Архиве категорија: План рада „Бабушке“

План рада за групу „Бабушке“

  • 15. – 19. октобар

    ЗИМНИЦА

    Васпитач  доноси у собу две корпе, једну пуну јесењег воћа, другу пуну јесењег поврћа. Извлачећи из корпе деци представља свако посебно воће и поврће.

    Разговарамо о воћу и поврћу: шта се све може спремати од њега, ко нам то спрема, где стоји зимница, итд.

    На један део стола ћемо издвојити воће, а на други део поврће. Децу делимо у две групе. Воће и поврће ћемо претходно исецкати и припремити тегле. Задатак деци ће бити да у тегле слажу воће или поврће. Једни ће правити зимницу од воћа (компот), а други од поврћа (туршија). На полицу испред собе изложићемо наше тегле са зимницом. Остатак ћемо употребити да се засладимо свежим плодовима.

    Током недеље ћемо деци прочитати и јесењу песмицу „Хвала“ Јован Јовановић Змај.

    Позориште у вртићу: „Принцеза и жабац“ – среда – 10,15

    Музичко забавиште: Берем, берем грожђе – четвртак – 9 – 9,30

  • 8. – 12. октобра

    „Дрво од наших шакица“

    Деци и родитељима ћемо дати домаћи задатак да скупе шишарке, лишће, кестење. итд., заједно са децом. То ћемо искористити за наш заједнички рад.

    Дечије шаке ћемо исцртати на папирима у боји (наранџасти, жути, зелени, црвени, итд.), и један браон. Изрезаћемо шаке које смо нацртали, браон шака ће да буде стабло које ћемо налепити на ролну од тоалет папира или убруса како би могло да стоји усправно, а остале боје ћемо да залепимо на то стабло како би све то заједно чинило једно јесење дрво. То дрво ћемо залепити на округли тањирић који ћемо претходно обојити у зелено, и на који ћемо да лепимо шишарке, лишће, кестење, заједно са децом. Радове ћемо изложити у хол вртића, а затим деци дати да понесу кући.

    Музичко забавиште: Песме о јесени – четвртак, 9 – 9,30

  • 24. – 28. септембар

    НАШЕ ЈЕСЕЊЕ ДРВО

    Спремићемо деци један хамер, на који ћемо да исцртамо стабло и гране дрвета темпером. Питаћемо децу да ли знају шта је то, да ли виде дрво док путују кући из вртића, у паркићу… У једну посуду ћемо сипати наранџасту, црвену, зелену боју и благо их помешати. Спојићемо 5 до 6 штапића за уши и објаснити деци шта радимо. Свако ће оставити свој отисак на нашем дрвету, тако што ће умочити штапиће у помешане боје и тапкати по хамеру, односно по исцртаном дрвету. Тако ћемо добити лишће које се већ полако суши и мења боју, опада. На крају ћемо наш рад залепити у собу и показиваћемо деци какве промене настају у јесен. Затим ћемо рад изложити у хол вртића.

    Музичко забавиште: Јабучице црвена – петак – 9 – 9,3

  • 17. – 21. септембар

    ЛЕЧИМО ЛУТКЕ

    Тражимо од деце да нам донесу на тепих лутке бебе. Направимо круг, тако да свако испред себе има једну лутку. Прво ћемо да меримо температуру као што нам код куће измере мама и тата. Помажемо деци да убаце топломер (хемијска, оловка…) испод пазуха лутки. Сачекаћемо неколико тренутака како би видели реакцију деце (да ли њихова беба има температуру или нема).

    Питаћемо децу да нам кажу шта они раде када оду код лекара. Шта им лекар прво ради. (Тражићемо да свако дете симулира то). И онда крећемо преглед (слушање плућа, гледамо грло, пипнемо ухо…). Затим лутки дајемо лек који је преписан. И питамо децу шта ћемо пити још када смо болесни (кувамо чај, једемо воће…). Уколико дечје интересовање траје, продужићемо боравак код лекара и рећи ћемо нпр.“Хајде сада да наше лутке имају богиње! Шта ћемо да радимо у том случају“…

    Позориште у вртићу: Кад су деца кући сама – 10 – 10,30

    Музичко забавиште: „Ај берем грожђе“ – петак – 9 – 9,30  

  • 10. – 14. септембар

    „БУДИ ДРУГ, ПРАВИ КРУГ“  

    Обележићемо украсном траком на тепиху круг. Даћемо налог деци на нађу своје место на траци. Сешћемо на изабрана места. Даћемо им инструкције шта ћемо да радимо. Свако ће дете допипнути дете које је поред њега (са његове десне стране -објаснићемо ко иде следећи), и даћемо им интрукције: нпр. „додирни другару поред себе око“, па следећем детету: „додирни другару поред себе уста“, „додирни другару поред себе нос“, итд. Уколико је деци занимљиво, настављамо све док траје интересовање. Затим убацујемо у круг лопту, дете које прво хвата наставља круг и додајемо другару поред себе. 

