29. септембар – 3. октобар

МОГУ ДА ПОГОДИМ ШТА ЈЕ ТО

 ЦИЉ: Ова активност је увод у когнитивну способност схватања постојаности предмета, кад дете зна да предмет постоји иако га не види. У овој активности дете учи. 1) да препознаје предмете по осећају, кад предмети нису ту; 2) да препознаје предмете  кад их види у различитим контекстима и 3) да препознаје класе предмета који су слични, као што су лишће, коцке, кругови.

МАТЕРИЈАЛИ: дрвене коцке, мале пластичне играчке, животиње, шоље, звона, лопте,, кључеви, кашике, чарапе… пешкир или папирна кеса.

АКТИВНОСТ: Након што детету покажемо два или три предмета која су му позната, ставићемо их испод пешкира и замолићемо га да стави руке испод пешкира и осети предмете. Онда ћемо му тражити да нам да један од тих предмета, а да не гледа испод пешкира.

Два или три предмета ћемо ставити у папирну кесу и замолићемо дете да нам дода један од њих без гледања у кесу.

Направићемо малу платнену торбу и у њу ћемо ставити различите предмете. Тражићемо од детета да открије шта је у торби, а да при том не гледа унутра. У торбу ћемо ставити лишће, комад воћа, чарапу, четку за косу или неки други детету познат предмет.

ПРОДУЖЕТАК И ВАРИРАЊЕ: Док шетамо са децом по парку сакупљаћемо лишће, кестен, жирове, шишарке, гранчице и слично. Ставићемо их у торбу и тражићемо од детета да погоди шта има у руци.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *