12. – 16. августа

ПОНЕДЕЉАК: јутарње петомиутно вежбање

Упознајемо децу са басном Свитац тражи пријатеља тако што започињемо разговор о свом доживљају са пута по мраку и показујемо им фењер објашњавајући зашто и како се користи. Наводимо децу да именују предмете који нам омогућавају да видимо у мраку. Децу пре читања басне упознајемо са ликовима кроз илустрације. Тумачење се заснива на идејно-етичком мотиву. Деца препричавају причу гледајући у плакат са сликама.

Прича пред спавање: „Сова и скакавац“

УТОРАК: јутарње петоминутно вежбање

Пуштамо песму о другарству „Плеше друг, до друга свога. Заједно са децом интерпретирамо и деца плешу у паровима како би се развеселили. Након пажљивог слушања усвајамо кораке.

Прича пред спавање: „Мој најбољи пријатељ“

СРЕДА: јутарње петоминутно вежбање

Мотивација за басну „Медвед и веверица“ коју ћемо започети помоћу слика. Васпитач носи маску медведа и као да тражи нешто, гледа иза врата, испод стола, столица, при том не гледа у децу. Одједном погледа у њих и каже:

– Децо, па ви сте ту! Нисам вас видела.

– Знате ли ко сам ја?

– Како знате да сам меда?

– Знате ли шта медведи једу?

– Знате ли где живим?

– Децо, имам један проблем. Тражим једну животињу. Знате ли коју?

– Ево вам мале помоћи:

„Прескаче лишће и гране велике,

сакупља орахе, жирове, лешнике,

животиња мала, милог је лица,

име је њено… (веверица)“

– Јесте ли је можда видели?

– Како знате да је нисте видели када не знате ни како изгледа?

– Показаћу вам њену слику. Опишите ми како веверица изгледа!

– Шта веверице једу?

– Знате ли можда где живи веверица?

– Знате ли зашто тражим веверицу?

Деца износе своје претпоставке, а затим читамо басну.

Прича пред спавање: „Лисица и слон“

ЧЕТВРТАК: јутарње петоминутно вежбање

У кутију стављамо слике разних шумских животиња (веверица, зец, јеж, лисица, медвед, вук, сова и сл.). Једно по једно дете прозивамо разбрајалицом „Еци, пеци, пец“ и оно вади једну слику а деца му описују поједине детаље са слике, не изговарајући насликано. Дете које је изашло покушава да погоди о којој животињи је реч. Овом активношћу деца развијају говор.

Прича пред спавање: „Убражени петао“

ПЕТАК: јутарње петоминуто вежбање

Доносимо пластичне виљушкице. Постављамо папир и нудимо деци браон темперу. Отискивањем формирамо лик медведа. Вршимо анализу радова и осмишљавамо другачији крај за басну „Медвед и веверица“.

Прича пред спавање: „Врана и крчаг“

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *