2013. април 8-12

ИЗ ПЛАНА АКТИВНОСТИ ЗА ПЕРИОД ОД 8. ДО 12. АПРИЛА 2013. ГОДИНЕ ИЗДВАЈАМО:

ОПА, ЦУПА, ХОП

У неким приликама, кад нема при руци погодно средство, одрасли ће растуженом детету понудити друштво игром која је раније коришћена (позната деци), изговарајући ритмично: „Опа, цупа, хоп, хоп, хоп“ или „Хопа, цупа, хопа, цупа, хоп, хоп, хоп, хоп, хоп, хоп.“

Дете слуша овај ритмичан говор и спремно прихвата подстицај, поцупкујући у месту и трупкајући ножицама (што могу да изводе деца већ у дванаестом, тринаестом месецу живота). Игра има већу чар за дете ако стоји на чврстој подлози, па трупкањем производи јасне, светле звуке који га подржавају у игри. Значај ове игре је шири. Дете својевољно касније понавља ову игру враћајући се на места где је доживело звучни ефекат, открива нове могућности и покрете ногама, логичним расуђивањем долази до закључка да баш на том месту бачена играчка при паду производи квалитативно различит звук од онога који доживљава падом звечке, на пример, на тепих.

У другој прилици одрасли поставља дете на колена, лицем према себи и цупка благо, изговарајући неку од бројних цупкалица које се преносе са генерације на генерацију, на пример:

Хопа, цупа, сека,

алај си ми лепа,

алај си ми лепа,

дај поскочи, сека.

Хоп, цуп, цупа, цуп,

ножицама, цупа, цуп.

Луп, луп, лупа, луп,

ручицама, лупа, луп.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *