Архиве категорија: план рада Биберче

Планови рада за јаслену групу „Биберче“

  • 21. – 25. мај

    МЕДА КУПУЈЕ ИГРАЧКЕ

    Васпитач припрема неколико играчака: локомотиву, ауто, звоно, сат, куцу и слично. Играчке постави као у продавници. Затим позива децу да погледају играчке, да их именују и заједно одреде како се која оглашава или које звукове производи, а затим организује игру.

    Меда (плишани) улази у „продавницу да купи играчке и поздравља продавачицу „мру, мру, бру, бру“. Тражи да купи играчке и „цин – цин“ и „тика – так“. Васпитач пита децу које играчке меда тражи, деца одговарају (звоно и сат). Меда затим тражи другу играчку и каже: „Хоћу да купим аутомобил и да возим децу у вртић, али не знам како се чује кад он труби!“ Деца одговарају „ту, ту, тууу“. Ову игру изводимо и са другим играчкама.

    Вежбамо изговор појединих гласова, откривамо социјалне релације, учимо како треба да се понашамо у ситуацији купујем – продајем.

    Среда: музичко забавиште: Мали плес – 9 – 9,30

  • 14. – 18. мај

    КАЖИ ШТА СМО САКРИЛИ

    Припремићемо неколико предмета (лутку, коцку, лопту…). Показаћемо деци припремљене предмете, заједно их именовати. Затим ћемо позивати једно по једно дете (или ће деца сама да се јављају) које одлази на други крај собе леђима окренуто према другој деци. Остала деца ће заједно са васпитачем сакрити један предмет. Изабрано дете које је било у углу собе прилази играчкама, погађа који предмет недостаје и именује га. Када деца чују која играчка недостаје, изговарају: „Тражи лутку!“

    Када дете пронађе играчку сакривену у соби, игра се наставља са другим дететом и новом играчком.

    Среда: музичко забавиште: Коло у мају – 9 – 9,30

  • 23. -27. април

    ПРОЛЕЋНА ЛИВАДА

    Са децом ћемо разговарати о цвећу које је процветало током пролећа (бела рада, маслачак, љубичица, лала, зумбул). Тражићемо од деце и њихових родитеља да донесу у вртић по један пролећни цвет како бисмо направили букетиће.

    Припремићемо темпере (љубичасту, жуту, зелену, црвену, белу) и зелени хамер причвршћен за сто. На њему ћемо пре активности маркером исцртати стабљике и листове. Рећи ћемо деци да је то ливада и да је потребно да доцртају беле раде, маслачак, лале, љубичице и зумбуле. Усмерићемо их да изаберу боју и да именују цвет који сликају. Показаћемо им како да прстом цртају цвет повлачењем линије од центра истиснуте темпере на све стране. Отисак прста у другој боји темпере представљаће тучак.

  • 16. – 20. април

    ПРАВЉЕЊЕ ТЕСТА ЗА ИГРУ

    Играње са тестом је дивна активност која има вишеструки утицај на развој. Двогодишњаци су спремни да помажу у припремању теста. Док се састојци мешају, они могу да науче нешто о узроцима и последицама. Дева уче о својствима састојака и о томе како се мењају када им се додају суви или мокри састојци. Прављење теста пружа и искуство са математичким појмом мерења. Када с ена крају играју са готовим продуктима, деца ангажују креативност и способности решавања проблема.

    Када се направи тесто, следи вајање, гњечење, моделовање. Користићемо мале оклагије равних ивица или са бордуром, модле, чаше… Правићемо колачиће које ћемо након тога сушити, бојити, украшавати.

    СРЕДА: Позориште Бубамара у вртићу: Пас и мачкица – 10 часова

  • 10. – 13. април

    БАЦАЊЕ ЛОПТИ

    ЦИЉ: Дете убацује лопте у кутију или корпу. Ово искуство омогућује вежбање бацања предмета, координацију покрета и координацију око-рука. Бацање лопте до одређеног места је тешка вештина коју треба увежбати, а оваква активност пружа могућност да се почне са том врстом учења.