    Музичко забавиште: „У шуми“ четвртак – 9 -9,30  

  • 20. – 25. август

    „ШТА ОБЛАЧИМО ТОКОМ ЛЕТА“

     Изрезаћемо од папира модел шорца, мајице, хаљине, папуча… Све одеће коју носимо преко лета. Одштампаћемо на папиру модел лутке коју треба да обучемо. Питаћемо децу шта су они обукли и шта облаче када је напољу врућина, шта обувају на ноге. Подстичемо их да покажу или кажу. Заједно долазимо до закључка, понављамо неколико пута како би сви покушали да понове са нама.

    Затим сваком детету дајемо модел лутке на који треба, уз нашу помоћ, да налепе одећу. Питаћемо за сваки део одеће шта је то. Дајемо деци могућност да бирају шта ће да „обуку“ својој лутки, па затим да изговоре шта су изабрали.

  • 13. – 17. августа

    „ЈАПАНКЕ“

    Сваком детету ћемо да изрежемо од папира облик две папучице. Дајемо им фломастере како би украшавали јапанке по својој жељи. Можемо да спремимо и исцепкамо заједно са децом папириће разних боја или колаж папир који ће да лепе. У зависности од интересовања детета, дајемо им могућност да бирају како ће да шарају. Затим од два једнобојна папирића правимо горњи део јапанке који лепимо на украшену подлогу.

    Све радове ћемо окачити на пано како би деца видела какви су  им радови када смо их завршили, и питаћемо их шта смо то направили. Онда можемо почети разговор на тему док гледамо све изложене радове шта смо то направили, где се јапанке обувају, када, и сл.

  • 6. – 10. август

    „ПРАВИМО ЗВЕЧКЕ“

    Спремићемо деци пластичне чаше и кукуруз, перлице, итд. Две чаше у које сипамо припремљен материјал спајамо и лепимо траком. На та начин правимо звечке. Дајемо деци могућност да  их украшавају  фломастерима. Сецкамо им од колаж папира украсе (срца, цветиће, рибице, итд.), које ће да лепе на своје звечке. Дајемо деци могућност да бирају како желе да изгледа њихова звечка. Помажемо им да лепе и шарају своје звечке. Затим ћемо, када завршимо са украшавањем, показати деци који производ смо добили и чему је он намењен. Демонстрираћемо (протресемо звечку), како би деца схватила шта треба да раде. Затим можемо певати песмице уз заједничко свирање на  нашим „инструментима“.

  • 30. јули – 3. август

    ОБАРАЊЕ ЧУЊЕВА

    Спремићемо деци чуњеве, лопте и балоне. Ређамо чуњеве и дајемо деци лопту или балон да баце и покушају да оборе чуњеве. Дајемо им и лопту и балон како би проценили чиме могу да оборе чуњеве, односно шта је јаче – лопта или балон. Деци дајемо прилику да једно по једно обарају чуњеве и све тако док не дођу сви на ред. Уколико је деци интересантно, поновићемо све и поређати поново чуњеве. Тражићемо од деце да нам помогну у ређању чуњева.

  • 23. – 27. јула

    „ИГРЕ БАЛОНИМА И ЛОПТАМА“

                Спремићемо деци балоне разних боја и величина које доносимо у вртић и дувамо пред њима. Потенцирамо то да деца примете разлику у тим балонима, да именујемо боје заједно. Дајемо им један по један балон, и почињемо игру добацивања. У игру можемо убацити и лопте. На тај начин  ћемо да уочавамо разлику између балона и лопте. Показиваћемо деци да лопта може да се котрља лако, док би балон више скакутао него што би се котрљао. Балоне ћемо оставити у соби деци за свакодневну игру.