2. – 6. децембар

СПАРИВАЊЕ ЧАРАПА

ЦИЉ: Спајање познатих ствари, на пример, чарапе, важан је корак у дететовом учењу да се само обуче. Овом активношћу деца уче како да спајају сличне ствари и усавршавају способност сортирања предмета.

МАТЕРИЈАЛИ: четири до шест пари чарапа различитих боја, корпа

АКТИВНОСТ: Посматраћемо децу која су изабрала ову активност. Гледаћемо како дете истражује садржај корпе. Нека деца ће желети да пробају чарапе. Охрабрићемо дететов рад речима: „Ана, можеш да спојиш две зелене чарапе. Ти спајаш чарапе.“ Ако дете још није препознало све боје, представићемо их. Рећи ћемо коју боју чарапе дете држи: „Ана, ти држиш црну чарапу. Можеш ли да нађеш другу црну чарапу?“ Помоћи ћемо детету да нађе одговарајућу чарапу, ако није сигурно само. Пробаћемо и са неким другим паром. Пустићемо дете да спаја чарапе све док је заинтересовано. Ако дете буде хтело да настави активност и након што су све чарапе спојене, помешаћемо их поново и наставити са активношћу. Двогодишњаци ће заиста желети да поново помешају чарапе.

ПРОДУЖЕТАК И ВАРИРАЊЕ:

  • За млађу децу помешаћемо њима познат пар чарапа са другим паром.Деца ће уживати у томе да спарују чарапе и обувају их.
  • Сортираћемо и друге ствари, на пример, рукавице, мајице, ципеле…
  • Користићемо велике и мале чарапе. Видећемо да ли деца могу да их сортирају по величини. Од старије деце тражићемо да их сортирају по величини и боји.
  • Ставићемо корпу у центар за игру улога. Деца могу да се претварају да сортирају веш након прања, кад се играју домаћинства.
  • Направићемо рукавице или чарапе од папира. Прекрићемо их самолепљивим провидним папиром и ставити у кутију од ципела. Деци ћемо дати да користе штипаљке како би спајала парове.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *