Архиве категорија: План рада „Бабушке“

План рада за групу „Бабушке“

  • 14. – 18. октобра

    Животиње

    Током игре, деца су почела да имитирају животиње, да ходају као маца, лају као куца, итд. Пратећи њихова интересовања, одлучиле смо да акценат буде на домаћим животињама.

    Кренућемо од именовања домаћих животиња. Листаћемо књигу и разговарати са децом о домаћим животињама (која је то животиња, шта она ради…).

    Затим, опонашаћемо те животиње (како каже куца, како каже маца, како каже прасе…).

    Када будемо усвојили опонашање оглашавања животиња, онда покушати да имитирамо кретање животиња (ходамо као маца, на 4 ноге, кока хода на 2 ноге…).

    Сваком детету ћемо спремити по један цртеж животиње који треба да обоје. Прво да именују коју су животињу извукли, а затим да обоје ту животињу.

    Музичко забавиште – среда

  • 7. – 11. октобра – Дечија недеља

    ДЕЧЈА НЕДЕЉА

    ДА ПРАВО СВАКО – ДЕТЕ УЖИВА ЛАКО“

    ПОНЕДЕЉАК: Израђивање гињол лутки – уз помоћ родитеља, израђујемо различите лутке (на штапићу, на варјачи, од различитих материјала…). Деца доносе у вртић и представљају својим другарима лутку коју су направили заједно са родитељима.

    УТОРАК: Позоришна представа за децу коју изводе васпитачи са луткама које су деца правила са родитељима – васпитачи осмишљавају представу у складу с луткама које су деца донела.

    СРЕДА: Правимо лицидерско срце за породицу – замесићемо тесто, и модлама отискивати и сећи срца, затим чемо их испећи и украшавати заједно јестивим бојама, разним перлицама…

    Музичко забавиште

    Јавна манифестација “Док прелазе брда и чуке, мама и тата држе се за руке” – радионице за децу и родитеље на Градском тргу у 16,30

    ЧЕТВРТАК: Израђујемо рамове за породичне фотографије – са децом заједно израђујемо рамове од картона, шарамо, лепимо стикере… Дајемо им да носе кући како би у тај рам заједно са родитељима залепили своју породичну фотографију, а затим треба да их врате у вртић, да свако дете представи и именује своју породицу.

    ПЕТАК: Правимо зимницу – у току је породично прављење зимнице. Разговарамо о томе како се прави зимница, шта стављамо и где. Доносимо поврће које ћемо заједно да оперемо, а затим пакујемо у тегле.

  • 30. септембра – 4. октобра

    ЈЕСЕН

    Окупићемо сву децу да седну у полукруг. Кренућемо да читамо рецитацију неколико пута за редом. Полако покушавамо да део по део понове деца, или да опонашају покрете које им показујемо: „Час на главу…“ (показујемо своју главу). Осмислићемо за целу рецитацију да неке покрете (ток, ток, ток – ударимо ногом о под, или длановима пљеснемо три пута). Понављаћемо док деца не усвоје стихове, а уколико им траје интересовање, понављаћемо више пута.

    Јесен

    Прође лето,

    дође јесен,

    са дрвета пада кестен,

    час на главу,

    час на бок,

    пада кестен

    ток, ток, ток.

    Музичко забавиште – среда

  • 23. – 27. септембра

    Стиже нам јесен“

    Разговарамо са децом о годишњим добима. Питамо их да ли су приметили да је мало хладније него што је било. Шта се све променило у нашој околини. Показаћемо им слике лета, јесени, како би могли да упореде годошња доба.

    Како би они све то мало ближе схватили, сваком детету ћемо да спремимо папир на ком ћемо да нацртамо дрво. Припремићемо штапиће за уши које ћемо све везати једном гумицом. Затим ћемо темпере (црвену, наранџасту, жуту, зелену) да спремимо и деца ће да штапићима тапкају у боју па на дрво. Свако ће да добије своје јединствено јесење дрво.

