Архиве категорија: План рада „Бабушке“

План рада за групу „Бабушке“

  • 18. – 22. фебруар

    КО СЕ БОЈИ ВУКА ЈОШ…“

    Певајући песмицу „Вуче, вуче, бубо лења, група девојчица је почела да пева „Ко се боји вука још…“. Па смо дошли на идеју да би могли да урадимо још једну драматизацију.

    Деци ћемо да прочитамо бајку „Три прасета“. Поновићемо бајку више пута како би деца схватила шта се уствари десило, како се гради кућа, и остале детаље.

    Затим ћемо да изведемо драматизацију са децом заједно. Сва деца ће учествовати подједнако, понављаћемо више пута, смењиваће се глумци и публика. Направићемо три кућице, а са децом ћемо се претходно договорити од чега ће која кућица да буде направљена, водећи рачуна да све три буду од различитог материјала. Једно дете ће да буде вук. Три детета ће да глуме прасиће и разговараће са вуком. Када дођемо до дела „Ко се боји вука још“, тада ћемо сви заједно да певамо.

    Музичко забавиште: „Садио сам репу“ – четвртак – 9 – 9,30

  • 11. – 15. фебруар

    ВУЧЕ, ВУЧЕ…“

    Током лепљења животиња и прављења наше шуме и кућице на дрвету, деца су почела да певају песму „Вуче, вуче бубо лења“.

    За почетак ћемо им спремити слике вукова, можемо показати и снимке, разговарати о томе како вук изгледа, које су његове карактеристике. Шта вук има, да ли је брз, да ли је опасан или не (како га они замишљају).

    Затим ћемо учити песмицу „Вуче, вуче бубо лења“. Прво ћемо им отпевати ми, и пустити песмицу, а затим ћемо покушати заједно са њима, и сви заједно да играмо уз песмицу.

    Вуче, вуче бубо лења“

    Неко плива у Сави,

    Неко ради у Руми,
    Неко шета у трави
    ,
    А вук живи у шуми.

    У школи га не виде,
    Нема ни матуру
    ,
    У музеје не иде
    ,
    Презире културу
    .

    Вуче вуче бубо лења,
    Шта ће рећи поколења
    ,
    Водио си живот буран
    ,
    Па остао некултуран
    .

    Уста су му снажна,
    Душа му је друмска,
    Обећања лажна,
    А ћуд му је шумска.

    Музичко забавиште: слушање музике – Сметана “Влтава” – четвртак – 9 – 9,30

    ПЕТАК: Државни празник: Дан државности Републике Србије

  • 4. – 8. фебруар

    ПРАВИМО КОЛАЧИЋЕ ЗА БАКУ

    Током драматизације и читања бајке „Црвенкапа“ дошли смо до закључка да је Црвенкапа носила баки колачиће. Ми ћемо сада да правимо колачиће за своје баке.

    Замесићемо тесто пред децом (сипаћемо воду, додавати брашно, како би деца видела како се добија тесто за колачиће). Сваком ћемо да дамо по део теста који ће да меси, и обликује по жељи. Испећи ћемо или оставити да се осуши, затим нашарати и дати деци да понесу својој баки колачић.

    Пре тога се можемо присетити драматизације и ставити у корпицу наше колачиће и дати деци да глуме поново, сада са правим колачићима.

    Музичко забавиште: „Другарство“ – четвртак – 9 – 9,30

  • 28. јануар – 1. фебруар

     

    ЦРВЕНКАПА

    Водећи се причом за учење и интересовањима деце, радићемо бајку „Црвенкапа“. Деца су показала интересовање за приче о шумама и вуку. Њихова машта је дошла до тога да они живе у шуми, у кућици на дрвету.

    Припремићемо сликовнице „Црвенкапа“, показаћемо их деци и разговарати о томе шта виде на сликама. Прочитаћемо им бајку и заједно је анализирати. Кренућемо испочетка како би они мало по мало додавали и сећали се о чему се ради у бајци.

    Припремићемо један хамер и изрезано дрвеће, кућице, црвенкапу. Даћемо деци могућност да бирају како ће да изгледа њихова шума, дати им да лепе на хамер.

    Музичко забавиште: „Бајка о славују“ – четвртак – 9 – 9,30

     

  • 21. – 25. јануара

    Корњача и зец“

    Спремићемо деци драматизацију на тему басне „Корњача и зец“. Направићемо од картона животиње на штапићу. Направићемо од картонске кутије позорницу за лутке, и почећемо са драматизацијом. Децу ћемо окупити у полукруг како би сви могли да виде. Прво ћемо почети са питањима знају ли они које животиње виде, које боје су те животиње, где живе, и испричаћемо им основне карактеристике корњаче и зеца. Затим ћемо почети са драматизацијом.

    Када завршимо, спремићемо деци нацртане сличице корњаче и зеца које ћемо им дати да обоје по својој жељи.

