26. – 30. августа

ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање

Читамо причи о раку кројачу и обнављамо појам метра. Доносимо различите врсте метара. Меримо дужину предмета у соби длановима, стопалима, помоћу штапа.

Прича пред спавање: „Три мала човека“

УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање

Децу делимо у групе од по 3 члана. Делимо папире различитих боја, маказе, оловке и штапић. Имају задатак да папире исеку на траке једнаке дужине, циљ игре је исећи што већи број трака исте дужине у свакој боји. Члановима групе пре почетка сечења саопштавамо да се морају договорити ко ће мерити траке и на који начин (уз помоћ датог штапића, прве исечене траке…), ко ће сећи, а ко класификовати траке по бојама. У једном тренутку васпитач прекида сечење материјала и броји траке (сваке боје појединачно), победник је група деце која има више исечених трака у свакој боји појединачно. Пошто деца припреме материјал прикаже им се начин рада. Имају задатак да преплитањем трака исткају шарени ћилим, пре ткања чланови сваке групе се договарају које ће боје користити и какав ће њихов ћилим бити.

Прича пред спавање: „Лукави зека и лав“

СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање

Деци лепимо траке у боји на мајице, тако да свако дете има свог пара који на мајици има исту ту боју. Одређујемо први пар деце који ће приликом прве игре бити локомотива и последњи вагон и саопштавамо свој деци које дете је локомотива, а које последњи вагон, остала деца се произвољно ређају имеђу њих.

Деци певамо песму:

Наша мала железница,

Сада ће да крене,

Пожурите децо,

Станите иза мене.

Када се формира воз, сва деца осим првог и последњег излазе из колоне која представља воз и проналазе свог пара. Затим се са својим паром договарају на који начин ће тражити метар који је сакривен негде у соби (заједно, појединачно, ко ће где тражити). Пар који први пронађе метар, има задатак да измери растојање између детета које представља локомотиву и детета које представља последњи вагон (пре мерења договарају се ко ће држати метар код локомотиве, а ко ће га развући до последњег вагона и прочитати дужину). Деца из овог пара биће наредна локомотива и последњи вагон (договарају се међусобно ко ће бити локомотива, а ко вагон). Након мерења понављамо игру.

Прича пред спавање: „Мрав и скакавац“

ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање

Децу изводимо у двориште вртића, делимо их у 3 групе. Помоћу исечених трака у боји свака група ће правити стазу. Постављамо корпу са јабукама на крају стазе. Циљ игре је да свака група направи стазу најмање дужине којом ће стићи до јабука (чланови сваке групе пре прављења стазе морају се договорити како ће стаза изгледати, ког облика ће бити, које боје ће бити). Уочавамо разлике и групе уз помоћ метра премеравају дужину сваке стазе, конастатујемо која је стаза најкраћа.

Прича пред спавање: „Трол Тикси“

ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање

Кројимо различите материјале. Меримо њихову дужину и шијемо гардеробу за лутке.

Прича пред спавање: „Два човека и медвед“

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *