27. – 31. мај

ПОНЕДЕЉАК: Јутарње петоминутно вежбање
Предшколска и млађа група: дајемо деци неколико слагалица. Након састављених слика питамо их шта виде, шта је заједничко за све слике које су саставили. Говоримо им да ћемо данас говорити о носу као чулу мириса. Постављамо чаше са различитим течностима (сок, сирће, омекшивач, течност, вода, млеко, јогурт, лимунада, чоколадно млеко и сл. Васпитач замоли децу да му помогну да помоћу мириса погоде шта се налази у чашама. Изводи дете по дете које помирише течност. Објашњавамо деци да длачице не дозвољавају прашини да уђе у нос и да је дисањем унесемо у свој организам. Оне пречишћавају ваздух. Дајемо деци цвет и лук. Говоримо о разлици између ова два мириса. Затим нам причају какве би мирисе осећали када би отишли у пафирмерију или посластичарницу.
Играмо пантомиме, изводимо једно по једно дете. Постављамо картице са стварима које миришу. Након извлачења картице дете пантомимом опонаша оно што је добило. Остала деца погађају о чему је реч и показују како то мирише, пријатно или непријатно.
Прича пред спавање: «Пинокио»

УТОРАК: Јутарње петоминутно вежбање помоћу реквизита
Предшколска и млађа група: дајемо једном детету пертлу и кажемо му да је постави да стоји усправно. Неће успети. Онда другом детету дамо пертлу и један чврст штапић на који ће да је намота тако да може да стоји усправно. Дамо једном детету цев од мекане гуме и кажемо да је поставци усправно. Онда другом детету дамо пластичну, чврсту цев да је постави усправно. Закључимо да ни ми не бисмо могли да стојимо усправно да нема чврстих костију у нашем телу.
Лобању чине кости главе. Оне чувају нешто драгоцено и нежно што би се сигурно оштетило да није чврстих костију лобање. Говоримо деци да опипају своју главу и притом објасне шта осећају. Хајде да подигнемо руку, померите ногу. Помоћу мозга ми померамо делове тела. Када спавамо наш мозак и даље ради. Он шаље поруку нашим плућима како да раде, нашем срцу како да куца. Заједно са децом цртамо мапу ума. Наводимо децу да се сете шта све радимо уз помоћ мозга. Дођемо до закључка да мозак учествује у свему што радимо. Децу смештамо за столове нудимо им скице главе на којој је означен мозак. Деца лепе макароне како би представили изглед мозга.
Прича пред спавање: „Пошла кока на пазар“
Енглески језик: ABCD – 12 – 12,30

СРЕДА: Јутарње петоминутно вежбање
Предшколска група: изводимо језичку игру, стварамо нове речи. Од гласа до слова Ф (тражимо предмете, имена, животиње које почињу на слово Ф. Тражимо слово Ф у средини речи). Усвајамо стихове песме «Фифи»
Млађа група: решавамо задатке у часопису Крцко и попуњавамо радне листове.
Прича пред спавање: «Три мускетара»

ЧЕТВРТАК: Јутарње петоминутно вежбање
Музичко забавиште: Лептир и цвет – 9 – 9,30
Предшколска и млађа група: замолићемо децу да задрже ваздух најдуже што могу. Наглашавамо да ћемо говорити на тему како дишемо и који нам орган помаже у томе. Деци показујемо слику човековог организма и објашњавамо како се ваздух шири по телу.
Показујемо деци слику плућа. Помоћу балона и сламчица направили смо изглед плућа и огледом објашњавамо деци како раде наша плућа док дишемо. Истичемо да су плућа орган који нам служи за дисање, кашљање и кијање и тиме избацујемо штетне материје из нашег тела, а удисајем у наше тело уносимо кисеоник који нам је важан да наше тело не би потпуно стало.
Делимо их у три групе. Прва група добија слику плућа, усана, носа, сламчице, траку и две кесе или балона. Задајемо да саставе делове и објасне шта се дешава у нашем организму током дисања. Друга група добија хамер папир и сличицу здравих плућа и болесних плућа. Потребно је да поред здравих плућа нацртају оно што их чува, а поред болесних оно што их разбољева. Након извршеног задатка излажу шта штети плућима, а шта омогућава да удишемо чист ваздух. Трећа група добија скицу плућа и скицу људског тела. Имају задатак да обоје плућа црвеном бојом и сместе на одговарајући део тела.
Прича пред спавање: «Пепељуга»
Енглески језик: ABCD – 12 – 12,30
ПЕТАК: Јутарње петоминутно вежбање
Предшколска и млађа група: постављамо полигон са препрекапа. Увежбавамо поскакивање, провлачење и обилажење постављених препрека. Изводимо покретну игру «Арачкиње барачкиње».

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *