Архиве категорија: план рада „Балачко“

План рада за дечју групу „Балачко“

  • 22. април – 3. мај

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње телесно вежбање.

    Васкршња песма

    Моја бака јаје шара
    и са коком разговара
    „Снеси, коко, јаја још,
    нек их буде пуни кош,
    да се деца такмиче
    док слушају старе приче
    како је Исус васкрсао,
    у небо се издигао,
    па сад пази на све нас,
    сваки дан и сваки час.“
    Кока као да све зна
    кратко рече „Ко-ко-да“

    Прича за поподневни одмор: „Велика шоља чаја“

    Радни листови.

    УТОРАК: јутарње телесно вежбање.

    Васкрс – разговарамо са децом о празнику који нам долази, упознајемо се са обичајима, учимо о празнику и шта се догодило на Васкрс, на крају разговора читамо причу о празнику и анализирамо

    Обнављање песмице.
    Прича за поподневни одмор: „Бицикла и њен газда Томо“
    Радни листови.

    СРЕДА: јутарње телесно вежбање.

    Музико забавиште: Другарство – 9,20 – 9,40

    Ликовно стваралаштво – цртамо и бојимо слике јаја, користимо бојице, воштане боје, фломастере, водене боје…

    Обнављање песмице.

    Прича за поподневни одмор: “Зец и шаргарепа”

    Радни листови.

    ЧЕТВРТАК: јутарње телесно вежбање;

    Фарбамо и шарамо јаја.
    Обнављање песмице.
    Прича за поподневни одмор: „Љубичасти капут“
    Радни листови.

    ПЕТАК: Велики петак – нерадни дан

    ПОНЕДЕЉАК: Васкршњи празник – нерадни дан

    УТОРАК:Јутарње телесно вежбање.

    Разговарамо са децом о томе како су провели празник, да ли су помогли мамама са офарбају и украсе јаја, да ли су се куцало јајима и победили, да ли су били код куће или су путовали негде, да ли су ишли у госте и понели своје јаје…

    Прича за поподневни одмор: “Мајка Дана”

    Радни листови.

    СРЕДА И ЧЕТВРТАК: Првомајски празници – нерадни дани

    ПЕТАК: Јутарње телесно вежбање
    Спортски дан: полигон спретности – игре прескакања, заобилажења, провлачења…
    Прича за поподневни одмор: “Вук и 7 јарића”
    Радни листови.

  • 15. – 19. април

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње телесно вежбање

    Систематизација обрађених песмица. Рецитујемо самостално или у пару.

    Радни листови: Графомоторика – доцртај цветове

    Прича за поподневни одмор: „Отворени пут”

    УТОРАК: јутарње телесно вежбање

    Инсекти – стицање знања о инсектима, проширивање знања о њиховом изгледу и њиховим особинама. Деца треба да разликују, препознају и именују поједине врсте инсеката.

    Подстицање пажње, мишљења и закључивања путем разговора о инсектима.

    Радни листови: Математика – изброј лептире и повежи их са одговарајућим бројем тачкица.

    Луткарска позоришна представа у вртићу “Три прасета”

    Прича за поподневни одмор: „Јастреб Клара“

    СРЕДА: јутарње телесно вежбање

    Музико забавиште: Капље киша капљицама – 9,20 – 9,40

    Ликовно стваралаштво: на великом хамер папиру сликамо инсетке у лету и инсекте на тлу, отискујемо тело умакањем прстића у темперу, а затим четкицом додајемо ножице, крила, рогиће. Рад ће бити групни.

    Радни листови – Свет око нас

    Прича за поподневни одмор: “Магаре и куца љубимац“

    ЧЕТВРТАК: јутарње телесно вежбање

    Математика: игра бројања, посматрамо мрава и пчелу, бројимо колико ко има ногу, колико крила уочавамо разлике.

    Радни листови – Математика

    Прича за поподневни одмор: „Човек из дивљине“

    ПЕТАК: Јутарње телесно вежбање

    Обрада приче “Бубамарин чаробни врт”- илустрација.

    Кроз корелацију са ликовном уметношћу приближити и појачати доживљавање и разумевање приче.

    Прича за поподневни одмор: “Лисац и колачић”

  • 8. – 12. април

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње телесно вежбање

    Обрада песмице ,,Зрно“

    Свака травка, цвет ил’ дрвце, на почетку буде зрнце.

    Кад у земљу оно доспе, кад се на њега киша проспе,

    тад се деси чаролија, мало зрно тад проклија.

    У земљи се корен шири, а из земље лист провири,

    па се свету тад насмеје, док га сунце с’неба греје.

    Зрно-дрво тад порасте, до облака и до ласте.

    Зрно-жбун, тад шири гране, овде, онде на све стране.

    Зазелени, зрно-трава, замирише зрно-цвет,

    ето тако и настаде овај дивни биљни свет.

    Прича за поподневни одмор: „Сарина лутка“

    Радни листови.

    Филм ,,Дамбо“ – Дом културе 16:00 часова

    УТОРАК: јутарње телесно вежбање

    Усвајање знања о биљкама и деловима биљке, развијање правилног односа према начину одгајања биљке. Посматрамо плакат о развијању биљке (цвета) I фаза-семе; II фаза- корен; III фаза-клица; IV фаза-стабљика; V фаза-лист; VI фаза-цвет. Учимо шта је све потребно за успех семена (вода, одговарајућа температура, земља, минерали, светлост…)

    Обнављање песмице

    Прича за поподневни одмор: „Меда ми узео кревет“

    Радни листови

    СРЕДА: јутарње телесно вежбање

    Музико забавиште: Пролеће у шуми – 9,20 – 9,40

    Ликовно стваралаштво – цртамо настанак једне биљке од семена до цвета – дрвеним бојицама

    Обнављање песмице

    Прича за поподневни одмор: „Сима и Неца“

    Радни листови.

    ЧЕТВРТАК: јутарње телесно вежбање

    Посадићемо биљке и пратити њихов развој док не постану одрасли цвет. Свако дете ће имати своју биљку о којој ће бринути у наредном периоду. Стварамо осећај одговорности.

    Обнављање песмице.

    Прича за поподневни одмор: „Гусеница и Лала“

    Радни листови.

    ПЕТАК: Јутарње телесно вежбање

    Идемо у посету Институту за воћарство (научно истраживачка институција у области воћарства, заштите биља). Разговараћемо како они брину о биљкама, како им помажу да опстану и шта све користе. Показаће нам просторије, њихову опрему, воћњаке, итд.

    Обнављање песмице

    Прича за поподневни одмор: „Шарени шешири“

    Радни листови

     

  • 1. – 5. април

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње телесно вежбање

    Обрада песме „Ко где станује“

    У јазбини станује вук, у гнезду птица мала.

    Тор се за овце плете, за коње се зида штала.

    За пса се штенара гради, у кошници станују пчеле.

    Кокошарник се прави за коке, голубарник за голубе беле.

    Веверица на дрвету живи, у земљи станује глиста.

    Ја и ти живимо у кући, са нама маца чиста.

    Радни листови.

    Прича за поподневни одмор: „Бубамара“

    УТОРАК: јутарње телесно вежбање

    Систематизовање знања о домаћим животињама, њиховим називима и називима њихових младунаца.

    Препознавање домаћих животиња и њихових младунаца (коњ-ждребе, крава-теле, овца-јагње…)

    Описивање њиховог изгледа.

    Упознавање начина старања човека о овим животињама: обезбеђивање склоништа, хране, неге, бриге о њиховом здрављу.

    Врсте домаћих животиња (стока, живина, кућни љубимци)

    Прича за поподневни одмор: „Златна гуска“

    СРЕДА: јутарње телесно вежбање

    Музико забавиште: Пролећно коло – 9,20 – 9,40

    Обнављање песмице.

    На великом хамер папиру правимо фарму домаћих животиња. Сецкамо из новина и часописа, а затим лепимо.

    Радни листови.

    Прича за поподневни одмор:“Мршави пас“

    ЧЕТВРТАК: јутарње телесно вежбање

    Математика: игра бројања „Нахрани коке“. Деца имају задатак да бацањем коцкице броје колико зрна треба да узму и нахране одговарајући број кока.

    Радни листови

    Читамо загонетке о домаћим животињама, погађамо…

    Прича за поподневни одмор: „Човек из дивљине“

    ПЕТАК: Јутарње телесно вежбање

    Пројектне активности: „Прича о коњу Сави“

    Радни листови

    Прича за поподневни одмор:“ Ку-ку-ри-ку“

  • 25. – 29. марта

    ЖИВОТИЊЕ ИЗ ЏУНГЛЕ

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње телесно вежбање.

    Обрада песме: “БОЛЕСНИК НА ТРИ СПРАТА”

    Нашега старог доктора Јана

    телефон зове с Калемегдана:

    Докторе драги, хитно је врло,

    имамо госта, боли га грло!

    Имате госта? Да није странац?

    Право сте рекли. Јест’, Африканац!

    Доћи ћу брзо, за један сат.

    Кажите само: на који спрат?