    Музичко забавиште: „Химна Светом Сави“ – четвртак – 9 – 9,30

  • 14. – 18. јануар

    ДИВЉЕ ЖИВОТИЊЕ

    Припремићемо сликовнице, књижице из вртића на којима су дивље животиње. Издвојићемо деци животиње које су њима познате (зец, лав, жирафа, мајмун…). Питаћемо децу да ли знају која је то животиња коју виде на слици коју им показујемо. Трудићемо се да сва деца неколико пута понове заједно која је животиња приказана на слици.

    Затим, ћемо издвојити зеца као дивљу животињу која је најпознатија деци у овом узрасту. Спремићемо један картонски тањирић који ћемо дати деци да обоје. Други тањирић, који такође боје по свом укусу, ћемо пресећи на пола и залепити га како би добили уши за зеца. Темперама ће „тапнути“ како би нацртали очи. Заједно ћемо нацртати бркове. Деци ћемо показати да препознају коју смо животињу на крају добили. На крају ћемо радове изложити у хол вртића.

    Музичко забавиште: „Што северац тако дува“ – четвртак – 9 – 9,30

  • 7. – 11. јануар

    ДОМАЋЕ ЖИВОТИЊЕ – МЛАДУНЦИ И ЊИХОВЕ МАМЕ“

    Издвојићемо сликовнице, књижице из вртића на којима су домаће животиње. Свако дете ћемо питати знају ли која је то животиња, како се оглашава. Затим ћемо им дати да извуку из „чаробне торбе“ по једну играчку животињу и да нам кажу која је то животиња или бар како се оглашава.

    Припремићемо сличице животиња, такође и хамер који ћемо да закачимо на зид. Сваком детету ћемо дати по једну сличицу животиње. Ставићемо лепак на сличицу и дати им избор да залепе на било ком месту на хамеру. Затим ће свако дете да извуче по једно младунче животиње, које ће уз нашу помоћ и помоћ друге деце да залепи поред мајке.

    Музичко забавиште: „Преко брда, преко брега“ – четвртак – 9 – 9,30

  • 31. децембар 2018. год. – 4. јануар 2019. год.

    ПРАВИМО БОЖИЋНЕ КОЛАЧИЋЕ

    Доносимо у вртић брашно, воду и све потребне састојке за тесто за игру. Пред децом ћемо направити тесто, како би они видели како тај поступак изгледа. Сваком детету ћемо дати по парче теста које ће моћи да обликује по својој жељи. Спремићемо модле које ћемо да дамо деци да изрежу облике од теста које желе. Изрезане колачиће ћемо да оставимо у хол вртића да се осуше. Када се осуше, спремни су за украшавање. Дајемо деци темпере. Прстићима ће по жељи да украсе свако свој колачић. Спремне колачиће дајемо деци да понесу кући. Уз дечју помоћ, завршавамо новогодишње честитке за родитеље.

    Музичко забавиште: „Зимска песма“ – четвртак – 9 – 9,30

     

  • 17. – 21. децембар

    Деда Мразу у сусрет

    Разговарамо са децом о деда Мразу. Да ли они знају ко је деда Мраз, шта он ради, шта доноси деци, итд.? Показујемо им фотографију деда Мраза. Затим, правимо деда Мраза од шакица дечје руке. На белом папиру нацртамо шаку коју изрежемо, на прстиће лепимо вату која је брада, а горњи део шаке је капа – коју ће деца да обоје у црвено. Нацртаћемо очи, нос, уста.

    Учимо песмицу:

    Преко брда, преко брега“.

    Преко брда, преко брега,

    и дебелог снега,

    јуре неке чудне санке,

    сребрне и танке.

    Деда Мразе, деда Мразе,

    не скрећи са стазе.

    Не оклевај, не дремај,

    већ поклоне спремај.

    Падају, падају

    с неба беле звезде,

    санке деда Мраза

    преко брда језде.

    Падајте, падајте

    снежније и беље,

    Деда Мраз нам

    стиже на весеље.

    Музичко забавиште: „Деда Мразе, деда Мразе“ – четвртак – 9 – 9,30

     

  • 10. – 14. децембар

    ЖИВОТИЊЕ ЗИМИ

    Почињемо разговор са децом на тему животиња. Доносим деци фотографије животиња где ће они погађати која је која животиња. Или ћемо искористити животиње које су доносили за сликовнице које смо правили и сачували у портфолију.

    Затим, питам децу да ли је напољу хладно. Шта су они обукли када су кренули у вртић. Шта мисле, да ли и животиње могу да се обуку, да ли је њима хладно. Такође, показујем фотографије животиња на снегу (куце, маце, итд.), питам их за медведа знају ли шта је то. Показујем им фотографију и причам како медвед спава свој зимски сан, да се буди тек кад прођу сви хладни дани и снег.

    За крај сваком детету ћу дати по једну сличицу медведа које ће да обоји по својој жељи фломастерима.

    Током недеље ћемо разговарати о другим животињама и о њиховом животу током зиме.

    Музичко забавиште: „Зима, зима, е па шта је“ – четвртак – 9 – 9,30