  • 16. – 20. септембра

    Венац другарства“

    Разговор почињемо са децом тако што ћемо сви да дигнемо шаке у вис. Разговарамо шта све радимо са шакама (да ли једемо, држимо оловку, рукујемо се, машемо, умивамо се, држимо се за руке).

    Спремимо један велики хамер и различите боје темпера. Свако дете ће да умочи у боју шаке и отисне на хамер на који ћемо пре тога да нацртамо круг, и тако да направимо наш венац другарства. На крају ћемо да изложимо у хол како би деца видела како наш заједнички венац изгледа.

  • 9. – 13. септембра

    Другарство“

    Разговарамо са децом на тему другарство. Причамо им и ми да имамо своје другаре, шта радимо са њима, како проводимо време. Седимо у кругу и свако дете треба да каже како се зове друг поред њега.
    Учимо и певамо песмицу: „У свету постоји једно царство“.

    У свету постоји једно царство,

    у њему царује другарство.

    У њему је све лепо,

    у њему је све нежно,

    у њему се све радује…

  • 2. – 6. септембра

    Буди друг прави круг“

    Обележићемо украсном траком на тепиху круг. Даћемо налог деци на нађу своје место на тој траци. Сешћемо у круг на изабрана места. Даћемо им инструкције шта ћемо да радимо. Свако ће дете допипнути дете које је поред њега (са његове десне стране-објаснићемо ко иде следећи), и даћемо им интрукције: нпр. „додирни другару поред себе око“, па следећем детету: „додирни другару поред себе уста“, „додирни другару поред себе нос“, итд. Уколико је деци занимљиво, настављамо све док траје интересовање. Затим убацујемо у круг лопту, дете које прво хвата наставља круг и додајемо другару поред себе.

  • 26. – 30. августа

    Шта то плива у мору?“

    Спремићемо сличице рибица, делфина, ајкула које ћемо да показујемо деци. Питаћемо их да ли су икада видели уживо те животиње, да ли знају где оне живе. Понављаћемо неколико пута сличице како би сва деца запамтила и покушала да кажу шта је то на слици. Питаћемо их имају ли рибе уста, нос, очи. Показаћемо и испричаћемо деци на који начин рибе дишу.

    Затим ћемо спремити сваком детету по папир. Правићемо наше шарене рибице. Темпером намажемо шаке и отиснемо на плави папир. Када се осуши нацртаћемо очи, уста фломастером, па децу после питати да ли препознају шта је то на слици. Упоређујемо наше радове са сличицама рибица.

  • 19. – 23. августа

    Сликамо клипом од кукуруза“

    Припремићемо један хамер, темпере, једну пластичну посуду у коју ћемо да сипамо темпере. Неколико клипова од кукуруза ћемо да донесемо и да разговарамо са децом шта је то, да ли су они некада јели печени кукуруз, да ли су видели где расте кукуруз и сл.

    Хамер ћемо да залепимо за сто. Клип кикуруза заједно умочимо у темперу, и затим правимо отиске на хамер. Можемо да котрљамо, да га поломимо на пола, и тако добијамо различите отиске.

  • 12. – 16. августа

    Акваријум“

    Од једног хамера изрезаћемо облик акваријума. Обојићемо га заједно у плаво. Доносимо деци акваријум који је у вртићу. Гледамо заједно шта имамо у њему, које биљке, храну сипамо да виде како рибице једу, гледамо како се рибица понаша.

    Сваком детету ћемо дати по једну изрезану рибицу да је обоји по својој жељи. Затим ћемо рибице залепити у наш заједнички акваријум, који ћемо изложити у хол вртића. Залепићемо траву коју ћемо заједно да обојимо у зелено, такође и остале биљке које ћемо заједо да припремимо. Са децом ћемо свакодевно разговарати о рибицама, и заједно хранити нашу рибицу у акваријуму.