Архиве категорија: План рада „Бабушке“

План рада за групу „Бабушке“

  • 17. – 21. децембар

    Деда Мразу у сусрет

    Разговарамо са децом о деда Мразу. Да ли они знају ко је деда Мраз, шта он ради, шта доноси деци, итд.? Показујемо им фотографију деда Мраза. Затим, правимо деда Мраза од шакица дечје руке. На белом папиру нацртамо шаку коју изрежемо, на прстиће лепимо вату која је брада, а горњи део шаке је капа – коју ће деца да обоје у црвено. Нацртаћемо очи, нос, уста.

    Учимо песмицу:

    Преко брда, преко брега“.

    Преко брда, преко брега,

    и дебелог снега,

    јуре неке чудне санке,

    сребрне и танке.

    Деда Мразе, деда Мразе,

    не скрећи са стазе.

    Не оклевај, не дремај,

    већ поклоне спремај.

    Падају, падају

    с неба беле звезде,

    санке деда Мраза

    преко брда језде.

    Падајте, падајте

    снежније и беље,

    Деда Мраз нам

    стиже на весеље.

    Музичко забавиште: „Деда Мразе, деда Мразе“ – четвртак – 9 – 9,30

     

  • 10. – 14. децембар

    ЖИВОТИЊЕ ЗИМИ

    Почињемо разговор са децом на тему животиња. Доносим деци фотографије животиња где ће они погађати која је која животиња. Или ћемо искористити животиње које су доносили за сликовнице које смо правили и сачували у портфолију.

    Затим, питам децу да ли је напољу хладно. Шта су они обукли када су кренули у вртић. Шта мисле, да ли и животиње могу да се обуку, да ли је њима хладно. Такође, показујем фотографије животиња на снегу (куце, маце, итд.), питам их за медведа знају ли шта је то. Показујем им фотографију и причам како медвед спава свој зимски сан, да се буди тек кад прођу сви хладни дани и снег.

    За крај сваком детету ћу дати по једну сличицу медведа које ће да обоји по својој жељи фломастерима.

    Током недеље ћемо разговарати о другим животињама и о њиховом животу током зиме.

    Музичко забавиште: „Зима, зима, е па шта је“ – четвртак – 9 – 9,30

  • 3. – 7. децембар

    ПРВИ СНЕГ

    Почињемо разговор са децом на тему први снег. Недавно је пао први снег. Деца су одушевљено долазила у вртић са реченицом „снееег, снееег, пада снег“. Разговарамо са њима шта се то променило, какво је сада дрвеће, итд.

    Спремамо сваком детету по један плави папир, на коме ћемо нацртати по једно дрво. Деци дајемо белу темперу, којом ће да тапкају и да праве пахуљице. Сваком детету ћемо дати да бира и да по својој жељи уради свој рад које ћемо да изложимо у холу вртића.

    Музичко забавиште: „Куцање ритма“ – четвртак – 9 – 9,3

  • 26. – 30. новембар

    СЕНЗОРНА СТАЗА

    Ходање босим ногама веома је корисно: на овај начин дете може да осети глаткоћу паркета, хладноћу плочица, мекоћу тепиха. Када је без чарапа, ноге му се не клизају, има поверење у своје тело и добија велики број сензорних информација.

    Можемо направити „сензорну стазу“ – стазу од различитих материјала: мекани јастук, парче тепиха, чупава простирка, парче линолеума, отирач за ноге, посуда испуњена песком, лист папира, дрвена даска, шљунак, и слично.

    Показујемо детету како да хода веома полако по овим различитим површинама, држећи руке уз тело да не би изгубило равнотежу. Затим му предлажемо да проба. Први пут ће му можда бити потребно да га држимо за руку. После тога можемо да променимо текстуре, или да направимо стазу која ће бити сложенија.

    Музичко забавиште: „Где је онај цветак жути“ – четвртак – 9 – 9,30

  • 19. – 23. новембар

    ПРАВИМО СЛИКОВНИЦЕ

    Васпитач чита књигу о животињама и подстиче дете да ономатопејом представи животињу која се помиње. Ова игра помаже детету да научи нове речи и звукове. Дете кроз интеракцију са васпитачем учи како да одговори на питање.

    Активност ћемо радити индивидуално са сваким дететом, и у мањим групама до троје деце.

    Направићемо индивидуалне сликовнице са домаћим или дивљим животињама од слика које ће деца сакупити заједно са родитељима. На парчиће хамера залепићемо слике животиња и направити мале сликовнице. Готове сликовнице ће деца моћи свакодневно да користе и да разгледају.

    Музичко забавиште: „Разболе се лисица“ – четвртак – 9 – 9,30

    Бројач речи: 0 Нацрт је сачуван у 10:11:38. Последњи пут измењено од стране корисника Весна Милошевић 18. новембра 2018. у 10:05

    Одвојите више ознака запетама

    Додај коментар

    Нема коментара.

  • 12. – 16. новембар

    СЕНЗОРНИ БАЛОНИ

    За ову активност биће нам потребни балони различитих боја и различити предмети које ћемо ставити у њих: лешници, леблебије, гриз, вода…

    Ако то дете жели, можемо да напунимо балоне пре него што их надувамо. После тога оно може слободно да истражује. Пошто су балони провидни, видимо предмете који се котрљају у њима и воду која се „таласа“. Звуци које производе балони веома су изненађујући за децу, и она се никада не уморе од ове игре! Држећи балон у рукама, када га протресемо, можемо да осетимо тежину воде или котрљање ситних семенки. То су веома пријатне сензације.

    Такође можемо да припремимо корпицу са различитим лоптицама које дете може да истражује.

    Музичко забавиште: „Имитирање животиња уз музику и покрет“ – четвртак – 9 – 9,30

  • 5. – 9. новембра

    Шарени листићи“

    Деци ћемо дати креп папир у различитим бојама који ћемо цепкати. Објаснићемо им на који начин ћемо да цепкамо папириће, а затим да правимо лоптице којима ћемо да украшавамо листиће.

    Припремићемо такође и изрезано лишће у разним бојама. Сваком детету ћемо дати могућност избора боје листа. Цепкани креп папир ћемо да лепимо на изрезано лишће. Свако дете ће да украси свој лист по жељи. Трудићемо се да деца самостално лепе папириће.

    Све радове ћемо изложити на пано у хол вртића.

    Позориште у вртићу – понедељак

    Музичко забавиште: „Била мама кукумка“ – петак – 9 – 9,30

  • 29. октобра – 2. новембра

    „ПРАВИМО ДЕВОЈЧИЦУ ОД ЛИШЋА“

     Са децом заједно идемо у двориште, где ћемо да сакупимо лишће, које је опало са дрвећа и све ћемо да ставимо у једну заједничку кесицу. Сваком детету дајемо папир на коме смо нацртале девојчицу или дечака. Дајемо деци избор да залепе лишће по својој жељи како би добили на том цртежу косу, хаљину, итд.

    Разговарамо са децом о томе како изгледа то што смо направили, ко је како „обукао“ своју децојчицу/дечака, да ли су обукли панталоне, хаљиницу или нешто друго.

    Завршене радове ћемо окачити на пано у холу вртића.

    Музичко забавиште: „Била мама кукумка“ – ппетак – 9 – 9,30

  • 22. – 26. октобар

    ОТИСКУЈЕМО ПОВРЋЕ

    Прошле седмице смо заједно правили туршију и сви видели како то изгледа и какав је поступак. Сада ћемо спремити деци папир на који смо нацртали теглицу. На половини кромпира направимо облике: парадајз, шаргарепу, краставац. Свако дете ће имати прилику да на свом папиру направи отиске. Спремићемо боје и прво им показати слику поврћа, како би могли да покушају сами да повежу у коју боју ће да умоче. Када умоче у темперу, то отисну на папир и тако док има простора и док не попуне простор унутар нацртане теглице. Поклопац теглице можемо заједно да украсимо или ће уз нашу помоћ да лепе папириће како би добили шарени поклопац. Радове ћемо изложити у хол вртића на пано како би могли и да упореде нашу туршију у теглама и на папирима.

    Музичко забавиште: „Јабучице црвена“ – петак – 9 – 9,30

  • 15. – 19. октобар

    ЗИМНИЦА

    Васпитач  доноси у собу две корпе, једну пуну јесењег воћа, другу пуну јесењег поврћа. Извлачећи из корпе деци представља свако посебно воће и поврће.

    Разговарамо о воћу и поврћу: шта се све може спремати од њега, ко нам то спрема, где стоји зимница, итд.

    На један део стола ћемо издвојити воће, а на други део поврће. Децу делимо у две групе. Воће и поврће ћемо претходно исецкати и припремити тегле. Задатак деци ће бити да у тегле слажу воће или поврће. Једни ће правити зимницу од воћа (компот), а други од поврћа (туршија). На полицу испред собе изложићемо наше тегле са зимницом. Остатак ћемо употребити да се засладимо свежим плодовима.

    Током недеље ћемо деци прочитати и јесењу песмицу „Хвала“ Јован Јовановић Змај.

    Позориште у вртићу: „Принцеза и жабац“ – среда – 10,15

    Музичко забавиште: Берем, берем грожђе – четвртак – 9 – 9,30