Архиве категорија: План рада „Бабушке“

План рада за групу „Бабушке“

  • 19. – 23. августа

    Сликамо клипом од кукуруза“

    Припремићемо један хамер, темпере, једну пластичну посуду у коју ћемо да сипамо темпере. Неколико клипова од кукуруза ћемо да донесемо и да разговарамо са децом шта је то, да ли су они некада јели печени кукуруз, да ли су видели где расте кукуруз и сл.

    Хамер ћемо да залепимо за сто. Клип кикуруза заједно умочимо у темперу, и затим правимо отиске на хамер. Можемо да котрљамо, да га поломимо на пола, и тако добијамо различите отиске.

  • 12. – 16. августа

    Акваријум“

    Од једног хамера изрезаћемо облик акваријума. Обојићемо га заједно у плаво. Доносимо деци акваријум који је у вртићу. Гледамо заједно шта имамо у њему, које биљке, храну сипамо да виде како рибице једу, гледамо како се рибица понаша.

    Сваком детету ћемо дати по једну изрезану рибицу да је обоји по својој жељи. Затим ћемо рибице залепити у наш заједнички акваријум, који ћемо изложити у хол вртића. Залепићемо траву коју ћемо заједно да обојимо у зелено, такође и остале биљке које ћемо заједо да припремимо. Са децом ћемо свакодевно разговарати о рибицама, и заједно хранити нашу рибицу у акваријуму.

  • 5. – 9. августа

    Инсекти

    Упознајемо децу са термином „инсекти“, које су то животиње (бубамара, мушица, паук, лептир, скакавац и сл.).

    Седамо у круг и свако дете из торбе вади по једног пластичног инсекта. Разговарамо о томе како се који зове и где живи. Потом изговарамо имена инсеката, а оно дете које је извукло тог инсекта треба да га подигне увис и покаже другарима

    Деца седају за сто и, на претходно припремљеној ливади, лепимо сличице бубица (на траву, дрво, цвет, паукову мрежу).

    Музичка игра „Довиђења бубице“

    Наше време за музику готово је

    Пошаљимо гитару на спавање

    Дајмо једно другом пољупце

    Видимо се следеће недеље.

    Још мало порастите, лепо се дружите,

    Веселе песмице певајте,

    Довиђења бубице из моје улице,

    Видимо се следеће недеље.

    Видимо се следеће недеље..

  • 29. јула – 2. августа

    Игра тестом

    Слике на којима се види како се прави тесто, састојци за тесто и готови колачи, тесто у различитим бојама, модле различитог облика и величина, пластични ножићи и виљушке, оклагије, тацне, и сл.

    Развијање ситне моторике и координацију око рука. Подстицаћемо децу да опипавају, истражују и месе материјал.

    Деца ће модлама и рукицама месити колаче, које ћемо ређати на тацну, „пећи“ и изложити.

    Покретна игра:

    Шири, шири

    Шири, шири, везени пешкири

    Боса ја, боса ти,

    Окрени се… ти.

    Шири, шири, везени пешкири

    Боса ја, боса ти,

    Окренимо се натраг сви!

  • 22.-26. јули

    СТОПАЛО

    Разговарамо о деловима тела (подигни руку, подигни ногу, покажи око, уста, нос и сл.).

    Покажи како ходамо, ходамо по соби.

    Kако се зове део ноге којим ходамо (стопало)?

    Оцртавамо стопала на папиру, сечемо и од тога формирамо папуче, користећи траке од папира.

    Покретна игра „Kако иду“

    Тап-тап-тап,

    деда има штап.

    Тапа-тапа-тапа,

    баба нема штапа.

    Трк – трк – трк,

    тако трчи унук.

    Трка-трка-трка,

    тако трчи унука!

  • 15. – 19. јула

    ВОЋЕ

    Деца из корпе ваде воће, препознају које је воће у питању и какав је укус.

    Причамо о томе које све воће имају у свом дворишту или код баке и деке на селу, као и које воће највише воле да једу.

    Деца седају за сто и утискујемо разне воћке на дрво.

    Музичка игра уз песму „Хоће ми се воће“.

    ХОЋЕ МИ СЕ ВОЋЕ

    Црвена је јагода

    А шљива је плава

    Kрушка је жута

    Kао сунцем посута.

    Лубеница – зелена,

    Наранџаста кајсија,

    Kупина је црна

    K’о јабуке зрна.

    Хоће, хоће, хоће ми се воће!

    Воће слатко – јео би га свако!

    Хоће, хоће, хоће ми се воће!

    Воће слатко – јео би га свако!

    Малина је роза,

    Љубичасто грожђе,

    А дуд је бео

    Само кад је зрео.

    Боје воћа лепе су

    K’о дугине боје,

    А воће важно је

    За здравље твоје.

    Хоће, хоће, хоће ми се воће!

    Воће слатко – јео би га свако!

    Хоће, хоће, хоће ми се воће!

    Воће слатко – јео би га свако!

  • 8. – 12. јула

    Kуглање са флашама

    Деца користе флаше за игру куглања. Kотрљањем лопте деца вежбају крупну моторику и координацију око-рука. Ова игра им помаже да схвате однос узрока и последице када лопта удари флаше и обори их. Деца кроз ову игру уче да сарађују и чекају свој ред.

    Покретна игра “Прсти”

    Први прст је малац,

    Зове се палац.

    Други је дуги прст,

    Име му је кажипрст.

    Прст средњи је трећи,

    Он је прст највећи.

    Четврти прст на скали,

    Прст је домали.

    А пети најмањи прст је мали,

    И сви су у једну шаку стали!

  • 1. – 5. јула

    Сликање четкицом за зубе

    Деца вежбају крупну и ситну моторику, док сликају, изржавају креативност.

    Kада деца приђу да виде о каквој активности се ради, објаснићемо им да ће сликати са четкицом за зубе. Показаћемо им како да сликају, померањем четкице горе и доле, лево и десно.

    Покретна игра: “Игралиште”

    Напред-назад,

    напред-назад,

    Љуља се љуљашка.

    Горе-доле,

    горе-доле,

    клацка се клацкалица.

    Лево-десно,

    лецо-десно,

    Врти се вртешка.

    Уз тобоган,

    Низ тобоган,

    На игралишту сваки дан!

  • 24. – 28. јуна

    Kретање кроз лавиринт

    Деца се крећу кроз лавиринт састављен од разних препрека и различите опреме. Лавиринт пружа могућност за вежбање крупне моторике. Такође, деца решавају проблеме када одлучују да се крећу кроз отворе различитих величина.

    Направићемо лавиринт од опреме за вежбање, на пример, то могу бити велике коцке или тобоган. Направићемо тунел од чаршава или ћебета који су пребачени преко намештаја. Укључићемо и ознаке за кретање, греде за одржавање равнотеже и површине различитих текстура, по којима се хода. Направићемо лавиринт, који захтева различите врсте кретања, као што су пузање, ходање на греди и скакање на струњачи.

    Музичко забавиште: Ја посејах мак, музичке столице – четвртак – 9 – 9,30

  • 17. – 21. јуни

    МОРЕ – МОРСКЕ ЖИВОТИЊЕ

    Разговарамо са децом о лету, питамо их где иду на море и са ким иду. Шта се све налази у мору (рибе).

    Подстичемо свако дете да исприча шта му се највише допада на мору.

    Након разговорног дела радимо групни рад ,,Стављамо рибе у море“ (лепимо на хамер).

    Учимо песму о морским животињама.

    Морска песма

    Желим мирно море,

    не желим буру,

    јер крећем бродом у авантуру.

    На море идем, свак’ му се диви,

    да видим ко све у води живи.

    Рибице живе мање и веће,

    пераја имају то их покреће.

    Видећу морску звезду

    и избројати колико има крака,

    а видећу надам се и једног рака.

    Музичко забавиште: Шири, шири – четвртак – 9 – 9,30