Архиве категорија: План рада „Бабушке“

План рада за групу „Бабушке“

  • 22. април – 3. мај

    Шарамо јаје“

    (од 22. до 26. априла)

    Разговарамо са децом о предстојећем празнику, о Ускрсу. Какви су обичаји, шта радимо тада са мамама, бакама.

    Припремамо сваком детету по једно јаје од папира. Шарамо темперама (тапкамо прстићима шаре). На дно јајета лепимо сламу.

    Радове излажемо у хол вртића.

    Учимо рецитацију:

    Кока“

    Кока бела јаје снела,

    Коко-да, коко-да!

    Бело јаје секи дала,

    Коко-да, коко-да!

    Сека мала рекла „хвала“!

    Ускршња радионица са родитељима 24. априла 2019. године у 16 часова.

    Музичко забавиште: Другарство – четвртак – 9 – 9,30

    ПЕТАК: Велики петак – нерадни дан

    Ускршња прича“

    (од 30. априла до 3. маја)

    На пројектору гледамо „Ускршњу причу“ . Питамо децу да ли су запамтили шта се дешавало у причи. Шта им се највише свидело. Анализирамо и препричавамо сви заједно.

    Разговарамо о обичајима празника, шта радимо током Ускрса. Разговарамо о томе да ли су они фарбали и код куће јаја, шта су радили, и сл.

    ПОНЕДЕЉАК: Васкршњи празник – нерадни дан

    СРЕДА И ЧЕТВРТАК: Првомајски празници – нерадни дани

  • 15. – 19. април

    БУБАМАРО ЛЕТ, ЛЕТ

    Разговарамо са децом да ли су видели бубамаре како лете. Да ли су смели да је пусте да им слети на шаку. Показујемо деци фотографију бубамаре. Питамо их какве шаре бубамара има.

    Учимо рецитацију: Бубамаро лет, лет

    Бубамаро лет, лет

    у широки лети свет.

    Донеси нам писмо

    видели се нисмо

    још од прошлог маја

    ја и ујка Паја.

    Правимо бубамаре од папира у боји. Дајемо деци да темпером тапкају шаре бубамаре. Радове ћемо изложити у хол вртића.

    Луткарска позоришна представа у вртићу „Три прасета“ – уторак

    Музичко забавиште: Капље киша капљицама – четвртак – 9 – 9,30

  • 8. – 12. април

    ПРОЛЕЋНИ ЦВЕТ

    Припремићемо сваком детету разнобојне латице. Даћемо им могућност да бирају које боје желе да им буду латице. Сваком детету ћемо дати да нашарају фломастерима како желе и шта желе на тим латицама. Како би цвет био комплетан, залепићемо сваку латицу на једну корпицу за колаче, која ће да буде у централном делу. Тако ће свако дете да добије по један свој цвет. Цео цвет ћемо да залепимо на сламчицу, како би добили стабло цвета. Тако ћемо да добијемо наш заједничку букет који ћемо изложити да украшава хол вртића.

    Музичко забавиште: Пролеће у шуми – четвртак – 9 – 9,30

  • 1. – 5. април

    ЛЕПТИРИЋИ ОД НАШИХ ШАКА

    Изрезаћемо лептириће од папира. Деци ћемо намазати шаке темперама у боји које изаберу. Оставићемо отисак на папиру како би то била крила лептира. Радове ћемо један по један изложити како би деца видела шта смо заједно направили.

    Пустићемо песмицу „Лептирићу шаренићу“. Разговараћемо о томе шта лептир ради, како он изгледа и слично.

    Лептирићу шаренићу“

    Лептирићу шаренићу, дођи мени `амо,

    ево имам једну ружу, помириши само.

    Ја бих дош`о, ал се бојим,

    какве игле клете,

    стиснућеш ме, пробошћеш ме,

    онда збогом свете.

    Музичко забавиште: Пролећно коло – четвртак – 9 – 9,30

  • 25. – 29. марта

    Љубичица“

    Љубичице, лепотице,

    дигни главу из травице!

    лепа ти је боја плава,

    и круница миришљава.

    Подигни се, не стиди се.

    Сваком детету припремимо саксијицу у коју ћемо сипати земљу. Спремићемо им семенке љубичице и објаснити како ће свако од њих да има свој цветић. Објаснићемо им како да убаце семенку у земљу, потом ћемо залити и оставити будуће биљке код прозора како би брже расле.

    Музичко забавиште: Чајковски „Крцко Орашчић“ – четвртак – 9 – 9,30

  • 18. – 22. март

    Пролеће је процвало

    Упознајемо се са песмицом „Пролеће је процвало“. Певамо са децом и трудимо се да науче речи песмице. Уз песмицу, учимо и покрете (сунце с неба засјало – ширимо руке и показујемо на сунце, хоп, хоп, скочимо – скачемо, и запљескајмо – пљескајмо ручицама, итд.).

    Када усвојимо текст и покрете песмице, правимо наше пролећно дрво. Цртамо дрво за свако дете на папиру, деца тапкају темпером розе, белом… и тако правимо цветиће.

    Пролеће је процвало“

    Пролеће је процвало,

    сунце с неба засјало,

    на ливади зеленој

    игра коло весело.

    Хоп, хоп, скочимо

    и запљескајмо…

    Музичко забавиште: „Одакле нам руке, родила их мајка“ – четвртак – 9 – 9,30

  • 11. – 15. марта

    Правимо висибабе“

    Разговарамо о годишњем добу које је на прагу. Показујемо деци фотографије како би уочили промене у природи.

    Белом темпером отискујемо деци на зеленом папиру шаку. Изрежемо, и залепимо на стабло висибабе које ћемо изрезати од хамера. Радове ћемо изложити у хол вртића.

    Усвајамо стихове песме „Висибаба мала“.

    Висибаба мала

    Висибаба мала, звонити је стала,

    Цин цин, цин, дон, дон, дон,

    Чујте мали звон.

    Мала птица шева, весело нам пева,

    Фиру ли, фиру ли,

    Пролеће је ту…

    Музичко забавиште: Висибаба мала – четвртак – 9 – 9,30

  • 25. фебруар – 1. март

    ПРАВИМО КУЋИЦУ

    Током драматизације и разговора са децом о вуку, нашој кућици која је била почетак наших активности о вуку, деца су радознало питала: „А где нам је кућица на дрвету?“ Одлучили смо зато да направимо и кућицу.

    Заједно са децом ћемо направити кућицу од картона. Лепићемо, како би добили леп облик кућице. Разговараћемо са децом и планирати унапред: шта треба да има кућица: зидове, кров, прозоре… Правићемо део по део како би деца видела цео поступак. Сваком детету ћемо дати разне боје темпера и четкицу, па ћемо заједно да бојимо нашу кућицу. Можемо је направити од чврстог картона и користити је за даљу игру у соби или у дворишту.

    Музичко забавиште: У Будиму граду – четвртак – 9 – 9,30

  • 18. – 22. фебруар

    КО СЕ БОЈИ ВУКА ЈОШ…“

    Певајући песмицу „Вуче, вуче, бубо лења, група девојчица је почела да пева „Ко се боји вука још…“. Па смо дошли на идеју да би могли да урадимо још једну драматизацију.

    Деци ћемо да прочитамо бајку „Три прасета“. Поновићемо бајку више пута како би деца схватила шта се уствари десило, како се гради кућа, и остале детаље.

    Затим ћемо да изведемо драматизацију са децом заједно. Сва деца ће учествовати подједнако, понављаћемо више пута, смењиваће се глумци и публика. Направићемо три кућице, а са децом ћемо се претходно договорити од чега ће која кућица да буде направљена, водећи рачуна да све три буду од различитог материјала. Једно дете ће да буде вук. Три детета ће да глуме прасиће и разговараће са вуком. Када дођемо до дела „Ко се боји вука још“, тада ћемо сви заједно да певамо.

    Музичко забавиште: „Садио сам репу“ – четвртак – 9 – 9,30

  • 11. – 15. фебруар

    ВУЧЕ, ВУЧЕ…“

    Током лепљења животиња и прављења наше шуме и кућице на дрвету, деца су почела да певају песму „Вуче, вуче бубо лења“.

    За почетак ћемо им спремити слике вукова, можемо показати и снимке, разговарати о томе како вук изгледа, које су његове карактеристике. Шта вук има, да ли је брз, да ли је опасан или не (како га они замишљају).

    Затим ћемо учити песмицу „Вуче, вуче бубо лења“. Прво ћемо им отпевати ми, и пустити песмицу, а затим ћемо покушати заједно са њима, и сви заједно да играмо уз песмицу.

    Вуче, вуче бубо лења“

    Неко плива у Сави,

    Неко ради у Руми,
    Неко шета у трави
    ,
    А вук живи у шуми.

    У школи га не виде,
    Нема ни матуру
    ,
    У музеје не иде
    ,
    Презире културу
    .

    Вуче вуче бубо лења,
    Шта ће рећи поколења
    ,
    Водио си живот буран
    ,
    Па остао некултуран
    .

    Уста су му снажна,
    Душа му је друмска,
    Обећања лажна,
    А ћуд му је шумска.

    Музичко забавиште: слушање музике – Сметана “Влтава” – четвртак – 9 – 9,30

    ПЕТАК: Државни празник: Дан државности Републике Србије