23. – 27. јула

“СВАКИ ЏАК МОЖЕ БИТИ ТЕЖАК ИЛИ ЛАК”

Циљ игре: Развијање појма тешко-лако, процена тежине.

Дидактички материјал: Неколико једнаких врећица (малих џакова) напуњених разним материјалима: шећер, со, перје, песак, предмети од пластике, предмети од метала ( врећице треба да буду провидне како би деца касније могла да повежу појам тешко са врстом материјала којим је врећица напуњена).

Ток игре: Васпитач постави џачиће насред тепиха, деца се сместе у полукруг око њих. Затим васпитач уноси још два џака, стењући под теретом и нагнут на десну страну.

Деца пробају да подигну тежи џак, али без успеха, док онај други подижу без по муке (он је напуњен хартијом) и констатују да је лак. Васпитач поставља џакове на одређена места, удаљене један од другог. Деца излазе, једно по једно, подижу врећице и процењују која је тешка, а која лака. Процену врше два до три детета и ако се сложе, онда тешку врећицу стављају поред тешког џака, а лаку поред лаког џака.

Кад су разврстали џачиће на тешке и лаке, васпитач наводи децу да уоче које су то материје и предмети тешки (со, шећер, песак, предмети од метала, кромпир, лук, итд.), а који лаки (перје, хартија, пластика, пластичне играчке, кокице итд.) Деца се подстичу да опажају разне предмете по соби и процењују да ли су тешки или лаки и наводе се на закључак да, ако је нешто велико, не мора бити и тешко, већ да то зависи и од врсте материјала од кога је предмет направљен, нпр, упоредимо величину и тежину једног тела и врећице кокица.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *