Архиве категорија: План рада „Бабушке“

План рада за групу „Бабушке“

  • 11. – 15. јуни

    КУПАМО ЛУТКЕ

    Активност почињемо тако што деци говоримо да донесу све лутке бебе на тепих. Помоћи ћемо им да их распреме, да скину одећу са њих. Питаћемо их да ли знају како њих родитељи купају и спремају за купање.

    Велику посуду са водом ћемо ставити на сто и говорити деци да једно по једно прилазе са бебом. Говорићемо им да треба да купамо заједно лутке бебе, да им перемо косу… Иницираћемо да деца говоре шта након тога иде. Или да покажу (шампонирање, испирање, брисање…) Након тога ћемо да оперемо и луткину одећу. Симулираћемо како то изгледа, да би и деца након тога знала шта треба да раде. Када све завршимо, одећу ћемо да ставимо на сушење на прозор, а бебе да спустимо на кревет на спавање.

    Музичко забавиште: Певање већ научених песмица – четвртак – 9,30 – 10

  • 4. – 8. јуни

    ШТА ЈЕ НА СЛИЦИ

    Спремићемо сличице разних летњих одевних комбинација. Децу ћемо поређати у полукруг. Прилазићемо сваком детету и питати га шта мисли шта се налази на слици (показујемо прстом на шта мислимо). Показујемо и говоримо да то можемо да обучемо деци, и да покушају да препознају шта виде на слици. Смењиваћемо једну по једну сличицу, и сви заједно ћемо говорити шта видимо. Питаћемо их шта они облаче сада, када је топло време. Покушаћемо да их наведемо на то да устану, покажу одећу на себи.

    Уколико њихово интересовање траје и даље, можемо да обучемо лутке бебе онако како треба да се обуку за лето.

    Музичко забавиште: Разболе се лисица – понедељак – 14,30 – 15

    ПЕТАК: Преглед физијатра – Др. Невенка Јовичић

  • 28. мај – 1. јуни

     ХВАТАМО ЛЕПТИРА, ПТИЧИЦУ

    Активност почињемо тако што питамо децу шта смо видели да лети напољу (шта се налази залепљено на нашем прозору, показујемо им). Када дођемо до закључка да је то птичица, питамо их шта птичица ради. Показујемо им слике лептира, пчелице… Разговарамо о томе шта они раде (лете). Па затим демонстрирамо како лете (како би деца заједно са нама махала рукама).

    Затим се распоредимо сви по простору собе, па мимиком показујемо деци да хватамо лептириће, птичице. Објаснимо им да на наше команде „хватамо лептира, птичицу“ треба да испруже високо руке и да замисле да хватамо лептира. Уколико деца показују интересовање, можемо и да наставимо да шетамо, па затим да на пример дамо команду да чупамо траву, беремо јагоде… Тада сви треба да се сагнемо и да прстима демонстрирамо како ми чупамо траву. Ово је поред дечје игре, такође важно за развијање корисних здравствених навика.
    Музичко забавиште: Слушање музике – понедељак – 14,30 – 15

    СРЕДА: Позориште Кикинда – Весели распуст

  • 21. – 25. мај

    ОГРЛИЦЕ ОД МАКАРОНА

    Припремићемо макароне и фломастере. Прво показујемо деци шта ћемо да радимо. Узимамо макарону, бојимо је фломастером којим желимо. Деца најпре бирају боју. На сто ћемо им спремити и залепити крај конца, како би могли да нижу и како им не би спадало. Уз нашу помоћ боје, па када заврше, нижу своје макароне на конац. Трудићемо се да покушају самостално да нижу макароне, све док их не буде довољно за огрлицу.

    Када заврше, показаћемо им како то изгледа и наместити им огрлице, па ће свако дете моћи да покаже своју осталој деци. Уколико видимо да им је интересантно и даље, можемо, на сличан начин да правимо наруквице.

