Архиве категорија: План рада „Бабушке“

План рада за групу „Бабушке“

  • 24. – 28. јуна

    Kретање кроз лавиринт

    Деца се крећу кроз лавиринт састављен од разних препрека и различите опреме. Лавиринт пружа могућност за вежбање крупне моторике. Такође, деца решавају проблеме када одлучују да се крећу кроз отворе различитих величина.

    Направићемо лавиринт од опреме за вежбање, на пример, то могу бити велике коцке или тобоган. Направићемо тунел од чаршава или ћебета који су пребачени преко намештаја. Укључићемо и ознаке за кретање, греде за одржавање равнотеже и површине различитих текстура, по којима се хода. Направићемо лавиринт, који захтева различите врсте кретања, као што су пузање, ходање на греди и скакање на струњачи.

    Музичко забавиште: Ја посејах мак, музичке столице – четвртак – 9 – 9,30

  • 17. – 21. јуни

    МОРЕ – МОРСКЕ ЖИВОТИЊЕ

    Разговарамо са децом о лету, питамо их где иду на море и са ким иду. Шта се све налази у мору (рибе).

    Подстичемо свако дете да исприча шта му се највише допада на мору.

    Након разговорног дела радимо групни рад ,,Стављамо рибе у море“ (лепимо на хамер).

    Учимо песму о морским животињама.

    Морска песма

    Желим мирно море,

    не желим буру,

    јер крећем бродом у авантуру.

    На море идем, свак’ му се диви,

    да видим ко све у води живи.

    Рибице живе мање и веће,

    пераја имају то их покреће.

    Видећу морску звезду

    и избројати колико има крака,

    а видећу надам се и једног рака.

    Музичко забавиште: Шири, шири – четвртак – 9 – 9,30

  • 10. – 14. јуни

    ДОМАЋЕ ЖИВОТИЊЕ

    Разговараћемо са децом о домаћим животињама, да ли неко код баке, деке или код куће има домаћу животињу и коју. Питаћемо децу шта она знају о домаћим животињама.

    Припремићемо различите фотографије домаћих животиња. Узимамо једну по једну фотографију и разговарамо са децом о њој. Која је то животиња? Шта једе? Где живи? Како се оглашава? Које користи имамо од ње? Како се човек стара о њој?

    Тако ћемо се упознати са: кравом, свињом, кокошком, коњем, овцом, козом, мачком, псом и слично.

    На хамеру је нацртана фарма. Означени су простори у којима бораве наведене домаће животиње. Деца ће уз помоћ васпитача “уселити” домаће животиње у њихове “кућице”. Од различитог креативног материјала направићемо “храну” и “нахранити” наше домаће животиње.

    Музичко забавиште: Људи ликујте – четвртак – 9 – 9,30

  • 3. – 7. јуни

    ОТИСКИВАЊЕ КРУГОВА

    Kористимо различите предмете кружног облика и бојимо их, како би могли да отискујемо кругове. Подстичемо развој креативности и вежбамо ситну моторику. Деца се упознају са различитим величинама кругова: поклопци кутија, затварача и спрејева, ролне од тоалет папира, и сл.
    На великом папиру, кружног облика, деца ће отискивати кругове. Показаћемо им како да ставе предмет у боју и отисну на папир. Разговараћемо са децом о предметима, бојама и отискивању. Стављаће и руке у боју и отискивати своје прсте. Подстакнућемо их да прстима цртају кругове по папиру.
    Музичко забавиште: Од вртића до вртића, Миш је добио грип – четвртак – 9 – 9,30

  • 27. – 31. мај

    „ЕКО ДРВО“

    Разговарамо са децом о екологији. Шта је то екологија. Како да се чува природа, где они бацају смеће, где бацају папириће када поједу бомбоне и сл.
    Правимо наше еко дрво од картона. Од родитеља тражимо да нам донесу чепове од флаша. Од картона ћемо изрезати облик дрвета и залепити на хамер. Чепове ћемо дати деци да лепе једно по једно, како би добили крошњу дрвета. Рад излажемо у хол вртића.
    Свакодневно понављамо рецитације „Ето то сам ја“, „Бубамаро“.
    Музичко забавиште: Лептир и цвет – четвртак – 9 – 9,30

  • 20. -24. мај

    ЕТО ТО САМ ЈА

    Разговарали смо о породици и ко су чланови наше породице. Ове недеље ћемо да разговарамо о себи. Како се ми зовемо, да ли имамо дугу косу, кратку, трепавице, очи, уста, нос? Колико имамо година? Сваком детету ћемо дати могућност да прича о себи шта год жели.

    Учимо рецитацију:

    Ето то сам ја“

    Кад се гледаш и огледаш,

    о себи тад више знаш.

    Видиш очи, облик лица,

    боју косе, трепавица.

    Видиш носић, видиш чело,

    видиш право ремек дело.

    Музичко забавиште: Коло у мају, Блистај звездо – четвртак – 9 – 9,30

  • 13. – 17. мај

    ПОРОДИЦА

    Сваком родитељу тражимо по једну заједничку фотографију.

    У вртићу ћемо да направимо рам од папира за ту фотографију. Деца ће по својој жељи да украсе, нацртају… Фотографије ћемо да изложимо у хол вртића, а након тога да дамо деци да понесу кући. Разговарамо о томе шта је то породица, ко чини њихову породицу.

    Учимо рецитацију: Породица

    За срећу је довољно троје,

    једно дете мама и тата.

    У ствари, можда је још лепше

    кад имаш сестру или брата.

    Најважније је да те они воле

    и да те зову злато моје.

    Музичко забавиште: Пре и после јела, Од вртића до вртића – четвртак – 9 – 9,30

  • 6. – 10. мај

    МАСЛАЧАК

    Са децом у дворишту и око дворишта покушавамо да нађемо маслачке. Разговарамо које су они боје, да ли миришу и сл. Доносимо деци маслачак који ће да нам буде декорација у соби, а такође и маслачак коме је већ прошао цвет и постао бео. Покажемо им како да дувамо да би семе маслачка летело.

    Спремимо сваком детету по папир. Дајемо им белу темперу којом ће да тапкају облик круга који је нацртан на папиру, како би добили маслачак.

    Свакодневно понављамо рецитације “Бубамаро“, „Кока бела“…

    Музичко забавиште: Миљено цвеће шарено, Киша пада – четвртак – 9 – 9,30

  • 22. април – 3. мај

    Шарамо јаје“

    (од 22. до 26. априла)

    Разговарамо са децом о предстојећем празнику, о Ускрсу. Какви су обичаји, шта радимо тада са мамама, бакама.

    Припремамо сваком детету по једно јаје од папира. Шарамо темперама (тапкамо прстићима шаре). На дно јајета лепимо сламу.

    Радове излажемо у хол вртића.

    Учимо рецитацију:

    Кока“

    Кока бела јаје снела,

    Коко-да, коко-да!

    Бело јаје секи дала,

    Коко-да, коко-да!

    Сека мала рекла „хвала“!

    Ускршња радионица са родитељима 24. априла 2019. године у 16 часова.

    Музичко забавиште: Другарство – четвртак – 9 – 9,30

    ПЕТАК: Велики петак – нерадни дан

    Ускршња прича“

    (од 30. априла до 3. маја)

    На пројектору гледамо „Ускршњу причу“ . Питамо децу да ли су запамтили шта се дешавало у причи. Шта им се највише свидело. Анализирамо и препричавамо сви заједно.

    Разговарамо о обичајима празника, шта радимо током Ускрса. Разговарамо о томе да ли су они фарбали и код куће јаја, шта су радили, и сл.

    ПОНЕДЕЉАК: Васкршњи празник – нерадни дан

    СРЕДА И ЧЕТВРТАК: Првомајски празници – нерадни дани

  • 15. – 19. април

    БУБАМАРО ЛЕТ, ЛЕТ

    Разговарамо са децом да ли су видели бубамаре како лете. Да ли су смели да је пусте да им слети на шаку. Показујемо деци фотографију бубамаре. Питамо их какве шаре бубамара има.

    Учимо рецитацију: Бубамаро лет, лет

    Бубамаро лет, лет

    у широки лети свет.

    Донеси нам писмо

    видели се нисмо

    још од прошлог маја

    ја и ујка Паја.

    Правимо бубамаре од папира у боји. Дајемо деци да темпером тапкају шаре бубамаре. Радове ћемо изложити у хол вртића.

    Луткарска позоришна представа у вртићу „Три прасета“ – уторак

    Музичко забавиште: Капље киша капљицама – четвртак – 9 – 9,30