Архиве категорија: План рада „Бабушке“

План рада за групу „Бабушке“

  • 2. – 6. децембар

    ХОДАЊЕ ПО ГРЕДИ“

    У соби ћемо направити полигоне од папирне траке. Прво ће ходати по соби раширених руку. Након тога ћемо да залепимо траку на тепих, равно, по којој деца једно по једно треба да ходају. Поставићемо дрвену греду по којој ће такође ходати. Затим ћемо прочитати басну „Два јарца“.

    Два јарца

    Преко дубоког потока наместили људи брвно. Срела се на брвну два јарца.

    – Склони се! – викну један.

    – Склони се ти, ја нећу – рече други.

    – Е, да видимо ко ће се склонити! – рече први и сави рогове спреман за битку.

    И други се исто тако нарогуши.

    Гурнуше роговима један другога и оба падоше у воду. Вода их је носила све даље и даље. Један јарац је знао да плива, а други не.

    Јарац који није знао да плива молио је другог да му помогне. Овом другом јарцу је било жао па је одлучио да му помогне. Оба јарца су се спасила и од тада су постали најбољи другари.

    Са децом ћемо разговарати о басни, објаснити појам „тврдоглав“, а затим ће деца у пару да се мимоилазе на греди. Разговараћемо о другарству, о томе да ли треба да поштујемо и волимо наше другаре, да им помогнемо када су у невољи.

    Музичко забавиште: „Зимска песма“ – среда

  • 25. – 29. новембар

    ОГРЛИЦЕ ОД МАКАРОНА

    Припремићемо макароне и фломастере. Прво показујемо деци шта ћемо да радимо. Узимамо макарону, бојимо је фломастером. Деца бирају боју коју желе и самостално боје макароне. Залепићемо за сто крај конца, како би деца могла да нижу макароне и како им не би спадале на другом крају. Деца уз нашу помоћ боје, а када заврше бојење, нижу своје макароне на конац. Трудићемо се да покушају самостално да нижу макароне, све док не буде довољно за огрлицу.

    Када заврше, показаћемо им како то изгледа. Направићемо огрлице, па ће свако дете моћи даје покаже своју осталој деци. Уколико видимо да им је интересантно и даље, можемо правити наруквице по истом принципу.

    Свакодневно уз помоћ картица и на магнетној табли обнављамо и именујемо домаће животиње. У оквиру пројектне активности, именујемо где живе животиње и пазимо их на нашој „фарми“ коју смо направили. Разговарамо о томе шта једу разне животиње, ко их и када храни, могу ли оне саме да се хране, ко брине о њима и сл.

    Обнављамо рецитацију: „Хвала“.

    Музичко забавиште: „Пекарчић“ – среда

  • 18. – 22. новембар

    СЛАВСКИ КОЛАЧ

    У току је сезона слава. Разговарамо са децом о славама, да ли знају шта је то, да ли су они славили протеклих дана или су ишли негде на славу. Показујемо им фотографије обележја славе (свећа, колач, жито). Именујемо свако обележје, разговарамо о њима. Показујемо деци слике икона.

    Са децом припремамо славски колач. Месимо тесто од брашна и воде. Деци дајемо по део теста да месе како би добили један велики заједнички колач. Затим то што свако дете меси сјединимо у један велики колач који заједно шарамо. Правимо од модлица украсе за колач, плетенице од теста, крст.

    Музичко забавиште: „Где је онај цветак жути“ – среда

  • 11. -15. новембар

    КУЋИЦА ЗА ЖИВОТИЊЕ

    Настављамо пројектно планирање „Животиње“.

    Уз сличице животиња прво именујемо, понављамо како се оглашавају, чиме се хране и сл. Затим је акценат на томе где те животиње живе, јер су деца пожелела да направе кућицу за животиње.

    Доносимо велике картонске кутије од којих ћемо да направимо једну високу кућицу у коју ћемо да уселимо животиње. Направићемо животиње од различитих материјала. За кокошке ћемо донети сламу на којој ће да леже и перје, за мачку песак и млеко, за пса коску.

    Са децом ћемо разговарати о њиховим кућним љубимцима, где они живе, каква им је кућица, шта им дају да једу, како би свакодневно хранили наше животиње.

    Свакодневно читамо приче из књиге „Сеоско имање и живот у селу“.

    Обнављамо песмицу у којој опонашамо животињеДобила сам мачкицу“.

    Певамо песмицу: „Добила сам мачкицу“

    Добила сам мачкицу

    малу као тачкицу,

    Маца каже „мјау, мјау, мјау“.

    Добила сам кокицу,

    округлу као лоптицу,

    кока каже коко-да, коко-да,

    маца каже мјау, мјау.

    Добила сам кравицу,

    што пасе свежу травицу,

    крава каже муу, муу,

    кока каже коко-да, коко-да,

    маца каже мјау, мјау, мјау.

    Добила сам малог пса,

    жутога ретривера,

    куца каже ав, ав,

    крава каже муу, муу,

    кока каже коко-да, коко-да,

    маца каже мјау, мјау.

    ПОНЕДЕЉАК: Државни празник – Дан примирја у Првом светском рату

    Музичко забавиште: „Јабучице црвена“ – среда

  • 4. – . новембар

    ПРИКУПЉАЊЕ ПРИРОДНИХ БОГАТСТАВА

    Разговарамо са децом о природним богатствима. Изаћи ћемо у шетњу парком како бисмо сакупљали природне плодове, затим сортирали у корпице или кутије на којима ће бити обележена дечја имена, тако да ће свако дете имати своју кутију.

    Шетњом кроз парк сви ћемо заједно сакупљати плодове у једну кадицу, а након тога ће свако дете сортирати у своју корпу. Деца ће бити подељена у групе тако да ће свако дете знати шта треба да сакупља: каменчиће, лишће, кестење, жиреве, итд.

    Свако дете ће одрећеном бојом обојити свој плод. Након тога може им се дати задатак да сортирају и по боји.

    Од каменчића, кестења и жирева ћемо правити човечуљке.

    Обнављамо научену песму: „Хвала“

    Музичко забавиште: „Јесења песма“ – среда

    Мали концерт – среда – 10,30 часова

  • 28. октобар – 1. новембар

    ЈЕСЕЊИ ПЛОДОВИ

    Са децом почињемо разговор о јесењим плодовима. Шта можемо да уберемо у јесен. Доносимо им воће које смо набрали у башти (јабуке, крушке, грожђе, дуње и сл.). Именујемо сваку воћку и разговарамо о њој, које је боје, каквог је укуса, да ли су је јели, итд.

    Питамо децу да ли она имају башту и шта тамо могу да уберу, да ли је ово воће здраво, и за шта је здраво, да ли су јабуке здраве за зубиће.

    Сваком детету ћемо да спремимо по један папир на ком ћемо да нацртамо дрво. Јабуку пресечемо на пола, исто тако и крушку. Отискујемо воће на то дрво и тако добијемо наше дрво на ком су зрели јесењи плодови.

    Учимо рецитацију:

    Хвала

    Ево драга дечице,

    воћа свакојака,

    грожђа бела, грожђа црна,

    јабука и крушака!

    Ове лепе дарове

    јесен нам је дала,

    драга наша јесени,

    велико ти хвала!

    Музичко забавиште – среда

  • 28. октобра – 1. новембра

    Јесењи плодови“

    Са децом почињемо разговор о јесењим плодовима. Шта то можемо да уберемо у јесен. Доносимо им воће које смо убрали у башти (јабуке, крушке, грожђе, дуње и сл.). Именујемо сваку воћку и разговарамо о њој, које је боје, каквог је укуса, да ли су је јели, итд.

    Разговарамо о томе да ли она имају башту и шта тамо могу да уберу, да ли је ово воће здраво, и за шта је здраво, да ли су јабуке здраве за зубиће.

    Сваком детету ћемо да спремимо по један папир на ком ћемо да нацртамо дрво. Јабуку пресечемо на пола ,исто тако и крушку. Отискујемо воће на то дрво и тако ћемо да добијемо наше дрво на ком су зрели јесењи плодови.

    Учимо рецитацију:

    Хвала

    Ево драга дечице,

    воћа свакојака,

    грожђа бела, грожђа црна,

    јабука и крушака!

    Ове лепе дарове

    јесен нам је дала,

    драга наша јесени,

    велико ти хвала!

    Музичко забавиште – среда

  • 21. – 25. октобар

    НАША ФАРМА (Где живе животиње)

    Током прошлонедељних активности и разговора о животињама, деца су показала интересовање за њих. Говорила су о томе где све те животиње које смо помињали живе. Нпр. када смо разговарали о крави, деца су питала: „А где она живи?“

    Дошли смо на идеју да направимо нашу малу фарму, у којој ћемо нацртати или залепити „кућице“ у којима живе животиње, а потом ћемо сваку од њих уселити тамо где припада. Изрезаћемо животиње од папира и свако дете ће да извуче одређену животињу, именује је, а затим усели у одговарајућу „кућицу“.

    Музичко забавиште – среда

  • 14. – 18. октобра

    Животиње

    Током игре, деца су почела да имитирају животиње, да ходају као маца, лају као куца, итд. Пратећи њихова интересовања, одлучиле смо да акценат буде на домаћим животињама.

    Кренућемо од именовања домаћих животиња. Листаћемо књигу и разговарати са децом о домаћим животињама (која је то животиња, шта она ради…).

    Затим, опонашаћемо те животиње (како каже куца, како каже маца, како каже прасе…).

    Када будемо усвојили опонашање оглашавања животиња, онда покушати да имитирамо кретање животиња (ходамо као маца, на 4 ноге, кока хода на 2 ноге…).

    Сваком детету ћемо спремити по један цртеж животиње који треба да обоје. Прво да именују коју су животињу извукли, а затим да обоје ту животињу.

    Музичко забавиште – среда

  • 7. – 11. октобра – Дечија недеља

    ДЕЧЈА НЕДЕЉА

    ДА ПРАВО СВАКО – ДЕТЕ УЖИВА ЛАКО“

    ПОНЕДЕЉАК: Израђивање гињол лутки – уз помоћ родитеља, израђујемо различите лутке (на штапићу, на варјачи, од различитих материјала…). Деца доносе у вртић и представљају својим другарима лутку коју су направили заједно са родитељима.

    УТОРАК: Позоришна представа за децу коју изводе васпитачи са луткама које су деца правила са родитељима – васпитачи осмишљавају представу у складу с луткама које су деца донела.

    СРЕДА: Правимо лицидерско срце за породицу – замесићемо тесто, и модлама отискивати и сећи срца, затим чемо их испећи и украшавати заједно јестивим бојама, разним перлицама…

    Музичко забавиште

    Јавна манифестација “Док прелазе брда и чуке, мама и тата држе се за руке” – радионице за децу и родитеље на Градском тргу у 16,30

    ЧЕТВРТАК: Израђујемо рамове за породичне фотографије – са децом заједно израђујемо рамове од картона, шарамо, лепимо стикере… Дајемо им да носе кући како би у тај рам заједно са родитељима залепили своју породичну фотографију, а затим треба да их врате у вртић, да свако дете представи и именује своју породицу.

    ПЕТАК: Правимо зимницу – у току је породично прављење зимнице. Разговарамо о томе како се прави зимница, шта стављамо и где. Доносимо поврће које ћемо заједно да оперемо, а затим пакујемо у тегле.