16. – 20. мај

ЗНАМ НАЗИВЕ СТВАРИ

ЦИЉ: Ова активност помаже детету да именује слике, које су симболи познатих предмета. Иако је дете већ научило да показује слике познатих предмета или људи кад васпитач то од њега тражи, именовање захтева шире разумевање симболичког представљања. Другим речима, ова вештина указује на дететово разумевање да су речи и слике симболи одређених догађаја и предмета. Ова активност је важна компонента учења језика и касније вештине читања.

МАТЕРИЈАЛИ: Слике познатих предмета, из сликовница, часописа албума са фотографијама или из било ког другог извора. Материјали за игру из програма Пино тојса су погодни за то.

АКТИВНОСТ: Кад видите слику на којој је предмет познат детету, питајте га: „Шта је то?“ и дајте му времена за одговор.

Ако на једној страни видите неколико слика, питајте дете где је одређена слика. На пример, ако су на страни слике намирница, можете питати: „Где је јабука?“, или „Где је хлеб?“… Касније, „Шта је то?“ и покажете дететеу одређену слику.

Кад дете покаже слику предмета који му је непознат, охрабрите његову радозналост и објасните: „То воће се зове вишња. Оне се јављају у пролеће, кад након зиме отопли.“

Направићемо деци књигу са сликама његових омиљених људи и ствари. Ту књигу ћемо често листати, питајући: „Шта је то?“ или „Како се зове?“

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *