Архиве категорија: план рада „Балачко“

План рада за дечју групу „Балачко“

  • 11. – 15. децембар

    ПОНЕДЕЉАК: књига: Супротности – животиње. Разгледамо и разговарамо (уско-широко, шапат-вриска, чист-прљав…)

    УТОРАК: израда плаката: Животиње које спавају зимски сан. Ко их то успава и покрије? Колико траје тај сан? Облаче ли пиџаме? Где спавају? Ко их буди? Подстичемо маштање и учимо о свету око нас.

    СРЕДА: Сецкалице за папир – зимски мотиви. Сецкамо јелкице, пахуље и украсе. Вежбамо координацију и фину моторику. На крају виримо кроз направљене „рупице“.

    ЧЕТВРТАК: ликовно стваралаштво: од поклопаца ређамо јелке, снешкиће и украсе. Деца су подељена у четири групе и свака има свој задатак. Обнављамо боје, развијамо пажњу. На крају организујемо изложбу радова.

    ПЕТАК: друштвена игра: Гавран и воће. Учимо правила игре и распознајемо боје и облике.

  • 4. – 8. децембар

     

    ПОНЕДЕЉАК: обрада песме: „Иде зима“

    „Иде зима ту је сад,

    смрзнуо се читав град.

    А кад прође пола ноћи

    пахуље ће мале доћи.

    Све у бело ће обући

    док смо ми у топлој кући.

    И кад нас пробуди дан

    све ће изгледати као сан.

    Користићемо зимске апликације, пејзаже да деци дочарамо песмицу.

    УТОРАК: ликовно стваралаштво: Правимо зимске капе од папира и вунице. Рад је индивидуалан.

    СРЕДА: радни листови: Колачићи на тањиру – развијање пажње

    ЧЕТВРТАК: Скакање на једној нози – наизменично – по задатој путањи. Награда на крају пута ће бити сличица животиње.

    ПЕТАК: Црвене рукавице – игра у пару. Вежбамо пажњу, сарађујемо, забављамо се. Учимо да будемо нежни, милујемо „црвене“ руке.

  • 27. новембар – 1. децембар

    ПОНЕДЕЉАК: развој говора: Учимо брзалицу

    Трчи зеко преко пута,

    Нема капе, ни капута.

    Докле ловац пушку спрема,

    Малог зеке више нема.

    УТОРАК: ликовно стваралаштво: користимо кору од мандарина (коју су деца ољуштила, мирисала, додиривала…)да саставимо нове мандарине. Рад је групни.

    СРЕДА: покртна игра, игра замишљања: ветра. Деца су замишљати да су дрво са којег ветар покушава да скине и последњи лист.

    ЧЕТВРТАК: задаци у радним листовима

    ПЕТАК: слушање музике: „Зец“ Бранко Коцкица

  • 13. – 17. новембар

    ПОНЕДЕЉАК: „Питала деца“ Љ. Ршумовић, развој говора

    Питала деца медведа Брунда

    одкуд му лепа и топла бунда.

    Рекао медвед то није бајка:

    „Бунду ми децо тодила мајка.“

    Деца сад битку с мајкама воде,

    траже по бунду да им роде.

    УТОРАК: Отискивање шапица– ликовно стваралаштво – темпере, правићемо трагове отискивањем шапица до пећине где медо спава зимски сан.

    СРЕДА: Радимо задатке у радним листовима: имагинација – Правимо град за мале животиње на дрвету.

    ЧЕТВРТАК: У нашу групу је изненеада долетео једн балон. За њим други, па трећи… Добацујемо се, опипавамо их, испуштамо ваздух из балона, шкрипимо…

    ПЕТАК: Вежбе за стопала – полигон са препрекама прелазимо боси…

  • 16. -20. октобар

    ПОНЕДЕЉАК: У гостима нам је госпођа Тиква. Разговараћемо са њом, помазићемо је и пробати да је пренесемо бегде. Где? Па где тикве обично стоје. Морамо пре тога да јој доцртамо очи и усне.        

    УТОРАК: Причамо причу: Највећа кућа на свету. Разгледамо сликовницу: глиста, жаба, рода… и њихове куће.

    СРЕДА: Јесење дрво – отискивање прстићима. Користимо шаблон дрвета и темпере: жута, црвена, наранџаста и браон. Радимо у малим групама.

    ЧЕТВРТАК: Ходање по различитим линијама (у чарапама) – права, крива, кружна, вијугава… Стрпљиво чекамо свој ред и навијамо за онога ко прелази „препреку“.  

    ПЕТАК: Упознајемо пиџаме – да би запамтили која је чија морамо да их разгледамо и мало се „хвалимо“. Покушаћемо да их лепо сложимо и да потражимо има ли истих.

  • 2. – 6. октобар

    ПОНЕДЕЉАК: „Јежева кућица“ Бранко Ћопић – обрада приче уз помоћ илустрација, развијање говора, учење нових речи, вежбање концентрације.

    УТОРАК: Израда плаката о јежу – користимо суво лишће, папир, лепак. Богатимо сазнање о свету око нас, разговарамо о овој дивној животињи. Посматрамо нашег афричког јежа, бележимо дечје исказе и уређујемо пано.

    СРЕДА: дан ћемо провести у парку. Сакупљаћемо јесење плодове. Анимираћемо децу да траже веверицу (посматрају горе) и гледају како пада лишће (посматрају доле).

    ЧЕТВРТАК: Све што смо сакупили у шетњи разврставамо по групама: лишће, плодови, жирови, капице, гранчице…

    ПЕТАК: Слушање музике: „Тихо, тихо пада лист за листом жут“.

     

  • 25. – 29. септембар

    ПОНЕДЕЉАК: Обрада песме „Зец и веверица“

    Веверица рекла: Најлепша сам зеко,

    о мојој лепоти прича се далеко.

    Види како имам главу лепу

    па колко бојки има у мом репу!”

    Зека јој се смеје, од смеха се гуши

    ”Ћути ја сам лепши, имам веће уши.”

    Васпитач рецитује уз илустрације, затим позива децу да индивидуално, у пару или групи понављају песму.

    УТОРАК: Упознавање са светом око нас, веверица и зец (обнављање песме). Изглед, исхрана, станиште. Негујемо љубав према природи и свим животињама у њој.

    СРЕДА: у велико буре деца ће убацивати купус за зиму како би хранили наше зечеве у хладним зимским данима. Користимо фломастере за купус, а буре ћемо направити од папира у боји.

    ЧЕТВРТАК: Покретна игра: Трчим брзо као зец и скакућем као веверица. Када васпитач каже: дошао је зец, деца треба да потрче, ако је стигла веверица, мењају кретање – ситно скакућу. Вежбамо пажњу и разгибавамо све мишиће.

    ПЕТАК: Вежбе за стопала

  • 18. – 22. септембар

    ПОНЕДЕЉАК: Изражајно казивање песме о воћу „Хвала“ Ј.Ј.Змаја и разговор о истој

    УТОРАК: На хамер папиру цртамо стабло, лозу и жбуње. Деца смештају апликације воћа на одговарајуће место. Организујемо игру где погађају (затворених очију) према укусу о ком  јесењем воћу је реч.

    СРЕДА: Помоћу темпере осликавамо воће на папиру

    ЧЕТВРТАК: Покретна игра „Берем јабуке“ и извођење вежби обликовања

    ПЕТАК: Обрађујемо релације велико – мало, високо – ниско помоћу воћа и предмета из дечјег окружења

  • 4. – 8. септембар

    ПОНЕДЕЉАК:                    Шетало петало

    Шетало, петало,

    једно дете кретало

    и тако је заспало.

    УТОРАК: Наше прве маце – отискивање сунђерима–ликовно стваралаштво

    СРЕДА: Развој говора – именовање познатих ствари и предмета

    ЧЕТВРТАК:  Облици – направићемо коцку која на страницама има нацртане различите облике. На под ћемо ставити мноштво жетона такође различитих облика. Задатак за свако дете је да баци коцку и затим пронађе одговарајући облик.

    ПЕТАК: Правимо и лепимо кућице од картона – правимо град.  

  • 28. август – 1. септембар

    ПОНЕДЕЉАК: Развој говора – шљива

    Сезона је шљива и желимо да се позабавимо овом дивном воћком. Разговараћемо о карактеристикама, где расте и о томе како би је дозивали да нам падне са гране. Дозивамо је разним именима, шљивко, шљивице, шљивојко, шљиветино… Измишљамо разне надимке и маштамо колико их је само на дрвету. За ужину ћемо наравно јести шљиве.

    УТОРАК: Уређивање паноа. Лето полако измиче, па заједно мењамо сезонско дрво. Уместо трешње сада ће то бити шљива. Користимо картон, салвете и темпере. Рад је групни.

     СРЕДА: Слушање музике: Хор Колибри – „Какви су моји тата и мама.“

    ЧЕТВРТАК: Сређивање кутије са изгубљеним играчкицама. Истражујемо шта се ту крије, погађамо чије ли је и успут се играмо. Ту су ситнице – играчке, шналице, сличице. Развијамо код деце осећај за лепо и чисто, учимо да чувамо туђе ствари и увек вратимо оно што није наше.

     ПЕТАК: Делови дана – јутро, подне, вече. Учимо шта се дешава у ком делу дана да би се деца лакше орјентисала. Њихов дан је када иду у вртић углавном исти тако да се према њему управљамо. Користимо налепнице карактеристичних момената – четкицу, пиџаму, месец, ручак, лопту, бициклу…