Архиве категорија: План рада „Бабушке“

План рада за групу „Бабушке“

  • 20. – 25. август

    „ШТА ОБЛАЧИМО ТОКОМ ЛЕТА“

     Изрезаћемо од папира модел шорца, мајице, хаљине, папуча… Све одеће коју носимо преко лета. Одштампаћемо на папиру модел лутке коју треба да обучемо. Питаћемо децу шта су они обукли и шта облаче када је напољу врућина, шта обувају на ноге. Подстичемо их да покажу или кажу. Заједно долазимо до закључка, понављамо неколико пута како би сви покушали да понове са нама.

    Затим сваком детету дајемо модел лутке на који треба, уз нашу помоћ, да налепе одећу. Питаћемо за сваки део одеће шта је то. Дајемо деци могућност да бирају шта ће да „обуку“ својој лутки, па затим да изговоре шта су изабрали.

  • 13. – 17. августа

    „ЈАПАНКЕ“

    Сваком детету ћемо да изрежемо од папира облик две папучице. Дајемо им фломастере како би украшавали јапанке по својој жељи. Можемо да спремимо и исцепкамо заједно са децом папириће разних боја или колаж папир који ће да лепе. У зависности од интересовања детета, дајемо им могућност да бирају како ће да шарају. Затим од два једнобојна папирића правимо горњи део јапанке који лепимо на украшену подлогу.

    Све радове ћемо окачити на пано како би деца видела какви су  им радови када смо их завршили, и питаћемо их шта смо то направили. Онда можемо почети разговор на тему док гледамо све изложене радове шта смо то направили, где се јапанке обувају, када, и сл.

  • 6. – 10. август

    „ПРАВИМО ЗВЕЧКЕ“

    Спремићемо деци пластичне чаше и кукуруз, перлице, итд. Две чаше у које сипамо припремљен материјал спајамо и лепимо траком. На та начин правимо звечке. Дајемо деци могућност да  их украшавају  фломастерима. Сецкамо им од колаж папира украсе (срца, цветиће, рибице, итд.), које ће да лепе на своје звечке. Дајемо деци могућност да бирају како желе да изгледа њихова звечка. Помажемо им да лепе и шарају своје звечке. Затим ћемо, када завршимо са украшавањем, показати деци који производ смо добили и чему је он намењен. Демонстрираћемо (протресемо звечку), како би деца схватила шта треба да раде. Затим можемо певати песмице уз заједничко свирање на  нашим „инструментима“.

  • 30. јули – 3. август

    ОБАРАЊЕ ЧУЊЕВА

    Спремићемо деци чуњеве, лопте и балоне. Ређамо чуњеве и дајемо деци лопту или балон да баце и покушају да оборе чуњеве. Дајемо им и лопту и балон како би проценили чиме могу да оборе чуњеве, односно шта је јаче – лопта или балон. Деци дајемо прилику да једно по једно обарају чуњеве и све тако док не дођу сви на ред. Уколико је деци интересантно, поновићемо све и поређати поново чуњеве. Тражићемо од деце да нам помогну у ређању чуњева.

  • 23. – 27. јула

    „ИГРЕ БАЛОНИМА И ЛОПТАМА“

                Спремићемо деци балоне разних боја и величина које доносимо у вртић и дувамо пред њима. Потенцирамо то да деца примете разлику у тим балонима, да именујемо боје заједно. Дајемо им један по један балон, и почињемо игру добацивања. У игру можемо убацити и лопте. На тај начин  ћемо да уочавамо разлику између балона и лопте. Показиваћемо деци да лопта може да се котрља лако, док би балон више скакутао него што би се котрљао. Балоне ћемо оставити у соби деци за свакодневну игру.

  • 16. – 20. јула

    Преношење воде сунђером“

    Проналазимо сваком детету слободно место за столом. Спремићемо две чиније које ће у току активности да стоје на средини стола. У једну ћемо сипати воду, друга ће да буде празна. Спремићемо један сунђер и објаснити деци шта радимо: узимамо сунђер, умачемо у чинију са водом, и у другу чинију цедимо ту воду из сунђера. Тако понављамо све док се сва вода не пребаци из пуне чиније у празну, и док сва деца не стигну на ред. Уколико им интересовање траје, можемо да поновимо поступак, односно да из чиније коју смо напунили, сада пресипамо у празну.

  • 9. – 13. јули

    ПУТУЈЕМО, ПУТУЈЕМО

    Говоримо деци да сви узимамо у руке по једну лутку (бебу). Спремамо их за излет. Можемо помоћи деци да обуку бебе. Питамо их на које место желе да путујемо (наводимо као пример море, планина, и наводимо децу на размишљање шта се где ради).

    Питамо децу шта је потребно да понесемо на излет, где ћемо то да пакујемо? Дајемо им њихове ранчеве у пакујемо потребне ствари за излет. Такође, из ранчева вадимо једну по једну претходно спаковану ствар и питамо децу шта је то што смо извадили и да ли је то бебама потребно за излет.

    Поређаћемо столице и направити од њих аутобус и сви заједно ћемо да „путујемо“ на излет, такође ћемо направити пикник у соби на ћебићима. Говорићемо деци да сви треба да пазе на бебу коју воде на излет.

  • 2. – 6. јули

    ШАКИЦЕ РИБИЦЕ

    Спремићемо хамер папир. Бојићемо га сви заједно темперама у плаво, како би добили „море“.

    Дечје шаке бојимо темперама разних боја. Отискујемо шаке на обојени хамер у различитим смеровима, затим шаку до шаке, како би добили рибице, шкољке…

    Разговарамо са децом шта видимо на завршеном раду. Показујемо им море, затим рибице… Затим говоримо деци којих боја су рибице. Иницирамо да деца понове које боје је рибица за коју их питамо (показујемо).

    Листамо сликовнице са сликама мора и морских животиња.

  • 11. – 15. јуни

    КУПАМО ЛУТКЕ

    Активност почињемо тако што деци говоримо да донесу све лутке бебе на тепих. Помоћи ћемо им да их распреме, да скину одећу са њих. Питаћемо их да ли знају како њих родитељи купају и спремају за купање.

    Велику посуду са водом ћемо ставити на сто и говорити деци да једно по једно прилазе са бебом. Говорићемо им да треба да купамо заједно лутке бебе, да им перемо косу… Иницираћемо да деца говоре шта након тога иде. Или да покажу (шампонирање, испирање, брисање…) Након тога ћемо да оперемо и луткину одећу. Симулираћемо како то изгледа, да би и деца након тога знала шта треба да раде. Када све завршимо, одећу ћемо да ставимо на сушење на прозор, а бебе да спустимо на кревет на спавање.

    Музичко забавиште: Певање већ научених песмица – четвртак – 9,30 – 10

  • 4. – 8. јуни

    ШТА ЈЕ НА СЛИЦИ

    Спремићемо сличице разних летњих одевних комбинација. Децу ћемо поређати у полукруг. Прилазићемо сваком детету и питати га шта мисли шта се налази на слици (показујемо прстом на шта мислимо). Показујемо и говоримо да то можемо да обучемо деци, и да покушају да препознају шта виде на слици. Смењиваћемо једну по једну сличицу, и сви заједно ћемо говорити шта видимо. Питаћемо их шта они облаче сада, када је топло време. Покушаћемо да их наведемо на то да устану, покажу одећу на себи.

    Уколико њихово интересовање траје и даље, можемо да обучемо лутке бебе онако како треба да се обуку за лето.

    Музичко забавиште: Разболе се лисица – понедељак – 14,30 – 15

    ПЕТАК: Преглед физијатра – Др. Невенка Јовичић