    На коме спрату? Тешко је рећи,

    боли га читав – други и трећи.¨

    Чудом се чуди наш доктор Јан:

    Какав болесник? Је л’ троспратан?

    Докторе, јесте, то није варка,

    зовемо, знате, из зоо-парка.

    Жирафу једну боли нам врат,

    а то је – други и трећи спрат.

    Прича за поподневни одмор: “Ласта и висибаба”

    Радни листови.

    УТОРАК: јутарње телесно вежбање.

    Гледамо кратак филм ,,Наше дивље животиње“ – образовни програм;

    Обнављање песмице.

    Прича за поподневни одмор: “Чаробна фрула”

    Радни листови.

    СРЕДА: јутарње телесно вежбање.

    Музико забавиште: ЧајковскиКрцко Орашчић“ – 9,20 – 9,40

    Наше животиње из џунгле – готове слике животиња и дрвећа бојимо и лепимо на тањир од стиропора, затим узимамо дрвене штапиће које ћемо провлачити кроз тањирић и направити мали зоолошки врт животиња из џунгле.

    Обнављање песмице.

    Прича за поподневни одмор: “Лажљиви слон”

    Радни листови.

    ЧЕТВРТАК: јутарње телесно вежбање;

    Такмичарска отктивалица: На папиру хамеру лепимо слике животиња из џунгле, дрвећа, преко њих налепимо мање папириће обележене бројевима, а на полеђини пишемо загонетке о тим животињама. Деца се поделе у две групе и наизменично бирају поље и одговарају. Када сва поља буду откривена, следи разговор о томе шта се налази на папиру, разговарамо о особинама животиња, исхрани и начину живота, и сл.

    Обнављање песмице.

    Прича за поподневни одмор: “Лена и пас”

    Радни листови.

    ПЕТАК: Јутарње телесно вежбање;

    „Погоди ко сам ја?“ – Једно дете замисли неку животињу, а остали постављају питања и на основу одговора погађају. Затим дете описује животињу, а остали погађају. Затим детету се на траку на глави залепи слика животиње, а оно на основу питања треба да погоди ко је то.

    Обнављање песмице.

    Прича за поподневни одмор: “Луна парк и мачак Тома”

    Радни листови.

  • 18. – 22. март

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње телесно вежбање

    Обрада песме: „Здрава храна“

    Да се здраво храниш,

    знај да је то важно, Ако до сад ниси,

    јер једино тако, то почни под хитно!

    бићеш дете снажно. А тек шаргарепа,

    Морамо то знати, колико је здрава,

    ко год здравље хоће, витамина пуна,

    да је неопходно. па вид побољшава.

    јести воће. Као крв црвена,

    Поврће да једеш, пуна гвожђа цвекла,

    веома је битно. врло здрава храна-

    докторка ми рекла.

    Радни листови.

    Прича за поподневни одмор: „Посадила сам семенце“

    УТОРАК: јутарње телесно вежбање

    Познавање пирамиде исхране.

    Циљ: информисати, мотивисати децу како да се здравије и квалитетније хране, упознати их са утицајем хране на здравље и подстакнути их на што одговорнији однос према себи и свом телу.

    Попуњавамо пирамиду, тако што ће деца лепити намирнице, дајемо одговоре на питања.

    Прву групу пирамиде чине житарице (Шта су житарице? Које житарице познајете?)

    Другу групу пирамиде чине поврће и воће (Набројите које воће знате, а које поврће? Шта треба урадити пре него што почнемо јести свеже воће и поврће? Шта људи раде у јесен са воћем и поврћем?)

    Трећу групу пирамиде чине месо и месни производи (Које месо је здраво јести?)

    Четврту групу пирамиде чине млеко и млечни производи (Шта је потребно јести да нам кости буду јаке и здраве?)

    Пету групу пирамиде чине масти, уља и шећери.

    Радни листови.

    Прича за поподневни одмор: „Млевење жита“

    СРЕДА: јутарње телесно вежбање

    Музико забавиште: „Одакле нам руке, родила их мајка“ – 9,20 – 9,40

    Вежбамо фину моторику, маказама сецкамо намирнице из новина, затим их лепимо на тањириће. Шта то једемо у току дана?

    Прича за поподневни одмор: „Тетка Цана“

    ЧЕТВРТАК: јутарње телесно вежбање

    Овнављање песмице.

    Ликовно стваралаштво; цртамо нездраву храну коју једемо током дана.

    Радни листови

    Прича за поподневни одмор: „Пет зрна гашка“

    ПЕТАК: Јутарње телесно вежбање

    Пројектне активности: „Коњ“ – Правимо лутку коња.

    Прича за поподневни одмор: „ Један криви старац“

  • 11. – 15. марта

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње телесно вежбање.

    Песма о цвећу”


    Шта је то мало
    у травицу пало,
    са дршкицом зеленом,
    са латицом црвеном?

    На ливади живи,
    свет му се диви,
    а оно дише
    и лепо мирише!

    То дивно, мало,
    у травицу пало,
    са дршкицом зеленом
    и латицом црвеном,
    чему се диви свет,
    први је пролећни цвет!

    Прича за поподневни одмор: “Чаробна вртешка”

    Радни листови.

    УТОРАК: јутарње телесно вежбање.

    Обнављање песмице.

    Како настаје биљка, који су то делови биљке, шта јој је потребно да би опстала, на цвету од папира ћемо додавати оно што му је потребно за опстанак.

    Прича за поподневни одмор: “Пет зрна грашка”

    Радни листови.

    СРЕДА: Јутарње телесно вежбање.

    Музичко забавиште: Висибаба мала – 9,20 – 9,40

    Обнављање песмице.

    Које су биљке лековите? Како нам оне могу помоћи? Које биљке користимо у исхрани?

    Која је моја омиљена биљка? Деца ће наизменично изабрати биљку коју желе да украсе воденим бојама, затим ћемо их окачити на зидове собе како бисмо украсили простор собе.

    Прича за поподневни одмор: “Мршави пас”

    Радни листови.

    ЧЕТВРТАК: јутарње телесно вежбање.

    Обнављање песмице .

    На великом хамер папиру ћемо правити цвет, учићемо како настаје цвет, лепити и додавати (семе, плод, пупољак,цвет)

    Прича за поподневни одмор: “Лукави зека и лав”

    Радни листови.

    ПЕТАК: Јутарње телесно вежбање.

    Обнављање песмице.

    Гледамо кратак филм о коњима, о њиховом настанку, начину живота, исхрани.

    Прича за поподневни одмор: “Пас и гуска”

    Радни листови.

  • 25. фебруар – 1. март

    БАСНЕ

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње телесно вежбање

    Обрада басне „Лав и миш“. Развијање мотивације за читање басне. Препознавање туђих потреба и јасна свест о својим потребама у циљу решавања неспоразума међу друговима.

    Разговарамо са децом кроз следећа питања: -Ко су главни ликови у басни? – Шта је једног дана радио лав?-Шта се лаву десило док је спавао? -Ко је спасао лава? -Зашто је миш спасао лава? -Како се лав осећао када се уплео у мрежу? -Лав је био неопрезан и упао у мрежу. Опиши нам пример када си ти био неопрезан. Илустрација басне.

    Прича за поподневни одмор: „Мали Ђура мамац“

    УТОРАК: јутарње телесно вежбање

    Обрада и илустација басне „Коњ и магарац“ читамо басну, извлачимо поуку . Разговарамо са децом кроз следећа питања: -Какав је коњ у овој басни, а какав магарац, особине. -Ко је носио више терета коњ или магаре? -Шта је магаре тражило од коња? -Шта се догодило са њим? Итд…

    Радни листови

    Прича за поподневни одмор: „Најбољи улов данас“ ”

    СРЕДА: Јутарње телесно вежбање

    Музичко забавиште: У Будиму граду – 9,20 – 9,40

    Математика; Бројање предмета и њихово повезивање са бројевима.

    Радни листови;

    Музико забавиште:

    Прича за поподневни одмор: „Мали најмањи паук”

    ЧЕТВРТАК: јутарње телесно вежбање

    Деца ће од куће донети по једну басну по свом избору. У кратким цртама препричати другој деци, а затим заједно извлачимо поуку.

    Листамо књиге, чувамо их, позајмљујемо једни другима.

    Радни листови; графомоторика

    Прича за поподневни одмор: „Зашто лисица има црвено крзно“

    ПЕТАК: Јутарње телесно вежбање

    Пројектне активности; „Коњ“

    Израђујемо потковице од глине; украшавамо их штапићима, боцкамо, правимо разне шаре.

    Радни листови- графомоторика

    Прича за поподневни одмор: „ Човек из дивљине“

  • 18. – 22. фебруар

    МОЈА ПОРОДИЦА

    ПОНЕДЕЉАК: Јутарње телесно вежбање

    Утврђујемо тему која се бави значењем породице и ко је чини.

    Обнављамо песмицу о породици;

    Мама има пољубац што лечи,

    Тата има смирујуће речи.

    Сестра има поглед који блажи,

    А брат има загрљај што снажи.

