9 – 9,20

  • 10. – 14. јуни

    МОЈА ОСЕЋАЊА

    Дете учи речи којима изражава осећања. Васпитач показује деци своја осећања и говори речи за њих, именује их. Затим дете увежбава изражавање осећања.

    Показујемо деци како изгледа срећно и тужно лице. Након тога понављамо ову игру са различитим осећањима. Деца при том мењају своје изразе лица.

    Подстичемо децу да покушавају да повежу изразе лица са речима које их описују.

    Групна игра: Деца ће седети у кругу заједно са васпитачицама, када изговарамо неко осећање, сви треба да направе гримасу у складу са тим осећањем, нпр. да видимо како изгледа када сте љути? Онда ћемо подстицати децу да покажу друговима како њихово лице изгледа када су они љути.

    Музичко забавиште: Људи ликују – среда – 9 – 9,20

  • 3. – 7. јуни

    ЦВЕТНО ПОЉЕ

    Понудићемо деци папире са нацртаном травом. У плитким посудама ћемо размутити темпере у разним бојама. Деца ће узети по једну пластичну виљушку коју ће умакати у боју и отискивати цвеће на претходно припремљен папир. Деца ће сама бирати које боје ће бити њихови цветићи. На крају активности радове ћемо окачити на пано и разгледати наше велико цветно поље.
    Музичко забавиште: Од вртића до вртића, Миш је добио грип – среда – 9 – 9,20

  • 27. – 31 мај

    КУЋИЦЕ ЗА ПТИЦЕ

    У сарадњи са родитељима ћемо покушати да обезбедимо што већи број амбалажног материјала (тетра-пак) различитог облика и величина. Као увод у активности разгледаћемо са децом фотографије различитих кућица за птице (разговараћемо са њима о томе чему служе кућице, какве све кућице постоле и сл.). Потом ћемо их подстицати да сами изаберу материјал којим ће украсити тетра-пак амбалажу. Користићемо темпере, колаж папир, фломастере. На крају ћемо изрезати отвор на кућици и сипати храну за птице (пшеницу, семенке, и сл.). Готове кућице ћемо изложити на прозор и чекати птице које ће долетети до њих.
    Музичко забавиште: Лептир и цвет – среда – 9 – 9,20

  • 20. – 24. мај

    ШАРЕНЕ МУЗИЧКЕ КУТИЈЕ

    У активностима ћемо користити следеће материјале: разне пластичне флаше (веће и мање), пластичне амбалажне кутије са поклопцима, исецкан колаж папир, украсне траке, комадићи платна, фолије, макарони…

    На сто ћемо ставити наведени амтеријал и омогућити деци да сама изаберу амбалажу коју желе да украсе. Слободно и самостално ће бирати и материјал са којим ће украшавати кутију (флашу). Помоћи ћемо деци да налепе украсе на кутије и флаше. По завршетку ћемо понудити дци макароне које треба да убаце у кутије. Показаћемо им како да затворе кутије, а затим ћемо их подстицати да производе звук звецкањем кутија и флаша.

    Музичко забавиште: Коло у мају, Блистај звездо – среда – 9 – 9,20