    АКТИВНОСТ: Када дете дође до корпе или кутије са великим отвором, увешћемо га у активност речима: „Марко, хајде да се играмо. Убаци лопту у кутију.“ Показаћемо деци како да то раде. Када буду убацивали лопте, описиваћемо шта раде и похвалићемо их.

    Користићемо велике и мале лопте како би деца развијала крупну моторику. Старију децу ћемо изазивати да бацају са већег одстојања.

  • 2. – 5. април

    ШАРЕНА УСКРШЊА ЈАЈА

    Као увод у активност са децом ћемо разговарати о Ускрсу и о томе на који начин се овај празник прославља у њиховој породици (како фарбају, шарају, украшавају јаја…). Затим ћемо им понудити припремљен материјал (исцепкане делове салвета са сликом, шаблон јајета). Једно јаје (шаблон) ћемо премазати беланцетом (прстима или четкицом) и на њега залепити делове салвета са сличицом. Затим ћемо подстицати децу да сама употребе беланце као лепак и да на јаје лепе делове салвета. Пратићемо њихов рад уз разговор о томе шта се налази на сликама које су налепили на јаје.

  • 26. – 30. март

    МИШИЋИ И МАЦА

    На једном крају простора за игру обележен је део у коме се крију мишићи. На растојању од неколико метара седи одрасли (маца која дрема). Када маца заспи мишићи излазе из својих рупа и четвороношке (на коленима) излазе и шетају тражећи сир.

    Када се маца пробуди и замјауче, мишићи беже у своју рупу. Маца устаје и одлази до мишје рупе да види вири ли који мишић. Затим се враћа на своје место и поново дрема, а мишићи опет полазе да траже сир.

    Уколико се игра изводи трчањем, може се понављати више пута, док траје интересовање деце. Четвороножно ходање и трчање представља напор, па игра може да се понови два, три пута.

     

     

  • 19. – 23. март

    КУПАМО НАШЕ ЛУТКЕ

    Игре са луткама социјализују децу и могу утицати на развој позитивних карактеристика личности.

    Окупићемо децу на тепиху и објаснити им да ћемо купати  наше лутке (бебе).  Донећемо у кантици топлу воду, припремити пелене, пешкире, купке за бебе, кремице, гардеробу…

    Позваћемо свако дете да приђе и провери да ли је вода довољно топла за купање. Помагаћемо и подстицати децу да купају лутке, а затим ћемо их заједно брисати пешкиром, намазати кремом и обући их.

    Игра ће трајати онолико колико траје интересовање деце.

  • 12. – 16. март

    ШАРЕНА КУТИЈА

    Унећемо у собу велику белу кутију. Објаснићемо деци како могу фломастерима д аобоје кутију или нешто нацртају на њој.

    Описиваћемо заједнички рад групе деце и тако наглашавати узајамну толеранцију и емпатију. Ако дете именује свој цртеж, исказ ћемо забележити на слободном простору кутије.

    Када сва деца заврше са бојењем, поред дечјих цртежа ћемо уписати имена деце и истовремено ту радњу пратити говором. 

    Кутија нам касније може послужити као гаража за аутомобиле, корпа за лопте, лутке или групне ликовне радове.

  • 5. – 9. март

    ШАРАМО ТЕМПЕРАМА И

    ПРАВИМО ЧЕСТИТКЕ ЗА МАМУ

    Мала деца воле директан контакт са бојом којом сликају. Тако неспутано изражавају своју креативност кроз игру бојама.

    Понудићемо деци припремљен папир (честитку) и темпере и подстицаћемо их да прстима наносе боју на папир и тако сликају „цвеће“, „листиће“ , „кружиће“. Уз мало маште и креативности радови ће изгледати веома занимљиво, а деца ће уживати у опуштеној и спонтаној игри.

    Од теста ћемо правити „колачиће“ за маму, баку…

    Читаћемо приче о мамама и младунцима.