    Шта ја имам- богатство највеће,

    Много пажње, љубави и среће.

    Пуно срце и осмех на лицу

    јер ја имам сјајну породицу.

    Затим деци показујемо фотографију породице и разговарамо шта они виде на њој. У зависности од њихових одговора, разговарамо на још нека питања: Шта за њих представља породица? Ко је чини? Ко има брата, а ко сестру? Шта ради мама, а шта тата? Шта то има бака, а нема мама? и сл.

    Деца добијају рамове за слике, где ће нацртати своју породицу. Правимо изложбу и свако дете представља чланове своје породице.

    Прича за поподневни одмор: „Најбољи загрљај на свету“

    УТОРАК: Јутарње телесно вежбање

    Драмске игре: трудимо се да деца активним учествовањем у неким од драмских игара испољавају своју спонтаност, машту и самосталност. Деца ће имати задатак да имитирају једну породицу. Да би реализовали задатак могу се маскирати у маме, баке, тате, деке, бебе итд. Имитираће их тако што ће нпр: кувати ручак, правити колаче, поправљати ауто и сл. Могу нам представити своје родитеље пантомимом и говором.

    Прича за поподневни одмор: „Имала Мара јагње”

    СРЕДА: Јутарње телесно вежбање

    Музико забавиште: „Садио сам репу“ – 9,20 – 9,40

    Ликовно ствралаштво: Дом у којем живим – осликавамо зграду или кућу у којој живимо. Користимо водене боје и папир у боји. Истичемо креативност.

    Радни листови: Повежи младунце са својом породицом.

    Прича за поподневни одмор: „Иза дуге”

    ЧЕТВРТАК: Јутарње телесно вежбање

    Моторичке активности: прелажење полигона са лоптом у рукама – провуци се, прескочи, колут напред, баци лопту у кош – савладај дату препреку.

    Радни листови: графомоторика

    Прича за поподневни одмор: „Тужна жаба“

    ПЕТАК: Јутарње телесно вежбање

    Пројектне активности; тема “Коњи”

    Разговарамо о коњима, бележимо дечје изјаве. – Шта знамо о коњима (изглед, чиме се хране, где живе, младунче коња и слично)? – Користимо енциклопедије, разгледамо и описујемо фотографије.

    Радни листови: графомоторика

    Прича за поподневни одмор: „Сива гуска и гусан“

  • 11. – 15.- фебруар

    ЗВУК

    ПОНЕДЕЉАК: јутарње телесно вежбање

    Пројктне активности: „Коњи“

    Циљ: Проширивање знања о животињама – коњима, спровођењем разних активности кроз сва развојна подручја.

    Разговарамо о теми „Коњи“ и бележимо дечје изјаве.

    – Шта знамо о коњима (изглед, чиме се хране, врсте, где живе…)?

    – Шта бисте волели знати и где то можемо сазнати?

    Користимо енциклопедије разгледамо и описујемо фотографије.

    Прича за поподневни одмор: „Прича о коњу“

    УТОРАК: Јутарње телесно вежбање

    Усвајање нових знања о звуку и начину настанка звука.

    Преознавање и именвање предмета који производе звук.

    Свет у којем живимо препун је разних звукова. Започињемо разговор са децом : – Који је први звук који си јутрос чуо/ла? – Да ли је то аларм или мама која те буди за вртић „Хеј спавалице пробуди се“? – Које звуке си све чуо/ла на путу до вртића?

    Прича за поподневни одмор: „Авантура на острву”

    СРЕДА: Јутарње телесно вежбање

    Музичко забавиште: слушање музике – Сметана “Влтава” – 9,20 – 9,40

    Самосталан рад деце индивидуални и групни рад. Децу делимо у три групе, које имају различити задатак.

    Прва група – прави телефон, док једно дете говори друго слуша звуке. Материјали пластичне чаше и канап.

    Друга група – има задатак да надува балоне и задатак је да једно дете узме балон и наслони на усне, а друго дете да наслони на ухо. Звук се преноси преко балона, а такође могу се осетити и вибрације звука.

    Трећа група – прави звечке; материјали – мале флаше, пиринач, каменчићи…

    Деца раде самостално, истражују материјал који имају. Васпитач прати, усмерава и по потреби интервенише и помаже деци.

    Прича за поподневни одмор: „Како је леопард добио шаре”

    ЧЕТВРТАК: Јутарње телесно вежбање

    Слушање музике. Седимо у кругу, лагано се њишемо у ритму музике, играмо прстићима.

    Радни листови – окружење

    Прича за поподневни одмор: „Замак“

    ПЕТАК: Државни празник: Дан државности Републике Србије