    Музичко забавиште: Мали плес – понедељак – 14,30 – 15

     

  • 14. – 18. мај

    ШТА ЈЕ НА СЛИЦИ

    Припремићемо сликовнице, књиге, фотографијеих  на којима су слике мачке, пса, кокошке. Заједно са децом ћемо листати и причати шта видимо на слици. Питаћемо децу шта то има маца, па показујемо (очи, нос, реп, ноге…). Разговараћемо о томе да ли су се они некада играли са мацом, куцом, да ли их се плаше, или их имају код куће…

    Затим ћемо говорити како каже животиња коју видимо. Можемо и да имитирамо одређену животињу – како хода маца, и притом мјауче, па затим куца, па затим куца лаје…

    Након тога, бојимо ове животиње по моделу. Свако дете ће добити одређену животињу, коју ће да обоји по својој жељи.

    Музичко забавиште: Коло у мају – понедељак – 14,30 – 15

  • 23. – 27. април

    МЕСИМО ТЕСТО

    Донећемо састојке и заједно са децом замесити тесто за игру. Сваком детету ћемо дати по део теста које ће они да месе, да се играју, гњече… Понудићемо им оклагије којима могу да ваљају тесто, као и различите модле (звездице, круг, срце…) којима ће моћи да моделују своје облике. Подстицаћемо децу да сама изаберу модле којима ће да раде.

    Завршене облике од теста ћемо изложити у хол вртића и оставити их да се осуше. Након тога ћемо их заједно са децом украшавати, бојити…

  • 16. – 20. април

    ЛЕПТИРИЋУ ШАРЕНИЋУ

    Направићемо шаблон лептира који ће деца украшавати – лепиће сецкани креп папир. Подстицаћемо дацу да њихов лептир буде што шаренији. Радове ћемо изложити на пано за родитеље. Активност ће пратити песма Лептирићу шаренићу.

    Лептирићу шаренићу

    ходи мени амо.

    Ево имам лепу ружу,

    помириши само.

     

    Ја бих дошо, ал се бојим

    какве игле клете.

    Убошћеш ме, пробошћеш ме,

    онда збогом свете.

    СРЕДА: Позориште Бубамара: Пас и мачкица – 11,15

  • 10. – 13. април

     

    НАШЕ ПРОЛЕЋНО ДРВО

    На хамеру ћемо нацртати дрво. За шарање дрвета ћемо користити темпере и флашу коју ћемо умакати у боју и тако остављати трагове по нацртаном дрвету. Са децом причамо и посматрамо наше пролећно дрво које је процветало и обасјало нашу собу шаренилом. Стављамо акценат на основне боје (црвена, плава, жута, зелена).

    Кроз активност развијамо креативност, машту, слободу изражавања, мешамо боје. Децу охрабрујемо да сами отискују. Помагаћемо сваком детету када је потребно.

  • 2. – 5. април

    МОЈЕ УСКРШЊЕ ЈАЈЕ

    У сусрет Васкрсу свако дете ће „фарбати“ своје јаје. Припремићемо шаблоне јаја од папира и разне врсте ликовних материјала (фломастере, дрвене боје, воштане боје, темпере…). Деци ћемо омогућити да одаберу свој материјал за рад. Подстицаћемо их да јаја буду што шаренија.

    Радну собу ћемо украсити заједнички направљеним Васкршњим декорацијама.

     

  • 26. – 30. март

    ПРОЛЕЋНА ПЕСМА

    Васпитач окупља децу око себе и формира круг. Подстиче децу да прате покрете васпитача и да вербално комуницирају. Причаћемо о пролећу и цвећу. Гледаћемо акко греје сунце. Певаћемо пролећну песму.

     „Пролеће је процвало,

    Сунце с неба засјало.

    На ливади зеленој

    игра коло весело.

    Хоп, хоп, скочимо

    И запљескајмо,

    Тра, ла, ла, ла, ла…

    Заједно ћемо играти наше пролећно коло.